Η διάταξη δίνει ήδη 10000 σε όποιον καταταχτεί σε μια από τις τρεις πρώτες θέσεις. Θα ήταν δίκαιο να δίνει αναλογικά μόρια και στους υπόλοιπους συμμετέχοντες ανάλογα με τη θέση κατάταξης στον διεθνή διαγωνισμό. Επίσης θα μπορούσαν να αθροίζονται μόρια για παιδιά που συμμετέχουν συστηματικά και διακρίνονται από κάποια ηλικία και μετά. Γι αυτό δεν χρειάζονται φωνές αλλά διάλογος έτσι ώστε να αναλυθεί το σκεπτικό της τροποποίησης από την πλευρά του Υπουργείου. Προφανώς θα υπάρχει κάποιος λόγοςDemetres έγραψε: ↑Τετ Μάιος 15, 2019 11:38 amΒλέπω ότι υπάρχουν δύο κριτήρια.
(α) Εξασφάλιση μεταλλίου σε συγκεκριμένο διαγωνισμό.
(β) Να γράψει τουλάχιστον 10 στις Πανελλήνιες.
Δεν με ενοχλεί τόσο το (β) όσο το (α) το οποίο θα προτιμούσα να άλλαζε σε
(α') Μέλος της Εθνικής ομάδας σε συγκεκριμένο διαγωνισμό
Ο λόγος είναι απλός. Ένα παιδί το οποίο θα μας εκπροσωπήσει για πρώτη φορά όταν είναι Γ' Λυκείου που θα δώσει έμφαση; Στις Πανελλήνιες ή στο διαγωνισμό; Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί είναι αρκετά δύσκολοι και το μετάλλιο δεν είναι εγγυημένο. Όταν έχουμε το (α) ο μαθητής μπορεί να προτιμήσει να επικεντρωθεί στις Πανελλήνιες αντί στο διαγωνισμό.
Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Συντονιστής: spyros
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Λέξεις Κλειδιά:
- Διονύσιος Αδαμόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 807
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 19, 2016 5:11 pm
- Τοποθεσία: Πύργος Ηλείας
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Μιλάμε για μαθητές που κάνουν μια προσπάθεια επική, μακροχρόνια, χωρίς εξασφαλισμένο αποτέλεσμα. Νομίζει κανείς ότι θα καθίσει ένας μαθητής 1-2 εβδομάδες, ή 2-3 μήνες, ή ακόμα κι ένα χρόνο και θα φτάσει από τα σχολικά μαθηματικά στο απαιτούμενο επίπεδο της ΒΜΟ ή της ΙΜΟ; Δεν γίνεται! Το οποίο επίπεδο, μάλιστα, όλο και ανεβαίνει γιατί απλά ανεβαίνει διεθνώς το επίπεδο των συμμετεχόντων. Και φυσικά ανεβαίνει και στη χώρα μας αλλά ίσως θα μπορούσε να ανέβει ακόμα περισσότερο. Όμως δεν φτάνει η προσωπική δουλειά των μαθητών και η εθελοντική προσφορά κάποιων ανθρώπων. Εγώ θα εστιάσω σε δύο σημεία:
1) Στοχευμένη και συστηματική βοήθεια με σχεδιασμό
2) Κίνητρα από την Πολιτεία
Σχετικά με το δεύτερο, για να φανεί με πιο παραστατικό τρόπο αυτό που ισχύει σήμερα, θα αναφέρω παρακάτω κι εγώ, όπως έγινε στο αρχικό μήνυμα αυτού του thread, το παράδειγμα ενός γνωστού μου που ασχολείται για τα καλά με τα διαγωνιστικά μαθηματικά.
Ο γνωστός μου λοιπόν όταν ήταν στο δημοτικό, ενώ ήταν πολύ καλός στα σχολικά μαθηματικά, του άρεσε να ασχολείται και κάπως περισσότερο κάνοντας διάφορους πειραματισμούς, επινοώντας κατηγορίες αριθμών με διάφορες ιδιότητες, μαθηματικούς τύπους, κλπ. Ο πατέρας του δεν ήταν μαθηματικός, ήταν όμως πληροφορικός με αρκετά καλή σχέση με τα μαθηματικά, και μάλλον είχε από νωρίς καταλάβει ότι το παιδί του θα μπορούσε να εμβαθύνει ακόμα και σε διαγωνιστικό επίπεδο. Είχε σχεδιάσει προσεκτικά το δόλωμα και είχε στήσει τη φάκα, γεμίζοντας το σπίτι με βιβλία όπως τον θείο Πέτρο, το τελευταίο θεώρημα του Φερμά, το θεώρημα του Παπαγάλου, βιβλία του κ. Μιχαηλίδη, κλπ. τα οποία βέβαια διάβαζε και ο ίδιος. Το μόνο που του ξέφυγε από τον σχεδιασμό ήταν η επιλογή της χρονικής στιγμής, έπρεπε δηλαδή να κάνει την αρχή 2-3 χρόνια νωρίτερα. Δεν βοηθούσε και ο κανονισμός λειτουργίας των διαγωνισμών της ΕΜΕ που μιλούσε για διαγωνιστικά θέματα για τάξεις από Β’ Γυμνασίου και πάνω. Κανείς δεν υπήρχε να του πει ότι οι μαθητές που ασχολούνται με αξιώσεις ξεκινάνε από μικρότερες ηλικίες και ας δίνουν με θέματα μεγαλύτερων τάξεων. Ούτε άμεση σχέση είχε ο ίδιος με το «άθλημα», αλλά φταίει και η «καταραμένη» επαρχία που σε αφήνει έξω από τα πράγματα! Άρχισε λοιπόν την ενασχόλησή του με τα διαγωνιστικά μαθηματικά το καλοκαίρι πριν την Β' Γυμνασίου βλέποντας παλιότερα θέματα από Θαλή και Ευκλείδη.
Ο γνωστός μου μέχρι τώρα είχε τις εξής επιδόσεις: Στη Β' Γυμνασίου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 9ος στην τελική κατάταξη μαζί με τον Προκριματικό.
Στη Γ' Γυμνασίου Χρυσό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 2ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στην JBMO με Χάλκινο μετάλλιο. Στην Α' Λυκείου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 14ος στην τελική κατάταξη. Στην Β' Λυκείου Αργυρό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 7ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στον MYMC με χάλκινο μετάλλιο (εκεί όλες οι ομάδες παίρνουν μετάλλιο!). Και έφτασε λοιπόν στην Γ' Λυκείου! Σε λιγότερο από ένα χρόνο θα δώσει πανελλήνιες έχοντας προφανώς βάλει τον πήχη στο ταβάνι. Έχει καμία πριμοδότηση από την πολιτεία; Μετράει τίποτα από τα παραπάνω στην κατάταξή του στις πανελλήνιες; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Έχει ξεκινήσει ήδη να τρώει τον χρόνο του στα φροντιστήρια και να λιώνει διαβάζοντας ύλη που πιθανώς να μην του χρειαστεί ποτέ, π.χ. Χημεία! Ακόμα και τώρα όσο είναι καλοκαίρι προσπαθεί να ξεκλέψει αρκετές ώρες κάθε μέρα για να διαβάζει Μαθηματικά, …εκτός από τα σχολικά! Όμως από Σεπτέμβρη θα αρχίσει και το σχολείο. Πού θα βρει τις ώρες που θα επιθυμούσε και που είναι αναγκαίες ώστε να μπορεί να κατέβει στους διαγωνισμούς; Πρέπει να πάρει το ρίσκο να συνεχίσει να κλέβει ώρες; Αν όμως αυτό του γυρίσει μπούμερανγκ;
Αλλά ας σκεφτούμε και την όχι απίθανη περίπτωση, όπου του χρόνου, καταφέρνει και ξαναπερνάει μια κι έξω όλους τους διαγωνισμούς, αφού δεν κατοχυρώνεται τίποτα από παλιά, δηλαδή ξανά από την αρχή τον Θαλή, τον Ευκλείδη, τον Αρχιμήδη, τον Προκριματικό, χωρίς να συμβεί κάποιο «ατύχημα» από τα πολλά που μπορεί, π.χ. να μην είναι σε καλή μέρα, να αρρωστήσει, να σπάσει το χέρι του όπως παραλίγο πέρυσι, να χαλάσει το αυτοκίνητο κατά τη μετάβαση στην Αθήνα, να μην πετάει το αεροπλάνο, να μην καταλάβει τη λύση ο βαθμολογητής, κλπ. Μπαίνει τελικά στην 6άδα της ομάδας για την ΒΜΟ, έναν μήνα πριν τις πανελλήνιες, και ακόμα τίποτα δεν θα είναι εξασφαλισμένο. Έχει πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνιστή του υποψήφιο των πανελλαδικών που θα μείνει πίσω και θα συνεχίζει την προετοιμασία; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Τη νύχτα πριν τον διαγωνισμό το πιο πιθανό είναι ο γνωστός μου να μην κοιμηθεί καθόλου! Το ίδιο είχε γίνει και στην JBMO, το ίδιο γίνεται σε κάθε διαγωνισμό μικρό ή μεγάλο για διάφορους λόγους. Το διακύβευμα είναι πάντα μεγάλο. Αν αποτύχει σε κάποιον από αυτούς η χρονιά τελείωσε για αυτόν και ειδικά στην Γ' Λυκείου, το όνειρο τελείωσε για αυτόν! Θα σκέφτεται την κρισιμότητα της κατάστασης, για τον ίδιο, για την ΕΜΕ, για τη χώρα ολόκληρη! Για τον ίδιο, αν δεν πάρει μετάλλιο, μήπως κακώς έχασε από τον πολύτιμο χρόνο του της προετοιμασίας των πανελληνίων; Τι θα πουν οι συνοδοί και οι υπόλοιποι της ΕΜΕ αν δεν τα καταφέρει και τους απογοητεύσει; Δεν θα συμβάλει όσο θα μπορούσε στην καλή συγκομιδή μεταλλίων και στην κατάταξη της χώρας και θα αρχίσουν πάλι οι γκρίνιες και τα παράπονα. Όπως και τότε στην JBMO που έμαθα ότι ειπώθηκε δημόσια πως πρέπει να δούμε τι φταίει και πήραμε μόνο 5 χάλκινα μετάλλια. Κάποιοι θα πουν ότι ίσως κατά τύχη μπήκε στην ομάδα και ότι αν είχε μπει ο τάδε ή η τάδε μήπως θα τα πήγαινε καλύτερα; Θα το σκέφτεται κι αυτός το ίδιο, μήπως στέρησε τη θέση από κάποιον άλλο που μπορεί να το άξιζε περισσότερο! Πού να κολλήσει ο ύπνος; Θα αλλάζει το πλευρό! Θα κοιτάει το ρολόι που τρέχει και αυτό θα τον αγχώνει ακόμα περισσότερο. Μα πώς θα αποδώσει αν δεν κοιμηθεί καθόλου; Και επειδή συνήθως η χώρα μας ποντάρει πολλά στη γεωμετρία, θα σκέφτεται αν αυτή που θα πέσει θα είναι εύκολη ή δύσκολη! Αν είναι εύκολη τότε θα την λύσει σίγουρα αλλά θα την λύσουν και οι διαγωνιζόμενοι των άλλων χωρών, οπότε δεν έχει όφελος! Βλέπεις για να πάρει μετάλλιο δεν φτάνει να λύσει το θέμα. Πρέπει και να μην το λύσουν οι άλλοι. Οι οποίοι μπορεί να προετοιμάζονται χρόνια, σε ειδικά μαθηματικά σχολεία, με έμπειρους καθοδηγητές, με έτοιμο υλικό, να έχουν επιλεχθεί προσεκτικά, να έχουν χρόνο ελεύθερο να ασχολούνται, να μην έχουν τις πανελλήνιες! Από την άλλη όμως, αν η γεωμετρία είναι δύσκολη τότε μπορεί και να μην την καταφέρει! Γιατί άλλο είναι να λύνεις την άσκηση στο σπιτάκι σου, χαλαρά, ξεκούραστος, με το καφεδάκι σου, χωρίς να σε πιέζει ο χρόνος, χωρίς να είναι όλα τα μάτια πάνω σου, με το geogebra, και το κυριότερο, χωρίς να πάθεις και τίποτα αν δεν την λύσεις! Τι θα λένε τότε τα μέλη του mathematica; Δεν θα αναρωτιούνται πώς γίνεται και δεν την έλυσε; Ποιος φταίει που δεν τα κατάφερε; Έτσι, με όλες αυτές τις σκέψεις στο μυαλό του σιγά σιγά θα τελειώσει η νύχτα!
Ας πούμε ότι την επόμενη μέρα, παρόλο που το κεφάλι του θα πονάει λες και το κοπανούν σφυριά, λύνει κάποια θέματα, δεν παίρνει όμως μετάλλιο επειδή οι μαθητές πολλών άλλων χωρών, περισσότερων από ότι παλιότερα, ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι και ανέβασαν τα cut-off, παίρνει όμως Εύφημο Μνεία! Θα βγει λοιπόν η καθιερωμένη φωτογραφία με όλη την ομάδα να κρατάει τη γαλανόλευκη, θα κυκλοφορήσει στα MME και στα φόρουμ με εγκωμιαστικά σχόλια για τους μαθητές και τους υπόλοιπους παράγοντες, θα τονωθεί η εθνική υπερηφάνεια, κλπ. Θα μετρήσει όλο αυτό που θα γίνει για την επιλογή του στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; ΚΑΘΟΛΟΥ! Μόνο αν φέρει μετάλλιο!
1) Στοχευμένη και συστηματική βοήθεια με σχεδιασμό
2) Κίνητρα από την Πολιτεία
Σχετικά με το δεύτερο, για να φανεί με πιο παραστατικό τρόπο αυτό που ισχύει σήμερα, θα αναφέρω παρακάτω κι εγώ, όπως έγινε στο αρχικό μήνυμα αυτού του thread, το παράδειγμα ενός γνωστού μου που ασχολείται για τα καλά με τα διαγωνιστικά μαθηματικά.
Ο γνωστός μου λοιπόν όταν ήταν στο δημοτικό, ενώ ήταν πολύ καλός στα σχολικά μαθηματικά, του άρεσε να ασχολείται και κάπως περισσότερο κάνοντας διάφορους πειραματισμούς, επινοώντας κατηγορίες αριθμών με διάφορες ιδιότητες, μαθηματικούς τύπους, κλπ. Ο πατέρας του δεν ήταν μαθηματικός, ήταν όμως πληροφορικός με αρκετά καλή σχέση με τα μαθηματικά, και μάλλον είχε από νωρίς καταλάβει ότι το παιδί του θα μπορούσε να εμβαθύνει ακόμα και σε διαγωνιστικό επίπεδο. Είχε σχεδιάσει προσεκτικά το δόλωμα και είχε στήσει τη φάκα, γεμίζοντας το σπίτι με βιβλία όπως τον θείο Πέτρο, το τελευταίο θεώρημα του Φερμά, το θεώρημα του Παπαγάλου, βιβλία του κ. Μιχαηλίδη, κλπ. τα οποία βέβαια διάβαζε και ο ίδιος. Το μόνο που του ξέφυγε από τον σχεδιασμό ήταν η επιλογή της χρονικής στιγμής, έπρεπε δηλαδή να κάνει την αρχή 2-3 χρόνια νωρίτερα. Δεν βοηθούσε και ο κανονισμός λειτουργίας των διαγωνισμών της ΕΜΕ που μιλούσε για διαγωνιστικά θέματα για τάξεις από Β’ Γυμνασίου και πάνω. Κανείς δεν υπήρχε να του πει ότι οι μαθητές που ασχολούνται με αξιώσεις ξεκινάνε από μικρότερες ηλικίες και ας δίνουν με θέματα μεγαλύτερων τάξεων. Ούτε άμεση σχέση είχε ο ίδιος με το «άθλημα», αλλά φταίει και η «καταραμένη» επαρχία που σε αφήνει έξω από τα πράγματα! Άρχισε λοιπόν την ενασχόλησή του με τα διαγωνιστικά μαθηματικά το καλοκαίρι πριν την Β' Γυμνασίου βλέποντας παλιότερα θέματα από Θαλή και Ευκλείδη.
Ο γνωστός μου μέχρι τώρα είχε τις εξής επιδόσεις: Στη Β' Γυμνασίου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 9ος στην τελική κατάταξη μαζί με τον Προκριματικό.
Στη Γ' Γυμνασίου Χρυσό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 2ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στην JBMO με Χάλκινο μετάλλιο. Στην Α' Λυκείου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 14ος στην τελική κατάταξη. Στην Β' Λυκείου Αργυρό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 7ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στον MYMC με χάλκινο μετάλλιο (εκεί όλες οι ομάδες παίρνουν μετάλλιο!). Και έφτασε λοιπόν στην Γ' Λυκείου! Σε λιγότερο από ένα χρόνο θα δώσει πανελλήνιες έχοντας προφανώς βάλει τον πήχη στο ταβάνι. Έχει καμία πριμοδότηση από την πολιτεία; Μετράει τίποτα από τα παραπάνω στην κατάταξή του στις πανελλήνιες; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Έχει ξεκινήσει ήδη να τρώει τον χρόνο του στα φροντιστήρια και να λιώνει διαβάζοντας ύλη που πιθανώς να μην του χρειαστεί ποτέ, π.χ. Χημεία! Ακόμα και τώρα όσο είναι καλοκαίρι προσπαθεί να ξεκλέψει αρκετές ώρες κάθε μέρα για να διαβάζει Μαθηματικά, …εκτός από τα σχολικά! Όμως από Σεπτέμβρη θα αρχίσει και το σχολείο. Πού θα βρει τις ώρες που θα επιθυμούσε και που είναι αναγκαίες ώστε να μπορεί να κατέβει στους διαγωνισμούς; Πρέπει να πάρει το ρίσκο να συνεχίσει να κλέβει ώρες; Αν όμως αυτό του γυρίσει μπούμερανγκ;
Αλλά ας σκεφτούμε και την όχι απίθανη περίπτωση, όπου του χρόνου, καταφέρνει και ξαναπερνάει μια κι έξω όλους τους διαγωνισμούς, αφού δεν κατοχυρώνεται τίποτα από παλιά, δηλαδή ξανά από την αρχή τον Θαλή, τον Ευκλείδη, τον Αρχιμήδη, τον Προκριματικό, χωρίς να συμβεί κάποιο «ατύχημα» από τα πολλά που μπορεί, π.χ. να μην είναι σε καλή μέρα, να αρρωστήσει, να σπάσει το χέρι του όπως παραλίγο πέρυσι, να χαλάσει το αυτοκίνητο κατά τη μετάβαση στην Αθήνα, να μην πετάει το αεροπλάνο, να μην καταλάβει τη λύση ο βαθμολογητής, κλπ. Μπαίνει τελικά στην 6άδα της ομάδας για την ΒΜΟ, έναν μήνα πριν τις πανελλήνιες, και ακόμα τίποτα δεν θα είναι εξασφαλισμένο. Έχει πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνιστή του υποψήφιο των πανελλαδικών που θα μείνει πίσω και θα συνεχίζει την προετοιμασία; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Τη νύχτα πριν τον διαγωνισμό το πιο πιθανό είναι ο γνωστός μου να μην κοιμηθεί καθόλου! Το ίδιο είχε γίνει και στην JBMO, το ίδιο γίνεται σε κάθε διαγωνισμό μικρό ή μεγάλο για διάφορους λόγους. Το διακύβευμα είναι πάντα μεγάλο. Αν αποτύχει σε κάποιον από αυτούς η χρονιά τελείωσε για αυτόν και ειδικά στην Γ' Λυκείου, το όνειρο τελείωσε για αυτόν! Θα σκέφτεται την κρισιμότητα της κατάστασης, για τον ίδιο, για την ΕΜΕ, για τη χώρα ολόκληρη! Για τον ίδιο, αν δεν πάρει μετάλλιο, μήπως κακώς έχασε από τον πολύτιμο χρόνο του της προετοιμασίας των πανελληνίων; Τι θα πουν οι συνοδοί και οι υπόλοιποι της ΕΜΕ αν δεν τα καταφέρει και τους απογοητεύσει; Δεν θα συμβάλει όσο θα μπορούσε στην καλή συγκομιδή μεταλλίων και στην κατάταξη της χώρας και θα αρχίσουν πάλι οι γκρίνιες και τα παράπονα. Όπως και τότε στην JBMO που έμαθα ότι ειπώθηκε δημόσια πως πρέπει να δούμε τι φταίει και πήραμε μόνο 5 χάλκινα μετάλλια. Κάποιοι θα πουν ότι ίσως κατά τύχη μπήκε στην ομάδα και ότι αν είχε μπει ο τάδε ή η τάδε μήπως θα τα πήγαινε καλύτερα; Θα το σκέφτεται κι αυτός το ίδιο, μήπως στέρησε τη θέση από κάποιον άλλο που μπορεί να το άξιζε περισσότερο! Πού να κολλήσει ο ύπνος; Θα αλλάζει το πλευρό! Θα κοιτάει το ρολόι που τρέχει και αυτό θα τον αγχώνει ακόμα περισσότερο. Μα πώς θα αποδώσει αν δεν κοιμηθεί καθόλου; Και επειδή συνήθως η χώρα μας ποντάρει πολλά στη γεωμετρία, θα σκέφτεται αν αυτή που θα πέσει θα είναι εύκολη ή δύσκολη! Αν είναι εύκολη τότε θα την λύσει σίγουρα αλλά θα την λύσουν και οι διαγωνιζόμενοι των άλλων χωρών, οπότε δεν έχει όφελος! Βλέπεις για να πάρει μετάλλιο δεν φτάνει να λύσει το θέμα. Πρέπει και να μην το λύσουν οι άλλοι. Οι οποίοι μπορεί να προετοιμάζονται χρόνια, σε ειδικά μαθηματικά σχολεία, με έμπειρους καθοδηγητές, με έτοιμο υλικό, να έχουν επιλεχθεί προσεκτικά, να έχουν χρόνο ελεύθερο να ασχολούνται, να μην έχουν τις πανελλήνιες! Από την άλλη όμως, αν η γεωμετρία είναι δύσκολη τότε μπορεί και να μην την καταφέρει! Γιατί άλλο είναι να λύνεις την άσκηση στο σπιτάκι σου, χαλαρά, ξεκούραστος, με το καφεδάκι σου, χωρίς να σε πιέζει ο χρόνος, χωρίς να είναι όλα τα μάτια πάνω σου, με το geogebra, και το κυριότερο, χωρίς να πάθεις και τίποτα αν δεν την λύσεις! Τι θα λένε τότε τα μέλη του mathematica; Δεν θα αναρωτιούνται πώς γίνεται και δεν την έλυσε; Ποιος φταίει που δεν τα κατάφερε; Έτσι, με όλες αυτές τις σκέψεις στο μυαλό του σιγά σιγά θα τελειώσει η νύχτα!
Ας πούμε ότι την επόμενη μέρα, παρόλο που το κεφάλι του θα πονάει λες και το κοπανούν σφυριά, λύνει κάποια θέματα, δεν παίρνει όμως μετάλλιο επειδή οι μαθητές πολλών άλλων χωρών, περισσότερων από ότι παλιότερα, ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι και ανέβασαν τα cut-off, παίρνει όμως Εύφημο Μνεία! Θα βγει λοιπόν η καθιερωμένη φωτογραφία με όλη την ομάδα να κρατάει τη γαλανόλευκη, θα κυκλοφορήσει στα MME και στα φόρουμ με εγκωμιαστικά σχόλια για τους μαθητές και τους υπόλοιπους παράγοντες, θα τονωθεί η εθνική υπερηφάνεια, κλπ. Θα μετρήσει όλο αυτό που θα γίνει για την επιλογή του στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; ΚΑΘΟΛΟΥ! Μόνο αν φέρει μετάλλιο!
τελευταία επεξεργασία από Διονύσιος Αδαμόπουλος σε Σάβ Ιούλ 27, 2019 7:18 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Houston, we have a problem!
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13276
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Ακριβώς όπως τα λες!!!Διονύσιος Αδαμόπουλος έγραψε: ↑Σάβ Ιούλ 27, 2019 6:08 pmΜιλάμε για μαθητές που κάνουν μια προσπάθεια επική, μακροχρόνια, χωρίς εξασφαλισμένο αποτέλεσμα. Νομίζει κανείς ότι θα καθίσει ένας μαθητής 1-2 εβδομάδες, ή 2-3 μήνες, ή ακόμα κι ένα χρόνο και θα φτάσει από τα σχολικά μαθηματικά στο απαιτούμενο επίπεδο της ΒΜΟ ή της ΙΜΟ; Δεν γίνεται! Το οποίο επίπεδο, μάλιστα, όλο και ανεβαίνει γιατί απλά ανεβαίνει διεθνώς το επίπεδο των συμμετεχόντων. Και φυσικά ανεβαίνει και στη χώρα μας αλλά ίσως θα μπορούσε να ανέβει ακόμα περισσότερο. Όμως δεν φτάνει η προσωπική δουλειά των μαθητών και η εθελοντική προσφορά κάποιων ανθρώπων. Εγώ θα εστιάσω σε δύο σημεία:
1) Στοχευμένη και συστηματική βοήθεια με σχεδιασμό
2) Κίνητρα από την Πολιτεία
Σχετικά με το δεύτερο, για να φανεί με πιο παραστατικό τρόπο αυτό που ισχύει σήμερα, θα αναφέρω παρακάτω κι εγώ, όπως έγινε στο αρχικό μήνυμα αυτού του thread, το παράδειγμα ενός γνωστού μου που ασχολείται για τα καλά με τα διαγωνιστικά μαθηματικά.
Ο γνωστός μου λοιπόν όταν ήταν στο δημοτικό, ενώ ήταν πολύ καλός στα σχολικά μαθηματικά, του άρεσε να ασχολείται και κάπως περισσότερο κάνοντας διάφορους πειραματισμούς, επινοώντας κατηγορίες αριθμών με διάφορες ιδιότητες, μαθηματικούς τύπους, κλπ. Ο πατέρας του δεν ήταν μαθηματικός, ήταν όμως πληροφορικός με αρκετά καλή σχέση με τα μαθηματικά, και μάλλον είχε από νωρίς καταλάβει ότι το παιδί του θα μπορούσε να εμβαθύνει ακόμα και σε διαγωνιστικό επίπεδο. Είχε σχεδιάσει προσεκτικά το δόλωμα και είχε στήσει τη φάκα, γεμίζοντας το σπίτι με βιβλία όπως τον θείο Πέτρο, το τελευταίο θεώρημα του Φερμά, το θεώρημα της Πεταλούδας, βιβλία του κ. Μιχαηλίδη, κλπ. τα οποία βέβαια διάβαζε και ο ίδιος. Το μόνο που του ξέφυγε από τον σχεδιασμό ήταν η επιλογή της χρονικής στιγμής, έπρεπε δηλαδή να κάνει την αρχή 2-3 χρόνια νωρίτερα. Δεν βοηθούσε και ο κανονισμός λειτουργίας των διαγωνισμών της ΕΜΕ που μιλούσε για διαγωνιστικά θέματα για τάξεις από Β’ Γυμνασίου και πάνω. Κανείς δεν υπήρχε να του πει ότι οι μαθητές που ασχολούνται με αξιώσεις ξεκινάνε από μικρότερες ηλικίες και ας δίνουν με θέματα μεγαλύτερων τάξεων. Ούτε άμεση σχέση είχε ο ίδιος με το «άθλημα», αλλά φταίει και η «καταραμένη» επαρχία που σε αφήνει έξω από τα πράγματα! Άρχισε λοιπόν την ενασχόλησή του με τα διαγωνιστικά μαθηματικά το καλοκαίρι πριν την Β' Γυμνασίου βλέποντας παλιότερα θέματα από Θαλή και Ευκλείδη.
Ο γνωστός μου μέχρι τώρα είχε τις εξής επιδόσεις: Στη Β' Γυμνασίου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 9ος στην τελική κατάταξη μαζί με τον Προκριματικό.
Στη Γ' Γυμνασίου Χρυσό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 2ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στην JBMO με Χάλκινο μετάλλιο. Στην Α' Λυκείου Χάλκινο μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 14ος στην τελική κατάταξη. Στην Β' Λυκείου Αργυρό μετάλλιο στον Αρχιμήδη, 7ος στην τελική κατάταξη, συμμετοχή στον MYMC με χάλκινο μετάλλιο (εκεί όλες οι ομάδες παίρνουν μετάλλιο!). Και έφτασε λοιπόν στην Γ' Λυκείου! Σε λιγότερο από ένα χρόνο θα δώσει πανελλήνιες έχοντας προφανώς βάλει τον πήχη στο ταβάνι. Έχει καμία πριμοδότηση από την πολιτεία; Μετράει τίποτα από τα παραπάνω στην κατάταξή του στις πανελλήνιες; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Έχει ξεκινήσει ήδη να τρώει τον χρόνο του στα φροντιστήρια και να λιώνει διαβάζοντας ύλη που πιθανώς να μην του χρειαστεί ποτέ, π.χ. Χημεία! Ακόμα και τώρα όσο είναι καλοκαίρι προσπαθεί να ξεκλέψει αρκετές ώρες κάθε μέρα για να διαβάζει Μαθηματικά, …εκτός από τα σχολικά! Όμως από Σεπτέμβρη θα αρχίσει και το σχολείο. Πού θα βρει τις ώρες που θα επιθυμούσε και που είναι αναγκαίες ώστε να μπορεί να κατέβει στους διαγωνισμούς; Πρέπει να πάρει το ρίσκο να συνεχίσει να κλέβει ώρες; Αν όμως αυτό του γυρίσει μπούμερανγκ;
Αλλά ας σκεφτούμε και την όχι απίθανη περίπτωση, όπου του χρόνου, καταφέρνει και ξαναπερνάει μια κι έξω όλους τους διαγωνισμούς, αφού δεν κατοχυρώνεται τίποτα από παλιά, δηλαδή ξανά από την αρχή τον Θαλή, τον Ευκλείδη, τον Αρχιμήδη, τον Προκριματικό, χωρίς να συμβεί κάποιο «ατύχημα» από τα πολλά που μπορεί, π.χ. να μην είναι σε καλή μέρα, να αρρωστήσει, να σπάσει το χέρι του όπως παραλίγο πέρυσι, να χαλάσει το αυτοκίνητο κατά τη μετάβαση στην Αθήνα, να μην πετάει το αεροπλάνο, να μην καταλάβει τη λύση ο βαθμολογητής, κλπ. Μπαίνει τελικά στην 6άδα της ομάδας για την ΒΜΟ, έναν μήνα πριν τις πανελλήνιες, και ακόμα τίποτα δεν θα είναι εξασφαλισμένο. Έχει πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνιστή του υποψήφιο των πανελλαδικών που θα μείνει πίσω και θα συνεχίζει την προετοιμασία; ΚΑΘΟΛΟΥ!
Τη νύχτα πριν τον διαγωνισμό το πιο πιθανό είναι ο γνωστός μου να μην κοιμηθεί καθόλου! Το ίδιο είχε γίνει και στην JBMO, το ίδιο γίνεται σε κάθε διαγωνισμό μικρό ή μεγάλο για διάφορους λόγους. Το διακύβευμα είναι πάντα μεγάλο. Αν αποτύχει σε κάποιον από αυτούς η χρονιά τελείωσε για αυτόν και ειδικά στην Γ' Λυκείου, το όνειρο τελείωσε για αυτόν! Θα σκέφτεται την κρισιμότητα της κατάστασης, για τον ίδιο, για την ΕΜΕ, για τη χώρα ολόκληρη! Για τον ίδιο, αν δεν πάρει μετάλλιο, μήπως κακώς έχασε από τον πολύτιμο χρόνο του της προετοιμασίας των πανελληνίων; Τι θα πουν οι συνοδοί και οι υπόλοιποι της ΕΜΕ αν δεν τα καταφέρει και τους απογοητεύσει; Δεν θα συμβάλει όσο θα μπορούσε στην καλή συγκομιδή μεταλλίων και στην κατάταξη της χώρας και θα αρχίσουν πάλι οι γκρίνιες και τα παράπονα. Όπως και τότε στην JBMO που έμαθα ότι ειπώθηκε δημόσια πως πρέπει να δούμε τι φταίει και πήραμε μόνο 5 χάλκινα μετάλλια. Κάποιοι θα πουν ότι ίσως κατά τύχη μπήκε στην ομάδα και ότι αν είχε μπει ο τάδε ή η τάδε μήπως θα τα πήγαινε καλύτερα; Θα το σκέφτεται κι αυτός το ίδιο, μήπως στέρησε τη θέση από κάποιον άλλο που μπορεί να το άξιζε περισσότερο! Πού να κολλήσει ο ύπνος; Θα αλλάζει το πλευρό! Θα κοιτάει το ρολόι που τρέχει και αυτό θα τον αγχώνει ακόμα περισσότερο. Μα πώς θα αποδώσει αν δεν κοιμηθεί καθόλου; Και επειδή συνήθως η χώρα μας ποντάρει πολλά στη γεωμετρία, θα σκέφτεται αν αυτή που θα πέσει θα είναι εύκολη ή δύσκολη! Αν είναι εύκολη τότε θα την λύσει σίγουρα αλλά θα την λύσουν και οι διαγωνιζόμενοι των άλλων χωρών, οπότε δεν έχει όφελος! Βλέπεις για να πάρει μετάλλιο δεν φτάνει να λύσει το θέμα. Πρέπει και να μην το λύσουν οι άλλοι. Οι οποίοι μπορεί να προετοιμάζονται χρόνια, σε ειδικά μαθηματικά σχολεία, με έμπειρους καθοδηγητές, με έτοιμο υλικό, να έχουν επιλεχθεί προσεκτικά, να έχουν χρόνο ελεύθερο να ασχολούνται, να μην έχουν τις πανελλήνιες! Από την άλλη όμως, αν η γεωμετρία είναι δύσκολη τότε μπορεί και να μην την καταφέρει! Γιατί άλλο είναι να λύνεις την άσκηση στο σπιτάκι σου, χαλαρά, ξεκούραστος, με το καφεδάκι σου, χωρίς να σε πιέζει ο χρόνος, χωρίς να είναι όλα τα μάτια πάνω σου, με το geogebra, και το κυριότερο, χωρίς να πάθεις και τίποτα αν δεν την λύσεις! Τι θα λένε τότε τα μέλη του mathematica; Δεν θα αναρωτιούνται πώς γίνεται και δεν την έλυσες; Ποιος φταίει που δεν τα κατάφερες; Έτσι, με όλες αυτές τις σκέψεις στο μυαλό του σιγά σιγά θα τελειώσει η νύχτα!
Ας πούμε ότι την επόμενη μέρα, παρόλο που το κεφάλι του θα πονάει λες και το κοπανούν σφυριά, λύνει κάποια θέματα, δεν παίρνει όμως μετάλλιο επειδή οι μαθητές πολλών άλλων χωρών, περισσότερων από ότι παλιότερα, ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι και ανέβησαν τα cut-off, παίρνει όμως Εύφημο Μνεία! Θα βγει λοιπόν η καθιερωμένη φωτογραφία με όλη την ομάδα να κρατάει τη γαλανόλευκη, θα κυκλοφορήσει στα MME και στα φόρουμ με εγκωμιαστικά σχόλια για τους μαθητές και τους υπόλοιπους παράγοντες, θα τονωθεί η εθνική υπερηφάνεια, κλπ. Θα μετρήσει όλο αυτό που θα γίνει για την επιλογή του στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; ΚΑΘΟΛΟΥ! Μόνο αν φέρει μετάλλιο!
Η αφρόκρεμα των μαθητών αγωνίζεται στο διεθνή στίβο, ενώ η Πολιτεία κοιμάται. Σας παρακαλώ μην κάνετε θόρυβο και τους ξυπνήσετε.
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Διονύση συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφεις. Είσαι μεγάλο Μαθηματικό ταλέντο και κάποια μέρα θα σε θαυμάσουμε Λαμπρό Επιστήμονα!
Ορέστης.
Ορέστης.
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Καλησπέρα σας,
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
- Συνημμένα
-
- επιστολή προς το Υπoυργείο (τελική).pdf
- (302.98 KiB) Μεταφορτώθηκε 144 φορές
- ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 921
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 22, 2018 9:43 pm
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλίαpapadero έγραψε: ↑Τετ Νοέμ 20, 2019 8:24 pmΚαλησπέρα σας,
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
Συνυπογράφουμε!
Πρόδρομος Φωτιάδης
Θεοδόσιος Φωτιάδης
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Νομίζω ότι είναι σωστή αυτή η επιστολή καθώς και τα ποσοστά που αναφέρει! Απλά σαν σημείωση και μόνο καλό θα ήταν να αποσταλεί με την υπογραφή και άλλων παιδιών- γονέων αλλά και της ίδιας της Ε.Μ.Ε.
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Νομίζω ότι είναι παράλειψη και πρέπει να διευκρινιστεί αν η μοριοδότηση προτείνεται να ισχύει και για μαθητές στην κατεύθυνση των οποίων δεν εξετάζεται το εν λόγω μάθημα . Επίσης, θεωρώ το εξής" Όσοι μαθητές συμμετέχουν (χωρίς διάκριση) στην Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
Νέων, Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών (δηλαδή 6+6=12 από τους παραπάνω 48 μαθητές), να λαμβάνουν 30% προσαύξηση. " άδικο για τους μαθητές που θα μπορούσαν να μπουν στην ομάδα αλλά δεν μπήκαν για μερικές μονάδες. Δεν δικαιολογείται η διαφορά στην μοριοδότηση κατά τουλάχιστον % από τον 7ο, που προτείνεται. Πιο εύλογη θα ήταν η παροχή μονάδων ανάλογα με την κατάταξη έπειτα από τους διαγωνισμούς Αρχιμήδης-Προκριματικός. Τέλος, έχουν παραλειφθεί αρκετά πράγματα όπως π.χ η μοριοδότηση για συμμετέχουσες στην EGMO, ενώ η σύγκριση με αθλητές με βρίσκει τέρμα αντίθετο. Άλλο να βγεις 1ος-3ος στην Ευρώπη και να πάρεις 20% και άλλο να διακριθείς σε Αρχιμήδη Μεγάλων-Μικρών και να πάρεις το ίδιο σχεδόν ποσοστό (η μία διεθνής ή άλλη εθνική διάκριση). Κατά την γνώμη μου δεν θα έπρεπε να προταθούν συγκεκριμένα ποσοστά.
Νέων, Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών (δηλαδή 6+6=12 από τους παραπάνω 48 μαθητές), να λαμβάνουν 30% προσαύξηση. " άδικο για τους μαθητές που θα μπορούσαν να μπουν στην ομάδα αλλά δεν μπήκαν για μερικές μονάδες. Δεν δικαιολογείται η διαφορά στην μοριοδότηση κατά τουλάχιστον % από τον 7ο, που προτείνεται. Πιο εύλογη θα ήταν η παροχή μονάδων ανάλογα με την κατάταξη έπειτα από τους διαγωνισμούς Αρχιμήδης-Προκριματικός. Τέλος, έχουν παραλειφθεί αρκετά πράγματα όπως π.χ η μοριοδότηση για συμμετέχουσες στην EGMO, ενώ η σύγκριση με αθλητές με βρίσκει τέρμα αντίθετο. Άλλο να βγεις 1ος-3ος στην Ευρώπη και να πάρεις 20% και άλλο να διακριθείς σε Αρχιμήδη Μεγάλων-Μικρών και να πάρεις το ίδιο σχεδόν ποσοστό (η μία διεθνής ή άλλη εθνική διάκριση). Κατά την γνώμη μου δεν θα έπρεπε να προταθούν συγκεκριμένα ποσοστά.
Bye :')
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Είναι συγκινητικό να μιλάνε τόσο υπεύθυνα και βαθυστόχαστα για ένα τόσο σοβαρό θέμα διαγωνιζόμενοι, γονείς παιδιών
με διακρίσεις , παιδιά με διακρίσεις και εκλεκτοί συνάδελφοι .Θα ήθελα όλους να σας χαιρετήσω αλλά και να σας συγχαρώ !
Κατά την άποψή μου το θέμα έχει τρεις συνιστώσες :
ΜΑΘΗΤΗΣ-ΓΟΝΙΟΣ-ΚΡΑΤΟΣ
Και όσον αφορά τον μαθητή με τον γονιό, αυτοί κάνουν με το παραπάνω αυτό που πρέπει , για τους λόγους που ο καθένας θέλει.
Έρχομαι τώρα στο ΚΡΑΤΟΣ, το οποίο οφείλει να δίνει το σωστό παλμό σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα .
Το ΚΡΑΤΟΣ λοιπόν , αν θεωρεί ότι αυτά τα παιδιά αποτελούν κεφάλαιο για τη χώρα, πρέπει χωρίς μεγάλη
σκέψη(όχι επειδή το έχουν ίσως ανάγκη οι μαθητές ή οι γονείς τους , αλλά επειδή αυτό είναι το δέον για την ίδια την επιβίωση
της χώρας ) , να κάνει αρχικά τρία πράγματα :
Α.Σε όσους παίρνουν διεθνές μετάλλιο να επιτρέπει ελεύθερη εισαγωγή (και να δίνει υποτροφία) για Σχολές
που ξέρετε ποιες πρέπει να είναι.
Β.Σε όσους διακρίνονται στον Αρχιμήδη να δίνει ελεύθερη πρόσβαση στα Μαθηματικά τμήματα.
Γ. Στην επιτροπή θεμάτων του Διαγωνισμού Αρχιμήδης και των Προκριματικών να συμμετέχουν τρεις
Καθηγητές Μαθηματικών από τα Πανεπιστήμια και ένα μέλος από το ΔΣ της ΕΜΕ, ώστε οι διαγωνισμοί να έχουν στη συνείδηση όλων
απόλυτο κύρος και αξιοπιστία.
Νομίζω ότι με αυτή τη διακριτή κατανομή ρόλων, ο θεσμός των διαγωνισμών μπορεί να βαδίζει σε γερά θεμέλια και να έχει μέλλον.
Προφανώς , για την προετοιμασία των μαθητών το Κράτος και η ΕΜΕ έχουν πολλά να κάνουν, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Επίσης , συμπληρωματικά(όπως έχουμε πολλές φορές γράψει με το Σωτήρη Λουρίδα) , μπορεί να θεσπιστεί ότι κάτοχοι μεταλλίων σε
Βαλκανιάδα-ΙΜΟ - EGMO που εγγράφονται στα μαθηματικά τμήματα, να μπορούν να διοριστούν στα σχολεία, χωρίς άλλη δοκιμασία,
πέραν της αναγκαίας συνέντευξης .
Σας χαιρετώ και εύχομαι υγεία, πρόοδο και διακρίσεις στους μαθητές και στις ομάδες μας !
με διακρίσεις , παιδιά με διακρίσεις και εκλεκτοί συνάδελφοι .Θα ήθελα όλους να σας χαιρετήσω αλλά και να σας συγχαρώ !
Κατά την άποψή μου το θέμα έχει τρεις συνιστώσες :
ΜΑΘΗΤΗΣ-ΓΟΝΙΟΣ-ΚΡΑΤΟΣ
Και όσον αφορά τον μαθητή με τον γονιό, αυτοί κάνουν με το παραπάνω αυτό που πρέπει , για τους λόγους που ο καθένας θέλει.
Έρχομαι τώρα στο ΚΡΑΤΟΣ, το οποίο οφείλει να δίνει το σωστό παλμό σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα .
Το ΚΡΑΤΟΣ λοιπόν , αν θεωρεί ότι αυτά τα παιδιά αποτελούν κεφάλαιο για τη χώρα, πρέπει χωρίς μεγάλη
σκέψη(όχι επειδή το έχουν ίσως ανάγκη οι μαθητές ή οι γονείς τους , αλλά επειδή αυτό είναι το δέον για την ίδια την επιβίωση
της χώρας ) , να κάνει αρχικά τρία πράγματα :
Α.Σε όσους παίρνουν διεθνές μετάλλιο να επιτρέπει ελεύθερη εισαγωγή (και να δίνει υποτροφία) για Σχολές
που ξέρετε ποιες πρέπει να είναι.
Β.Σε όσους διακρίνονται στον Αρχιμήδη να δίνει ελεύθερη πρόσβαση στα Μαθηματικά τμήματα.
Γ. Στην επιτροπή θεμάτων του Διαγωνισμού Αρχιμήδης και των Προκριματικών να συμμετέχουν τρεις
Καθηγητές Μαθηματικών από τα Πανεπιστήμια και ένα μέλος από το ΔΣ της ΕΜΕ, ώστε οι διαγωνισμοί να έχουν στη συνείδηση όλων
απόλυτο κύρος και αξιοπιστία.
Νομίζω ότι με αυτή τη διακριτή κατανομή ρόλων, ο θεσμός των διαγωνισμών μπορεί να βαδίζει σε γερά θεμέλια και να έχει μέλλον.
Προφανώς , για την προετοιμασία των μαθητών το Κράτος και η ΕΜΕ έχουν πολλά να κάνουν, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Επίσης , συμπληρωματικά(όπως έχουμε πολλές φορές γράψει με το Σωτήρη Λουρίδα) , μπορεί να θεσπιστεί ότι κάτοχοι μεταλλίων σε
Βαλκανιάδα-ΙΜΟ - EGMO που εγγράφονται στα μαθηματικά τμήματα, να μπορούν να διοριστούν στα σχολεία, χωρίς άλλη δοκιμασία,
πέραν της αναγκαίας συνέντευξης .
Σας χαιρετώ και εύχομαι υγεία, πρόοδο και διακρίσεις στους μαθητές και στις ομάδες μας !
- Διονύσιος Αδαμόπουλος
- Δημοσιεύσεις: 807
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 19, 2016 5:11 pm
- Τοποθεσία: Πύργος Ηλείας
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Χωρίς να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες, με τις οποίες ας ασχοληθούν αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα, εννοείται ότι προσυπογράφουμε οικογενειακώς:papadero έγραψε: ↑Τετ Νοέμ 20, 2019 8:24 pmΚαλησπέρα σας,
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
Αδαμόπουλος Διονύσης και γονείς (Αδαμόπουλος Νικόλαος και Παναγοπούλου Ευρυδίκη)
Houston, we have a problem!
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 21, 2019 12:00 amΝομίζω ότι είναι σωστή αυτή η επιστολή καθώς και τα ποσοστά που αναφέρει! Απλά σαν σημείωση και μόνο καλό θα ήταν να αποσταλεί με την υπογραφή και άλλων παιδιών- γονέων αλλά και της ίδιας της Ε.Μ.Ε.
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ έγραψε: ↑Τετ Νοέμ 20, 2019 9:12 pmΣυγχαρητήρια για την πρωτοβουλίαpapadero έγραψε: ↑Τετ Νοέμ 20, 2019 8:24 pmΚαλησπέρα σας,
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
Συνυπογράφουμε!
Πρόδρομος Φωτιάδης
Θεοδόσιος Φωτιάδης
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Διονύσιος Αδαμόπουλος έγραψε: ↑Παρ Νοέμ 22, 2019 12:51 amΧωρίς να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες, με τις οποίες ας ασχοληθούν αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα, εννοείται ότι προσυπογράφουμε οικογενειακώς:papadero έγραψε: ↑Τετ Νοέμ 20, 2019 8:24 pmΚαλησπέρα σας,
είμαι γονιός ενός μαθητή που συμμετείχε φέτος στην JBMO (του Θάνου Παπαλέξη) . Mε αφορμή αυτή τη δημοσίευση στο mathematica και τους προβληματισμούς που τέθηκαν από κάποιους μαθητές, γονείς και καθηγητές αλλά και τις δικές μου ανησυχίες, θέλω να σας αναφέρω κάτι. Στις 3-9-2019 έγινε μια βράβευση από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές που διακρίθηκαν σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στη συζήτηση που προηγήθηκε της βράβευσης τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης των μαθητών που διακρίνονται σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και της άνισης μεταχείρισης σε σχέση με τους μαθητές – αθλητές. Παρούσες στην συζήτηση ήταν η Υπουργός κα Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Γκίκα. Μας προέτρεψαν το αίτημα μας να το στείλουμε και γραπτώς. Σας επισυνάπτω την επιστολή που έχουμε στείλει και η οποία υπογράφεται από 4 μαθητές της JBMO 2019 και τους γονείς τους. Εμπεριέχει και μια πρόταση μοριόδοτησης που ίσως κάποιοι δεν θα συμφωνήσουν με αυτή. Απλά έπρεπε να υπάρχει και μια πρόταση και αυτή ήταν ανθρώπου πιο σχετικού από εμάς με τους διαγωνισμούς. Πάντως, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες. Αν κάποιος συμφωνεί ότι κάτι πρέπει να αλλάξει και έχει κάποια ιδέα θα ήταν καλό να ακουστεί. Μια επιστολή όπως αυτή ή κάτι αντίστοιχο νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα αν υπογραφόταν από περισσότερα άτομα, ανεξάρτητα από το αν είναι διακριθέντες μαθητές, μαθητές που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, γονείς μαθητών ή μαθηματικούς. Και φυσικά θα πρέπει να εμπλακεί και η Μαθηματική Εταιρεία.
Ευχαριστώ και ελπίζω σε μια θετική εξέλιξη του αιτήματός μας -που αν υλοποιηθεί θα βοηθήσει πολλά παιδιά μελλοντικά.
Παπαλέξης Γιώργος
Αδαμόπουλος Διονύσης και γονείς (Αδαμόπουλος Νικόλαος και Παναγοπούλου Ευρυδίκη)
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Μπάμπης Στεργίου έγραψε: ↑Πέμ Νοέμ 21, 2019 8:34 pmΕίναι συγκινητικό να μιλάνε τόσο υπεύθυνα και βαθυστόχαστα για ένα τόσο σοβαρό θέμα διαγωνιζόμενοι, γονείς παιδιών
με διακρίσεις , παιδιά με διακρίσεις και εκλεκτοί συνάδελφοι .Θα ήθελα όλους να σας χαιρετήσω αλλά και να σας συγχαρώ !
Κατά την άποψή μου το θέμα έχει τρεις συνιστώσες :
ΜΑΘΗΤΗΣ-ΓΟΝΙΟΣ-ΚΡΑΤΟΣ
Και όσον αφορά τον μαθητή με τον γονιό, αυτοί κάνουν με το παραπάνω αυτό που πρέπει , για τους λόγους που ο καθένας θέλει.
Έρχομαι τώρα στο ΚΡΑΤΟΣ, το οποίο οφείλει να δίνει το σωστό παλμό σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα .
Το ΚΡΑΤΟΣ λοιπόν , αν θεωρεί ότι αυτά τα παιδιά αποτελούν κεφάλαιο για τη χώρα, πρέπει χωρίς μεγάλη
σκέψη(όχι επειδή το έχουν ίσως ανάγκη οι μαθητές ή οι γονείς τους , αλλά επειδή αυτό είναι το δέον για την ίδια την επιβίωση
της χώρας ) , να κάνει αρχικά τρία πράγματα :
Α.Σε όσους παίρνουν διεθνές μετάλλιο να επιτρέπει ελεύθερη εισαγωγή (και να δίνει υποτροφία) για Σχολές
που ξέρετε ποιες πρέπει να είναι.
Β.Σε όσους διακρίνονται στον Αρχιμήδη να δίνει ελεύθερη πρόσβαση στα Μαθηματικά τμήματα.
Γ. Στην επιτροπή θεμάτων του Διαγωνισμού Αρχιμήδης και των Προκριματικών να συμμετέχουν τρεις
Καθηγητές Μαθηματικών από τα Πανεπιστήμια και ένα μέλος από το ΔΣ της ΕΜΕ, ώστε οι διαγωνισμοί να έχουν στη συνείδηση όλων
απόλυτο κύρος και αξιοπιστία.
Νομίζω ότι με αυτή τη διακριτή κατανομή ρόλων, ο θεσμός των διαγωνισμών μπορεί να βαδίζει σε γερά θεμέλια και να έχει μέλλον.
Προφανώς , για την προετοιμασία των μαθητών το Κράτος και η ΕΜΕ έχουν πολλά να κάνουν, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Επίσης , συμπληρωματικά(όπως έχουμε πολλές φορές γράψει με το Σωτήρη Λουρίδα) , μπορεί να θεσπιστεί ότι κάτοχοι μεταλλίων σε
Βαλκανιάδα-ΙΜΟ - EGMO που εγγράφονται στα μαθηματικά τμήματα, να μπορούν να διοριστούν στα σχολεία, χωρίς άλλη δοκιμασία,
πέραν της αναγκαίας συνέντευξης .
Σας χαιρετώ και εύχομαι υγεία, πρόοδο και διακρίσεις στους μαθητές και στις ομάδες μας !
Σας ευχαριστώ πολύ για την θετική απάντηση κε Στεργίου και την συνεισφορά σας στην συζήτηση !!!
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Συμφωνώ πως αφορά και παιδιά από άλλους κλάδους (κάτι το οποίο δε θα πρέπει να παραληφθεί) συμφωνώ και με τα όσα γράφονται.Κι αν τα ποσοστά είναι λίγο πάνω ή όχι μικρή σημασία έχει:Αν το κείμενο μπορέσει να αποκτήσει απήχηση είμαι βέβαιος πως οι λεπτομέρειες θα μπορέσουν να κανονιστούν.
Όπως και να χει μπράβο για την πρωτοβουλία (για καλό γίνεται άλλωστε),μπράβο για το ενδιαφέρον και μπράβο για τους κόπους σας.
Μίνος Μαργαρίτης
Όπως και να χει μπράβο για την πρωτοβουλία (για καλό γίνεται άλλωστε),μπράβο για το ενδιαφέρον και μπράβο για τους κόπους σας.
Μίνος Μαργαρίτης
-
- Δημοσιεύσεις: 219
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 15, 2018 4:36 pm
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
.
τελευταία επεξεργασία από Xriiiiistos σε Τετ Σεπ 29, 2021 12:58 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Δεν μου κάνει καμία εντύπωση που συνυπογράφουν το κείμενο τόσοι πολύ μαθητές.
Θα μου έκανε εντύπωση να εμφανισθεί ένας μαθητής και να δηλώσει ευθαρσώς
ότι δεν θέλει τέτοιου είδους χάρες αν και κατά την γνώμη μου πιθανόν να δικαιούται
πολύ μεγαλύτερες .
Θα μου έκανε εντύπωση να εμφανισθεί ένας μαθητής και να δηλώσει ευθαρσώς
ότι δεν θέλει τέτοιου είδους χάρες αν και κατά την γνώμη μου πιθανόν να δικαιούται
πολύ μεγαλύτερες .
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Για ποιες χάρες ακριβώς μιλάμε;Για κάποιους από εμάς φέτος είναι η τελευταία μαθητική χρονιά και δεδομένου ότι είναι απίθανο να γίνουν σημαντικές αλλαγές σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα,πιο πολύ το κάνουμε (εγώ έτσι το βλέπω τουλάχιστον) για το "δίκιο των επόμενων" και ο νοών νοείτω.Από κει και πέρα αν αυτό θεωρείται πως γίνεται για να εξασφαλίσουμε μια επιπλέον "χάρη" και όχι για τη "δίκαιη επιβράβευση" και αυτών που ακολουθούν, καλώς-τέτοια πράγματα δεν τα θέμε.Αλίμονο δε αν μια κοινωνία δεν μεριμνά για το μέλλον της..
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
min## έγραψε: ↑Παρ Νοέμ 22, 2019 8:21 pmΣυμφωνώ πως αφορά και παιδιά από άλλους κλάδους (κάτι το οποίο δε θα πρέπει να παραληφθεί) συμφωνώ και με τα όσα γράφονται.Κι αν τα ποσοστά είναι λίγο πάνω ή όχι μικρή σημασία έχει:Αν το κείμενο μπορέσει να αποκτήσει απήχηση είμαι βέβαιος πως οι λεπτομέρειες θα μπορέσουν να κανονιστούν.
Όπως και να χει μπράβο για την πρωτοβουλία (για καλό γίνεται άλλωστε),μπράβο για το ενδιαφέρον και μπράβο για τους κόπους σας.
Μίνος Μαργαρίτης
Re: Για Eσένα Που Θες Να Πάρεις Μετάλλιο
Xriiiiistos έγραψε: ↑Σάβ Νοέμ 23, 2019 12:00 amEίναι καλό να υπάρχουν τέτοιες πρωτοβουλείες.
Συνυπογράφω και εγώ
Κατσαδούρης Χρήστος
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες