Συσχετίζοντας το με το παρόμοιο θέμα ΕΔΩ από διαγωνισμό Καγκουρό, μεταφέρω εδώ ένα προβληματισμό από συζητήσεις με συναδέλφους:KARKAR έγραψε:
Α) Τοείναι το μέσο του
.
Β) Τα τέσσερα μικρά κυκλικά τμήματα είναι ίσα .
Γ) Το εμβαδόν του πέλεκυ είναι ίσο με εκείνο του μεγάλου κυκλικού τμήματος
Δηλαδή :
Χρειάζεται απόδειξη η διατύπωση της απάντησης στο (Α) και στο (Β);
Αρκεί η αναφορά π.χ. "λόγω συμμετρίας" ή "αν στρέψουμε το σχήμα κατά

Πού σταματούν τα όρια του "προφανούς" και πού ξεκινά η αναγκαιότητα για τεκμηρίωση;
Σαφώς, σε ένα διαγωνισμό, όπως το Καγκουρό, όπου έχεις δυνατότητα πολλαπλής επιλογής αρκεί ο εντοπισμός της σωστής απάντησης με οποιοδήποτε τρόπο, ακόμα και με δοκιμές μεταξύ των πέντε προτεινόμενων απαντήσεων.
Όμως, σε μια ευθεία διατύπωση: "Να δείξετε..., Να βρείτε... κ.λπ." η αποδεικτική διαδικασία εξαρτάται από το επίπεδο (π.χ. σε ποια τάξη βρίσκεται) του λύτη;
Τα παραπάνω ερωτήματα πάντα με απασχολούσαν και με απασχολούν. Ειδικότερα η "τάση" που βλέπω σε σχολικά μαθηματικά άλλων χωρών, όπου εκλείπει η διαδικασία της απόδειξης. Κάτι που προωθείται και εδώ, π.χ. με το ύφος των θεμάτων του προγράμματος PISA και την "θεοποίησή" τους, ως την πανάκεια που θα λύσει όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσής μας.
Θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας.