Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

Συντονιστής: spyros

Άβαταρ μέλους
M.S.Vovos
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2015 5:45 pm

Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από M.S.Vovos » Παρ Αύγ 28, 2020 11:28 am

Δεν θέλω να επεκταθώ περαιτέρω αφήνω τους φίλους να διαμορφώσουν την συζήτηση, αλλά θα αφήσω εδώ το εξής:

Μαθηματικό Σάμου 3125 μόρια.

Φιλικά,
Μάριος


Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham

Λέξεις Κλειδιά:
Τσιαλας Νικολαος
Δημοσιεύσεις: 483
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τσιαλας Νικολαος » Παρ Αύγ 28, 2020 11:46 am

Αναλυτικά όλα τα τμήματα
μαθηματικο.jpg
μαθηματικο.jpg (64.25 KiB) Προβλήθηκε 2063 φορές


Άβαταρ μέλους
mick7
Δημοσιεύσεις: 443
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Παρ Αύγ 28, 2020 12:47 pm

Θα αποφοιτήσει ο μαθητής με 1,2,3 στα Μαθηματικά...? Πόσοι θα αποφοιτήσουν από αυτούς...? Ένα 20-30%...? Οι υπόλοιποι...? Πρόκειται για μια φοβερή κατασπατάληση χρήματος χρόνου και ενέργειας από γονείς και μαθητές για ένα αποτέλεσμα αμφίβολο ...Και αν αποφοιτήσουν οι 2000 περίπου Μαθηματικοί που εισάγονται που θα απορροφηθούν όταν ο κλάδος έχει φρακάρει για δεκαετίες...?

Δεν είναι λίγο κοροϊδία η ακόμη και έγκλημα να βάζεις κάποιον στο Πανεπιστήμιο γνωρίζοντας οι δεν πρόκειται να τελειώσει ποτέ...Ευθύνες έχει και η Πανεπιστημιακή κοινότητά που ανέχεται αυτές τις καταστάσεις...

Πείτε ένα φαρδύ πλατύ ΟΧΙ...σε αυτή την κατάντια...Και φυσικά μακροπρόθεσμα οι σχολές θα προσαρμοστούν στο επίπεδο αυτό διότι δεν ξοδεύει ο άλλος χιλιάδες ευρώ είτε για τα φροντιστήρια είτε για την φοίτηση 4-5 χρόνια έτσι για την πλάκα...

Τα Πανεπιστήμια έχουν μετατρέπει σε ένα πάρκινγκ νέων αρκεί για να μην φαίνονται στις λίστες ανεργίας του ΟΑΕΔ δυστυχώς και με την συναίνεσή του Υπουργείου Παιδείας αλλά και της ελληνικής οικογένειας η οποία πιστεύει οτι ένας Πανεπιστημιακός τίτλος φέρνει την Ευτυχία...δυστυχώς δεν ισχύει αυτό...

Η κοινωνία (Οικογενεια+Πολιτεια+Εκπαιδευτικοι) πρέπει να ξαναδεί τις προτεραιότητες της τις πραγματικές ανάγκες της και να κάνει τον ανάλογο σχεδιασμό...Σίγουρα δεν είναι ανάγκη χιλιάδες άνεργοι Πτυχιούχοι η ακόμα χειρότερα αιώνιοι φοιτητές... :idea:


Άβαταρ μέλους
Darma
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: Τετ Φεβ 13, 2019 11:10 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Darma » Παρ Αύγ 28, 2020 1:42 pm

Είναι καιρός να γίνει διαχωρισμός Δευτεροβάθμιας-Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό να εισάγονται όλοι στη σχολή που επιθυμούν, αλλά υπό κάποιον όρο. Π.χ. όσοι αποτύχουν στην πρώτη εξεταστική να διαγράφονται. Σκεφτείτε επίσης ότι οι πρωτοετείς στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άτομα που μόλις ενηλικιώθηκαν, δηλαδή δεν είχαν τον απόλυτο έλεγχο της ζωής τους μέχρι τώρα. Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν κάποιον σε χαμηλές βαθμολογίες. Ναι, συνήθως είναι άτομα που δεν ενδιαφέρονται και τόσο για τα Μαθηματικά, όμως είναι άδικο να παίρνει η μπάλα και τους λίγους που είχαν άλλου είδους προβλήματα.


Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 294
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Παρ Αύγ 28, 2020 3:17 pm

Darma έγραψε:
Παρ Αύγ 28, 2020 1:42 pm
Είναι καιρός να γίνει διαχωρισμός Δευτεροβάθμιας-Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό να εισάγονται όλοι στη σχολή που επιθυμούν, αλλά υπό κάποιον όρο. Π.χ. όσοι αποτύχουν στην πρώτη εξεταστική να διαγράφονται. Σκεφτείτε επίσης ότι οι πρωτοετείς στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άτομα που μόλις ενηλικιώθηκαν, δηλαδή δεν είχαν τον απόλυτο έλεγχο της ζωής τους μέχρι τώρα. Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν κάποιον σε χαμηλές βαθμολογίες. Ναι, συνήθως είναι άτομα που δεν ενδιαφέρονται και τόσο για τα Μαθηματικά, όμως είναι άδικο να παίρνει η μπάλα και τους λίγους που είχαν άλλου είδους προβλήματα.
Στερείται λογικής το να εισάγεται το κάθε παιδί στο τμήμα που επιθυμεί - χωρίς κάποιο «φιλτράρισμα», καθώς έτσι θα ασφυκτιούσαν για τα πρώτα εξάμηνα οι σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
Άβαταρ μέλους
Darma
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: Τετ Φεβ 13, 2019 11:10 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Darma » Παρ Αύγ 28, 2020 3:34 pm

Μάρκος Βασίλης έγραψε:
Παρ Αύγ 28, 2020 3:17 pm
Darma έγραψε:
Παρ Αύγ 28, 2020 1:42 pm
Είναι καιρός να γίνει διαχωρισμός Δευτεροβάθμιας-Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό να εισάγονται όλοι στη σχολή που επιθυμούν, αλλά υπό κάποιον όρο. Π.χ. όσοι αποτύχουν στην πρώτη εξεταστική να διαγράφονται. Σκεφτείτε επίσης ότι οι πρωτοετείς στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άτομα που μόλις ενηλικιώθηκαν, δηλαδή δεν είχαν τον απόλυτο έλεγχο της ζωής τους μέχρι τώρα. Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν κάποιον σε χαμηλές βαθμολογίες. Ναι, συνήθως είναι άτομα που δεν ενδιαφέρονται και τόσο για τα Μαθηματικά, όμως είναι άδικο να παίρνει η μπάλα και τους λίγους που είχαν άλλου είδους προβλήματα.
Στερείται λογικής το να εισάγεται το κάθε παιδί στο τμήμα που επιθυμεί - χωρίς κάποιο «φιλτράρισμα», καθώς έτσι θα ασφυκτιούσαν για τα πρώτα εξάμηνα οι σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ήταν ένα πρόχειρο παράδειγμα που σκέφτηκα. Αν βρεθεί τρόπος το "φιλτράρισμα" να γίνεται εντός των ΑΕΙ θα βελτιωθεί πολύ η κατάσταση. Κάποτε άκουσα ότι στη Γαλλία εφαρμόζουν κάτι ανάλογο.


ILIOPOULOS PANAGIOTIS
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 27, 2020 9:00 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ILIOPOULOS PANAGIOTIS » Παρ Αύγ 28, 2020 4:59 pm

Συντριπτική πτώση στις πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές.


Παναγιώτης Ηλιόπουλος
nikhtas30
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 25, 2019 5:04 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikhtas30 » Παρ Αύγ 28, 2020 7:00 pm

Επισημαίνω ό,τι ξέρω στο θέμα είναι επιφανειακό(Με λίγα λόγια κάνω τον αγράμματο δικηγόρο), απλά αν υπάρχει πιθανότητα 0.0...01% να σκέφτηκα κάτι χρήσιμο θα το πω.

Περιορισμοί που παίρνω γιατί να μην γίνω μόνιμος «κάτοικος» του Mathematica και στο κινητό μου

Δεν πρόκειται να έρθω σε αντιπαράθεση με κανέναν και οποιαδήποτε απάντηση.
Για την ακρίβεια επειδή δεν θέλω να ασχοληθώ άλλο πέρα αυτής της δημοσίευσης.
Οποιοσδήποτε πει ότιδηποτε πάνω στο σχόλιο μου. Ισχύει το εξής:
Συμφωνώ απόλυτα πρώτου καν το διαβάσω.
Έχετε κ.X,Y,Z.. δίκιο και δεν σας πάω κόντρα

Τώρα που είμαστε όλοι ευχαριστημένο, προχωράω παρακάτω όπου ακολουθούν και οι σκέψεις μου:

Δηλαδή είναι καλύτερα όταν οι καθηγητές βάζουν εξαιρετικούς βαθμούς στους μαθητές Γ' λυκείου, ενώ δεν γράφουν τίποτα στις σχολικές εξετάσεις και στις πανελλαδικές;
Μετά φεύγουν στο εξωτερικό με αυτούς τους βαθμούς...

Επίσης τι γίνεται στο ενδεχόμενο ότι κάποιος καλός μαθητής είναι αγχώδης και πατώνει, ενώ τα ξέρει; Θα τον χάσουμε; Θα περιμένει 365 μέρες για να ξαναδώσει; ή Θα φύγει στο εξωτερικό;

Στην Κύπρο δεν έχουν αιώνιους φοιτητές νομίζω θα έπρεπε να κοιτάξουμε λίγο το σύστημα τους.

Επίσης, αφού έκλεισαν, νωρίς τα σχολεία υποτίθεται θέλετε οι μαθητές να βασίζονται στο σχολείο και όχι στα φροντιστήρια, οπότε μην κλαίγεστε που μειώσαν την ύλη.
Επιπλέον
Όσον αφορά τα χαμηλά μόρια οι μαθητές έχουμε απορίες, μπορεί να έχουμε ελλειπή αιτιολόγηση σε κάτι που ξέρουμε, επειδή δεν είχαμε καθοδήγηση και χάνονται μόρια απ' αυτό.

Πάνω απ' όλα στα μαθηματικά πολλοί δεν δίνουν βάθος στο πιο πολύτιμο κεφάλαιο που μας ακολουθούσε, ακολουθεί και θα μας ακολουθεί για πάντα το «λεξιλόγιο της λογικής» χωρίς αυτό δεν καταλαβαίνεις ποιά είναι η πληροφορία και πότε εξάγεται κάποιο συμπέρασμα. Άρα έχουμε έλλειψη κατανόησης της θεωρίας. Δηλαδή ξεκινάμε την ΠαπΑπαπαΓαλία

Βέβαια, ούτε μας μαθαίνουν στα σχολεία πως να χρησιμοποιούμε τον Η/Υ ώστε να βρίσκουμε πληροφορίες μέσα στο διαδίκτυο. Που σημαίνει ότι έχουμε αναπάντητες απορίες. Γιατί παίζαμε παιχνιδάκια στο y8,miniclip,...,friv

Δεν έχουμε ενημερώσει τα παιδιά πώς διαβάζεται ένα βιβλίο επίσης δεν γνωρίζουν ότι είναι εργαλείο και όχι όπλο των Α.Ε.Ι. ενάντια στους μαθητές προς βασανισμό.
Π.χ. κοιτάς αυτά που σε ενδιαφέρουν και αυτά που θες ή πρέπει να μάθεις και όχι αυτά που ξέρεις χωρίς να εστιάζεις όσο χρειάζεται σ' αυτά που δεν ξέρεις κ.τ.λ
Να μην επαναλαμβάνεις όλη την ώρα παπαγαλία την θεωρία αλλά να μπορείς να φανταστείς τι γίνεται ώστε να μπορείς κάθε δευτερόλεπτο να παίζεις στο μυαλό την σκηνή και να την ερμηνεύεις γρήγορα κτλ... κτλ
Φιλικά.


socrates
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6110
Εγγραφή: Δευ Μαρ 09, 2009 1:47 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από socrates » Παρ Αύγ 28, 2020 7:10 pm

3125=5^5
:D


Θανάσης Κοντογεώργης
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Δημοσιεύσεις: 3277
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ » Παρ Αύγ 28, 2020 10:03 pm

Αντιγραφή από το facebook

Ο χρήστης Mihalis Kolountzakis
είναι στην πόλη Ηράκλειο Κρήτης
.Β̲ά̲̲σ̲ε̲ι̲ς̲ ̲ε̲ι̲σ̲α̲γ̲ω̲γ̲ή̲̲ς̲ ̲κ̲α̲ι̲ ̲Τ̲μ̲ή̲̲μ̲α̲ ̲Μ̲α̲θ̲η̲μ̲α̲τ̲ι̲κ̲ώ̲̲ν̲ ̲σ̲τ̲η̲ ̲Σ̲ά̲̲μ̲ο̲
'Οπως κάθε χρόνο (δείτε και περυσινή μου ανάρτηση https://www.facebook.com/kolount/posts/ ... 0426144098) έχουμε και φέτος, μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ποταμό σχολίων στο FB για την κατάντια του συστήματος και για το γεγονός ότι εισάγονται στα Πανεπιστήμια άτομα με πολύ χαμηλή βαθμολογία.
Δε θα επαναλάβω αυτά που έγραψα πέρυσι. Θα αναφερθώ μόνο στο ότι φέτος οι πάντες σχεδόν αναφέρονται στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Καρλόβασι της Σάμου. Το Τμήμα αυτό είχε φέτος πολύ χαμηλή βάση εισαγωγής, 3 χιλιάδες και κάτι μονάδες, πρακτικά μηδενική. Όποιος θέλει, ουσιαστικά, μπορεί να πάει να σπουδάσει Μαθηματικά στο Καρλόβασι. Οι καλές αναφορές έχουν περίπου τη μορφή "τι κατάντια για το σύστημα" και οι κακές "τι κατάντια για το Τμήμα". Σε μικρότερο βαθμό υπάρχουν τέτοια σχόλια και για το δικό μου τμήμα (βάση εισαγωγής 9000-ε).
Η απλοΪκότητα αυτής της κριτικής είναι αναμενόμενη αλλά δε μπορεί να μείνει αναπάντητη.
Ναι, η εισαγωγή σε ορισμένα τμήματα είναι ουσιαστικά ελεύθερη (όπως π.χ. στα περισσότερα τμήματα στη Γερμανία, στη Γαλλία και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες). Αντίθετα όμως με αυτό που φαντάζονται οι περισσότεροι σχολιαστές το να αποφοιτήσει κανείς από ένα Τμήμα Μαθηματικών (και αυτό της Σάμου αλλά και κάθε άλλο που ξέρω) δεν είναι καθόλου αυτόματο ή εύκολη υπόθεση. Στο δικό μου Τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμ. Μαθηματικών στο Πανεπ. Κρήτης περίπου το 1/3 όσων εισάγονται τελικά αποφοιτούν.
Το πιο σημαντικό όμως είναι το να καταλάβει κανείς τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων.
Το Τμήμα Μαθηματικών της Σάμου είναι ένα πολύ καλό Τμήμα. Έχει πολύ καλούς συναδέλφους, υποδομές που θα ζήλευαν πολλά άλλα Πανεπιστήμια, βρίσκεται σε ένα πολύ όμορφο (αλλά ήσυχο) μέρος και προσφέρει κορυφαίας ποιότητας εκπαίδευση σε όσους φοιτητές σπουδάσουν εκεί. Ακριβώς επειδή οι φοιτητές που πραγματικά πηγαίνουν εκεί είναι λίγοι η εκπαίδευσή τους είναι αρκετά φροντισμένη και μπορούν να μάθουν περισσότερα πράγματα σε πιο ανθρώπινο περιβάλλον.
Ομολογουμένως όμως οι επιλογές εκεί όσον αφορά εστιατόρια, χώρους διασκέδασης κλπ είναι περιορισμένες. Αυτό φαίνεται ότι είναι αρκετό για να το κάνει ανεπιθύμητο προορισμό.
Για να φανεί ακόμη περισσότερο ο παράλογος τρόπος που οι υποψήφιοι (ή οι γονείς τους) επιλέγουν σχολές, να αναφερθώ στα νέα Τμήματα Μαθηματικών, στη Λαμία και την Καστοριά, που λειτούργησαν πέρυσι. Πέρυσι λοιπόν, όταν και τα δύο αυτά τμήματα δεν είχαν καν καθηγητές η βάση εισαγωγής τους ξεπέρασε αμέσως αυτή του Πανεπιστημίου Κρήτης (που πρωτολειτούργησε το 1977 και, όπως και να το μετρήσεις κανείς, είναι πάντα ανάμεσα στα 2-3 καλύτερα Τμήματα Μαθηματικών στην Ελλάδα) και, εννοείται και της Σάμου. Τέτοια σχέση ποιότητας τμήματος και βάσης εισαγωγής! Φέτος όμως είχαμε κάτι αξιοσημείωτο: το υπουργείο απαγόρευσε προκαταβολικά τις μεταγραφές από αυτά τα δύο νέα τμήματα προς τα άλλα τα παλιά. (Δεν ξέρω γιατί.) Ε λοιπόν, αμέσως η βάση εισαγωγής σε αυτά τα τμήματα έπεσε κατά 2-3 χιλιάδες μονάδες. Και πάλι βλέπουμε ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης σε ένα τμήμα είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης εκεί.
Κ͟ι͟ ͟έ͟ν͟α͟ ͟σ͟η͟μ͟ε͟ρ͟ι͟ν͟ό͟ ͟π͟ε͟ρ͟ι͟σ͟τ͟α͟τ͟ι͟κ͟ό͟.͟ Ήρθε στο γραφείο μου ένας νεαρός, απόφοιτος πολυτεχνικού τμήματος (ηλεκτρολόγος μηχανικός) ο οποίος έχει τελειώσει τις σπουδές του και το στρατό και εργάζεται και θα ήθελε να πραγματοποιήσει το όνειρό του που, απ' όταν ήταν μαθητής, ήταν να ασχοληθεί με τα Μαθηματικά. (Ήθελε να τον συμβουλέψω πώς να το κάνει.) Ανάμεσα σε αυτά που μου είπε ήταν και το ότι οι γονείς του δεν τον άφησαν να μπει στο Μαθηματικό όταν άρχιζε τις σπουδές του "λόγω του ότι είχε (ο μαθητής) πολλές μονάδες" και το Μαθηματικό είχε αρκετά χαμηλότερη βάση. Δυστυχώς αυτός ο τρόπος σκέψης υπάρχει σε πολλούς γονείς, φροντιστές, κλπ. Μην κάνεις παιδί μου αυτό που σου αρέσει γιατί έχει χαμηλή βάση. Κι ύστερα λέμε για την κατάντια του συστήματος.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το να δίνεται στο μαθητή η ευκαιρία να προσπαθήσει να σπουδάσει αυτό που του αρέσει. Όλα τα άλλα έπονται.


Άβαταρ μέλους
mick7
Δημοσιεύσεις: 443
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Παρ Αύγ 28, 2020 11:12 pm

Αυτή είναι μια άποψη και αυτή είναι μια άλλη στην οποία μάλλον είμαι εγγύτερα... :idea:

Εικόνα


ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε:
Παρ Αύγ 28, 2020 10:03 pm
Αντιγραφή από το facebook

Ο χρήστης Mihalis Kolountzakis
είναι στην πόλη Ηράκλειο Κρήτης
.Β̲ά̲̲σ̲ε̲ι̲ς̲ ̲ε̲ι̲σ̲α̲γ̲ω̲γ̲ή̲̲ς̲ ̲κ̲α̲ι̲ ̲Τ̲μ̲ή̲̲μ̲α̲ ̲Μ̲α̲θ̲η̲μ̲α̲τ̲ι̲κ̲ώ̲̲ν̲ ̲σ̲τ̲η̲ ̲Σ̲ά̲̲μ̲ο̲


Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 294
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Σάβ Αύγ 29, 2020 11:08 am

Μία ένσταση μόνο στα όσα γράφει ο κ. Κολονυτζάκης είναι ότι αρκετές οικογένειες δε θα επέλεγαν τη Σάμο - ειδικά τη δεκαετία της κρίσης - κυρίως λόγω οικονομικών δυσκολιών - όπως αντίστοιχα και άλλα τμήματα μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Γι' αυτό και ίσως π.χ. το τμήμα της Λαμίας είχε αμέσως μία αρκετά υψηλή βάση - δεδομένου ότι τα παιδιά δεν είχαν ούτε ένα θετικό στοιχείο για το τμήμα πέρυσι.


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 990
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Σάβ Αύγ 29, 2020 12:05 pm

Το θέμα των βάσεων εισαγωγής των μαθηματικών τμημάτων το έχουμε ξανασυζητήσει...
Ειλικρινά , δεν είναι ευχάριστο...
Αν όμως θέλετε να απογοητευτείτε κι άλλο , δείτε τις βάσεις αυτών που έδωσαν με το παλιό σύστημα.
Δεν τις δημοσιεύω , δεν αντέχω , ας το κάνει κάποιος άλλος...
Για να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα , πιστεύω ότι αρκετά από τα παιδιά που μπαίνουν με τόσο χαμηλές βαθμολογίες δεν μπαίνουν στον κόπο να ξεκινήσουν σπουδές. Επαναλαμβάνω αρκετά όχι όλα.


Maidenas
Δημοσιεύσεις: 84
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 17, 2014 1:11 am

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Maidenas » Κυρ Αύγ 30, 2020 12:11 pm

Καλησπέρα και απο μένα,

Προσωπικά δεν θα με ενοχλούσε καθόλου αν η εισαγωγή βάσης σε οποιαδήποτε σχολή ήταν και 1 μόριο. Αφού οι βάσεις διαμορφώνονται αναλόγως την ζήτηση που υπάρχει, τότε καλώς οτ μαθηματικό της Σάμου είχε 3000 μόρια. Το θέμα είναι άλλο.

Εγώ σπουδάζω το τμήμα Μαθηματικών της Αθήνας. Έχοντας βιώσει κάποιες καταστάσεις στο τμήμα με τρομάζει πολύ το τι θα επακολουθήσει σε σχολές όπως το Μαθηματικό Σάμου, Καστοριάς, Λαμίας, Ηρακλείου, και γενικά όπου υπάρχει μεγάλη συσσώρευση φοιτητών με βαθμολογία κάτω απο 9000 μορια.
Συγκεκριμένα, γίνεται το πολύ σύνηθες φαινόμενο. Όταν ανακοινώνονται οι βαθμολογίες στις οποίες το 80% έχει κοπεί, τότε ξαφνικά βγαίνει αυτές κολλημένες παρατάξεις και διαμαρτύρονται ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ.

Η αλήθεια ειναι οτι υπάρχουν (ευτυχώς) πολύ λίγες, αλλά πολύ απαράδεκτες περιπτώσεις καθηγητών, οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να ειχαν απολυθεί απο την δουλειά τους. Καθηγητές που έρχονται απροετοίμαστοι, δεν τους βρίσκεις πουθενά για επίλυση αποριών, καθόλου δομημένο μάθημα, χάλια γράμματα στον πίνακα.

Σε αυτούς τους καθηγητές όμως κανείς δεν παραπονιέται για την απαράδεκτη διδασκαλία, παρα μόνο στους βαθμούς. Οπότε ένας απο αυτούς, για να γλιτώσει την φασαρία βάζει θέματα που αθροίζουν στο 15, με άριστα το 10, και σου δίνει δλδ 5 μονάδες μπόνους και έτσι με τον τρόπο αυτό λύνει το πρόβλημά του με τους φασαριόζους φοιτητές-παραταξιακούς που απλά θέλουν να περνάνε και ας μην έχουν πάρει την παραμικρή μυρωδιά απο το μάθημα.

Έρχομαι τώρα στο Μαθηματικό Σάμου, και πιστεύοντας οτι οι φοιτητές σε συμπεριφορά δεν θα ειναι κάτι πολύ διαφορετικό απο τους φοιτητές της Αθήνας. Εκεί υπο φυσιολογικές συνθήκες, ακόμα κια με εύκολα θέματα το λογικό είναι να κόβεται το 80%. Φαντάζεστε τι πόλεμο θα φάνε οι καθηγητές αυτοί ακόμα κια αν κάνουν άριστα την δουλειά τους;;
Φοβάμαι οτι κάτω απο την πίεση θα αναγκαζονται να βάζουν θέματα επιπέδου λυκείου αν όχι σε μερικούς να δίνουν και τα θέματα απο πριν, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί πολύ το πτυχίο των Μαθηματικών.

Θέλω να πω οτι δεν είναι πρόβλημα που κάποιος μπήκε με 3000 μόρια. Αν θα καταφέρει να την βγάλει και σε πόσο χρόνο είναι δικό του καθαρά θέμα.
Αυτό που με προβληματίζει ειναι να μην αναγκαστούν οι καθηγητές να υποβαθμίσουν το επίπεδο της σχολής για να μπορέσουν κάποιοι να πάρουν πτυχίο.


Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 294
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Κυρ Αύγ 30, 2020 2:17 pm

Νομίζω ότι κρίνουμε μόνο με ένα μέρος της εικόνας. Εντάξει, μπήκε ένα άτομο στο μαθηματικό της Σάμου με 3125 μόρια. Θα παρακολουθήσει, όμως; Εικάζω πως όχι. Πέρα από τη βάση εισαγωγή, πρέπει να δούμε και τις «ενεργές» βάσεις κάθε τμήματος, δηλαδή με τι βαθμούς κατ' ελάχιστο φοιτούν άτομα σε ένα τμήμα. Φαντάζομαι ότι στα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων οι δύο βάσεις δε θα διαφέρουν, ωστόσο στα τμήματα της περιφέρειας θεωρώ ότι θα έχουμε μεγάλες αποκλίσεις.

Θα είχε ενδιαφέρον αν κάποιος/α είχε στοιχεία να μας παραθέσει.


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2835
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou » Δευ Αύγ 31, 2020 9:46 am

Αναφέρω, χωρίς ονόματα και σχόλια, την περίπτωση ατόμου που πέρασε στο Μαθηματικό σε περιφερειακό πανεπιστήμιο ανάμεσα στους πρώτους ... και δεν μπορούσε να περάσει ούτε ένα μάθημα!!!


Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5483
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Σεπ 01, 2020 10:02 am

Καλημέρα και καλό μήνα !

Πολύ καλό θέμα για συζήτηση, που μπορεί να φτάσει σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Έχουν διατυπωθεί μέχρι τώρα πολύ καλές σκέψεις.
Ας πω δυο ακόμα λόγια:

Α. Γιατί δηλώνουν οι υποψήφιοι μαθηματικά τμήματα ;
Στο ερώτημα αυτό μπορούμε να πούμε ότι :

(α) Δηλώνουν όσοι πραγματικά έχουν πάθος με τα μαθηματικά και έχουν γράψει αυτούς τους εντυπωσιακούς βαθμούς(πάνω από 18 000).Πολλοί από αυτούς θέλουν να κάνουν Ακαδημαϊκή καριέρα.

(β) Δηλώνουν παιδιά που γράφουν πολύ καλά στα μαθηματικά και θέλουν να σπουδάσουν μόνο μαθηματικά, χωρίς να αριστεύσουν γενικά(14000-18000), γράφουν όμως μαθηματικά 90-100.

(γ) Δηλώνουν παιδιά που έχουν καλή σχέση με τα μαθηματικά, έχουν βάλει πρώτα άλλες σχολές, δεν έχουν πετύχει σε κάποια από αυτές και εισάγονται σε μαθηματικό τμήμα με έναν μάλλον ικανοποιητικό μέσο όρο βαθμολογίας( πχ 12-14)

(δ) Τα δηλώνουν όσοι θέλουν να πετύχουν απλά σε μια καλή σχολή , επειδή δεν έχουν όμως γράψει καλά και βλέπουν τις παλιές βάσεις, δηλώνουν και αυτά και μένει να ξανασκεφτούν αργότερα, αν θα παρακολουθήσουν ή αν θα ξαναδώσουν.

(ε) Υπάρχουν και μερικά, μάλλον λίγα παιδιά, που γράφουν σχετικά καλά στα μαθηματικά, πάνω από το 10,δεν γράφουν καλά στα άλλα , τους αρέσουν όμως για διάφορους λόγους τα μαθηματικά και ειδικά η διδασκαλία και θέλουν να ασχοληθούν με αυτά, κυρίως ως εκπαιδευτικοί. Δηλώνουν λοιπόν τη σχολή και πράγματι πετυχαίνουν,έστω με χαμηλή βαθμολογία 4000 -8000 μονάδες.


Β. Πόσοι από τους νέους φοιτητές με χαμηλή βαθμολογία θα πάρουν πτυχίο;

Εδώ δεν μπορώ να απαντήσω.Εξαρτάται από τη θέληση του παιδιού.Αλλά και από την οργάνωση του Πανεπιστημίου και τη σχέση που θα αναπτύξουν οι φοιτητές αυτοί με τους καθηγητές τους αλλά και τους συμφοιτητές τους.

Αν παρακολουθούν τακτικά και το τμήμα έχει πχ και δύο εισαγωγικά μαθήματα σε άλγεβρα-Γεωμετρία, σχεδόν σε σχολικό επίπεδο, τότε ακόμα και φοιτητές που σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να εγκατέλειπαν, τώρα να αλλάξουν γνώμη, να δουν ότι δεν τους λείπει η απαραίτητη ...ευφυΐα και να επιδοθούν στη μελέτη. ''Ευφυία είναι η εργατικότητα'' , που έλεγε κι ο D.Hilbert.

Θεωρητικά λοιπόν, αλλά και πρακτικά, ο φοιτητής που είναι αποφασισμένος να σπουδάσει μαθηματικά ή αυτός που θα τον κερδίσει η σχολή, ακόμα κι αν έχει εισαχθεί με λίγες μονάδες, μπορεί να τελειώσει και μάλιστα να έχει αποκομίσει σπουδαία στοιχεία από τη μαθηματική επιστήμη. Με άλλα λόγια , μπορεί να αποφοιτήσει κανονικά και να γίνει ένας καλός δάσκαλος μαθηματικών σε φροντιστήρια, σχολεία αλλά και σε άλλους τομείς, εκτός εκπαίδευσης.

Δ.Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων ή να μπει πρόσθετο κριτήριο, όπως πχ βάση στα μαθηματικά ;

Είναι κρίσιμα ερωτήματα, οι απόψεις διίστανται, όλοι όμως μέσα μας νιώθουμε ότι κάτι πρέπει να γίνει, χωρίς να ξέρουμε τι είναι αυτό το κάτι ή αν είναι το καλύτερο.

Ας μείνω όμως εδώ με τα ερωτήματα και ας συνεχίσουν άλλοι συνάδελφοι τον πολύ χρήσιμο διάλογο.

Αυτό που θα ήθελα να συζητήσουμε σε άλλο θέμα, είναι το πώς πρέπει να υποδεχθούν οι σχολές τους νέους φοιτητές και μάλιστα όσα τμήματα έχουν πολλούς φοιτητές με βάση εισαγωγής 4000-10000 μονάδες αλλά και βαθμό στα μαθηματικά κάτω από δέκα.

Μήπως είναι καλό από την αρχή να δοθεί ένα διαγνωστικό τέστ για να ξέρει η Σχολή τι επίπεδο φοιτητών έχει ; Θα είναι κάτι που θα αντικαθιστά μια συνέντευξη και μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη διαδικασία.

Ίσως ακόμα εκεί να είναι αναγκαίο στο πρώτο εξάμηνο να υπάρξουν βασικά μαθήματα που να συμπληρώνουν τις (πενιχρές ) γνώσεις του Λυκείου σε άλγεβρα-γεωμετρία-τριγωνομετρία και να προλειάνουν το έδαφος, ώστε να ακολουθήσουν τα άλλα μαθήματα της σχολής .

Σκεφτείτε ότι οι φετινοί μαθητές δεν ξέρουν τι είναι η Μαθηματική Επαγωγή και οι Μιγαδικοί αριθμοί. Πώς να κάνεις Γραμμική Άλγεβρα και να βρεις(ή να επαληθεύσεις) τη ν-οστή δύναμη ενός πίνακα ή τόσα άλλα πράγματα. Πώς να αποδείξεις μονοτονία και φραγμένο μιας ακολουθίας με αυτόν τον τρόπο ;

Αν λοιπόν οι φοιτητές μπούνε ομαλά στη μαθηματική σκέψη(που κακά τα ψέμματα δεν έχουν αποκτήσει στο Λύκειο-για πολλούς λόγους, ακόμα και μερικοί από όσους έχουν γράψει 100 στα μαθηματικά ) , τότε ίσως ο χαμηλός βαθμός εισαγωγής να μην είναι τόσο αρνητικός παράγοντας ούτε για το φοιτητή ούτε για τη Σχολή.

Αλλά, είπαμε, αυτό ας το κουβεντιάσουμε σε άλλο θέμα, όπου θα είχε ιδιαίτερη αξία ή άποψη των Καθηγητών μας στα ΑΕΙ.

Καλό μήνα σε όλους και καλές σπουδές στους νέους φοιτητές μας !


Άβαταρ μέλους
Darma
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: Τετ Φεβ 13, 2019 11:10 pm

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Darma » Τετ Σεπ 02, 2020 12:13 pm

Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Τρί Σεπ 01, 2020 10:02 am
Σκεφτείτε ότι οι φετινοί μαθητές δεν ξέρουν τι είναι η Μαθηματική Επαγωγή και οι Μιγαδικοί αριθμοί. Πώς να κάνεις Γραμμική Άλγεβρα και να βρεις(ή να επαληθεύσεις) τη ν-οστή δύναμη ενός πίνακα ή τόσα άλλα πράγματα. Πώς να αποδείξεις μονοτονία και φραγμένο μιας ακολουθίας με αυτόν τον τρόπο ;

Αν λοιπόν οι φοιτητές μπούνε ομαλά στη μαθηματική σκέψη(που κακά τα ψέμματα δεν έχουν αποκτήσει στο Λύκειο-για πολλούς λόγους, ακόμα και μερικοί από όσους έχουν γράψει 100 στα μαθηματικά )
Άρα, γιατί δίνουμε σημασία στον βαθμό εισαγωγής; Δεν εννοώ ότι δεν αξίζει την προσπάθεια, αλλά αυτή τη στιγμή -δεν ξέρω παλιά πώς ήταν τα πράγματα- ένας καλός βαθμός στις Πανελλήνιες είναι περισσότερο δείγμα εργατικότητας και πειθαρχίας (σίγουρα χρήσιμα προσόντα), παρά μαθηματικής ικανότητας. Αν άλλαζε η λογική των εξετάσεων ώστε να απαιτούν "fluid intelligence" αντί "crystallized intelligence", τότε τα αποτελέσματα θα σήμαιναν κάτι και για τη μαθηματική ικανότητα των υποψηφίων.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5483
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τετ Σεπ 02, 2020 1:49 pm

Darma έγραψε:
Τετ Σεπ 02, 2020 12:13 pm
Μπάμπης Στεργίου έγραψε:
Τρί Σεπ 01, 2020 10:02 am
Σκεφτείτε ότι οι φετινοί μαθητές δεν ξέρουν τι είναι η Μαθηματική Επαγωγή και οι Μιγαδικοί αριθμοί. Πώς να κάνεις Γραμμική Άλγεβρα και να βρεις(ή να επαληθεύσεις) τη ν-οστή δύναμη ενός πίνακα ή τόσα άλλα πράγματα. Πώς να αποδείξεις μονοτονία και φραγμένο μιας ακολουθίας με αυτόν τον τρόπο ;

Αν λοιπόν οι φοιτητές μπούνε ομαλά στη μαθηματική σκέψη(που κακά τα ψέμματα δεν έχουν αποκτήσει στο Λύκειο-για πολλούς λόγους, ακόμα και μερικοί από όσους έχουν γράψει 100 στα μαθηματικά )
Άρα, γιατί δίνουμε σημασία στον βαθμό εισαγωγής; Δεν εννοώ ότι δεν αξίζει την προσπάθεια, αλλά αυτή τη στιγμή -δεν ξέρω παλιά πώς ήταν τα πράγματα- ένας καλός βαθμός στις Πανελλήνιες είναι περισσότερο δείγμα εργατικότητας και πειθαρχίας (σίγουρα χρήσιμα προσόντα), παρά μαθηματικής ικανότητας. Αν άλλαζε η λογική των εξετάσεων ώστε να απαιτούν "fluid intelligence" αντί "crystallized intelligence", τότε τα αποτελέσματα θα σήμαιναν κάτι και για τη μαθηματική ικανότητα των υποψηφίων.
Με βρίσκουν σύμφωνο τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που θέσατε.

Μπορεί να θέλω κανένας μαθητής να μην εισάγεται σε Μαθηματικό τμήμα με βαθμό μικρότερο από 15, αλλά από την άλλη δεν θα ήθελα να αποκλείεται από μαθηματικές σπουδές και μαθητής με χαμηλή βαθμολογία.

Σημασία έχει τι θα κάνει ο φοιτητής από την ώρα που θα γίνει δεκτός σε κάποιο τμήμα.
Εκεί το Πανεπιστήμιο έχει πρωταρχικό ρόλο και νομίζω ότι κάνει αυτό που πρέπει.
Σας χαιρετώ .


BAGGP93
Δημοσιεύσεις: 1420
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 02, 2011 8:48 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα - Αθήνα

Re: Βάσεις μαθηματικών σχολών 2020

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από BAGGP93 » Παρ Σεπ 04, 2020 3:27 pm

Ενδιαφέρουσα η συζήτηση και με διαφορετικές γνώμες.Θα ήθελα να προσθέσω κάποιες απόψεις ακόμη. Θεωρώ ότι η υποβάθμιση της μαθηματικής επιστήμης δεν κρίνεται ούτε από τις βάσεις εισαγωγής ούτε από το επίπεδο γνώσεων που θα έχει ένας μελλοντικός μαθηματικός. Καθορίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τους νόμους της αγοράς. Θα ασχοληθώ ( με αφορά και σε προσωπικό επίπεδο) με την πλειοψηφία των διδακτορικών φοιτητών όχι μόνο στα μαθηματικά αλλά και σε άλλες επιστήμες (φυσική, προγραμματισμος κλπ) οι οποίοι είναι απλήρωτοι και ανασφαλιστοι. Παράνομο εξ'ορισμού. Τι θα κάνουν για να βιοποριστουν; Διάφορα μπορούν. Και σκέφτεται ένας εξ' αυτών. Γιατί να μην διδάξω-δουλέψω σε ιδιαίτερα-φρονιστηρια για να κάνω και το αντικείμενο που μου αρέσει; Σας παραθέτω απαντήσεις και από ίδια πείρα και από πείρα πολλών φίλων. Δεν θέλουμε διδακτορικούς γιατί δεν σκέφτονται φροντιστήριακη καριέρα και γιατί πρέπει να τους δώσουμε μεγαλύτερο μεροκάματο. Κατά συνέπεια προσλαμβανονται φοιτητές μόνο με πτυχίο η ακόμα και φοιτητές χωρίς πτυχίο για μελέτη παιδιών γυμνασίου; Δηλαδή φτηνά εργατικά χέρια. Κατά τη γνώμη μου αυτή είναι η χειρότερη υποτίμηση και του πτυχίου μας και της μαθηματικής επιστήμης. Όλα αυτά έχουν τη βάση τους στην υποτίμηση της δημόσιας παιδείας. Σας κούρασα. Ελπίζω να έγινα κατανοητός εν μέρει. Παρ'όλο που κάλυψα μικρή κατηγορία θεωρώ πως αυτά που σας έγραψα είναι αληθινά. Καλή συνέχεια και καλή αρχή στα παιδιά που τώρα αρχίζουν τις σπουδές τους και τα όνειρά τους


Παπαπέτρος Ευάγγελος
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες