Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
-
- Δημοσιεύσεις: 25
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 12, 2016 9:41 am
Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Σε αυτήν την συζήτηση μπορούμε να σχολιάσουμε (η επίλυσή τους συζητείται εδώ) τα φετινά θέματα μαθηματικών προσανατολισμού 2021 για τα ημερήσια Γ.Ε.Λ. Παρακαλείσθε όπως ο σχολιασμός -κριτική να βασίζεται σε επιστημονικά επιχειρήματα, να είναι ευπρεπής και να μην δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις.
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Πρώτη και άμεση παρατήρηση... Δεν υπάρχει αντιπαράδειγμα! Δεύτερη ενστικτώδης παρατήρηση... Εύκολα θέματα! Βέβαια το εύκολο για τους καθηγητές μπορεί να είναι από μέτριο έως πολύ δύσκολο για τους μαθητές. Πιστεύω όμως ότι τα φετινά θέματα θα μας δώσουν έναν σημαντικό σημάδι για το πόσο δύσκολα και σε ποιο επίπεδο θα πρέπει να βρίσκονται. Αν και φέτος δούμε πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε αυτά τα θέματα τότε η επιτροπή έκανε πολύ σωστά που τα επέλεξε έτσι ώστε να μην παρατηρείται συσσώρευση των βαθμών σε μονοψήφια νούμερα αλλά να υπάρχει ένα σχετικό άπλωμα των βαθμολογιών σε όλη την κλίμακα του 0-20.
Υ.Γ. Συγγνώμη για το τόσο πρώιμο μήνυμα μου. Περιμένω και τις παρατηρήσεις των συναδέλφων.
Υ.Γ. Συγγνώμη για το τόσο πρώιμο μήνυμα μου. Περιμένω και τις παρατηρήσεις των συναδέλφων.
τελευταία επεξεργασία από Silver σε Τετ Ιουν 16, 2021 11:10 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 744
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Νομίζω ότι όλα τα παιδιά θα βγουν χαμογελαστά σήμερα... Το κακό είναι κατά την γνώμη μου ότι οι πολύ καλοί από τους άριστους δεν θα ξεχωρίσουν σήμερα!
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Καλημέρα και καλή επιτυχία σε όλους!! Τα θέματα δεν παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία κατά την άποψή μου... Στο Δ4 δε θα έπρεπε να αναφέρει ότι η συνάρτηση φ είναι παραγωγίσιμη;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
δε χρειαζεται αφου αν η φ δεν είναι παραγωγίσιμη στο x0 τότε είναι κρίσιμο σημείο
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Καλημέρα και απο εμένα, Θεωρώ το Γ θέμα, πιο εύκολο στο σύνολο του απο το Β. Διακύμανση δυσκολίας ανάμεσα τους δεν υπάρχει. Θα μπορούσαν κάλιστα να ήταν ανάποδα.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Η εξέταση ήταν λιγότερο από 3 ώρες? Αν όχι για ποιον λόγο έχουν ανέβει λύσεις στο άλλο thread με τα θέματα?
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Κατά τη γνώμη μου, από τη στιγμή που τα θέματα δημοσιοποιούνται στις 10 προφανώς γνωρίζει το υπουργείο ότι θα υπάρχουν και λύσεις. Αν ήθελε να μην υπάρχουν λύσεις θα ανέβαζε τα θέματα μετά τις 12.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Έτσι φαντάζομαι η βαση-κόφτης δεν θα κόψει πολλούς μαθητές και θα είναι όλοι ευχαριστημένοι...τοπική κοινωνία, τοπικά ΑΕΙ, τοπικοί Πολιτικοί...Όπως έλεγε και ένας Αμερικάνος πολιτικός "all politics is local"

Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 11:01 amΤο κακό είναι κατά την γνώμη μου ότι οι πολύ καλοί από τους άριστους δεν θα ξεχωρίσουν σήμερα!
-
- Δημοσιεύσεις: 274
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους!
Αναφέρθηκε οτι η βαθμολογία φέτος ίσως απλωθεί περισσότερο στην κλίμακα 0-20 και δεν παρουσιαστεί συγκέντρωση στις μονοψήφιες βαθμολογίες.
Αν συμβεί αυτό, νομίζω οτι οι θεματοδότες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Επίσης αναφέρθηκε και το οτι μπορεί να μην ξεχωρίσουν σήμερα οι πολύ καλοί από τους άριστους. Άποψή μου είναι οτι αυτό δεν πρέπει να το κρίνει κυρίως ένα μάθημα, αλλά το σύνολο των μαθημάτων.
Αναφέρθηκε οτι η βαθμολογία φέτος ίσως απλωθεί περισσότερο στην κλίμακα 0-20 και δεν παρουσιαστεί συγκέντρωση στις μονοψήφιες βαθμολογίες.
Αν συμβεί αυτό, νομίζω οτι οι θεματοδότες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Επίσης αναφέρθηκε και το οτι μπορεί να μην ξεχωρίσουν σήμερα οι πολύ καλοί από τους άριστους. Άποψή μου είναι οτι αυτό δεν πρέπει να το κρίνει κυρίως ένα μάθημα, αλλά το σύνολο των μαθημάτων.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Η δυσκολία των θεμάτων δεν νομίζω ότι επηρεάζει το πλήθος των μαθητών που θα κόψει η βάση.mick7 έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 3:37 pmΈτσι φαντάζομαι η βαση-κόφτης δεν θα κόψει πολλούς μαθητές και θα είναι όλοι ευχαριστημένοι...τοπική κοινωνία, τοπικά ΑΕΙ, τοπικοί Πολιτικοί...Όπως έλεγε και ένας Αμερικάνος πολιτικός "all politics is local"![]()
Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 11:01 amΤο κακό είναι κατά την γνώμη μου ότι οι πολύ καλοί από τους άριστους δεν θα ξεχωρίσουν σήμερα!
Η δυσκολία των θεμάτων επηρεάζει το ποια θα είναι η βάση.
Αυτοί που είναι να κοπούν από τη βάση θα κοπούν και με εύκολα και με δύσκολα θέματα.
- Καρδαμίτσης Σπύρος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2338
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Οι Ενδεικτικές απαντήσεις τις Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων
- Συνημμένα
-
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΕΕ.pdf
- (948.54 KiB) Μεταφορτώθηκε 1239 φορές
Καρδαμίτσης Σπύρος
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Βέβαια, σωστά η επιτροπή ρίχνει το επίπεδο των θεμάτων αντί οι μαθητές να έρθουν στο επίπεδο της επιτροπής...

nikolaos p. έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 4:13 pmνομίζω οτι οι θεματοδότες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Με το να ρίχνουν τη δυσκολία βάζουν τα παιδιά να κριθούν σε λάθος πράματα, (αν γίνει κάτι αντίστοιχο και στα άλλα μαθήματα φυσικά). Θα ψειρίζουμε και την τελευταία λεπτομέρεια στο γραπτό του παιδιού για να κόψουμε 1-2 μόρια μπας και διακρίνουμε τον άριστο από τον "αριστότερο" που θα μπει στις "τοπ σχολές". Η Βάση του 10 δεν καταλαβαίνω πως λύνει το πρόβλημα, το 10 είναι απλά ένα νούμερο. Η ιδέα αυτή εστιάζει στη βιτρίνα του πραγματικού θέματος.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Καλησπέρα, και καλή επιτυχία σε όλους τους διαγωνιζόμενους!
Μια «ερμηνεία» στην ουτοπία… για μια διακριτή κατηγορία διαγωνιζόμενων
Αν οι διαγωνιζόμενοι των πανελληνίων πετύχουν υψηλή βαθμολογία στα μαθηματικά, τότε δεν είναι δεοντολογικά σωστό, να υποτιμηθεί η προσπάθεια τους, χαρακτηρίζοντας τα θέματα «εύκολα» (οφθαλμαπάτη που διαφέρει από άτομο σε άτομο), γιατί συγχρόνως μειώνεται αυτομάτως το κύρος/αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον δίνεται η εντύπωση ότι ο κάθε περαστικός μπορεί να πάει και να πετύχει εξίσου καλή βαθμολογία, αλλά αντιθέτως, θα έπρεπε να δοθεί στους διαγωνιζόμενους ο ανάλογος σεβασμός της προσπάθειας τους, που έχει καταβληθεί σε τόσο αντίξοες συνθήκες, διότι απαιτείται θέληση, πείσμα, αντοχή, δουλειά και ψυχραιμία η οποία κατορθώθηκε παρόλο τον συνεχόμενο κοινωνικό αποκλεισμό που επικράτησε την φετινή χρονιά. Επιπρόσθετα, «ο πιθανός καταιγισμός» άριστων βαθμολογιών, ίσως από κάποιους «θεωρηθεί» γεγονός ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι το ίδιο παραγωγική με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση… Βέβαια με ό,τι κοινωνικές συνέπειες αυτό συνεπάγεται…
Μια «ερμηνεία» στην ουτοπία… για μια διακριτή κατηγορία διαγωνιζόμενων
Αν οι διαγωνιζόμενοι των πανελληνίων πετύχουν υψηλή βαθμολογία στα μαθηματικά, τότε δεν είναι δεοντολογικά σωστό, να υποτιμηθεί η προσπάθεια τους, χαρακτηρίζοντας τα θέματα «εύκολα» (οφθαλμαπάτη που διαφέρει από άτομο σε άτομο), γιατί συγχρόνως μειώνεται αυτομάτως το κύρος/αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον δίνεται η εντύπωση ότι ο κάθε περαστικός μπορεί να πάει και να πετύχει εξίσου καλή βαθμολογία, αλλά αντιθέτως, θα έπρεπε να δοθεί στους διαγωνιζόμενους ο ανάλογος σεβασμός της προσπάθειας τους, που έχει καταβληθεί σε τόσο αντίξοες συνθήκες, διότι απαιτείται θέληση, πείσμα, αντοχή, δουλειά και ψυχραιμία η οποία κατορθώθηκε παρόλο τον συνεχόμενο κοινωνικό αποκλεισμό που επικράτησε την φετινή χρονιά. Επιπρόσθετα, «ο πιθανός καταιγισμός» άριστων βαθμολογιών, ίσως από κάποιους «θεωρηθεί» γεγονός ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι το ίδιο παραγωγική με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση… Βέβαια με ό,τι κοινωνικές συνέπειες αυτό συνεπάγεται…
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Ευκολότερα θέματα σε σύγκριση με άλλες χρονιές, δεδομένης της όλης κατάστασης που επικράτησε όλη τη σχολική χρονιά.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν έχουμε μελέτη και χάραξη γραφικής παράστασης συνάρτησης, πράγμα που το βάζω στα αρνητικά, δεδομένου ότι η ύλη έχει περικοπεί εδώ και μήνες μέχρι το 2ο Κεφάλαιο.
Και εντάξει, γνωρίζουμε όλοι μας ότι η διαφορά της εκπαίδευσης με την τηλ"εκπαίδευση" είναι η μέρα με τη νύχτα, οπότε ίσως όχι αναμενόμενο, αλλά σίγουρα κατανοητό, να βοηθήσουμε και τα παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα, που τόσους μήνες μέσα κλεισμένα στο σπίτι προσπαθούσαν να κάνουν μάθημα από τον Η/Υ ή το κινητό τους τηλέφωνο.
Όμως ο βαθμός δυσκολίας του διαγωνίσματος, συγχωρέστε με που θα το πω, ήταν αρκετά χαμηλός. Όποιος αντιμετώπισε τα θέματα με ψυχραιμία και υπομονή, το πολύ να κόλλησε στο Δ3 και στο Δ4. Και εδώ που τα λέμε αν τα δούμε τα θέματα πιο προσεκτικά, θα δούμε:
Θέμα Α: Εξέταση θεωρίας στα επίπεδα προ 2017
Προς τη σωστή κατεύθυνση κατά τη γνώμη μου, είχε παραγίνει το κακό με τα αντιπαραδείγματα και την αναφορά στο σχολικό βιβλίο
Θέμα Β: Ερωτήματα που αντιμετωπίζονται επιτυχώς μελετώντας την f. Το μόνο που απαιτούσε δεύτερη παράγωγο.
Κλασσικό βέβαια για Β θέμα, αν και θα μπορούσαν να ζητήσουν και χάραξη γραφικής παράστασης. Δεν θα ήταν κάτι τόσο τρομερό.
Θέμα Γ: Ξανά ερωτήματα με ταβάνι δυσκολίας τη μελέτη μονοτονίας της f.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι πάλι θα μπορούσαν να ζητήσουν μελέτη και χάραξη γραφικής παράστασης.
b]Θέμα Δ:[/b] Ξανά μελέτη μονοτονίας της για 2/5 μονάδες για θέμα Δ.
Γίνομαι κουραστικός, αλλά και για την f στο θέμα Δ θα μπορούσε να ζητηθεί μελέτη και χάραξη.
Συμπεράσματα: Με εξαίρεση τη θεωρία στο Θέμα Α, είχαμε φουλ μελέτη μονοτονίας και ακροτάτων με ολίγη από δεύτερη παράγωγο, εφαρμογή θεωρήματος Bolzano, έλεγχο εφαρμογής θεωρήματος Rolle και κρίσιμα σημεία. Αξίζει να αναφερθεί ότι με εξαίρεση το Θέμα Β, δεν χρειάστηκε πουθενά αλλού δεύτερη παράγωγος.
Ελπίζω, το μήνυμα που θα λάβουν μαθητές και γονείς, να είναι ότι η επιτροπή έκανε μία τεράστια προσπάθεια να προσαρμοστεί στις τρέχουσες ανάγκες βάζοντας πρώτα την ανθρωπιά ως προς τα παιδιά που εξετάζονται.
Σε καμία περίπτωση και ουαί και αλίμονο, αν ερμηνευθεί όλο αυτό λανθασμένα, κυρίως ως προς τη σύγκριση της εκπαίδευσης με την τηλ"εκπαίδευση" και το λέω αυτό, γιατί προς τα εκεί θα επιχειρήσουν να το οδηγήσουν κάποιοι "καλοθελητές".
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν έχουμε μελέτη και χάραξη γραφικής παράστασης συνάρτησης, πράγμα που το βάζω στα αρνητικά, δεδομένου ότι η ύλη έχει περικοπεί εδώ και μήνες μέχρι το 2ο Κεφάλαιο.
Και εντάξει, γνωρίζουμε όλοι μας ότι η διαφορά της εκπαίδευσης με την τηλ"εκπαίδευση" είναι η μέρα με τη νύχτα, οπότε ίσως όχι αναμενόμενο, αλλά σίγουρα κατανοητό, να βοηθήσουμε και τα παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα, που τόσους μήνες μέσα κλεισμένα στο σπίτι προσπαθούσαν να κάνουν μάθημα από τον Η/Υ ή το κινητό τους τηλέφωνο.
Όμως ο βαθμός δυσκολίας του διαγωνίσματος, συγχωρέστε με που θα το πω, ήταν αρκετά χαμηλός. Όποιος αντιμετώπισε τα θέματα με ψυχραιμία και υπομονή, το πολύ να κόλλησε στο Δ3 και στο Δ4. Και εδώ που τα λέμε αν τα δούμε τα θέματα πιο προσεκτικά, θα δούμε:
Θέμα Α: Εξέταση θεωρίας στα επίπεδα προ 2017
Προς τη σωστή κατεύθυνση κατά τη γνώμη μου, είχε παραγίνει το κακό με τα αντιπαραδείγματα και την αναφορά στο σχολικό βιβλίο
Θέμα Β: Ερωτήματα που αντιμετωπίζονται επιτυχώς μελετώντας την f. Το μόνο που απαιτούσε δεύτερη παράγωγο.
Κλασσικό βέβαια για Β θέμα, αν και θα μπορούσαν να ζητήσουν και χάραξη γραφικής παράστασης. Δεν θα ήταν κάτι τόσο τρομερό.
Θέμα Γ: Ξανά ερωτήματα με ταβάνι δυσκολίας τη μελέτη μονοτονίας της f.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι πάλι θα μπορούσαν να ζητήσουν μελέτη και χάραξη γραφικής παράστασης.
b]Θέμα Δ:[/b] Ξανά μελέτη μονοτονίας της για 2/5 μονάδες για θέμα Δ.
Γίνομαι κουραστικός, αλλά και για την f στο θέμα Δ θα μπορούσε να ζητηθεί μελέτη και χάραξη.
Συμπεράσματα: Με εξαίρεση τη θεωρία στο Θέμα Α, είχαμε φουλ μελέτη μονοτονίας και ακροτάτων με ολίγη από δεύτερη παράγωγο, εφαρμογή θεωρήματος Bolzano, έλεγχο εφαρμογής θεωρήματος Rolle και κρίσιμα σημεία. Αξίζει να αναφερθεί ότι με εξαίρεση το Θέμα Β, δεν χρειάστηκε πουθενά αλλού δεύτερη παράγωγος.
Ελπίζω, το μήνυμα που θα λάβουν μαθητές και γονείς, να είναι ότι η επιτροπή έκανε μία τεράστια προσπάθεια να προσαρμοστεί στις τρέχουσες ανάγκες βάζοντας πρώτα την ανθρωπιά ως προς τα παιδιά που εξετάζονται.
Σε καμία περίπτωση και ουαί και αλίμονο, αν ερμηνευθεί όλο αυτό λανθασμένα, κυρίως ως προς τη σύγκριση της εκπαίδευσης με την τηλ"εκπαίδευση" και το λέω αυτό, γιατί προς τα εκεί θα επιχειρήσουν να το οδηγήσουν κάποιοι "καλοθελητές".
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Πόσες φορές πρέπει να βάλουν ακρότατα στο ίδιο διαγώνισμα για να τα εξετάσουν;
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 12493
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Τα θέματα, αν συνυπολογίσουμε και την ιδιαιτερότητα της χρονιάς, ήταν μέτριας αλλά κλιμακούμενης δυσκολίας. Σε αντίθεση με τα τελευταία χρόνια, δεν υπήρχε γεωμετρικό πρόβλημα.
Το ΘΕΜΑ A ήταν ένα τυπικό θέμα θεωρίας με ΣΛ που έχουμε συναντήσει και παλαιότερα. Λίγη προσοχή ίσως, απαιτούσε το (β).
Το ΘΕΜΑ B ζητούσε μία πλήρη μελέτη συνάρτησης που δεν διαφέρει από τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.
Από το ΘΕΜΑ Γ τα ερωτήματα Γ.1, Γ.2 ήταν απλά και υπάρχουν παρόμοια στο σχολικό βιβλίο, ενώ τα Γ.3, Γ.4, δεν θα δυσκόλευαν ένα διαβασμένο μαθητή.
Από το ΘΕΜΑ Δ τα ερωτήματα Δ.1, Δ.2 απαιτούσαν χειρισμούς που είναι γνωστοί σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, όπως και το Δ.3. Στο ερώτημα Δ.4 έπρεπε να δοθεί η κατάλληλη προσοχή για τη συνάρτηση φ.




Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Οταν περιορίζεις τα Μαθηματικά των Πανελλήνιων γύρω από 2-3 κεφάλαια Ανάλυσης αυτό θα συμβαίνει...Τι να πουν και οι συναρτήσεις
,
...θα ζητούν πνευματικά δικαιώματα για την χρήση τους στις Πανελλήνιες...Γκεστ Σταρ τα πολυώνυμα και οι τριγωνομετρικές...



- Γενικοί Συντονιστές
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 503
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 13, 2009 12:52 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Αγαπητά μέλη έχουμε σβήσει αρκετά μηνύματα από το παρόν νήμα. Θεωρούμε ότι η συζήτηση έχει ξεφύγει αρκετά από το θέμα προς συζήτηση που είναι τα «Σχόλια στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2021». Ναι μεν η συζήτηση για θέματα Παιδείας έχει δυνητικά σχέση και με τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού αλλά όταν αυτή γίνεται σε ένα σαφώς μη εποικοδομητικό και συγκρουσιακό πλαίσιο δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά τη διαγραφή των σχετικών αναρτήσεων.
Οι Γενικοί Συντονιστές του mathematica
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης