Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

Συντονιστής: swsto

Άβαταρ μέλους
Nick1990
Δημοσιεύσεις: 669
Εγγραφή: Παρ Ιαν 23, 2009 3:15 pm
Τοποθεσία: Peking University, Πεκίνο

Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nick1990 » Τρί Νοέμ 12, 2013 11:25 am

Καλημέρα σε όλους. Δεν ξέρω κατά πόσο επιτρέπεται μια τέτοια δημοσίευση και κατά πόσο αποτελεί σπάμ, αλλά εγώ το αντιλαμβάνομαι απλά ως ενημέρωση:

Είμαστε νέοι άνθρωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας, φοιτητές, απόφοιτοι, ερευνητές και ΥΔ που η κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια εδώ και 2 μήνες μας έχει βλάψει ιδιαίτερα. Βλέποντας ότι στο Ελληνικό σύστημα κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα επιστημονικού περιερχομένου σημαντικά προβλήματά μας, ούτε αυτοί στο υπουργείο που φαίνονται να μην έχουν κανένα σοβαρό σχέδιο αλλά ούτε και οι διάφοροι συνδικαλιστές που μας απαγορεύουν με το "έτσι θέλω" να εισέλθουμε στο δημόσιο πανεπιστήμιο που όλοι πληρώνουμε, δημιουργήσαμε μια σελίδα διαδικτυακής συλλογής υπογραφών η οποία απευθύνεται σε κάθε Έλληνα πολίτη και ζητάει την εφαρμογή ενός αποδεδειγμένα αποτελεσματικού Ευρωπαϊκού μοντέλου στην τριτοβάθμια. Είτε συμφωνείτε είτε όχι, πιστεύω πως αξίζει να το μελετήσετε λίγο, και αν συμφωνείτε να το στηρίξετε και να το διαδώσετε όσο μπορείτε:

https://secure.avaaz.org/el/petition/Oy ... xeis/?copy

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.


Κολλιοπουλος Νικος.
Μεταδιδακτορικός ερευνητής.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Στοχαστικές ΜΔΕ, ασυμπτωτική ανάλυση στοχαστικών συστημάτων, εφαρμογές αυτών στα χρηματοοικονομικά και στη διαχείριση ρίσκων.
Άβαταρ μέλους
chris
Δημοσιεύσεις: 1176
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 11, 2010 9:39 pm
Τοποθεσία: Τρίκαλα - Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris » Τρί Νοέμ 12, 2013 1:36 pm

Νίκο το χειρότερο από όλα σε αυτήν την περίπτωση (και σε ανάλογες περιπτώσεις του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος φαντάζομαι) είναι πως έρχεσαι αντιμέτωπος με πολλούς φοιτητές. Για μένα το να θέτουμε το αυτονόητο προς συζήτηση και πόσο μάλλον να το αμφισβητούμε είναι δείγμα του πόσο πίσω είμαστε σε πολλούς τομείς. Πρόσφατα βγήκα από τα ρούχα μου όταν φοιτητές σχολής ανέβασαν στο διαδίκτυο μια εικόνα στην οποία συγκρίνονταν μια σχολή ενός ευρωπαϊκού πανεπιστημίου με την αντίστοιχη ελληνική σχολή στο ΑΠΘ όταν αυτή τελούσε υπό κατάληψη - περιττό να τονίσω το χάος στη 2η όσον αφορά σκουπίδια ,τοίχους κτλ. -.Ωστόσο παρόλα αυτά κάποιοι βγήκαν και είπαν : "ναι αλλά στην ευρωπαϊκή σχολή έχουν σεκιουριτάδες και ως εκ τούτου δεν μπορείς να εκφέρεις γνώμη επί παντός επιστητού ενώ παράλληλα δεν υπάρχουν σύλλογοι με ζυμώσεις σε πολιτικό επίπεδο με αποτέλεσμα η νεολαία να τρώει την προπαγάνδα. Εδώ έχουμε πολλοί περισσότερα κοινωνικά προβλήματα και αντί να κοιτάμε το δέντρο που είναι η καθαριότητα και οι τοίχοι θα έπρεπε να κοιτάμε αυτά." Δεν ακολουθούμε στοιχειώδη κοινωνικά πρέπει που συμπεριλαμβάνονται στην έννοια του πολιτισμού και περιμένουμε να λύσουμε και τα προβλήματα του δάσους. Το δέντρο όμως έχει σαπίσει και κάποια στιγμή πρέπει να το κόψουμε αλλιώς προκοπή δε θα δούμε...

Συμφωνώ απόλυτα με την πρωτοβουλία και τη στηρίζω.

Δείτε (όσοι δεν το έχετε κάνει ήδη) τη συνέντευξη της Ελένης Αρβελέρ στους πρωταγωνιστές:
http://www.youtube.com/watch?v=0fsFdTTWve4 Εδώ είναι το 1ο μέρος. Ειδικά το σημείο από το 4ο λεπτό και μετά που μιλάει για το άσυλο είναι το ενδιαφέρον.
Αξίζει πάντως όλη η συνέντευξη, είναι σύντομη.


Στραγάλης Χρήστος
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5956
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Τρί Νοέμ 12, 2013 3:00 pm

Ήδη υπέγραψα Υπέρ αφού πρόκειται για σημαντικά και αυτονόητα πράγματα.
Όπως έχω αναφερθεί εδώ στο mathematica και παλαιότερα, η Αξιοκρατία παντού είναι ουσιαστικός παράγοντας Προόδου και Πολιτισμού, είναι ουσιαστικός παράγοντας Δημοκρατίας και Κοινωνικής Απελευθέρωσης.
Ας μου επιτραπεί όμως να διαπιστώσω ότι τάσεις αποπροσανατολισμού από τον στόχο της γνώσης που έχει η Εκπαίδευση, αρχίζουν να «σκάνε μύτη» και σιγά-σιγά από τις κατώτερες βαθμίδες, δηλαδή από το Γυμνάσιο αλλά και απο το Λύκειο. Για τούτο χρειάζεται προσοχή.
Κατά την προσωπική μου άποψη οι χώροι παραγωγής γνώσης και ήθους, όπως τα Σχολειά και τα Πανεπιστήμια, θα πρέπει να θεωρούνται Iεροί χώροι και επομένως θα πρέπει να καταγγέλλεται άμεσα κάθε φαινόμενο Αναξιοκρατίας και σκοπιμοτήτων που εκδηλώνεται εκεί από όπου και αν προέρχεται.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Τετ Νοέμ 13, 2013 12:39 pm

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία.

Δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι τι συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά η εικόνα που αποκομίζω από το ότι ακούω από γνωστούς, βλέπω στην τηλεόραση και διαβάζω στις εφημερίδες είναι κάκιστη. Οπότε σίγουρα κάτι πρέπει να αλλάξει.

Γράφω κάποιες σκέψεις σχετικά με τα αιτήματα.

(1) Αυτονόητο. Οι νόμοι είναι για να εφαρμόζονται.

(2) Είναι κάτι που δεν γνωρίζω πως δουλεύει στην Ελλάδα για να μπορώ να εκφέρω άποψη.

(3) Συμφωνώ εν μέρει. Να μην ξεχνάμε ότι οι φοιτητές πρέπει να έχουν εκπροσώπους. Ο ρόλος τους είναι να κάνουν γνωστά τα όποια προβλήματα υπάρχουν στο ανάλογα άτομα. Το πανεπιστήμιο οφείλει να ακούει τις εισηγήσεις των φοιτητών του και να εφαρμόζει αυτές που θεωρεί σωστές για την βελτίωση της διδασκαλίας και της φοιτητικής μέριμνας. Αντιλαμβάνομαι τους λόγους που γίνεται αυτή η εισήγηση αλλά αν κάτι γίνεται με λανθασμένο τρόπο τότε πρέπει να το διορθώσουμε και όχι να το καταργήσουμε. Οπότε μια καλύτερη εισήγηση θα ήταν: Ναι στους εκπροσώπους φοιτητών αλλά ταυτόχρονα και ένας σαφές πλαίσιο που να ορίζει τον ρόλο και τις δυνατότητές τους. Σίγουρα πάντως δεν πρέπει να έχουν τον οποιοδήποτε ρόλο στην διοίκηση του πανεπιστημίου. Έτσι γίνεται και στην Αγγλία χωρίς να υπάρχει η όποια εμπλοκή των κομμάτων.

(4) Αυτονόητο και μπορούν να γίνουν τεράστια βήματα εδώ. Να προσθέσω όμως ότι δεν έχω πειστεί ότι τα citations και τα impact factors των περιοδικών είναι τα κατάλληλα κριτήρια για την αξιολόγηση του ερευνητικού έργου. Προσωπικά αν έπρεπε να κρίνω ένα μαθηματικό του οποίου δεν γνωρίζω/καταλαβαίνω το έργο του και μου απαγορευόταν να συμβουλευτώ την κρίση διακεκριμένων συναδέλφων του που το γνωρίζουν αλλά έπρεπε να χρησιμοποιήσω μόνο μετρήσιμα κριτήρια, αντί τα citations και τα impact factors θα κοίταζα την ποιότητα των περιοδικών στα οποία δημοσιεύει χρησιμοποιώντας αυτόν τον οδηγό: http://www.austms.org.au/Rankings/AustM ... anked.html

(5) Συμφωνώ αλλά δυστυχώς η εφαρμογή του σημαίνει μεγάλο κόστος. Πρόβλημα με το κόστος των επιστημονικών περιοδικών έχουν ακόμη και τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια. Το υπάρχον σύστημα μάλλον δύσκολα αλλάζει και αυτό το πρόβλημα δυστυχώς θα εξακολουθεί να υφίσταται. Ελάχιστο καθήκον μας ως ακαδημαϊκοί είναι να δίνουμε ελεύθερη πρόσβαση στις δικές μας εργασίες. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των προσωπικών μας ιστοσελίδων (ομολογώ πως έχει αρκετό καιρό να την ανανεώσω). Επίσης στα μαθηματικά μπορούμε να ανεβάζουμε τις εργασίες μας στο arxiv.org προτού τις στείλουμε προς δημοσίευση. Τα περιοδικά το επιτρέπουν αυτό.

(6) Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Στην Αγγλία συνήθως πληρώνεσαι για να κάνεις διδακτορικό. Όχι μεγάλα ποσά αλλά ικανοποιητικά. Οι υποτροφίες όμως για να κάνεις διδακτορικό, ιδίως στα καθαρά μαθηματικά δεν είναι πολλές. Μπορείς βέβαια να πληρώσεις για να κάνεις το διδακτορικό αρκεί να βρεις και επιβλέποντα καθηγητή ο οποίος να σε δεχτεί. Τέτοιες περιπτώσεις όμως είναι μάλλον ελάχιστες. Οι μισθοί των μεταδιδακτορικών είναι συνήθως λίγο πιο χαμηλοί από τον αρχικό μισθό ενός λέκτορα κάτι το οποίο βρίσκω σωστό. Από κει και πέρα επιπλέον εργασίες που μπορεί να σου ζητήσουν να κάνεις, μερικές φορές και υποχρεωτικά, είναι είτε χωρίς αμοιβή είτε με ελάχιστη αμοιβή. Συνήθως είναι εργασίες σχετικά με την διδασκαλία και η φιλοσοφία είναι η απόκτηση εμπειριών και όχι για να έχεις ένα επιπλέον εισόδημα. Στο Cambridge που έκανα το διδακτορικό μου υπήρχε μάλιστα και μέγιστο όριο 6 ωρών εβδομαδιαίως για τέτοιες εργασίες αφού το σημαντικό είναι να επικεντρωθείς στην έρευνα.

Τώρα για τα ωράρια εργασίας ιδίως στα εργαστήρια ακούω διάφορες ιστορίες ιδίως π.χ. για τους βιολόγους. Οπότε ίσως να μην είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Στα μαθηματικά πάντως δεν έχω προσέξει κάτι τέτοιο.

Είναι σημαντικό πάντως για την Ελλάδα να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε οι εξαίρετοι φοιτητές να επιλέγουν να μείνουν στην Ελλάδα για το μεταπτυχιακό τους αντί να επιλέγουν το εξωτερικό.


Άβαταρ μέλους
Nick1990
Δημοσιεύσεις: 669
Εγγραφή: Παρ Ιαν 23, 2009 3:15 pm
Τοποθεσία: Peking University, Πεκίνο

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nick1990 » Πέμ Νοέμ 14, 2013 6:48 pm

Δημήτρη μια απάντηση για το 3: θεωρώ ότι θα μπορούσε να βγαίνει ένας εκπρόσωπος, από ενιαίο ψηφοδέλτιο, ο οποίος απλά θα κάνει προτάσεις στα όργανα αλλά δε θα ψηφίζει πουθενά και για τίποτα. Νομίζω ότι έτσι θα ήταν το καλύτερο.


Κολλιοπουλος Νικος.
Μεταδιδακτορικός ερευνητής.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Στοχαστικές ΜΔΕ, ασυμπτωτική ανάλυση στοχαστικών συστημάτων, εφαρμογές αυτών στα χρηματοοικονομικά και στη διαχείριση ρίσκων.
Άβαταρ μέλους
polysot
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2583
Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από polysot » Πέμ Νοέμ 14, 2013 11:22 pm

Τηλεφώνησε ένα πρωινό στον Πρωτοσάλτε στο Σκάι 0700-0800 και θα το προωθήσει σίγουρα!


Σωτήρης Δ. Χασάπης

Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Σάβ Νοέμ 16, 2013 12:16 pm

Nick1990 έγραψε:Δημήτρη μια απάντηση για το 3: θεωρώ ότι θα μπορούσε να βγαίνει ένας εκπρόσωπος, από ενιαίο ψηφοδέλτιο, ο οποίος απλά θα κάνει προτάσεις στα όργανα αλλά δε θα ψηφίζει πουθενά και για τίποτα. Νομίζω ότι έτσι θα ήταν το καλύτερο.
Έτσι ναι.


Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3342
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Κίνηση νέων επιστημόνων για αναβάθμιση των ΑΕΙ

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou » Τρί Νοέμ 26, 2013 6:51 am

Nick1990 έγραψε:Καλημέρα σε όλους. Δεν ξέρω κατά πόσο επιτρέπεται μια τέτοια δημοσίευση και κατά πόσο αποτελεί σπάμ, αλλά εγώ το αντιλαμβάνομαι απλά ως ενημέρωση:

Είμαστε νέοι άνθρωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας, φοιτητές, απόφοιτοι, ερευνητές και ΥΔ που η κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια εδώ και 2 μήνες μας έχει βλάψει ιδιαίτερα. Βλέποντας ότι στο Ελληνικό σύστημα κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα επιστημονικού περιερχομένου σημαντικά προβλήματά μας, ούτε αυτοί στο υπουργείο που φαίνονται να μην έχουν κανένα σοβαρό σχέδιο αλλά ούτε και οι διάφοροι συνδικαλιστές που μας απαγορεύουν με το "έτσι θέλω" να εισέλθουμε στο δημόσιο πανεπιστήμιο που όλοι πληρώνουμε, δημιουργήσαμε μια σελίδα διαδικτυακής συλλογής υπογραφών η οποία απευθύνεται σε κάθε Έλληνα πολίτη και ζητάει την εφαρμογή ενός αποδεδειγμένα αποτελεσματικού Ευρωπαϊκού μοντέλου στην τριτοβάθμια. Είτε συμφωνείτε είτε όχι, πιστεύω πως αξίζει να το μελετήσετε λίγο, και αν συμφωνείτε να το στηρίξετε και να το διαδώσετε όσο μπορείτε:

https://secure.avaaz.org/el/petition/Oy ... xeis/?copy

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Ξεπέρασε τελικά τις 1000 υπογραφές το αίτημα: θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει συγκεντρώσει πολύ περισσότερες, αλλά κάτι είναι κι αυτό...

[Το είχα στείλει σε λίστα Ελλήνων πανεπιστημιακών (νυν και πρώην, εσωτερικού και εξωτερικού), αλλά δεν σχολιάστηκε.]

Γιώργος Μπαλόγλου


Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
Απάντηση

Επιστροφή σε “Χρήσιμες Ιστοσελίδες (μη μαθηματικού περιεχομένου)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες