Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Σήμερα μου έστειλε ένας μαθητής μου το παρακάτω pdf με τα θέματα των απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου από το 8ο Γυμνάσιο Αθηνών. Το θεώρησα συγκινητικό να υπάρχει ακόμη τέτοιο έγγραφο και είπα να το μοιραστώ μαζί σας!
- Συνημμένα
-
- 1617778130366.pdf
- (185.97 KiB) Μεταφορτώθηκε 213 φορές
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Δημοσιεύσεις: 1292
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Όπως και σήμερα στα γυμνάσια, οι μαθητές διάλεγαν ένα θέμα θεωρίας από τα δύο και δύο ασκήσεις από τις τρεις.
Αν μας φαίνονται σήμερα κάπως προχειρογραμμένα τα θέματα - υπάρχει μία μουτζούρα και στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχουν σχηματάκια - να ξεκαθαρίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν επηρέαζε τα παιδιά. Τα θέματα τα έγραφαν οι εξεταζόμενοι στις κόλες τους κατόπιν υπαγόρευσης. Ούτε φωτοτυπίες είχε, ούτε Word, το σχολείο τότε είχε πολύγραφο...
Και κάτι ακόμα που πρέπει να τονίσω, τα σχήματα έπρεπε να σχεδιαστούν από τα παιδιά με χρήση χάρακα και διαβήτη. Εδώ και αρκετά χρόνια τα σχήματα δίνονται έτοιμα στη φωτοτυπία των θεμάτων. Αυτό το γράφω για να δείξω τη δυσκολία που αντιμετώπιζε τότε κάποιος από την άποψη του χρόνου. Το επίπεδο των θεμάτων είναι το αναμενόμενο για εκείνη την εποχή. Αν τολμήσουμε να βάλουμε τα ίδια θέματα σήμερα σε εξετάσεις της Α' Λυκείου και κάνουμε τις συγκρίσεις, πολύ φοβάμαι ότι οι μαθητές του 1978 θα κέρδιζαν. Με αυτό που έγραψα δεν σημαίνει ότι ωραιοποιώ το παρελθόν, είχε κι αυτό τις δικές του δυσκολίες. Η Γεωμετρία τότε όμως ήταν μάθημα αιχμής, σήμερα είναι κάτι χειρότερο από κομπάρσος...
Ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
Αν μας φαίνονται σήμερα κάπως προχειρογραμμένα τα θέματα - υπάρχει μία μουτζούρα και στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχουν σχηματάκια - να ξεκαθαρίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν επηρέαζε τα παιδιά. Τα θέματα τα έγραφαν οι εξεταζόμενοι στις κόλες τους κατόπιν υπαγόρευσης. Ούτε φωτοτυπίες είχε, ούτε Word, το σχολείο τότε είχε πολύγραφο...
Και κάτι ακόμα που πρέπει να τονίσω, τα σχήματα έπρεπε να σχεδιαστούν από τα παιδιά με χρήση χάρακα και διαβήτη. Εδώ και αρκετά χρόνια τα σχήματα δίνονται έτοιμα στη φωτοτυπία των θεμάτων. Αυτό το γράφω για να δείξω τη δυσκολία που αντιμετώπιζε τότε κάποιος από την άποψη του χρόνου. Το επίπεδο των θεμάτων είναι το αναμενόμενο για εκείνη την εποχή. Αν τολμήσουμε να βάλουμε τα ίδια θέματα σήμερα σε εξετάσεις της Α' Λυκείου και κάνουμε τις συγκρίσεις, πολύ φοβάμαι ότι οι μαθητές του 1978 θα κέρδιζαν. Με αυτό που έγραψα δεν σημαίνει ότι ωραιοποιώ το παρελθόν, είχε κι αυτό τις δικές του δυσκολίες. Η Γεωμετρία τότε όμως ήταν μάθημα αιχμής, σήμερα είναι κάτι χειρότερο από κομπάρσος...
Ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Καλησπέρα
Τα θέματα ειναι σε καλό επίπεδο για Γ Γυμνασίου και θα συμφωνήσω σε όλα με τον Τηλέμαχο . Το θετικό είναι οτι δεν εχουν δοθεί τα σχήματα και το τρίτο θέμα μπορεί να εχει και άλλα ενδιαφέροντα ερωτήματα
Αλλοτινές καλές εποχές για τη Γεωμετρία ας ελπίσουμε οτι θα επανέλθει η Γεωμετρία εκεί που της αξίζει
Τα θέματα ειναι σε καλό επίπεδο για Γ Γυμνασίου και θα συμφωνήσω σε όλα με τον Τηλέμαχο . Το θετικό είναι οτι δεν εχουν δοθεί τα σχήματα και το τρίτο θέμα μπορεί να εχει και άλλα ενδιαφέροντα ερωτήματα
Αλλοτινές καλές εποχές για τη Γεωμετρία ας ελπίσουμε οτι θα επανέλθει η Γεωμετρία εκεί που της αξίζει
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
- Lymperis Karras
- Δημοσιεύσεις: 170
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 06, 2020 5:16 pm
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Ως μαθητής Γ' Γυμνασίου έχω να πω ότι σίγουρα το επίπεδο με τωρινά δεδομένα θα ήταν Α' Λυκείου+. Τέτοια θέματα είναι μάλιστα παρομοίου επιπέδου με τον Ευκλείδη(!) (της Γ΄Γυμνασίου), και φυσικά το επίπεδο του Ευκλείδη είναι κλάσεις ανώτερο από τις απολυτήριες εξετάσεις. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι λίγοι θα ήταν οι αριστεύσαντες εάν αυτά τα θέματα έπεφταν σήμερα. Όσον αφορά την υποβάθμιση της Γεωμετρίας, μπορώ κάνοντας την σύγκριση του τότε με του τώρα να συμφνωνήσω απόλυτα μαζί σας - της δίνεται ελάχιστη σημασία (το παρατήρησα και πέρσι και φέτος, όπου η έμφαση στην Άλγεβρα ήταν τεράστια). Θα επιστρέψω για τις λύσεις - και πάλι - πολύ ωραία θέματα...εξαιρετικό και συγκινητικό αρχείο κύριε Νίκο!
Ένας μαθηματικός χρειάζεται μολύβι, γόμα και μεγάλο καλάθι αχρήστων.
-Hilbert
-Hilbert
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Συμφωνώ σε όλα με τον Τηλέμαχο και τον Γιάννη. Θέλω όμως να τονίσω τη δυσκολία των θεμάτων για ένα επιπλέον λόγο. Όπως βλέπουμε, τα θέματα εκείνης της εποχής είχαν μόνο ένα ζητούμενο. Ή όλα ή τίποτα! Αυτό το σύστημα αργότερα αντικαταστάθηκε
με θέματα που σε καθοδηγούσαν στη λύση, αφαιρώντας κάθε φαντασία, κριτική ικανότητα και αυτενέργεια.
Μήπως το ίδιο δεν έγινε και με τη Γλώσσα; Δεν υπάρχει πια αυτό το "εκτός θέματος" στην Έκθεση. Οι σημερινές εκφωνήσεις είναι τέτοιες που και να θέλεις δεν μπορείς να βγεις έξω από το θέμα.
Στη Γεωμετρία όμως έγινε το κάτι παραπάνω. Φτάσαμε στη σημερινή κατάντια να καταργηθούν εντελώς οι εξετάσεις. Αμφιβάλλει κανείς ότι πρόκειται περί οργανωμένου σχεδίου; Θέλω να πιστεύω, ωστόσο, ότι η Γεωμετρία θα επιστρέψει κάποια στιγμή στη θέση που της αρμόζει
με θέματα που σε καθοδηγούσαν στη λύση, αφαιρώντας κάθε φαντασία, κριτική ικανότητα και αυτενέργεια.
Μήπως το ίδιο δεν έγινε και με τη Γλώσσα; Δεν υπάρχει πια αυτό το "εκτός θέματος" στην Έκθεση. Οι σημερινές εκφωνήσεις είναι τέτοιες που και να θέλεις δεν μπορείς να βγεις έξω από το θέμα.
Στη Γεωμετρία όμως έγινε το κάτι παραπάνω. Φτάσαμε στη σημερινή κατάντια να καταργηθούν εντελώς οι εξετάσεις. Αμφιβάλλει κανείς ότι πρόκειται περί οργανωμένου σχεδίου; Θέλω να πιστεύω, ωστόσο, ότι η Γεωμετρία θα επιστρέψει κάποια στιγμή στη θέση που της αρμόζει
τελευταία επεξεργασία από george visvikis σε Τετ Απρ 07, 2021 5:12 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- matha
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 6423
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 21, 2010 7:40 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Χωρίς σχόλια.
- Συνημμένα
-
- evolution math.ed.jpg (61.17 KiB) Προβλήθηκε 1273 φορές
Μάγκος Θάνος
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Θα με συγχωρέσεις Τηλέμαχε αλλά τα θέματα αυτά είναι τυπικά και πολύ συνηθισμένα ακόμα και σήμερα στην Α΄Λυκείου.ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε: ↑Τετ Απρ 07, 2021 4:24 pmΌπως και σήμερα στα γυμνάσια, οι μαθητές διάλεγαν ένα θέμα θεωρίας από τα δύο και δύο ασκήσεις από τις τρεις.
Αν μας φαίνονται σήμερα κάπως προχειρογραμμένα τα θέματα - υπάρχει μία μουτζούρα και στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχουν σχηματάκια - να ξεκαθαρίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν επηρέαζε τα παιδιά. Τα θέματα τα έγραφαν οι εξεταζόμενοι στις κόλες τους κατόπιν υπαγόρευσης. Ούτε φωτοτυπίες είχε, ούτε Word, το σχολείο τότε είχε πολύγραφο...
Και κάτι ακόμα που πρέπει να τονίσω, τα σχήματα έπρεπε να σχεδιαστούν από τα παιδιά με χρήση χάρακα και διαβήτη. Εδώ και αρκετά χρόνια τα σχήματα δίνονται έτοιμα στη φωτοτυπία των θεμάτων. Αυτό το γράφω για να δείξω τη δυσκολία που αντιμετώπιζε τότε κάποιος από την άποψη του χρόνου. Το επίπεδο των θεμάτων είναι το αναμενόμενο για εκείνη την εποχή. Αν τολμήσουμε να βάλουμε τα ίδια θέματα σήμερα σε εξετάσεις της Α' Λυκείου και κάνουμε τις συγκρίσεις, πολύ φοβάμαι ότι οι μαθητές του 1978 θα κέρδιζαν. Με αυτό που έγραψα δεν σημαίνει ότι ωραιοποιώ το παρελθόν, είχε κι αυτό τις δικές του δυσκολίες. Η Γεωμετρία τότε όμως ήταν μάθημα αιχμής, σήμερα είναι κάτι χειρότερο από κομπάρσος...
Ευχαριστούμε για την ανάρτηση.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
-
- Δημοσιεύσεις: 1292
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Kαι μόνο το γεγονός ότι τα θέματα της Τρίτης Γυμνασίου του 1978 απευθύνονται σήμερα σε μαθητές της Α΄ Λυκείου κάτι δείχνει...Christos.N έγραψε: ↑Τετ Απρ 07, 2021 6:15 pm
Θα με συγχωρέσεις Τηλέμαχε αλλά τα θέματα αυτά είναι τυπικά και πολύ συνηθισμένα ακόμα και σήμερα στην Α΄Λυκείου.
Χρήστο, δώσε αυτά τα θέματα σε σημερινούς μαθητές της Α΄Λυκείου και ζήτα μόνο να φτιάξουν τα σχήματα με κανόνα και διαβήτη, οι πιο πολλοί δεν θα πετύχουν να τα σχεδιάσουν πλήρως...
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Και τότε Τηλέμαχε δυσκολία θα είχαν τα παιδιά, όπως και σήμερα εκτός αν όλοι οι μαθητές τότε γράφανε πολύ υψηλούς βαθμούς σε αυτά τα θέματα ή προβιβάζονταν άνετα. Τέλος πάντων δεν θα διαφωνήσω επί της ουσίας ότι υπάρχει υποβάθμιση στο μάθημα αλλά όπως λέει και ο Γιώργος μια ουσιαστική διαφορά μεν το τότε είναι όντως η ανάλυση του ζητουμένου σε ερωτήματα, κατά την γνώμη μου πολύ σωστά γίνεται. Άλλο η άσκηση για το σπίτι και άλλο η εξέταση για την απόκτηση ενός απολυτηρίου τίτλου.
Π.χ. Σήμερα θα λέγαμε:
Δίνεται παραλληλόγραμμο ΑΒΓΔ. Ενώνουμε τις κορυφές Β και Δ με τα μέσα Ζ και Ε των πλευρών ΑΔ και ΒΓ αντίστοιχα. Αν οι ΒΖ και ΔΕ τέμνουν την διαγώνιο ΑΓ στα σημεία Κ και Η αντίστοιχα τότε:
Α. Να αποδείξετε ότι το ΒΖΔΕ είναι παραλληλόγραμμο. (Άσκηση Εμπέδωσης 3i σελ. 104)
Β. Τα τρίγωνα ΑΖΚ και ΕΗΓ είναι ίσα. (Άσκηση Αποδεικτική 2 σελ 105)
Γ. Το τετράπλευρο ΚΕΗΖ είναι παραλληλόγραμμο.
Αν το βάλουμε θέμα 3ο να δώσουμε σχήμα αν είναι 4ο δεν δίνουμε.
Π.χ. Σήμερα θα λέγαμε:
Δίνεται παραλληλόγραμμο ΑΒΓΔ. Ενώνουμε τις κορυφές Β και Δ με τα μέσα Ζ και Ε των πλευρών ΑΔ και ΒΓ αντίστοιχα. Αν οι ΒΖ και ΔΕ τέμνουν την διαγώνιο ΑΓ στα σημεία Κ και Η αντίστοιχα τότε:
Α. Να αποδείξετε ότι το ΒΖΔΕ είναι παραλληλόγραμμο. (Άσκηση Εμπέδωσης 3i σελ. 104)
Β. Τα τρίγωνα ΑΖΚ και ΕΗΓ είναι ίσα. (Άσκηση Αποδεικτική 2 σελ 105)
Γ. Το τετράπλευρο ΚΕΗΖ είναι παραλληλόγραμμο.
Αν το βάλουμε θέμα 3ο να δώσουμε σχήμα αν είναι 4ο δεν δίνουμε.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Νομίζω οτι η συζήτηση έχει ενδιαφέρον ....
Το σχήμα αποτελεί μέρος από τη λύση του προβλήματος γιατί λοιπόν να δοθεί στους μαθητές και μάλιστα στα παραλληλόγραμμα που δεν έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες για να σχεδιαστούν και πολλές φορές δίνουμε τα σχήματα και στη τάξη .Άρα κατά τη ταπεινή μου γνώμη πως θα μάθει ο μαθητής να σκέφτεται σε κάποιο βαθμό προβληματιζόμενο με το σχήμα ;;;
Βέβαια η γεωμετρική κατασκευή ,όταν δοθούν κάποια στοιχεία ενός τριγώνου και να γίνει η κατασκευή του τριγώνου με κανόνα και διαβήτη είναι ένα πρόβλημα αλλά εμείς μιλάμε για σχεδίαση
Και κάτι τελευταίο αρκετοί μαθητές σκέφτονται ,κουράζονται και προβληματίζονται για να σχεδιάσουν το σχήμα πιστευω ότι τους αδικούμε όταν κάποιοι άλλοι χωρίς κόπο βλέπουν έτοιμο το σχήμα .
Το σχήμα αποτελεί μέρος από τη λύση του προβλήματος γιατί λοιπόν να δοθεί στους μαθητές και μάλιστα στα παραλληλόγραμμα που δεν έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες για να σχεδιαστούν και πολλές φορές δίνουμε τα σχήματα και στη τάξη .Άρα κατά τη ταπεινή μου γνώμη πως θα μάθει ο μαθητής να σκέφτεται σε κάποιο βαθμό προβληματιζόμενο με το σχήμα ;;;
Βέβαια η γεωμετρική κατασκευή ,όταν δοθούν κάποια στοιχεία ενός τριγώνου και να γίνει η κατασκευή του τριγώνου με κανόνα και διαβήτη είναι ένα πρόβλημα αλλά εμείς μιλάμε για σχεδίαση
Και κάτι τελευταίο αρκετοί μαθητές σκέφτονται ,κουράζονται και προβληματίζονται για να σχεδιάσουν το σχήμα πιστευω ότι τους αδικούμε όταν κάποιοι άλλοι χωρίς κόπο βλέπουν έτοιμο το σχήμα .
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Συνάδελφε θα συμφωνήσω αλλά όταν δεν υπάρχει προσανατολισμός (σαφής) να μάθουμε με τον σωστό χρόνο την κατασκευή του σχήματος στα παιδιά (εκτός ύλης) και να αφιερώνουμε κάποιες ώρες με τα παιδιά μέσα στην τάξη (ανάλογα τον χρόνο που έχουμε) τι περιμένουμε;STOPJOHN έγραψε: ↑Τετ Απρ 07, 2021 8:59 pmΝομίζω οτι η συζήτηση έχει ενδιαφέρον ....
Το σχήμα αποτελεί μέρος από τη λύση του προβλήματος γιατί λοιπόν να δοθεί στους μαθητές και μάλιστα στα παραλληλόγραμμα που δεν έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες για να σχεδιαστούν και πολλές φορές δίνουμε τα σχήματα και στη τάξη .Άρα κατά τη ταπεινή μου γνώμη πως θα μάθει ο μαθητής να σκέφτεται σε κάποιο βαθμό προβληματιζόμενο με το σχήμα ;;;
Βέβαια η γεωμετρική κατασκευή ,όταν δοθούν κάποια στοιχεία ενός τριγώνου και να γίνει η κατασκευή του τριγώνου με κανόνα και διαβήτη είναι ένα πρόβλημα αλλά εμείς μιλάμε για σχεδίαση
Και κάτι τελευταίο αρκετοί μαθητές σκέφτονται ,κουράζονται και προβληματίζονται για να σχεδιάσουν το σχήμα πιστευω ότι τους αδικούμε όταν κάποιοι άλλοι χωρίς κόπο βλέπουν έτοιμο το σχήμα .
Εγώ θυμάμαι κάποτε στο Γυμνάσιο κάναμε και τεχνικό σχέδιο στο μάθημα της καλλιτεχνικής παιδείας.Τώρα γίνεται αυτό; Υπάρχει από το εκπαιδευτικό σύστημα ενσωμάτωση της χρήσης των γεωμετρικών οργάνων;
Έχω καταλήξει ότι τα μαθηματικά για να λειτουργήσουν σωστά χρειάζεται και μια συσσώρευση εμπειριών και δεξιοτήτων.Πιστεύεις ότι υπάρχει αυτός ο "δρόμος";
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Νομίζω ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το Γυμνάσιο και εκεί χρειάζεται να αφιερώσουμε κάποιες ώρες για την κατασκευή των σχημάτων ,δεν είμαι σίγουρος για τις διδακτικές ώρες που θα χρειασθούν στο Γυμνάσιο ,είναι συνάρτηση και των ωρών που χάνονται ,Αλλά υπάρχει το πολύ σοβαρό θέμα με τους μαθητές (όχι όλους ) περιμένουν τα πάντα απο τον καθηγητή ,αυτό πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει και φυσικά οι μαθητές να είναι ελεύθεροι και χωρίς φοβίες για να εκφράσουν τις διαφωνίες τους και τις απορίες τους .Υπάρχει λύση όλα κρίνονται στη πράξη
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Σίγουρα υπάρχουν λύσεις όμως υπάρχει και ένα διαρκές πρόβλημα που κρατάει αιχμάλωτο τον εκπαιδευτικό-μαθητή.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Συμφωνώ αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε οι χώρες με καλή Παιδεία και Γεωμετρία σε υψηλό επίπεδο πως τα καταφέρνουν ;;; οχι για να τους αντιγράψουμε αλλά για να κάνουμε τη μεγάλη προσπάθεια που θέλει κόπο ,χρόνο και πολλά άλλα ,με στόχο την ανοδική πορεία στη Παιδεία μας
α. Η δυσκολία με κάνει δυνατότερο.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
β. Όταν πέφτεις να έχεις τη δύναμη να σηκώνεσαι.
-
- Δημοσιεύσεις: 1292
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Απολυτήριες Εξετάσεις 1977-78 8ο Γυμνάσιο Αθηνών
Επαναλαμβάνω ότι δεν έχω πρόθεση να ωραιοποιώ το παρελθόν. Και τότε, όπως και σήμερα, υπήρχαν μαθητές αδιάφοροι, μαθητές αδύνατοι, μαθητές που προσπαθούσαν και δεν τα κατάφερναν.Christos.N έγραψε: ↑Τετ Απρ 07, 2021 7:43 pmΚαι τότε Τηλέμαχε δυσκολία θα είχαν τα παιδιά, όπως και σήμερα εκτός αν όλοι οι μαθητές τότε γράφανε πολύ υψηλούς βαθμούς σε αυτά τα θέματα ή προβιβάζονταν άνετα.
Θέλω όμως να τονίσω τη μεγάλη διαφορά στις προαγωγικές εξετάσεις των Μαθηματικών της Μέσης Εκπαίδευσης του 20ου αιώνα από αυτές του 21ου.
Αν κάποιος αδύνατος ή αδιάφορος μαθητής δεν έγραφε καλά τότε στα αναμενόμενα θέματα των εξετάσεων, κινδύνευε να μείνει μεταξεταστέος. Αυτό ήταν πρόβλημα...
Από όσα θυμάμαι, και θυμάμαι καλά, αρκετοί αδύνατοι μαθητές προσπαθούσαν να κατασκευάσουν ένα όσο τον δυνατόν πιο προσεγμένο σχήμα για να κερδίσουν κάτι, για να φέρουν στο φιλότιμο τον καθηγητή.
Σήμερα οι αδύνατοι ή αδιάφοροι μαθητές της Α΄Λυκείου μπορούν να δώσουν σχεδόν λευκή κόλα στις εξετάσεις των Μαθηματικών και δεν τους καίγεται καρφί, ας είναι καλά ο μέσος όρος...
Αυτήν την εξευτελιστική αλήθεια την έχεις βιώσει κι εσύ Χρήστο, κι εγώ και όλοι οι μαθηματικοί που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στη διδασκαλία.
Λυπάμαι για όσα γράφω και πιο πολύ λυπάμαι που βλέπω να επιβραβεύεται η οκνηρία και όχι η φιλοτιμία.
Δεν θέλω να γράψω άλλα, πρέπει να πάω για ύπνο. Αύριο πριν τις οκτώ πρέπει να είμαι στο σχολείο. Διδάσκω από εκεί εξ αποστάσεως.
Καληνύχτα σε όλους.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες