Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Συντονιστές: cretanman, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, socrates
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6461
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 09, 2009 1:47 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
ΘΕΜΑ 1
Να βρείτε όλες τις συναρτήσεις για τις οποίες ισχύει
για όλους τους πραγματικούς αριθμούς
ΘΕΜΑ 2
φορτηγά είναι διαθέσιμα για τη μεταφορά κιλών καρπούζια. Κάθε καρπούζι ζυγίζει το πολύ κιλά, ενώ κάθε φορτηγό μπορεί να μεταφέρει μέχρι κιλά καρπούζια σε κάθε δρομολόγιο. Αν κάθε φορτηγό μπορεί να κάνει το πολύ ένα δρομολόγιο, να αποδείξετε ότι είναι δυνατόν να μεταφερθούν όλα τα καρπούζια!
ΘΕΜΑ 3
Να βρείτε όλα τα ζεύγη θετικών ακεραίων για τα οποία ισχύει
ΘΕΜΑ 4
Θεωρούμε τρίγωνο με Ο εγγεγραμμένος κύκλος του τριγώνου εφάπτεται στις πλευρές στα σημεία
Η ευθεία τέμνει τον κύκλο για δεύτερη φορά στο Έστω το σημείο τομής της με την κάθετη στην στο
Έστω, τέλος, τα σημεία τομής της με την και την αντίστοιχα.
Δείξτε ότι το είναι το μέσο του τμήματος
Να βρείτε όλες τις συναρτήσεις για τις οποίες ισχύει
για όλους τους πραγματικούς αριθμούς
ΘΕΜΑ 2
φορτηγά είναι διαθέσιμα για τη μεταφορά κιλών καρπούζια. Κάθε καρπούζι ζυγίζει το πολύ κιλά, ενώ κάθε φορτηγό μπορεί να μεταφέρει μέχρι κιλά καρπούζια σε κάθε δρομολόγιο. Αν κάθε φορτηγό μπορεί να κάνει το πολύ ένα δρομολόγιο, να αποδείξετε ότι είναι δυνατόν να μεταφερθούν όλα τα καρπούζια!
ΘΕΜΑ 3
Να βρείτε όλα τα ζεύγη θετικών ακεραίων για τα οποία ισχύει
ΘΕΜΑ 4
Θεωρούμε τρίγωνο με Ο εγγεγραμμένος κύκλος του τριγώνου εφάπτεται στις πλευρές στα σημεία
Η ευθεία τέμνει τον κύκλο για δεύτερη φορά στο Έστω το σημείο τομής της με την κάθετη στην στο
Έστω, τέλος, τα σημεία τομής της με την και την αντίστοιχα.
Δείξτε ότι το είναι το μέσο του τμήματος
Θανάσης Κοντογεώργης
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Γεωμε4:
Έστω .
Προβάλλοντας την αρμονική λαμβάνουμε πως το ανήκει στην πολική του .
Επομένως .
Προβάλλοντας τώρα την αρμονική στην παίρνουμε το ζητούμενο..
Έστω .
Προβάλλοντας την αρμονική λαμβάνουμε πως το ανήκει στην πολική του .
Επομένως .
Προβάλλοντας τώρα την αρμονική στην παίρνουμε το ζητούμενο..
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Έστω η δοσμένη.
Η δίνει , άρα αν προκύπτει ότι για κάθε , άτοπο.
Άρα . Άρα, η δίνει .
Θέτω στην προηγούμενη και έχω , άρα .
Επίσης, η δεδομένη σχέση γράφεται (*).
Αν , τότε η δίνει , οπότε , δηλαδή , που ικανοποιεί την συνθήκη.
Αν , τότε η (*) με δίνει για κάθε . Επίσης, με η (*) δίνει για κάθε (με ).
Άρα, , οπότε ή . Επομένως, έχω τις τρεις λύσεις:
, , και η και .
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6461
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 09, 2009 1:47 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Νομίζω είναι οπότε αλλάζουν λίγο οι λύσεις...JimNt. έγραψε: ↑Τετ Μαρ 18, 2020 3:51 pmΑς είναι . Τότε δίνει πως ή . H δεύτερη απορρίπτεται αφού στο το αριστερό μέλος είναι σταθερό, ενώ το δεξί παίρνει τουλάχιστον (άπειρες) τιμές. Έτσι, . . Άρα . Aπό εδώ <- , προκύπτει ότι για θετικό και για αρνητικό. Η δίνει και . Άρα για θετικό και για αρνητικό και όπου δίνουν τις λύσεις μας.
Θανάσης Κοντογεώργης
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Ένα sketch της λύσης για αυτό:
έχω ότι . Έστω , οπότε γράφω .
Έχω εύκολα ότι , οπότε διακρίνω 2 περιπτώσεις.
Περίπτωση 1: Ισχύει, . Τότε, έχω αναγκαστικά δύο περιπτώσεις:
i) Ισχύει και με θετικούς ακεραίους, ή
ii) Ισχύει και με θετικούς ακεραίους.
Για την πρώτη περίπτωση, παίρνοντας στην δίνει , οπότε και . Τελικά .
Για την δεύτερη περίπτωση, έχω ότι , άτοπο.
Περίπτωση 2: Ισχύει, . Τότε, αν πάρω , πρέπει , άρα . Άρα προκύπτει με . Οπότε θα προκύψουν πάλι 2 περιπτώσεις:
i) Ισχύει, και , ή
ii) Ισχύει, και .
(Οι είναι θετικοί ακέραιοι).
Για την πρώτη περίπτωση παίρνοντας προκύπτει , δηλαδή , άτοπο για , οπότε ή , που δίνουν τελικά και .
Για την δεύτερη περίπτωση παίρνοντας ξανά, προκύπτει , οπότε , άρα . Οι δοκιμές δεν δίνουν κάποια λύση.
Τελικά λύσεις οι .
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 6461
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 09, 2009 1:47 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Κι άλλες λύσεις:socrates έγραψε: ↑Τετ Μαρ 18, 2020 3:09 pmΘΕΜΑ 4
Θεωρούμε τρίγωνο με Ο εγγεγραμμένος κύκλος του τριγώνου εφάπτεται στις πλευρές στα σημεία
Η ευθεία τέμνει τον κύκλο για δεύτερη φορά στο Έστω το σημείο τομής της με την κάθετη στην στο
Έστω, τέλος, τα σημεία τομής της με την και την αντίστοιχα.
Δείξτε ότι το είναι το μέσο του τμήματος
https://mathematica.gr/forum/viewtopic. ... 12&t=34809
Θανάσης Κοντογεώργης
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Μία άλλη λύση σ'αυτό το πολυπαιγμένο θέμα (υπάρχει και εδώ)socrates έγραψε: ↑Τετ Μαρ 18, 2020 3:09 pmΘΕΜΑ 4
Θεωρούμε τρίγωνο με Ο εγγεγραμμένος κύκλος του τριγώνου εφάπτεται στις πλευρές στα σημεία
Η ευθεία τέμνει τον κύκλο για δεύτερη φορά στο Έστω το σημείο τομής της με την κάθετη στην στο
Έστω, τέλος, τα σημεία τομής της με την και την αντίστοιχα.
Δείξτε ότι το είναι το μέσο του τμήματος
Ορίζω διαφορετικά τα . Συγκεκριμένα,
ορίζω το ως το σημείο τομής του κύκλου με την .
ορίζω το ως το σημείο τομής του κύκλου με την .
Θα δείξω ότι, τα είναι συνευθειακά, ότι ισχύει , και ότι η περνάει από το .
Πρώτο Βήμα: Είναι, , άρα , και όμοια , οπότε συνευθειακά.
Δεύτερο Βήμα: Είναι, , και όμοια , άρα .
Τρίτο Βήμα: Έστω, . Είναι, , Και επίσης , άρα τα και είναι όμοια. Οπότε,
, οπότε και τα και είναι όμοια. Επομένως .
Επίσης .
Ακόμη, έχω ότι .
Συνεπώς, το είναι εγγράψιμο, όπως και τα και (το τελευταίο διότι ).
Άρα, οι κοινές χορδές, δηλαδή οι , συντρέχουν στο ριζικό κέντρο των τριών κύκλων. Οπότε, όντως η περνάει από το .
Συνεπώς τα όπως ορίσθηκαν, ανήκουν στην , και ανήκουν και στην αντίστοιχα, όπως και αυτά της εκφώνησης. Άρα τα σημεία αυτά ταυτίζονται, οπότε έχω ότι (από το Δεύτερο Βήμα).
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Οκ. Βάζω τα καρπούζια σε φθίνουσα σειρά. Και ξεκινάω από αριστερά (το μεγαλύτερο) να τοποθετώ το κάθε καρπούζι στο φορτηγό με τον μικρότερο δυνατό αύξοντα αριθμό. Έστω τώρα ότι το καρπούζι βάρους μας τα χαλάει. (δεν χωράει πουθενά ). Τότε αν , ..., τα αθροίσματα των κιλών στο κάθε φορτηγό πρέπει ,..., . Προσθέτοντας, . Το δεξί μέλος όμως είναι μικρότερο ή ίσο του . Έτσι . Έχουμε δηλαδή, ότι όλα τα καρπούζια που έχουν μπει σε φορτηγό συν το έστω σε πλήθος έχουν βάρος . Δηλαδή, . Τότε όμως μπορούμε να αφαιρέσουμε τα καρπούζια που έχουμε βάλει στα φορτηγά και μαζί με το Μ να τα χωρίσουμε σε ομάδες των πολύ καρπουζιών η κάθε μια , να βάλουμε την κάθε ομάδα σε ένα φορτηγό και έτσι να συνεχίσουμε με τον αλγόριθμο. Αυτός σταματά κάποτε, οπότε επιτυγχάνεται αυτό που θέλω.socrates έγραψε: ↑Τετ Μαρ 18, 2020 3:09 pmΘΕΜΑ 2
φορτηγά είναι διαθέσιμα για τη μεταφορά κιλών καρπούζια. Κάθε καρπούζι ζυγίζει το πολύ κιλά, ενώ κάθε φορτηγό μπορεί να μεταφέρει μέχρι κιλά καρπούζια σε κάθε δρομολόγιο. Αν κάθε φορτηγό μπορεί να κάνει το πολύ ένα δρομολόγιο, να αποδείξετε ότι είναι δυνατόν να μεταφερθούν όλα τα καρπούζια!
Bye :')
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Εναλλακτικά μα ισοδύναμα για το 2:
Παίρνουμε ένα βέλτιστο configuration,ένα δηλαδή με το ελάχιστο περίσσευμα και έστω ότι αυτό είναι μη μηδενικό.Έστω ότι περισσεύει ένα καρπούζι μάζας .
Τότε αφού δεν μπορούμε να το προσθέσουμε σε κανένα φορτηγό,έχουμε από υπόθεση (όπως παραπάνω) .
Έτσι:
Από τη μια έχουμε πακετάρει λιγότερα από κιλά.(περίσσευμα πάνω από κιλά).
Από την άλλη,μπορούμε να πακετάρουμε και κιλά:
Πράγματι,έστω ότι λειτουργούμε άπληστα βάζοντας τα καρπούζια ανά σειρά μάζας.Έστω ότι ακριβώς φορτηγά έχουν "γεμίσει" με καρπούζια με μάζες πάνω από .
Τότε κάθε ένα από τα θα έχει τουλάχιστον (χωράνε τουλάχιστον καρπούζια) και κάθε ένα από τα υπόλοιπα επίσης:Αν όχι,θα χωρούσε κι άλλο "μικρό" καρπούζι.
Συνολικά λοιπόν έχουμε τουλάχιστον κιλά το οποίο είναι άτοπο
Παίρνουμε ένα βέλτιστο configuration,ένα δηλαδή με το ελάχιστο περίσσευμα και έστω ότι αυτό είναι μη μηδενικό.Έστω ότι περισσεύει ένα καρπούζι μάζας .
Τότε αφού δεν μπορούμε να το προσθέσουμε σε κανένα φορτηγό,έχουμε από υπόθεση (όπως παραπάνω) .
Έτσι:
Από τη μια έχουμε πακετάρει λιγότερα από κιλά.(περίσσευμα πάνω από κιλά).
Από την άλλη,μπορούμε να πακετάρουμε και κιλά:
Πράγματι,έστω ότι λειτουργούμε άπληστα βάζοντας τα καρπούζια ανά σειρά μάζας.Έστω ότι ακριβώς φορτηγά έχουν "γεμίσει" με καρπούζια με μάζες πάνω από .
Τότε κάθε ένα από τα θα έχει τουλάχιστον (χωράνε τουλάχιστον καρπούζια) και κάθε ένα από τα υπόλοιπα επίσης:Αν όχι,θα χωρούσε κι άλλο "μικρό" καρπούζι.
Συνολικά λοιπόν έχουμε τουλάχιστον κιλά το οποίο είναι άτοπο
- ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 921
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 22, 2018 9:43 pm
Re: Τεστ Εξάσκησης (12), Μεγάλοι
Δίνω μία άλλη λύση για το 3, πιθανόν να έχω λάθος οπότε διορθώστε με.
Μια άρτιο θέτω οπότε παίρνω και αφού έχω δύο περιπτώσεις και η πρώτη δίνει εύκολα και η δεύτερη άτοπο για με οπότε δηλαδή αδύνατο. Άρα εδώ
Για περιττός θέτω και οπότε , ()
Η Pell έχει θεμελιώδη την οπότε αφού θεμελιώδης της βρίσκουμε από τις γνωστές σχέσεις. Επίσης παίρνουμε την αναδρομική
κοιτάμε την ακολουθία των και είναι άρα για να είναι δύναμη του δύο πρέπει και έτσι
Μια άρτιο θέτω οπότε παίρνω και αφού έχω δύο περιπτώσεις και η πρώτη δίνει εύκολα και η δεύτερη άτοπο για με οπότε δηλαδή αδύνατο. Άρα εδώ
Για περιττός θέτω και οπότε , ()
Η Pell έχει θεμελιώδη την οπότε αφού θεμελιώδης της βρίσκουμε από τις γνωστές σχέσεις. Επίσης παίρνουμε την αναδρομική
κοιτάμε την ακολουθία των και είναι άρα για να είναι δύναμη του δύο πρέπει και έτσι
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 16 επισκέπτες