Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Συντονιστής: spyros
-
- Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 09, 2020 10:53 pm
Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Καλησπέρα στο φόρουμ. Αυτό είναι το πρώτο μου μήνυμα. Αναγνωρίζω ότι εδώ είναι η πιο γνωστή και διαδεδομένη μαθηματική κοινότητα στην Ελλάδα και ξέρω πώς οι συνάδελφοι εδώ θα με αναγνωρίσουν ως προς τις ανησυχίες και απογοητεύσεις μου.
Είμαι καθηγητής σε Λύκειο και επίσης κάνω (πρόσφατα συμβασιούχος) 4 ώρες σε Πανεπιστήμιο της πόλης μου. Είμαι σε σπάνια θέση, γιατί μπορώ να παρατηρώ την μετάβαση των γνώσεων ως προς τα μαθηματικά των μαθητών/φοιτητών μου. Έχω λοιπόν να πω, με βάση αυτά που είδαμε όλοι πρόσφατα:
Η νέα μείωση της ύλης είναι ένα έκτρωμα.
Ζητώ συγγνώμη για την χυδαιολογία μου όμως μόνο έτσι μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την παρακμή του δυτικού μαθηματικού πολιτισμού. Βλέπω συχνά πρωτοετείς (και όχι μόνο) φοιτητές που έρχονται στο πανεπιστήμιο χωρίς να ξέρουν μιγαδικούς (όταν είχαν βγει τότε) και πλέον το επίπεδο στα αντίστοιχα μαθήματα (Μιγαδική Ανάλυση, Τοπολογία) έχει πέσει κατακόρυφα.
Ξέρω, αντιλαμβάνομαι, διαισθάνομαι όπως όλοι ότι η νέα μείωση εκ νέου της ύλης των Μαθηματικών Γ' Λυκείου ώστε οι μαθητές να μην γνωρίζουν ούτε καν ολοκληρώματα επισφραγίζει το τέλος της μαθηματικής παιδείας στην χώρα μας.
Τώρα είναι ακόμη νωρίς. Έχει περίπου μισή ημέρα που λάβαμε το email με την νέα ύλη. Από τότε δεν κατάφερα να ηρεμήσω ακόμη.
Διακυβεύεται η θέση της Ελλάδας στον μελλοντικό επιστημονικό χάρτη.
Αυτά τα δύο λόγια από εμένα. Τα άλλα θα τα δείξει η ιστορία...
Είμαι καθηγητής σε Λύκειο και επίσης κάνω (πρόσφατα συμβασιούχος) 4 ώρες σε Πανεπιστήμιο της πόλης μου. Είμαι σε σπάνια θέση, γιατί μπορώ να παρατηρώ την μετάβαση των γνώσεων ως προς τα μαθηματικά των μαθητών/φοιτητών μου. Έχω λοιπόν να πω, με βάση αυτά που είδαμε όλοι πρόσφατα:
Η νέα μείωση της ύλης είναι ένα έκτρωμα.
Ζητώ συγγνώμη για την χυδαιολογία μου όμως μόνο έτσι μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την παρακμή του δυτικού μαθηματικού πολιτισμού. Βλέπω συχνά πρωτοετείς (και όχι μόνο) φοιτητές που έρχονται στο πανεπιστήμιο χωρίς να ξέρουν μιγαδικούς (όταν είχαν βγει τότε) και πλέον το επίπεδο στα αντίστοιχα μαθήματα (Μιγαδική Ανάλυση, Τοπολογία) έχει πέσει κατακόρυφα.
Ξέρω, αντιλαμβάνομαι, διαισθάνομαι όπως όλοι ότι η νέα μείωση εκ νέου της ύλης των Μαθηματικών Γ' Λυκείου ώστε οι μαθητές να μην γνωρίζουν ούτε καν ολοκληρώματα επισφραγίζει το τέλος της μαθηματικής παιδείας στην χώρα μας.
Τώρα είναι ακόμη νωρίς. Έχει περίπου μισή ημέρα που λάβαμε το email με την νέα ύλη. Από τότε δεν κατάφερα να ηρεμήσω ακόμη.
Διακυβεύεται η θέση της Ελλάδας στον μελλοντικό επιστημονικό χάρτη.
Αυτά τα δύο λόγια από εμένα. Τα άλλα θα τα δείξει η ιστορία...
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Ωραίες σκέψεις για προβληματισμό και συζήτηση.Είναι πολλά που πρέπει να μπούνε σε τάξη, μακάρι να ήταν μόνο η περικοπή.Aganaktisi2020 έγραψε: ↑Πέμ Απρ 09, 2020 11:03 pmΚαλησπέρα στο φόρουμ. Αυτό είναι το πρώτο μου μήνυμα. Αναγνωρίζω ότι εδώ είναι η πιο γνωστή και διαδεδομένη μαθηματική κοινότητα στην Ελλάδα και ξέρω πώς οι συνάδελφοι εδώ θα με αναγνωρίσουν ως προς τις ανησυχίες και απογοητεύσεις μου.
....................
Διακυβεύεται η θέση της Ελλάδας στον μελλοντικό επιστημονικό χάρτη.
Αυτά τα δύο λόγια από εμένα. Τα άλλα θα τα δείξει η ιστορία...
Το πρόγραμμα σπουδών θέλει από χαμηλά να αλλάξει τελείως.
Μεγάλο αλλά ωραίο θέμα !
Να είστε όλοι καλά
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Θα μου επιτραπεί να πω , ότι η έκφραση της αγανάκτησης γίνεται σε λάθος χρονική στιγμή .
Θα είχε νόημα ( και θα συμφωνούσαν οι περισσότεροι ) , αν διατυπώναμε απόψεις για το θέμα της ύλης ,
όταν οι περικοπές γίνονταν χωρίς λογική και χωρίς αιτιολόγηση .
Στην δεδομένη όμως περίσταση , η περικοπή της ύλης ήταν αναπόφευκτη και ασφαλώς ισχύει μόνο για
τις φετινές εξετάσεις ...
Θα είχε νόημα ( και θα συμφωνούσαν οι περισσότεροι ) , αν διατυπώναμε απόψεις για το θέμα της ύλης ,
όταν οι περικοπές γίνονταν χωρίς λογική και χωρίς αιτιολόγηση .
Στην δεδομένη όμως περίσταση , η περικοπή της ύλης ήταν αναπόφευκτη και ασφαλώς ισχύει μόνο για
τις φετινές εξετάσεις ...
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Συμφωνώ απόλυτα με τον Θανάση και να προσθέσω ότι έχουμε μεγαλύτερα και θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε.
Πρόταση: Ας μεριμνήσουν οι σχολές του χρόνου να δημιουργήσουν φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης (ας είναι και ηλεκτρονικά) στοιχείων της ύλης που αποτελούν προαπαιτούμενα για τα προγράμματα σπουδών και την ομαλή ένταξη των φετινών υποψηφίων στην ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.
Πρόταση: Ας μεριμνήσουν οι σχολές του χρόνου να δημιουργήσουν φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης (ας είναι και ηλεκτρονικά) στοιχείων της ύλης που αποτελούν προαπαιτούμενα για τα προγράμματα σπουδών και την ομαλή ένταξη των φετινών υποψηφίων στην ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
- Τοποθεσία: Καισαριανή
- Επικοινωνία:
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Πολύ σωστή πρόταση. Στα τμήματα μαθηματικών, για παράδειγμα, υπάρχουν μαθήματα «Θεμελίων» των μαθηματικών. Ας αντικατασταθεί, λοιπόν, ένα μέρος της ύλης τους από όσα χάθηκαν φέτος - κατ' εξαίρεση και για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.Christos.N έγραψε: ↑Παρ Απρ 10, 2020 12:42 pmΣυμφωνώ απόλυτα με τον Θανάση και να προσθέσω ότι έχουμε μεγαλύτερα και θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε.
Πρόταση: Ας μεριμνήσουν οι σχολές του χρόνου να δημιουργήσουν φροντιστηριακά μαθήματα εκμάθησης (ας είναι και ηλεκτρονικά) στοιχείων της ύλης που αποτελούν προαπαιτούμενα για τα προγράμματα σπουδών και την ομαλή ένταξη των φετινών υποψηφίων στην ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Εγώ έχω την εξής απορία. Αφού το De l'Hospital είναι εκτός ύλης δεν μπορούν να υπολογιστούν όρια όπως το στο πλην άπειρο. Άμεσο
συμπέρασμα αυτού είναι ότι αν σε κάποιο θέμα υπάρχει συνάρτηση που εμπεριέχει αυτό όριο δεν θα μπορεί να υπολογιστεί το σύνολο τιμών της πλην
ειδικών εξαιρέσεων. Δηλαδή ειλικρινά απορώ τι θέματα θα πέσουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εμπεδώσει άριστα τις
μεθόδους υπολογισμού ορίων εκτός της προαναφερθείσας όπως για παράδειγμα Κριτήριο Παρεμβολής κ.λ.π. Δηλαδή οι τύποι των συναρτήσεων που θα
δοθούν πρέπει να είναι ''υπεραπλουστευμένοι'' για να αντιμετωπίζονται με κλασσικές μεθόδους.
συμπέρασμα αυτού είναι ότι αν σε κάποιο θέμα υπάρχει συνάρτηση που εμπεριέχει αυτό όριο δεν θα μπορεί να υπολογιστεί το σύνολο τιμών της πλην
ειδικών εξαιρέσεων. Δηλαδή ειλικρινά απορώ τι θέματα θα πέσουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εμπεδώσει άριστα τις
μεθόδους υπολογισμού ορίων εκτός της προαναφερθείσας όπως για παράδειγμα Κριτήριο Παρεμβολής κ.λ.π. Δηλαδή οι τύποι των συναρτήσεων που θα
δοθούν πρέπει να είναι ''υπεραπλουστευμένοι'' για να αντιμετωπίζονται με κλασσικές μεθόδους.
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5238
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
panagiotis iliopoulos έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 amΕγώ έχω την εξής απορία. Αφού το De l'Hospital είναι εκτός ύλης δεν μπορούν να υπολογιστούν όρια όπως το στο πλην άπειρο. Άμεσο
συμπέρασμα αυτού είναι ότι αν σε κάποιο θέμα υπάρχει συνάρτηση που εμπεριέχει αυτό όριο δεν θα μπορεί να υπολογιστεί το σύνολο τιμών της πλην
ειδικών εξαιρέσεων. Δηλαδή ειλικρινά απορώ τι θέματα θα πέσουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εμπεδώσει άριστα τις
μεθόδους υπολογισμού ορίων εκτός της προαναφερθείσας όπως για παράδειγμα Κριτήριο Παρεμβολής κ.λ.π. Δηλαδή οι τύποι των συναρτήσεων που θα
δοθούν πρέπει να είναι ''υπεραπλουστευμένοι'' για να αντιμετωπίζονται με κλασσικές μεθόδους.
Τα όρια είναι ένα δύσκολο κεφάλαιο της Γ' Λυκείου και διατίθεται για δύσκολες ασκήσεις. Επίσης η συρρίκνωση της ύλης μπορεί να βγάλει αρκετά δύσκολα θέματα. Με τα ολοκληρώματα έξω και τον DLH βγαίνουν κάποιες θεματικές ασκήσεις απ' έξω αλλά δεν αποκλείω να ζητηθεί εμβαδόν. Το χωρίο μπορεί να μην είναι καμπυλόγραμμο αλλά κάποιο γνωστό π.χ τραπέζιο , τρίγωνο κτλ. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μία εφαπτομένη.
Επίσης μη ξεχνάμε ότι στα όρια υπάρχουν ασκήσεις με παραμέτρους , με συζυγείς π.χ τρίτες ρίζες κτλ. Θα συμφωνήσω στο
panagiotis iliopoulos έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 am... οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εμπεδώσει άριστα τις μεθόδους υπολογισμού ορίων εκτός της προαναφερθείσας όπως για παράδειγμα Κριτήριο Παρεμβολής ...
αλλά όχι σε αυτό
panagiotis iliopoulos έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 am... οι τύποι των συναρτήσεων που θα δοθούν πρέπει να είναι ''υπεραπλουστευμένοι'' για να αντιμετωπίζονται με κλασσικές μεθόδους.
Θαρρώ επίσης πως και τα υπαρξιακά θα παίξουν το ρόλο τους φέτος. Bolzano, θΜΤ, ΘΕΤ , Rolle . Βγάζουν ωραία θέματα αρκεί να μην τα καφρίσεις ( που πιστεύω πως αν πέσουν αυτό θα γίνει )
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Με τον όρο 'υπεραπλουστευμένοι δεν εννοώ απλά όρια αλλά μορφές γνώριμες στους υποψηφίους που θα μπορούν να επιλυθούν με γνωστό τέχνασμα.
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13312
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Ας δούμε πόσο όψιμη είναι η αγανάκτηση:
Εκπαραθυρώνεται η Γεωμετρία! (Η Ευκλείδεια Γεωμετρία διδάσκεται σε όλο τον κόσμο εκτός από την γενέτειρά της).
Συρρικνώνεται η ύλη της τριγωνομετρίας! (Σε λίγο θα είναι ίδια με του Γυμνασίου).
Εκπαραθυρώνεται και η Άλγεβρα!
1) Αφαιρούνται αλγεβρικές δομές και διανυσματικοί χώροι.
2) Αφαιρούνται πίνακες και συστήματα!
3) Αφαιρούνται σταδιακά οι πολυωνυμικές εξισώσεις στο η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού και τελικά όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Μειώνεται και η ύλη της Ανάλυσης!
1) Αφαιρούνται οι ορισμοί των ορίων και οι αποδείξεις στα τριγωνομετρικά όρια.
2) Αφαιρείται το 2ο κριτήριο παραγώγου και οι αποδείξεις στις παραγώγους των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
3) Αφαιρείται το ΘΜΤ ολοκληρωτικού λογισμού, το αόριστο ολοκλήρωμα και η συνάρτηση οριζόμενη από ολοκλήρωμα!
Και ξαφνικά αγανακτούμε τώρα, που υπάρχουν και ειδικές συνθήκες για τη μείωση της ύλης. Πού ήταν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι; Έδωσα εξετάσεις με το πολύ παλιό σύστημα των εισαγωγικών, τότε που εξεταζόμασταν σε τρία διαφορετικά μαθήματα ξεχωριστά. Άλγεβρα, Γεωμετρία και Τριγωνομετρία. Θα μου πείτε: τότε δεν υπήρχε η Ανάλυση. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
Εκπαραθυρώνεται η Γεωμετρία! (Η Ευκλείδεια Γεωμετρία διδάσκεται σε όλο τον κόσμο εκτός από την γενέτειρά της).
Συρρικνώνεται η ύλη της τριγωνομετρίας! (Σε λίγο θα είναι ίδια με του Γυμνασίου).
Εκπαραθυρώνεται και η Άλγεβρα!
1) Αφαιρούνται αλγεβρικές δομές και διανυσματικοί χώροι.
2) Αφαιρούνται πίνακες και συστήματα!
3) Αφαιρούνται σταδιακά οι πολυωνυμικές εξισώσεις στο η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού και τελικά όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Μειώνεται και η ύλη της Ανάλυσης!
1) Αφαιρούνται οι ορισμοί των ορίων και οι αποδείξεις στα τριγωνομετρικά όρια.
2) Αφαιρείται το 2ο κριτήριο παραγώγου και οι αποδείξεις στις παραγώγους των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
3) Αφαιρείται το ΘΜΤ ολοκληρωτικού λογισμού, το αόριστο ολοκλήρωμα και η συνάρτηση οριζόμενη από ολοκλήρωμα!
Και ξαφνικά αγανακτούμε τώρα, που υπάρχουν και ειδικές συνθήκες για τη μείωση της ύλης. Πού ήταν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι; Έδωσα εξετάσεις με το πολύ παλιό σύστημα των εισαγωγικών, τότε που εξεταζόμασταν σε τρία διαφορετικά μαθήματα ξεχωριστά. Άλγεβρα, Γεωμετρία και Τριγωνομετρία. Θα μου πείτε: τότε δεν υπήρχε η Ανάλυση. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
- Τοποθεσία: Καισαριανή
- Επικοινωνία:
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Συγκεκριμένα, πάντως, για το μπορεί απλά να ζητηθεί να αποδειχθεί σε ένα ερώτημα η ανισότητα:panagiotis iliopoulos έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 11:00 amΕγώ έχω την εξής απορία. Αφού το De l'Hospital είναι εκτός ύλης δεν μπορούν να υπολογιστούν όρια όπως το στο πλην άπειρο. Άμεσο
συμπέρασμα αυτού είναι ότι αν σε κάποιο θέμα υπάρχει συνάρτηση που εμπεριέχει αυτό όριο δεν θα μπορεί να υπολογιστεί το σύνολο τιμών της πλην
ειδικών εξαιρέσεων. Δηλαδή ειλικρινά απορώ τι θέματα θα πέσουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν εμπεδώσει άριστα τις
μεθόδους υπολογισμού ορίων εκτός της προαναφερθείσας όπως για παράδειγμα Κριτήριο Παρεμβολής κ.λ.π. Δηλαδή οι τύποι των συναρτήσεων που θα
δοθούν πρέπει να είναι ''υπεραπλουστευμένοι'' για να αντιμετωπίζονται με κλασσικές μεθόδους.
σε κάποια άλλη, ενδεχομένως μορφή και μετά να πας με κριτήριο παρεμβολής - η παραπάνω βγαίνει και με κατάλληλα «θεσίματα» στην .
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το ζήτημά μας, θαρρώ, δεν είναι το να εξεταστούν 5-10 όρια με χρήση των κανόνων DLH. Μικρό το κακό σε τελική ανάλυση.
Ούτε, όπως σωστά τέθηκε παραπάνω τίθεται ζήτημα υποβάθμισης της μαθηματικής παιδείας τώρα. Κατά το παρελθόν έχουν γίνει αρκετές περικοπές/αλλαγές που, συχνά, δεν είχαν θετικό αποτέλεσμα (όχι ότι κάθε μείωση της ύλης έχει αρνητικό αντίκτυπο,, προς θεού!)
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Συμφωνώ Γιώργο σε όλαgeorge visvikis έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 1:24 pmΑς δούμε πόσο όψιμη είναι η αγανάκτηση:
Εκπαραθυρώνεται η Γεωμετρία! (Η Ευκλείδεια Γεωμετρία διδάσκεται σε όλο τον κόσμο εκτός από την γενέτειρά της).
Συρρικνώνεται η ύλη της τριγωνομετρίας! (Σε λίγο θα είναι ίδια με του Γυμνασίου).
Εκπαραθυρώνεται και η Άλγεβρα!
1) Αφαιρούνται αλγεβρικές δομές και διανυσματικοί χώροι.
2) Αφαιρούνται πίνακες και συστήματα!
3) Αφαιρούνται σταδιακά οι πολυωνυμικές εξισώσεις στο η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού και τελικά όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Μειώνεται και η ύλη της Ανάλυσης!
1) Αφαιρούνται οι ορισμοί των ορίων και οι αποδείξεις στα τριγωνομετρικά όρια.
2) Αφαιρείται το 2ο κριτήριο παραγώγου και οι αποδείξεις στις παραγώγους των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
3) Αφαιρείται το ΘΜΤ ολοκληρωτικού λογισμού, το αόριστο ολοκλήρωμα και η συνάρτηση οριζόμενη από ολοκλήρωμα!
Και ξαφνικά αγανακτούμε τώρα, που υπάρχουν και ειδικές συνθήκες για τη μείωση της ύλης. Πού ήταν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι; Έδωσα εξετάσεις με το πολύ παλιό σύστημα των εισαγωγικών, τότε που εξεταζόμασταν σε τρία διαφορετικά μαθήματα ξεχωριστά. Άλγεβρα, Γεωμετρία και Τριγωνομετρία. Θα μου πείτε: τότε δεν υπήρχε η Ανάλυση. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Επειδή ο εκκινητής του νήματος μίλησε για τα ολοκληρώματα να θυμίσω οτι πριν 1-2 χρόνια οι μαθητές είχαν πρόβλημα με το εμβαδόν του κύκλου...!!!
Τελικά τι σημαίνει επάρκεια στα Μαθηματικά και στις συναφείς δεξιότητες για ένα απόφοιτο Γυμνασίου , Λυκείου κτλ...και πως πρέπει να πιστοποιείται ανεξαρτήτως των Πανελλαδικών...
Τελικά τι σημαίνει επάρκεια στα Μαθηματικά και στις συναφείς δεξιότητες για ένα απόφοιτο Γυμνασίου , Λυκείου κτλ...και πως πρέπει να πιστοποιείται ανεξαρτήτως των Πανελλαδικών...
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 4770
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
- Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Γιώργο, είπες τα πράγματα όπως ακριβώς έχουν. Συμφωνώ και εγώ απόλυτα.george visvikis έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 1:24 pmΑς δούμε πόσο όψιμη είναι η αγανάκτηση:
Εκπαραθυρώνεται η Γεωμετρία! (Η Ευκλείδεια Γεωμετρία διδάσκεται σε όλο τον κόσμο εκτός από την γενέτειρά της).
Συρρικνώνεται η ύλη της τριγωνομετρίας! (Σε λίγο θα είναι ίδια με του Γυμνασίου).
Εκπαραθυρώνεται και η Άλγεβρα!
1) Αφαιρούνται αλγεβρικές δομές και διανυσματικοί χώροι.
2) Αφαιρούνται πίνακες και συστήματα!
3) Αφαιρούνται σταδιακά οι πολυωνυμικές εξισώσεις στο η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού και τελικά όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Μειώνεται και η ύλη της Ανάλυσης!
1) Αφαιρούνται οι ορισμοί των ορίων και οι αποδείξεις στα τριγωνομετρικά όρια.
2) Αφαιρείται το 2ο κριτήριο παραγώγου και οι αποδείξεις στις παραγώγους των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
3) Αφαιρείται το ΘΜΤ ολοκληρωτικού λογισμού, το αόριστο ολοκλήρωμα και η συνάρτηση οριζόμενη από ολοκλήρωμα!
Και ξαφνικά αγανακτούμε τώρα, που υπάρχουν και ειδικές συνθήκες για τη μείωση της ύλης. Πού ήταν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι; Έδωσα εξετάσεις με το πολύ παλιό σύστημα των εισαγωγικών, τότε που εξεταζόμασταν σε τρία διαφορετικά μαθήματα ξεχωριστά. Άλγεβρα, Γεωμετρία και Τριγωνομετρία. Θα μου πείτε: τότε δεν υπήρχε η Ανάλυση. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Σωστός!!george visvikis έγραψε: ↑Σάβ Απρ 11, 2020 1:24 pmΑς δούμε πόσο όψιμη είναι η αγανάκτηση:
Εκπαραθυρώνεται η Γεωμετρία! (Η Ευκλείδεια Γεωμετρία διδάσκεται σε όλο τον κόσμο εκτός από την γενέτειρά της).
Συρρικνώνεται η ύλη της τριγωνομετρίας! (Σε λίγο θα είναι ίδια με του Γυμνασίου).
Εκπαραθυρώνεται και η Άλγεβρα!
1) Αφαιρούνται αλγεβρικές δομές και διανυσματικοί χώροι.
2) Αφαιρούνται πίνακες και συστήματα!
3) Αφαιρούνται σταδιακά οι πολυωνυμικές εξισώσεις στο η τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού και τελικά όλο το κεφάλαιο των μιγαδικών.
Μειώνεται και η ύλη της Ανάλυσης!
1) Αφαιρούνται οι ορισμοί των ορίων και οι αποδείξεις στα τριγωνομετρικά όρια.
2) Αφαιρείται το 2ο κριτήριο παραγώγου και οι αποδείξεις στις παραγώγους των τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
3) Αφαιρείται το ΘΜΤ ολοκληρωτικού λογισμού, το αόριστο ολοκλήρωμα και η συνάρτηση οριζόμενη από ολοκλήρωμα!
Και ξαφνικά αγανακτούμε τώρα, που υπάρχουν και ειδικές συνθήκες για τη μείωση της ύλης. Πού ήταν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι αγανακτισμένοι; Έδωσα εξετάσεις με το πολύ παλιό σύστημα των εισαγωγικών, τότε που εξεταζόμασταν σε τρία διαφορετικά μαθήματα ξεχωριστά. Άλγεβρα, Γεωμετρία και Τριγωνομετρία. Θα μου πείτε: τότε δεν υπήρχε η Ανάλυση. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι η ύλη ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κακό χαμό, το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αν θα γίνει αποδεκτό το DLH, για να απλουστεύσουμε τον υπολογισμό των ορίων. Δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το πρόβλημα δεν είναι η φετινή ύλη.Τα μαθηματικά υποβαθμίζονται συνεχώς στη χώρα μας. Αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ας εστιάσουμε λίγο πάνω σ' αυτό και ας αφήσουμε όλα τα άλλα. Στην παρούσα φάση, πολύ λίγη σημασία έχουν.
Νῆφε καί μέμνασο ἀπιστεῖν˙ ἄρθρα ταῦτα γάρ φρενῶν
Νοῦς ὁρᾷ καί Νοῦς ἀκούει˙ τἆλλα κωφά καί τυφλά.
...
Νοῦς ὁρᾷ καί Νοῦς ἀκούει˙ τἆλλα κωφά καί τυφλά.
...
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 1173
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 31, 2008 8:07 pm
- Τοποθεσία: ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Συμφωνώ και εγώ με τα γραφόμενα του Γιώργου.
Να προσθέσω ότι εάν η ύλη δεν ήταν περιχαρακωμένη όπως είναι τις τελευταίες δεκαετίες με διάφορα κόψε-ράψε αλλά ήταν πιο εκτεταμένη, περιλαμβάνοντας ότι διδάσκεται σε όλο το Λύκειο (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Διανύσματα, Θ. Αριθμών κλπ), τότε αφενός μεν εν θα υπήρχε πρόβλημα με την αφαίρεση ενός μικρού σχετικά μέρους της και αφετέρου δεν θα ήταν αναγκασμένοι οι θεματοδότες να καταφεύγουν στα εξωφρενικά 4α θέματα που βλέπαμε κατά καιρούς όταν ήθελαν να αυξήσουν τον βαθμό δυσκολίας ( τα οποία ευτυχώς μειώθηκαν τα τελευταία χρόνια). και όταν λέω εξωφρενικά, εννοώ χωρίς καμία απολύτως σύνδεση με τη θεματολογία και το πνεύμα του σχολικού βιβλίου.
Νομίζω ότι είναι καιρός και ας αποτελέσουν την αφορμή όλα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα, για μια ριζική αλλαγή σε όλη τη δομή του Εκπαιδευτικού μας συστήματος και τη διαδικασία επιλογής των νέων φοιτητών.
Επιπροσθέτως, με αφορμή τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, ας καταργηθεί η διανομή κάθε χρόνο σχολικών βιβλίων και να παρέχονται ηλεκτρονικά και όποιος θέλει και το βιβλίο, να το δανείζεται με την υποχρέωση να το επιστρέφει στο τέλος της χρονιάς.
Να προσθέσω ότι εάν η ύλη δεν ήταν περιχαρακωμένη όπως είναι τις τελευταίες δεκαετίες με διάφορα κόψε-ράψε αλλά ήταν πιο εκτεταμένη, περιλαμβάνοντας ότι διδάσκεται σε όλο το Λύκειο (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Διανύσματα, Θ. Αριθμών κλπ), τότε αφενός μεν εν θα υπήρχε πρόβλημα με την αφαίρεση ενός μικρού σχετικά μέρους της και αφετέρου δεν θα ήταν αναγκασμένοι οι θεματοδότες να καταφεύγουν στα εξωφρενικά 4α θέματα που βλέπαμε κατά καιρούς όταν ήθελαν να αυξήσουν τον βαθμό δυσκολίας ( τα οποία ευτυχώς μειώθηκαν τα τελευταία χρόνια). και όταν λέω εξωφρενικά, εννοώ χωρίς καμία απολύτως σύνδεση με τη θεματολογία και το πνεύμα του σχολικού βιβλίου.
Νομίζω ότι είναι καιρός και ας αποτελέσουν την αφορμή όλα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα, για μια ριζική αλλαγή σε όλη τη δομή του Εκπαιδευτικού μας συστήματος και τη διαδικασία επιλογής των νέων φοιτητών.
Επιπροσθέτως, με αφορμή τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, ας καταργηθεί η διανομή κάθε χρόνο σχολικών βιβλίων και να παρέχονται ηλεκτρονικά και όποιος θέλει και το βιβλίο, να το δανείζεται με την υποχρέωση να το επιστρέφει στο τέλος της χρονιάς.
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
- Τοποθεσία: Καισαριανή
- Επικοινωνία:
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Ευχής έργο να γίνει το παραπάνω πραγματικότητα, κρατώντας όμως, κατά νου, ότι πρέπει πάντα να υπάρχει η μέριμνα να μην αποκλείονται παιδιά πουν δεν έχουν συστηματική πρόσβαση στο διαδίκτυο ή/και άλλες περιπτώσεις που ενδεχομένως, να μην έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Όπως και να έχει, θα ήταν μια θετική εξέλιξη.AΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΒΕΡΑΚΗΣ έγραψε: ↑Κυρ Απρ 12, 2020 3:17 pmΕπιπροσθέτως, με αφορμή τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, ας καταργηθεί η διανομή κάθε χρόνο σχολικών βιβλίων και να παρέχονται ηλεκτρονικά και όποιος θέλει και το βιβλίο, να το δανείζεται με την υποχρέωση να το επιστρέφει στο τέλος της χρονιάς.
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
αγαπητοί συνάδελφοι, διάβασα με προσοχή αυτά που κατατέθηκαν στο διάλογο αυτό (στη σημαντική ιστοσελίδα μας). Τέθηκαν κι απαντήθηκαν ερωτήματα από διάφορες οπτικές (γωνίες). Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι δεν τέθηκε το ερώτημα:
● γιατί γίνονται όλα αυτά;
● είναι θέμα ανικανότητας αυτών που τάχθηκαν γι αυτό το σκοπό;
● μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;
Παρακολούθησα τις εργασίες του 36ου Συνεδρίου της ΕΜΕ που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα (1-3/11/2019), με θέμα «Ο διευρυμένος ρόλος των Μαθηματικών στην επιστήμη και την κοινωνία: Προκλήσεις στον επανασχεδιασμό της μαθηματικής εκπαίδευσης». Εκεί (κατά τη διάρκεια του δεύτερου ʺΣτρογγυλού Τραπεζιούʺ), κατατέθηκαν και οπτικές που απαντούν ευθέως στο ερώτημα ʺτις πταίειʺ και, προπάντων, ʺγιατί;ʺ
Κάποτε, θα έπρεπε να αναρτηθούν κι αυτές οι οπτικές.
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
● γιατί γίνονται όλα αυτά;
● είναι θέμα ανικανότητας αυτών που τάχθηκαν γι αυτό το σκοπό;
● μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;
Παρακολούθησα τις εργασίες του 36ου Συνεδρίου της ΕΜΕ που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα (1-3/11/2019), με θέμα «Ο διευρυμένος ρόλος των Μαθηματικών στην επιστήμη και την κοινωνία: Προκλήσεις στον επανασχεδιασμό της μαθηματικής εκπαίδευσης». Εκεί (κατά τη διάρκεια του δεύτερου ʺΣτρογγυλού Τραπεζιούʺ), κατατέθηκαν και οπτικές που απαντούν ευθέως στο ερώτημα ʺτις πταίειʺ και, προπάντων, ʺγιατί;ʺ
Κάποτε, θα έπρεπε να αναρτηθούν κι αυτές οι οπτικές.
με εκτίμηση
Γιάννης Κερασαρίδης
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5238
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: Πλήρης Αγανάκτηση Ως Προς την Νέα Ύλη
Ρίχνεται απο το παράθυρο . Δηλαδή ειναι άχρηστο .
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες