Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

Συντονιστής: spyros

Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τετ Μάιος 22, 2019 11:03 pm

Έβαλα πιασάρικο τίτλο γιατί περί αυτού πρόκειται.

Το Υπουργείο ανακοίνωσε (βλέπε εδώ) τους εξής αριθμούς εισακτέων στα Μαθηματικά Τμήματα του τόπου:

Λαμία  110
Καστοριά 100
ΣΕΜΦΕ 170
Ιωάννινα 273
ΕΚΠΑ    247
ΑΠΘ   176
Αιγαίο  262
ΜΑΘ Κρήτης 164
ΕΦ Μαθ Κρήτης  176
Πάτρα  333

Σύνολο  2011.

Σίγουρα πρόκειται για Παγκόσμιο Ρεκόρ για τον πληθυσμό μας.

Αναρωτιέμαι αν ο αριθμός αυτός προκύπτει από ορθολογική
επένδυση για τις μελλοντικές ανάγκες του τόπου.

Κοιτώντας τους ουραγούς αυτών που μπαίνουν κάθε χρόνο στα Μαθηματικά Τμήματα,
λέω ότι φτάσαμε πάτο. Και όμως διαψεύδομαι. Πάντα υπάρχει και πιο κάτω.

Στο Μαθηματικό Κρήτης έχουμε φοιτητή που είχε το Τμήμα μας ως εβδομηκοστή πρώτη
προτίμηση. Και έχουμε φοιτήτρια που έγραψε 3 στα Μαθηματικά στις
Πανελλήνιες. Πραγματικά θέλουμε νούμερα πιο κάτω από αυτά;
Με 2011 εισακτέους, σίγουρα θα τα πιάσουμε.



Λέξεις Κλειδιά:
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 1291
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Πέμ Μάιος 23, 2019 2:25 pm

Συνεχίζεται με γοργό ρυθμό ο εξευτελισμός των μαθηματικών σπουδών στην Ελλάδα...


petrosqw
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Παρ Φεβ 01, 2019 6:46 pm

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από petrosqw » Πέμ Μάιος 23, 2019 4:41 pm

Δυο πράγματα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια:
Οι μαθηματικές σχολές είναι πρώτη επιλογή μερικών υποψηφίων καθώς έχουν χαμηλές βάσεις ή τελευταία επιλογή κάποιων άλλων
Είναι δεδομένο ότι τις περισσότερες φορές αυτοί που σπουδάζουν μαθηματικά στην Ελλάδα δεν έχουν καλή ή έστω άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.
Εκτός και αν σπουδάσει κανείς μαθηματικά σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού
Έχει ακόμα παρατηρηθεί ότι στα πολυτεχνεία το επίπεδο των φοιτητών είναι αρκετά πιο υψηλό σε σχεση με τις μαθηματικές σχολές της χώρας
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν αναφέρομαι σε φοιτητές μαθηματικών τμημάτων που έχουν διαπρέψει σε μαθηματικές Ολυμπιάδες αλλά στο γενικό επίπεδο των φοιτητών στις σχολές αυτες
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως,υπάρχει φοιτήτρια στο μαθηματικό Κρήτης(πολύ καλή σχολή) που έγραψε 3 στα μαθηματικά στις πανελλήνιες
Στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο για παράδειγμα δεν νομίζω να υπάρχει φοιτητής που είχε γράψει τόσο χαμηλό βαθμό στις πανελλαδικές
Πολύ πιθανο όλοι οι εισακτέοι να έγραψαν πάνω από την βάση στα μαθηματικά
Και εγώ μαθηματικά σπουδάζω(σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού) και μετανοιώνω για την επιλογή που έκανα
Έχω λοιπόν μία απορία:Γιατί να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά;
Ή μάλλον να θέσω την ερωτησή μου διαφορετικά:Τι όφελος μπορεί να έχει κάποιος στο μέλλον έχοντας φοιτήσει σε μαθηματική σχολή;
Και απαντώ από προσωπική εμπειρία:Κανένα απολύτως!
Ναι μπορεί κάποιος να αγαπάει τα μαθηματικά αλλά θα εξαςφαλίσει μία "καλή " επαγγελματική αποκατάσταση ;
Και θα μου πει κανείς τώρα:"Δεν μένουν μόνο μαθηματικοί άνεργοι,μένουν και άλλοι άνεργοι που ασκούν άλλα επαγγέλματα"
Σαφώς και ισχύει το παραπάνω
Υπάρχουν όμως και επαγγέλματα που τωρα τελευταία έχουν μεγάλη ζήτηση
Πέραν από του γιατρού είναι και των Ηλεκτρολόγων μηχανικών ή μηχανολόγων μηχανικών
Δεν είναι τυχαίο που οι σχολές αυτές έχουν μεγαλύτερες βάσεις εισαγωγής
Ευτυχώς που η μικρή μου αδερφή θα δηλώσει του χρόνου πολυτεχνικές σχολές(Μετσόβειο)μπας και βρει ένα καλύτερο μέλλον
Μαθηματικά ήθελε και αυτή να σπουδάσει μέχρι που συνειδητοποίησε ότι η μόνη της επιλογή αφού θα τελείωνε μαθηματική σχολή θα ήταν να γίνει καθηγήτρια
Και αναρωτήθηκε:
"Πότε θα διοριστώ;"
"Τι μισθό θα έχω;Χαμηλό το πιο πιθανό"
Μακάρι να είχα μία δεύτερη επιλογή
Και στο σημείο αυτό αναρωτιέται κανεις γιατί έχουν πιάσει πάτο οι μαθηματικές σχολές...


Άβαταρ μέλους
Ανδρέας Πούλος
Δημοσιεύσεις: 1494
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 10:47 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επικοινωνία:

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ανδρέας Πούλος » Σάβ Μάιος 25, 2019 9:34 pm

Αγαπητοί συνάδελφοι,
πολύ καλά ο Μιχάλης περιόρισε το θέμα στην εισαγωγή φοιτητών σε Μαθηματικά Τμήματα, λόγω των σκοπών του Φόρουμ,
αλλά το πρόβλημα είναι γενικότερο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΙΡΝΗ http://www.kathimerini.gr/1025420/opin ... iokaphloi
υπάρχει Τ.Ε.Ι. στη Ζάκυνθο που το 2017 είχαν εισαχθεί 120 φοιτητές και γράφτηκαν μόνο 9.
Τώρα, με τα νέα μέτρα το ΤΕ.Ι. αυτό γίνεται Α.Ε.Ι. και οι εισακτέοι αυξάνονται σε 230.
Η συνέχεια όσων θα έγραφα, είναι απλές συνεπαγωγές.


Θωμάς Ποδηματάς
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 25, 2011 9:23 pm
Τοποθεσία: Βόλος Μαγνησίας

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Θωμάς Ποδηματάς » Κυρ Μάιος 26, 2019 12:16 am

Αγαπητοί συνάδελφοι,
νοιώθω αηδία !
Όμως με το ανάθεμα, δεν βγαίνει κάτι...
Πρέπει να γίνει αγώνας, πρέπει να σπάσουνε αυγά... ίσως όχι μόνο αυγά (!)
Έζησα να δω τη Β' Λυκείου να ΜΗΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΑΛΓΕΒΡΑ ...
Έσχωσ ... για να ε΄ναι όσο πιο αίσχος γίνεται... Έσχως...


Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες την ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου
(ΙΘΑΚΗ - Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ)
Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3341
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou » Κυρ Μάιος 26, 2019 12:20 pm

petrosqw έγραψε:
Πέμ Μάιος 23, 2019 4:41 pm
Δυο πράγματα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια:
Οι μαθηματικές σχολές είναι πρώτη επιλογή μερικών υποψηφίων καθώς έχουν χαμηλές βάσεις ή τελευταία επιλογή κάποιων άλλων
Είναι δεδομένο ότι τις περισσότερες φορές αυτοί που σπουδάζουν μαθηματικά στην Ελλάδα δεν έχουν καλή ή έστω άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.
Εκτός και αν σπουδάσει κανείς μαθηματικά σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού
Έχει ακόμα παρατηρηθεί ότι στα πολυτεχνεία το επίπεδο των φοιτητών είναι αρκετά πιο υψηλό σε σχεση με τις μαθηματικές σχολές της χώρας
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν αναφέρομαι σε φοιτητές μαθηματικών τμημάτων που έχουν διαπρέψει σε μαθηματικές Ολυμπιάδες αλλά στο γενικό επίπεδο των φοιτητών στις σχολές αυτες
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως,υπάρχει φοιτήτρια στο μαθηματικό Κρήτης(πολύ καλή σχολή) που έγραψε 3 στα μαθηματικά στις πανελλήνιες
Στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο για παράδειγμα δεν νομίζω να υπάρχει φοιτητής που είχε γράψει τόσο χαμηλό βαθμό στις πανελλαδικές
Πολύ πιθανο όλοι οι εισακτέοι να έγραψαν πάνω από την βάση στα μαθηματικά
Και εγώ μαθηματικά σπουδάζω(σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού) και μετανοιώνω για την επιλογή που έκανα
Έχω λοιπόν μία απορία:Γιατί να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά;
Ή μάλλον να θέσω την ερωτησή μου διαφορετικά:Τι όφελος μπορεί να έχει κάποιος στο μέλλον έχοντας φοιτήσει σε μαθηματική σχολή;
Και απαντώ από προσωπική εμπειρία:Κανένα απολύτως!
Ναι μπορεί κάποιος να αγαπάει τα μαθηματικά αλλά θα εξαςφαλίσει μία "καλή " επαγγελματική αποκατάσταση ;
Και θα μου πει κανείς τώρα:"Δεν μένουν μόνο μαθηματικοί άνεργοι,μένουν και άλλοι άνεργοι που ασκούν άλλα επαγγέλματα"
Σαφώς και ισχύει το παραπάνω
Υπάρχουν όμως και επαγγέλματα που τωρα τελευταία έχουν μεγάλη ζήτηση
Πέραν από του γιατρού είναι και των Ηλεκτρολόγων μηχανικών ή μηχανολόγων μηχανικών
Δεν είναι τυχαίο που οι σχολές αυτές έχουν μεγαλύτερες βάσεις εισαγωγής
Ευτυχώς που η μικρή μου αδερφή θα δηλώσει του χρόνου πολυτεχνικές σχολές(Μετσόβειο)μπας και βρει ένα καλύτερο μέλλον
Μαθηματικά ήθελε και αυτή να σπουδάσει μέχρι που συνειδητοποίησε ότι η μόνη της επιλογή αφού θα τελείωνε μαθηματική σχολή θα ήταν να γίνει καθηγήτρια
Και αναρωτήθηκε:
"Πότε θα διοριστώ;"
"Τι μισθό θα έχω;Χαμηλό το πιο πιθανό"
Μακάρι να είχα μία δεύτερη επιλογή
Και στο σημείο αυτό αναρωτιέται κανεις γιατί έχουν πιάσει πάτο οι μαθηματικές σχολές...
Αγαπητέ Πέτρο καθόλου δεν σε καταλαβαίνω, ειδικά αν σπουδάζεις στις ΗΠΑ (όπου και έζησα 30 σχεδόν χρόνια)! Οι ευκαιρίες για τους μαθηματικούς είναι πολλές, και δεν είναι καθόλου υποχρεωτικό να διδάξει ένας απόφοιτος σε γυμνάσιο ή πανεπιστήμιο. Υπάρχει επίσης το 3 + 2 πρόγραμμα σπουδών (3 χρόνια Μαθηματικά ή Φυσική κλπ και 2 χρόνια Πολυτεχνείο). Και με τόσες ευκαιρίες στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι και τόσο δύσκολο να διδάξει κάποιος για 5-10 χρόνια και κατόπιν να εργαστεί σε εταιρεία. (Εμένα προσωπικά, με διδακτορικό από ΄μικρό' πανεπιστήμιο, μου είχε προταθεί να μπω στο Human Genome Project στα 43 μου ... ενώ γνωστός μου Αμερικανός με διδακτορικό από 'μεγάλο' πανεπιστήμιο εξακολουθεί να διδάσκει σε γυμνάσιο στα 55 του. Τα κριτήρια τέτοιων αποφάσεων είναι πολλά και διάφορα...)


Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3341
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou » Κυρ Μάιος 26, 2019 5:29 pm

gbaloglou έγραψε:
Κυρ Μάιος 26, 2019 12:20 pm
petrosqw έγραψε:
Πέμ Μάιος 23, 2019 4:41 pm
Δυο πράγματα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια:
Οι μαθηματικές σχολές είναι πρώτη επιλογή μερικών υποψηφίων καθώς έχουν χαμηλές βάσεις ή τελευταία επιλογή κάποιων άλλων
Είναι δεδομένο ότι τις περισσότερες φορές αυτοί που σπουδάζουν μαθηματικά στην Ελλάδα δεν έχουν καλή ή έστω άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.
Εκτός και αν σπουδάσει κανείς μαθηματικά σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού
Έχει ακόμα παρατηρηθεί ότι στα πολυτεχνεία το επίπεδο των φοιτητών είναι αρκετά πιο υψηλό σε σχεση με τις μαθηματικές σχολές της χώρας
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν αναφέρομαι σε φοιτητές μαθηματικών τμημάτων που έχουν διαπρέψει σε μαθηματικές Ολυμπιάδες αλλά στο γενικό επίπεδο των φοιτητών στις σχολές αυτες
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως,υπάρχει φοιτήτρια στο μαθηματικό Κρήτης(πολύ καλή σχολή) που έγραψε 3 στα μαθηματικά στις πανελλήνιες
Στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο για παράδειγμα δεν νομίζω να υπάρχει φοιτητής που είχε γράψει τόσο χαμηλό βαθμό στις πανελλαδικές
Πολύ πιθανο όλοι οι εισακτέοι να έγραψαν πάνω από την βάση στα μαθηματικά
Και εγώ μαθηματικά σπουδάζω(σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού) και μετανοιώνω για την επιλογή που έκανα
Έχω λοιπόν μία απορία:Γιατί να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά;
Ή μάλλον να θέσω την ερωτησή μου διαφορετικά:Τι όφελος μπορεί να έχει κάποιος στο μέλλον έχοντας φοιτήσει σε μαθηματική σχολή;
Και απαντώ από προσωπική εμπειρία:Κανένα απολύτως!
Ναι μπορεί κάποιος να αγαπάει τα μαθηματικά αλλά θα εξαςφαλίσει μία "καλή " επαγγελματική αποκατάσταση ;
Και θα μου πει κανείς τώρα:"Δεν μένουν μόνο μαθηματικοί άνεργοι,μένουν και άλλοι άνεργοι που ασκούν άλλα επαγγέλματα"
Σαφώς και ισχύει το παραπάνω
Υπάρχουν όμως και επαγγέλματα που τωρα τελευταία έχουν μεγάλη ζήτηση
Πέραν από του γιατρού είναι και των Ηλεκτρολόγων μηχανικών ή μηχανολόγων μηχανικών
Δεν είναι τυχαίο που οι σχολές αυτές έχουν μεγαλύτερες βάσεις εισαγωγής
Ευτυχώς που η μικρή μου αδερφή θα δηλώσει του χρόνου πολυτεχνικές σχολές(Μετσόβειο)μπας και βρει ένα καλύτερο μέλλον
Μαθηματικά ήθελε και αυτή να σπουδάσει μέχρι που συνειδητοποίησε ότι η μόνη της επιλογή αφού θα τελείωνε μαθηματική σχολή θα ήταν να γίνει καθηγήτρια
Και αναρωτήθηκε:
"Πότε θα διοριστώ;"
"Τι μισθό θα έχω;Χαμηλό το πιο πιθανό"
Μακάρι να είχα μία δεύτερη επιλογή
Και στο σημείο αυτό αναρωτιέται κανεις γιατί έχουν πιάσει πάτο οι μαθηματικές σχολές...
Αγαπητέ Πέτρο καθόλου δεν σε καταλαβαίνω, ειδικά αν σπουδάζεις στις ΗΠΑ (όπου και έζησα 30 σχεδόν χρόνια)! Οι ευκαιρίες για τους μαθηματικούς είναι πολλές, και δεν είναι καθόλου υποχρεωτικό να διδάξει ένας απόφοιτος σε γυμνάσιο ή πανεπιστήμιο. Υπάρχει επίσης το 3 + 2 πρόγραμμα σπουδών (3 χρόνια Μαθηματικά ή Φυσική κλπ και 2 χρόνια Πολυτεχνείο). Και με τόσες ευκαιρίες στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι και τόσο δύσκολο να διδάξει κάποιος για 5-10 χρόνια και κατόπιν να εργαστεί σε εταιρεία. (Εμένα προσωπικά, με διδακτορικό από ΄μικρό' πανεπιστήμιο, μου είχε προταθεί να μπω στο Human Genome Project στα 43 μου ... ενώ γνωστός μου Αμερικανός με διδακτορικό από 'μεγάλο' πανεπιστήμιο εξακολουθεί να διδάσκει σε γυμνάσιο στα 55 του. Τα κριτήρια τέτοιων αποφάσεων είναι πολλά και διάφορα...)
Χμμ, ίσως να μην είναι ακριβώς έτσι, μόλις τώρα πληροφορήθηκα από παλιό φίλο (Έλληνα πανεπιστημιακό στις ΗΠΑ) ότι έχει σφίξει πολύ η αγορά εργασίας για κατόχους διδακτορικών στα Μαθηματικά... [Και γενικότερα δυσκολεύουν τα πράγματα με την πάροδο του χρόνου ... ακόμη και ΕΚΕΙ...]


Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
petrosqw
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Παρ Φεβ 01, 2019 6:46 pm

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από petrosqw » Δευ Μάιος 27, 2019 12:15 am

gbaloglou έγραψε:
Κυρ Μάιος 26, 2019 5:29 pm
gbaloglou έγραψε:
Κυρ Μάιος 26, 2019 12:20 pm
petrosqw έγραψε:
Πέμ Μάιος 23, 2019 4:41 pm
Δυο πράγματα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια:
Οι μαθηματικές σχολές είναι πρώτη επιλογή μερικών υποψηφίων καθώς έχουν χαμηλές βάσεις ή τελευταία επιλογή κάποιων άλλων
Είναι δεδομένο ότι τις περισσότερες φορές αυτοί που σπουδάζουν μαθηματικά στην Ελλάδα δεν έχουν καλή ή έστω άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.
Εκτός και αν σπουδάσει κανείς μαθηματικά σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού
Έχει ακόμα παρατηρηθεί ότι στα πολυτεχνεία το επίπεδο των φοιτητών είναι αρκετά πιο υψηλό σε σχεση με τις μαθηματικές σχολές της χώρας
Και για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν αναφέρομαι σε φοιτητές μαθηματικών τμημάτων που έχουν διαπρέψει σε μαθηματικές Ολυμπιάδες αλλά στο γενικό επίπεδο των φοιτητών στις σχολές αυτες
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως,υπάρχει φοιτήτρια στο μαθηματικό Κρήτης(πολύ καλή σχολή) που έγραψε 3 στα μαθηματικά στις πανελλήνιες
Στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο για παράδειγμα δεν νομίζω να υπάρχει φοιτητής που είχε γράψει τόσο χαμηλό βαθμό στις πανελλαδικές
Πολύ πιθανο όλοι οι εισακτέοι να έγραψαν πάνω από την βάση στα μαθηματικά
Και εγώ μαθηματικά σπουδάζω(σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού) και μετανοιώνω για την επιλογή που έκανα
Έχω λοιπόν μία απορία:Γιατί να σπουδάσει κάποιος μαθηματικά;
Ή μάλλον να θέσω την ερωτησή μου διαφορετικά:Τι όφελος μπορεί να έχει κάποιος στο μέλλον έχοντας φοιτήσει σε μαθηματική σχολή;
Και απαντώ από προσωπική εμπειρία:Κανένα απολύτως!
Ναι μπορεί κάποιος να αγαπάει τα μαθηματικά αλλά θα εξαςφαλίσει μία "καλή " επαγγελματική αποκατάσταση ;
Και θα μου πει κανείς τώρα:"Δεν μένουν μόνο μαθηματικοί άνεργοι,μένουν και άλλοι άνεργοι που ασκούν άλλα επαγγέλματα"
Σαφώς και ισχύει το παραπάνω
Υπάρχουν όμως και επαγγέλματα που τωρα τελευταία έχουν μεγάλη ζήτηση
Πέραν από του γιατρού είναι και των Ηλεκτρολόγων μηχανικών ή μηχανολόγων μηχανικών
Δεν είναι τυχαίο που οι σχολές αυτές έχουν μεγαλύτερες βάσεις εισαγωγής
Ευτυχώς που η μικρή μου αδερφή θα δηλώσει του χρόνου πολυτεχνικές σχολές(Μετσόβειο)μπας και βρει ένα καλύτερο μέλλον
Μαθηματικά ήθελε και αυτή να σπουδάσει μέχρι που συνειδητοποίησε ότι η μόνη της επιλογή αφού θα τελείωνε μαθηματική σχολή θα ήταν να γίνει καθηγήτρια
Και αναρωτήθηκε:
"Πότε θα διοριστώ;"
"Τι μισθό θα έχω;Χαμηλό το πιο πιθανό"
Μακάρι να είχα μία δεύτερη επιλογή
Και στο σημείο αυτό αναρωτιέται κανεις γιατί έχουν πιάσει πάτο οι μαθηματικές σχολές...
Αγαπητέ Πέτρο καθόλου δεν σε καταλαβαίνω, ειδικά αν σπουδάζεις στις ΗΠΑ (όπου και έζησα 30 σχεδόν χρόνια)! Οι ευκαιρίες για τους μαθηματικούς είναι πολλές, και δεν είναι καθόλου υποχρεωτικό να διδάξει ένας απόφοιτος σε γυμνάσιο ή πανεπιστήμιο. Υπάρχει επίσης το 3 + 2 πρόγραμμα σπουδών (3 χρόνια Μαθηματικά ή Φυσική κλπ και 2 χρόνια Πολυτεχνείο). Και με τόσες ευκαιρίες στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι και τόσο δύσκολο να διδάξει κάποιος για 5-10 χρόνια και κατόπιν να εργαστεί σε εταιρεία. (Εμένα προσωπικά, με διδακτορικό από ΄μικρό' πανεπιστήμιο, μου είχε προταθεί να μπω στο Human Genome Project στα 43 μου ... ενώ γνωστός μου Αμερικανός με διδακτορικό από 'μεγάλο' πανεπιστήμιο εξακολουθεί να διδάσκει σε γυμνάσιο στα 55 του. Τα κριτήρια τέτοιων αποφάσεων είναι πολλά και διάφορα...)
Χμμ, ίσως να μην είναι ακριβώς έτσι, μόλις τώρα πληροφορήθηκα από παλιό φίλο (Έλληνα πανεπιστημιακό στις ΗΠΑ) ότι έχει σφίξει πολύ η αγορά εργασίας για κατόχους διδακτορικών στα Μαθηματικά... [Και γενικότερα δυσκολεύουν τα πράγματα με την πάροδο του χρόνου ... ακόμη και ΕΚΕΙ...]

Γενικότερα τα πράγματα έχουν δυσκολέψει πολύ
Ένας διπλωματούχος μαθηματικός ως τι θα δουλέψει σε επιχείρηση
Ως λογιστής;
Ως οικονομολόγος;
Ως προγραμματιστής;
Ως μηχανικός;
Γιατί οι επιχειρήσεις αυτά τα επαγγέλματα χρειάζονται
Ή μήπως θα εργαστεί σε τράπεζα;
Εντάξει στο εξωτερικό υπάρχουν περισσότερες προοπτικές
Εδώ στην Ελλάδα οι μισθοί είναι εξευτελιστικοί
Όσο παμε και χειροτερεύουμε
Ναι Όλα τα παραπάνω επαγγέλματα που ανεφερα έχουν ως βάση τα μαθηματικα αλλά ένας μαθηματικός που θα χρησιμεύσει στις ανάγκες μιας επιχείρησης
Οι εταιρείες πρώτα θα αναζητήσουν τα προαναφερθέντα επαγγέλματα και μετα έναν μαθηματικό
Πικρή η αλήθεια!
Είμαι πρώτο έτος και σπουδάζω μαθηματικα στο Harvard
Είχα ζήσει 5 Χρονια στις ΗΠΑ και συμμετείχα στην usamo
Αλλά μετανιώνω την ωρα και την στιγμή που πήρα την απόφαση να σπουδάσω μαθηματικα
Σκέφτομαι πολύ σοβαρά να παρατήσω τις σπουδές μου φετος ,να γίνω μηχανικός ,να γυρίσω στην Ελλάδα όπου και έχω ήδη έτοιμη δουλειά από την οικογένεια μου
Πραγματικά αισθάνομαι όλες αυτες τις μαθηματικεσ γνώσεις που έχω αποκτήσει ως τωρα εντελώς άχρηστες
Και δεν πιστεύω να είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι οι μαθηματικοί (και όχι μόνο) δεν έχουν καλή επαγγελματική αποκατάσταση ειδικά εδώ στην Ελλάδα


christinat
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 23, 2018 11:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από christinat » Δευ Μάιος 27, 2019 12:37 am

Πέτρο πραγματικά εχεις απόλυτο δίκαιο
Πόσοι μαθηματικοί εδώ στην Ελλάδα έχουν μείνει άνεργοι ή είναι χαμηλόμισθοι
Αναφέρθηκε ότι και στην Αμερική έχουν στενέψει αρκετά τα πράγματα ακόμα και για κατόχους διδακτορικού μαθηματικών
Όντως...οι επιχειρήσεις πρώτα θα αναζητήσουν Οικονομολόγο,προγραμματιστή,λογιστή,και ιδίως μηχανικό(ηλεκτρολόγο,μηχανολόγο,πολιτικό μηχανικό,αρχιτέκτονα) αν πρόκειται για κατασκευαστικές εταιρείες
Τον μαθηματικό θα τον αναζητήσουν σε δεύτερη μοίρα και αν τον αναζητήσουν
Αυτή η κατάσταση επικρατεί στην Ελλάδα
Στο σημείο αυτο θα μου πει κανεις ότι πτυχιούχοι μαθηματικοί θα πανε στο εξωτερικό
Ναι αλλά η ζωη στο εξωτερικό είναι αρκετά ακριβή(θα το ξερεις και εσυ Πέτρο) και δεν μπορούν οι περισσότεροι να ζήσουν εκει
Δεν είναι και τόσο εύκολα τα πράγματα!
Όσο για την κατάσταση στα μαθηματικα τμήματα δεν θέλω καλύτερα να τοποθετηθώ σε αυτο το θεμα
Εντύπωση μου κάνει Πέτρο και εμενα το γεγονός ότι αναρωτιόμαστε γιατί οι μαθηματικές σχολές "έχουν πιάσει πάτο"
Και να πω το εξής
Αν ήμουν στην θέση του Πέτρου και εγω αυτο θα έκανα
Δεν θα το σκεφτόμουν δεύτερη φορά
τελευταία επεξεργασία από christinat σε Παρ Δεκ 18, 2020 7:08 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Dionyssis
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευ Ιουν 18, 2018 9:00 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dionyssis » Δευ Μάιος 27, 2019 3:48 pm

Καλησπέρα,

Εγώ αν και αγαπάω τα μαθηματικά, αποφάσισα να σπουδάσω business τη δεκαετία του 90 για βιοποριστικούς λόγους, εξαιτίας της επετηρίδας κλπ. Δεν το μετάνιωσα. 'Όμως μην υποτιμάτε τις μαθηματικές σπουδές. Βέβαια δεν χρειαζόμαστε 2000 μαθηματικούς, ιδιαίτερα δε θεωρητικούς μαθηματικούς), αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση. Εδώ, θα ήθελα να απαντήσω στην ερώτηση για το αν αξίζει κάποιος να σπουδάσει μαθηματικός με βάση αυτά που βλέπω και διαβάζω για τις τάσεις στην αγορά εργασίας διεθνώς.

Ίσως αν τώρα αποφάσιζα τι να σπουδάσω να επέλεγα μαθηματικά ή Η/Υ. Οι βασικές επιστήμες είναι πολύ σημαντικές, ιδιαίτερα καθώς θα χρειαστεί να αλλάξετε αρκετά επαγγέλματα κατά τη διάρκεια της καριέρας σας, αν είστε τώρα γύρω στα 20. Αναζητήστε, λοιπόν, την εξειδίκευση μέσα από το μεταπτυχιακό και τη δια βίου μάθηση. Μπορείτε να μάθετε marketing στα 30 σας, αλλά δεν μπορείτε να μάθετε μαθηματικά στα 30 σας, όσο καλή διάθεση και να έχετε. Παρεμπιπτόντως το επάγγελμα του μοντέρνου marketer βασίζεται πλέον στην ποσοτική ανάλυση, και όχι τόσο στην δημιουργική σκέψη όσο στο παρελθόν.

Το επάγγελμα του λογιστή που αναφέρθηκε δεν θα υπάρχει σε 5-10 χρόνια. Θα αντικατασταθεί από την τεχνολογία blockchain! Ανάγκη για μαθηματικούς υπάρχει τεράστια σήμερα. Οι μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο βασίζονται στα μαθηματικά (αλγόριθμους, μαζικά δεδομένα κλπ.). Google, Amazon, Facebook, Uber, Netflix είναι ΟΛΕΣ μαθηματικές εταιρείες, αν υπάρχει αυτός ο όρος. Το ίδιο ισχύει και για πολύ μικρότερες εταιρείες στη χώρα μας που δίνουν λύσεις σε θέματα digital advertising, e-commerce κλπ. μέσα από τη σωστή ανάλυση των big data και των patterns & trends.

Γι' αυτό προσπαθήστε να αποκτήσετε εξειδίκευση στην στατιστική, και τα εργαλεία που βοηθούν τις στατιστικές αναλύσεις (π.χ. γλώσσες R & Python, εφαρμογές τύπου Tableau), τα προβλήματα βελτιστοποίησης, κλπ. Το νούμερο 1 επάγγελμα σε ζήτηση και αποδοχές στις ΗΠΑ αυτή τη στιγμή είναι data analyst. To Harvard Business Review ανακήρυξη τους αναλυτές δεδομένων "the sexiest job of the 21st century"!

Συμφωνώ και εγώ μαζί σας όταν καυτηριάζετε την απουσία της γεωμετρίας από τα προγράμματα σπουδών. Βέβαια και στο μαθηματικό του ΕΚΠΑ δεν νομίζω ότι υπάρχει μάθημα Ευκλείδειας Γεωμετρίας. Όμως πρέπει να ζητούμε να μπει και η Στατιστική σε όλες τις βαθμίδες της Α & Ββάθμιας εκπαίδευσης. Την χρειαζόμαστε ως πολίτες, αλλά και ως επαγγελματίες. Στην επαγγελματική καριέρα μου ποτέ δεν χρησιμοποίησα την μαθηματική ανάλυση. Αντίθετα, πάντα μου ήταν χρήσιμες οι γνώσεις της Στατιστικής (Περιγραφική στατιστική, χρονολογικές σειρές και προβλέψεις, παλινδρόμηση, κλπ.).

Καταλήγοντας, θα έλεγα στους φοιτητές να ολοκληρώσουν τις μαθηματικές σπουδές, να αποκτήσουν γνώσεις προγραμματισμού, να παρακολουθούν τις παγκόσμιες εξελίξεις στην αγορά εργασίας (τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, machine learning, big data, blockchain, augmented reality, Internet of Things, etc.) και παράλληλα να αναζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνδέσουν τα μαθηματικά με τα προβλήματα του πραγματικού κόσμου.


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Πέμ Ιούλ 11, 2019 9:49 pm

Έπεσα στην παρακάτω ιστοσελίδα για το νεοσύστατο Τμήμα Μαθηματικών στην Καστοριά.

Εδώ

Ας προσθέσω ότι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχει Τμήματα στην Κοζάνη, στα Γρεβενά, στην Καστοριά, στην Φλώρινα και στην Πτολεμαΐδα.
Πανέμορφες πόλεις όλες αλλά η λειτουργία Πανεπιστημίου με τέτοιο διασκορπισμό είναι τραγική επιλογή. Άλλη μία φορά βλέπουμε προχειρότητα σχεδιασμού στον τόπο μας όπου η πρυτανεύει η λογική του "βλέποντας και κάνοντας". Αμ δεν γίνεται δουλειά έτσι.


Άβαταρ μέλους
Ανδρέας Πούλος
Δημοσιεύσεις: 1494
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 10:47 pm
Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επικοινωνία:

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ανδρέας Πούλος » Πέμ Ιούλ 11, 2019 10:23 pm

Η βιβλιοθήκη του Τμήματος είναι η βιβλιοθήκη του Τ.Ε.Ι. Καστοριάς που ήδη υπήρχε.
Είναι και λίγο απρόσεκτοι. Στην σελίδα του Τμήματος αναφέρουν ότι "Το ακαδημαϊκό έτος 2019-2010 είναι η πρώτη φορά που θα υποδεχθεί φοιτητές. Το Τμήμα Μαθηματικών έχει έδρα την Καστοριά και εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστημών".
Το 2010 είναι 2020. Περιέργο δεν το είδε κανείς μέχρι τώρα.


margk
Δημοσιεύσεις: 272
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 08, 2009 11:45 pm

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από margk » Παρ Ιούλ 12, 2019 5:01 pm

Σύμφωνα με την ιστοσελιδα του τμήματος Μαθηματικών στην Καστοριά το πτυχίο οριοθετείται στο επίπεδο 6.
Μήπως γνωρίζει κάποιος το επίπεδο πτυχίου στα άλλα τμήματα Μαθηματικών ;


MARGK
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Παρ Ιούλ 12, 2019 5:35 pm

margk έγραψε:
Παρ Ιούλ 12, 2019 5:01 pm
Σύμφωνα με την ιστοσελιδα του τμήματος Μαθηματικών στην Καστοριά το πτυχίο οριοθετείται στο επίπεδο 6.
Μήπως γνωρίζει κάποιος το επίπεδο πτυχίου στα άλλα τμήματα Μαθηματικών ;
Εξ ορισμού όλα τα πτυχία Πανεπιστημίου στην χώρα μας είναι Επιπέδου 6.

Βλέπε εδώ.


ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 1291
Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ » Παρ Ιούλ 12, 2019 9:22 pm

Ας γράψω από την αρχή της παρούσας δημοσίευσης την άποψή μου. Δέκα τμήματα μαθηματικών στην Ελλάδα είναι πάρα πολλά και 2011 εισακτέοι είναι πάρα πολλοί...
Δεν υπάρχουν επιστημονικά κριτήρια για τη δημιουργία τμημάτων μαθηματικών σε Καστοριά και Λαμία...
Θα μπουν όποια παιδιά μπουν , κάποια θα δώσουν για κάτι άλλο την επόμενη χρονιά και θα διαγραφούν - έτσι κάπως θα μειωθεί το πλήθος των εισακτέων - και πολλοί θα βαλτώσουν προσπαθώντας να τελειώσουν με όποιον τρόπο μπορούν δηλαδή με αντιγραφές , με παρακάλια και ένας Θεός ξέρει τι άλλο...
Ήδη το Μαθηματικό Πάτρας έχει εγγεγραμμένους 3000 φοιτητές σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές...
Αντιλαμβάνεστε για τι μεγέθους πλήθος αναφέρω...
Μιχάλη , το Μαθηματικό Κρήτης , στο οποίο διδάσκεις , πόσους έχει;
Φαντάζομαι την απάντηση και με πιάνει μελαγχολία...
Και η κατάσταση στην Μέση Εκπαίδευση - στον παραδοσιακό χώρο στον οποίο στρέφονται για εργασία οι μαθηματικοί - χειροτερεύει χρόνο με τον χρόνο. Βλέπω τι γίνεται με το καθεστώς εργασίας των νεώτερων συναδέλφων στο σχολείο...
Και κάτι τελευταίο . Σήμερα η νέα υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι δεν θα γίνει η πολυσυζητημένη νομική σχολή στην Πάτρα , παρά τις αντιδράσεις κάποιων φορέων της πόλης . Οι νομικοί - από τους οποίους προέρχονται πολλοί βουλευτές - ξέρουν και κρατάνε σε κάποιον '' λελογισμένο '' αριθμό αυτούς που παίρνουν πτυχίο νομικής σε ελληνικά πανεπιστήμια . Όσοι άλλοι θέλουν ας πάνε στο εξωτερικό...
Εμείς οι μαθηματικοί - απ' όσο θυμάμαι - ουδέποτε υπερασπιστήκαμε τα θεμιτά μας συμφέροντα. Είναι κι αυτός ένας παράγοντας για τα όσα βλέπουμε να γίνονται κατά καιρούς εις βάρος μας και για την ανεργία των αποφοίτων μαθηματικών τμημάτων , όπως κι αν πήραν πτυχίο.
Πιστεύω να μην σας κούρασα...


perpant
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 11, 2011 2:09 am
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perpant » Τρί Αύγ 27, 2019 5:33 pm

Άνευ σχολίων

Σάμος: 7501

Θεσσαλονίκη: 14019

Αθήνα: 14617

Καστοριά: 9206

Λαμία: 9433

Ιωάννινα: 10936

Ηράκλειο: 9285

Πάτρα: 11395


Παντούλας Περικλής
mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τρί Αύγ 27, 2019 7:30 pm

2011 !!! Μαθηματικοί και τι θα κάνουν όλοι αυτοί μετά την αποφοίτηση ? Μπορεί το σύστημα να τους απορροφήσει ? Θα τελειώσουν την σχολή τους άραγε πότε με βαθμό στα Μαθηματικά 6-7...? Μαθηματικές σχόλες στην Λαμία και την Καστοριά...!!!
perpant έγραψε:
Τρί Αύγ 27, 2019 5:33 pm
Άνευ σχολίων

Σάμος: 7501

Θεσσαλονίκη: 14019

Αθήνα: 14617

Καστοριά: 9206

Λαμία: 9433

Ιωάννινα: 10936

Ηράκλειο: 9285

Πάτρα: 11395


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Αύγ 27, 2019 7:43 pm

perpant έγραψε:
Τρί Αύγ 27, 2019 5:33 pm
Άνευ σχολίων

Σάμος: 7501

Θεσσαλονίκη: 14019

Αθήνα: 14617

Καστοριά: 9206

Λαμία: 9433

Ιωάννινα: 10936

Ηράκλειο: 9285

Πάτρα: 11395
Και για να συμπληρώσω την ΘΛΙΒΕΡΗ εικόνα, στο Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης η βάση είναι 7478 (ίσον, κάτω από τη Σάμο).

Άκουσα στις ειδήσεις στην τηλεόραση ότι φοιτητής με

4 στα Μαθηματικά, 7 στην Χημεία, 8 στην Φυσική και 12 Έκθεση μπήκε σε Μαθηματικό Τμήμα.

Με τρώει η περιέργεια πώς ο παραπάνω φοιτητής επέλεξε να σπουδάσει Μαθηματικά όταν στο μάθημα αυτό έχει την χειρότερη βαθμολογία του και, ακριβέστερα, είναι άκρως αστοιχείωτος με το θέμα.

Είναι για να κλαίει κανείς. Ευτυχώς που υπάρχει η όαση των καλών φοιτητών (μερικοί με εξαιρετική επίδοση) που κρατάνε όρθια την χώρα, γιατί αλλιώς νοιώθω ότι καταρρέουμε.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι έχουμε ανησυχητικά μεγάλη μερίδα φοιτητών του Μαθηματικού που δεν γνωρίζουν ούτε το (a+b)^2. Άντε να τους μάθεις γράμματα, όσο μάγος και να είσαι.

Χρόνια τώρα, όποτε δίδασκα στους πρωτοετείς, ρώταγα στο πρώτο μάθημα (σε γραπτό και ανώνυμο ερωτηματολόγιο) αν ισχύει η ταυτότητα
(a+b)^3= a^3+3ab +b^3. Οι περισσότεροι έλεγαν ΝΑΙ. Η επόμενη ερώτηση ρώταγε "πώς θα το αποδείξουμε;", όπου όλοι οι προηγούμενοι και άλλοι ακόμα δεν είχαν την παραμικρή ιδέα.

Από την επόμενη φορά θα αρχίσω να ρωτάω και την εξής ερώτηση: Ποιο από τα δύο ισχύει, το (a+b)^1= a+b ή το (a+b)^1=a+1ab+b, και πώς αποδεικνύεται. Κλαίω από τώρα.


mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τρί Αύγ 27, 2019 7:56 pm

Αυτά τα οδυνηρά που αναφέρει ο κ. Λάμπρου παραπάνω νομίζει αναδεικνύουν την αποτυχία του δημόσιου σχολείου από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ λυκείου...Ας αποδώσουν ευθύνες οι "αρμόδιοι"...αλλά ίσως το αστείο παρακάτω εξηγεί κάπως την κατάσταση... ;)

Εικόνα


petrosqw
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Παρ Φεβ 01, 2019 6:46 pm

Re: Παγκόσμιο ρεκόρ Μαθηματικών

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από petrosqw » Τρί Αύγ 27, 2019 8:01 pm

Mihalis_Lambrou έγραψε:
Τρί Αύγ 27, 2019 7:43 pm
perpant έγραψε:
Τρί Αύγ 27, 2019 5:33 pm
Άνευ σχολίων

Σάμος: 7501

Θεσσαλονίκη: 14019

Αθήνα: 14617

Καστοριά: 9206

Λαμία: 9433

Ιωάννινα: 10936

Ηράκλειο: 9285

Πάτρα: 11395
Και για να συμπληρώσω την ΘΛΙΒΕΡΗ εικόνα, στο Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης η βάση είναι 7478 (ίσον, κάτω από τη Σάμο).

Άκουσα στις ειδήσεις στην τηλεόραση ότι φοιτητής με

4 στα Μαθηματικά, 7 στην Χημεία, 8 στην Φυσική και 12 Έκθεση μπήκε σε Μαθηματικό Τμήμα.

Με τρώει η περιέργεια πώς ο παραπάνω φοιτητής επέλεξε να σπουδάσει Μαθηματικά όταν στο μάθημα αυτό έχει την χειρότερη βαθμολογία του και, ακριβέστερα, είναι άκρως αστοιχείωτος με το θέμα.

Είναι για να κλαίει κανείς. Ευτυχώς που υπάρχει η όαση των καλών φοιτητών (μερικοί με εξαιρετική επίδοση) που κρατάνε όρθια την χώρα, γιατί αλλιώς νοιώθω ότι καταρρέουμε.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι έχουμε ανησυχητικά μεγάλη μερίδα φοιτητών του Μαθηματικού που δεν γνωρίζουν ούτε το (a+b)^2. Άντε να τους μάθεις γράμματα, όσο μάγος και να είσαι.

Χρόνια τώρα, όποτε δίδασκα στους πρωτοετείς, ρώταγα στο πρώτο μάθημα (σε γραπτό και ανώνυμο ερωτηματολόγιο) αν ισχύει η ταυτότητα
(a+b)^3= a^3+3ab +b^3. Οι περισσότεροι έλεγαν ΝΑΙ. Η επόμενη ερώτηση ρώταγε "πώς θα το αποδείξουμε;", όπου όλοι οι προηγούμενοι και άλλοι ακόμα δεν είχαν την παραμικρή ιδέα.

Από την επόμενη φορά θα αρχίσω να ρωτάω και την εξής ερώτηση: Ποιο από τα δύο ισχύει, το (a+b)^1= a+b ή το (a+b)^1=a+1ab+b, και πώς αποδεικνύεται. Κλαίω από τώρα.
Όσο παμε και χειροτερεύουμε!
Να κάνω μια ερώτηση από περιέργεια:Στο μαθηματικό Κρήτης πόσοι φοιτητές με αυτο που λέμε "εξαιρετική απόδοση"υπάρχουν;


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες