Διαγωνισμός εισαγωγής σε πρότυπο γυμνάσιο

SotJake
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 30, 2012 1:26 am

Διαγωνισμός εισαγωγής σε πρότυπο γυμνάσιο

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από SotJake » Δευ Μαρ 06, 2017 9:41 pm

Καλησπέρα συνάδελφοι!

Θα αναλάβω ένα παιδί ΣΤ' δημοτικού που θέλει να δώσει εξετάσεις για να μπει σε πρότυπο γυμνάσιο.

Θα ήθελα κατ' αρχάς να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας, όσοι έχετε αναλάβει τέτοια ιδιαίτερα στο παρελθόν και να μου δώσετε 2-3 χρήσιμες συμβουλές που θα πρέπει να έχω υπ' όψη μου!

Να αναφέρω ότι το παιδί έχει πολύ καλή αντίληψη των μαθηματικών, αλλά δεν μπορεί να εκφράσει τόσο καλά τη λύση του.
Για παράδειγμα σε μία άσκηση τύπου "Η Νεφέλη είχε κάμποσα λεφτά, η γιαγιά της της έδωσε τα διπλάσια και ο πατέρας της τα πενταπλάσια και έφτασε τα 80€. Πόσα λεφτά είχε αρχικά;" αντί να το λύσει κάπως έτσι:
Έστω x τα λεφτά που είχε αρχικά.
Τότε x+2x+5x=80 \Rightarrow 8x=80 \Rightarrow x=10
Απλά έγραψε δύο γραμμές που έλεγαν:
1+2+5=8 \vskip 0.1cm 80/8=10
Προσωπικά δεν το θεωρώ λάθος (αν και θα ήθελα λίγα λόγια παραπάνω), αλλά ο καθηγητής του το μηδένισε. Στους διαγωνισμούς είναι τόσο αυστηρή η επιτροπή; Πώς θα πρέπει να τον καθοδηγώ στον τρόπο σκέψης/γραφής;

Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!



Λέξεις Κλειδιά:
Κατερινόπουλος Νικόλας
Δημοσιεύσεις: 659
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 05, 2017 3:24 pm
Τοποθεσία: Καλαμάτα, Μεσσηνία

Re: Διαγωνισμός εισαγωγής σε πρότυπο γυμνάσιο

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κατερινόπουλος Νικόλας » Τρί Μαρ 28, 2017 3:55 pm

SotJake έγραψε:Στους διαγωνισμούς είναι τόσο αυστηρή η επιτροπή; Πώς θα πρέπει να τον καθοδηγώ στον τρόπο σκέψης/γραφής;
Καλησπέρα! Από την εμπειρία μου στους Μαθηματικούς διαγωνισμούς έχω καταλάβει ένα πράγμα: Όταν δικαιολογείς κάτι σωστά, και λάθος να είναι το τελικό αποτέλεσμα, αν η πορεία είναι σωστή δεν κόβεται μεγάλο μέρος της βαθμολογίας. Αν πετάξεις ένα νούμερο έτσι, κι ας είναι σωστό αν δεν ΓΡΑΨΕΙΣ, μπορεί να μη μηδενιστεί αλλά σίγουρα θα κοπεί ένα μεγάλο ποσοστό της βαθμολογίας. Αν το πρόβλημα δεν χρειάζεται πολύ να εξηγηθούν οι πράξεις, θα το παρθεί σωστό . Σε περίπτωση όμως που χρειάζεται δικαιλόγηση, δεν είμαι σίγουρος.

π.χ. Σε μια κατασκήνωση μένουν 50 παιδιά με τρόφιμα για 10 ημέρες. Αν έρθουν άλλα 25, πόσες μέρες θα περάσουν;

Λύση: Τα ποσά είναι αντίστροφα ανάλογα. Άρα:

50 \cdot 10=25 \cdot x \Rightarrow 
x=20 ημέρες. (Επαρκής δικαιολόγηση 10/10)

Ανεπαρκής δικαιλόγηση:

x=20

Δύσκολα να πιάνει 3/10

Ακόμα και με τις πράξεις.

Για να τον βοηθήσετε στη δικαιολόγηση, θα πρέπει απλώς να γράφει ό,τι σκέφτεται. Δηλαδή:

"Αν το ένα αυτοκινητάκι κοστίζει 5 ευρώ, τα 10 κοστίζουν 5 \cdot10=50 ευρώ"

και όχι απλά 5 \cdot 10=50

Ελπίζω να βοήθησα!

Νικόλας


Απάντηση

Επιστροφή σε “ΔΗΜΟΤΙΚΟ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης