Κάλυψη ύλης
Συντονιστής: spyros
- Γιώργος Ρίζος
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5283
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
Κάλυψη ύλης
Καλησπέρα σε όλους.
Διαβάζω ΕΔΩ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΠΙΘΑΝΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΑΤΑ ΤΟ Α’ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-2021
Οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της τάξης τους,
καλούνται να διαγνώσουν τα βασικά μαθησιακά κενά που αφορούν την ύλη του
προηγούμενου έτους ανά γνωστικό αντικείμενο και να λάβουν μέριμνα, ώστε αυτά να
καλυφθούν κατά τη διάρκεια του α’ δεκαημέρου του σχολικού έτους 2020-2021.
Δηλαδή: Πιθανώς.... κάποιοι (αμελείς;) σε Γυμνάσια και Α', Β' Λυκείου να μην είχαν ολοκληρώσει την ύλη τους την 10η Μαρτίου !
Μην ξεγελιώμαστε. Όσο καλές προθέσεις και αν είχαμε, ούτε "εξ' αποστάσεως", ούτε με την εναλλάξ διδασκαλία σε τμήματα με αρκετές απουσίες, δίχως να εξετάζονται οι μαθητές στο τέλος, θα μπορούσε να γίνει ουσιαστική δουλειά.
Ας είναι. Στα Γυμνάσια θα προσπαθήσουμε και θα φέρουμε τα πράγματα σε κάποια ισορροπία.
Στο Λύκειο, τι γίνεται και ειδικά στην Γ΄ Λυκείου;
Πιστεύει κανείς ότι μπορούν οι εκπαιδευτικοί στις δέκα πρώτες εργάσιμες μέρες (ούτε καν δέκα ώρες διδασκαλίας) να κάνουν διαγνωστικά tests, να εκτιμήσουν τα "κενά" και να λάβουν μέριμνα ώστε να καλύψουν ύλη σχεδόν μισής τάξης;
Πιο ρεαλιστική θα ήταν η πρόταση για πλήρη κάλυψη ενοτήτων της Άλγεβρας (πολυώνυμα, ανισώσεις γινόμενο-πηλίκο, εκθετική-λογαριθμική), βασικών στοιχείων των Μαθηματικών Κατεύθυνσης και κατόπιν εισαγωγή στην ύλη της Γ΄ Λυκείου, με αντίστοιχη αναπροσαρμογή της διδακτέας-εξεταστέας ύλης.
Και τι δεν θά 'δινα να δω έναν από τους συντάκτες των οδηγιών να μπει σε μια αντιπροσωπευτική τάξη Γ' Λυκείου (ας πούμε με επιδόσεις στο Μέσο Όρο πανελλαδικά) και να υλοποιήσει το παραπάνω σε δέκα μέρες. Α! τελειώνοντας να ξαναγίνει διαγνωστικό test να δούμε την απόδοση των μαθητών.
Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά ας το αναφέρουμε κι αυτό. Στην ύλη του Λυκείου (της σχετικής οδηγίας) λείπουν τα Συστήματα. Θεωρείται δεδομένο ότι τα παιδιά τα γνωρίζουν (και τα θυμούνται...) από το Γυμνάσιο ή απλώς ξεχάστηκαν;
Οι αρμόδιοι που πιθανόν θα διαβάσουν το παραπάνω ας μού συγχωρήσουν το δηκτικό ύφος. Δεν επιθυμώ να προσβάλλω κανέναν, όμως θεωρώ ότι η οδηγία: "Σε δέκα μέρες κάντε ότι δεν έγινε πέρσι" (ουσιαστικά, λέμε, όχι πασαλείμματα), προσβάλει τη νοημοσύνη μας.
Διαβάζω ΕΔΩ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΠΙΘΑΝΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΑΤΑ ΤΟ Α’ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-2021
Οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της τάξης τους,
καλούνται να διαγνώσουν τα βασικά μαθησιακά κενά που αφορούν την ύλη του
προηγούμενου έτους ανά γνωστικό αντικείμενο και να λάβουν μέριμνα, ώστε αυτά να
καλυφθούν κατά τη διάρκεια του α’ δεκαημέρου του σχολικού έτους 2020-2021.
Δηλαδή: Πιθανώς.... κάποιοι (αμελείς;) σε Γυμνάσια και Α', Β' Λυκείου να μην είχαν ολοκληρώσει την ύλη τους την 10η Μαρτίου !
Μην ξεγελιώμαστε. Όσο καλές προθέσεις και αν είχαμε, ούτε "εξ' αποστάσεως", ούτε με την εναλλάξ διδασκαλία σε τμήματα με αρκετές απουσίες, δίχως να εξετάζονται οι μαθητές στο τέλος, θα μπορούσε να γίνει ουσιαστική δουλειά.
Ας είναι. Στα Γυμνάσια θα προσπαθήσουμε και θα φέρουμε τα πράγματα σε κάποια ισορροπία.
Στο Λύκειο, τι γίνεται και ειδικά στην Γ΄ Λυκείου;
Πιστεύει κανείς ότι μπορούν οι εκπαιδευτικοί στις δέκα πρώτες εργάσιμες μέρες (ούτε καν δέκα ώρες διδασκαλίας) να κάνουν διαγνωστικά tests, να εκτιμήσουν τα "κενά" και να λάβουν μέριμνα ώστε να καλύψουν ύλη σχεδόν μισής τάξης;
Πιο ρεαλιστική θα ήταν η πρόταση για πλήρη κάλυψη ενοτήτων της Άλγεβρας (πολυώνυμα, ανισώσεις γινόμενο-πηλίκο, εκθετική-λογαριθμική), βασικών στοιχείων των Μαθηματικών Κατεύθυνσης και κατόπιν εισαγωγή στην ύλη της Γ΄ Λυκείου, με αντίστοιχη αναπροσαρμογή της διδακτέας-εξεταστέας ύλης.
Και τι δεν θά 'δινα να δω έναν από τους συντάκτες των οδηγιών να μπει σε μια αντιπροσωπευτική τάξη Γ' Λυκείου (ας πούμε με επιδόσεις στο Μέσο Όρο πανελλαδικά) και να υλοποιήσει το παραπάνω σε δέκα μέρες. Α! τελειώνοντας να ξαναγίνει διαγνωστικό test να δούμε την απόδοση των μαθητών.
Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά ας το αναφέρουμε κι αυτό. Στην ύλη του Λυκείου (της σχετικής οδηγίας) λείπουν τα Συστήματα. Θεωρείται δεδομένο ότι τα παιδιά τα γνωρίζουν (και τα θυμούνται...) από το Γυμνάσιο ή απλώς ξεχάστηκαν;
Οι αρμόδιοι που πιθανόν θα διαβάσουν το παραπάνω ας μού συγχωρήσουν το δηκτικό ύφος. Δεν επιθυμώ να προσβάλλω κανέναν, όμως θεωρώ ότι η οδηγία: "Σε δέκα μέρες κάντε ότι δεν έγινε πέρσι" (ουσιαστικά, λέμε, όχι πασαλείμματα), προσβάλει τη νοημοσύνη μας.
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Κάλυψη ύλης
Καλημέρα Γιώργο και λοιποί εκλεκτοί φίλοι !
Πόσο δίκαιο έχεις !
Μόλις χθες έλεγα σε κάτι συναδέλφους ότι στα σχολεία δεν χρειάζονταν μια τόσο γενικόλογη εγκύκλιος, αλλά κάτι πολύ χειροπιαστό και συστηματικό.
Αναφέρεται βέβαια ότι στις οδηγίες διαχείρισης 20-21 θα δοθούν εμβόλιμες οδηγίες για την κάλυψη των κενών.
Αυτό αν γίνει σωστά, μπορεί να είναι μια καλή προσπάθεια. Θέλει όμως δουλειά και μάλλον χωριστές οδηγίες, για να μην χαθούν μέσα σε όλα τα άλλα πράγματα.
Για παράδειγμα, ένας καλός οδηγός σύνδεσης των δύο τάξεων θα μπορούσε να έχει εξαιρετικά πράγματα.
Στην (Γ Λυκείου) και στο πρώτο μάθημα μπορούν να τονιστούν επιπλέον τα εξής :
(α) Ιδιότητες της εκθ και λογ. συνάρτησης. Να γίνουν απλά παραδείγματα πάνω σε εξισώσεις, ανισώσεις, γραφικές παραστάσεις και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων. Αυτά μπορούν να ξεκινήσουν με αφορμή τον πεδίο ορισμού ...κλπ
(β) Να δοθούν δύο παραδείγματα εύρεσης του πεδίου ορισμού, στα οποία θα γίνει νύξη του σχήματος Horner και του τρόπου επίλυσης κλασματικών ανισώσεων(ή ανισώσεων τρίτου κλπ βαθμού). Αντίστοιχα παραδείγματα πρέπει να γίνουν σε τριγωνομετρικές ή σύνθετες συναρτήσεις που η λύση τους οδηγεί σε επίλυση τριγ εξίσωσης σε διάστημα κλπ.Το ίδιο και με άρρητες εξισώσεις.
Θα έλεγα μάλιστα Γιώργο, αυτά τα παραδείγματα να δίνονται έτοιμα μέσα στις οδηγίες και να είναι κοινά για όλους τους μαθητές.
Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι θα είχαμε μια καλή σύνδεση της ύλης και μάλιστα σε όλες τις τάξεις.
Αν σκεφτούμε ότι είχαμε πέντε μήνες χρόνο, αυτό θα ήταν έτοιμο εδώ και καιρό .
Μακάρι να γίνει μέσα στις οδηγίες διαχείρισης.
Καλή Σχολική Χρονιά !
Πόσο δίκαιο έχεις !
Μόλις χθες έλεγα σε κάτι συναδέλφους ότι στα σχολεία δεν χρειάζονταν μια τόσο γενικόλογη εγκύκλιος, αλλά κάτι πολύ χειροπιαστό και συστηματικό.
Αναφέρεται βέβαια ότι στις οδηγίες διαχείρισης 20-21 θα δοθούν εμβόλιμες οδηγίες για την κάλυψη των κενών.
Αυτό αν γίνει σωστά, μπορεί να είναι μια καλή προσπάθεια. Θέλει όμως δουλειά και μάλλον χωριστές οδηγίες, για να μην χαθούν μέσα σε όλα τα άλλα πράγματα.
Για παράδειγμα, ένας καλός οδηγός σύνδεσης των δύο τάξεων θα μπορούσε να έχει εξαιρετικά πράγματα.
Στην (Γ Λυκείου) και στο πρώτο μάθημα μπορούν να τονιστούν επιπλέον τα εξής :
(α) Ιδιότητες της εκθ και λογ. συνάρτησης. Να γίνουν απλά παραδείγματα πάνω σε εξισώσεις, ανισώσεις, γραφικές παραστάσεις και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων. Αυτά μπορούν να ξεκινήσουν με αφορμή τον πεδίο ορισμού ...κλπ
(β) Να δοθούν δύο παραδείγματα εύρεσης του πεδίου ορισμού, στα οποία θα γίνει νύξη του σχήματος Horner και του τρόπου επίλυσης κλασματικών ανισώσεων(ή ανισώσεων τρίτου κλπ βαθμού). Αντίστοιχα παραδείγματα πρέπει να γίνουν σε τριγωνομετρικές ή σύνθετες συναρτήσεις που η λύση τους οδηγεί σε επίλυση τριγ εξίσωσης σε διάστημα κλπ.Το ίδιο και με άρρητες εξισώσεις.
Θα έλεγα μάλιστα Γιώργο, αυτά τα παραδείγματα να δίνονται έτοιμα μέσα στις οδηγίες και να είναι κοινά για όλους τους μαθητές.
Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι θα είχαμε μια καλή σύνδεση της ύλης και μάλιστα σε όλες τις τάξεις.
Αν σκεφτούμε ότι είχαμε πέντε μήνες χρόνο, αυτό θα ήταν έτοιμο εδώ και καιρό .
Μακάρι να γίνει μέσα στις οδηγίες διαχείρισης.
Καλή Σχολική Χρονιά !
Re: Κάλυψη ύλης
Δεν έχω διδακτική πείρα, ώστόσο μου φαίνεται ότι η ανακοίνωση έχει κάποια προχειρότητα, άσχετα αν μπορεί να βελτιωθεί κάπως με εγκυκλίους. Ο χρόνος των 10 ημερολογιακών ημερών στην αρχή του σχολικού έτους (πόσες ώρες μαθηματικών περιέχει σήμερα?) είναι άλλωστε πολύ λίγος.
Ήμουν μαθητής μέσης εκπαίδευσης το 1961-67, και τότε σε όλους τους κλάδους των μαθηματικών το μάθημα συνέχιζε από εκεί που είχε διακοπεί στην προηγούμενη τάξη. Έτσι δεν είχαμε (τουλάχιστον όσον αφορά τη διδασκαλία) κενά, υπήρχε βέβαια ο κίνδυνος της καθυστέρησης, ώστε να μη διδαχθεί όλη η καθορισμένη ύλη του σχολικού έτους. Εν τούτοις δεν θυμάμαι περίπτωση καθηγητή που να υπερπήδησε "επουσιώδη" κεφάλαια για να καλυφθεί όλη η ύλη μαθηματικών, πράγμα που νομίζω ότι έγινε στη φυσική.
Από 'αποψη προόδου στη μαθηματική σκέψη, η παλιά άποψη μου φαίνεται ορθότερη. Τότε βέβαια δεν υπήρχε αυστηρά καθορισμένη ύλη για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Βέβαιαι από το 1963 περίπου καθορίστηκε κάποια ύλη από όλες τις ταξεις, 'ήταν όμως δεδομένο ότιι θα καλυπτόταν από τα φροντιστήρια --στα Λύκεια προείχε η ενότητα της συνέχειας καθε κλάδου Μαθηματικών. Τώρα καταλαβαίνω ότι τα εξεταζόμενα Μαθηματικά στις εισαγωγικές αφορούν μόνο ύλη της Γ ' Λυκείου. Όρθά ζητείται στο υπόμνημα του mathematica.gr o εμπλουτισμός της ύλης των Μαθηματικών εισαγωγικών εξετάσεων και με άλλα θέματα (ελπίζω και από άλλες τάξεις του Λυκείου).
Ήμουν μαθητής μέσης εκπαίδευσης το 1961-67, και τότε σε όλους τους κλάδους των μαθηματικών το μάθημα συνέχιζε από εκεί που είχε διακοπεί στην προηγούμενη τάξη. Έτσι δεν είχαμε (τουλάχιστον όσον αφορά τη διδασκαλία) κενά, υπήρχε βέβαια ο κίνδυνος της καθυστέρησης, ώστε να μη διδαχθεί όλη η καθορισμένη ύλη του σχολικού έτους. Εν τούτοις δεν θυμάμαι περίπτωση καθηγητή που να υπερπήδησε "επουσιώδη" κεφάλαια για να καλυφθεί όλη η ύλη μαθηματικών, πράγμα που νομίζω ότι έγινε στη φυσική.
Από 'αποψη προόδου στη μαθηματική σκέψη, η παλιά άποψη μου φαίνεται ορθότερη. Τότε βέβαια δεν υπήρχε αυστηρά καθορισμένη ύλη για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Βέβαιαι από το 1963 περίπου καθορίστηκε κάποια ύλη από όλες τις ταξεις, 'ήταν όμως δεδομένο ότιι θα καλυπτόταν από τα φροντιστήρια --στα Λύκεια προείχε η ενότητα της συνέχειας καθε κλάδου Μαθηματικών. Τώρα καταλαβαίνω ότι τα εξεταζόμενα Μαθηματικά στις εισαγωγικές αφορούν μόνο ύλη της Γ ' Λυκείου. Όρθά ζητείται στο υπόμνημα του mathematica.gr o εμπλουτισμός της ύλης των Μαθηματικών εισαγωγικών εξετάσεων και με άλλα θέματα (ελπίζω και από άλλες τάξεις του Λυκείου).
Κώστας Καλαϊτζόγλου
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 53 επισκέπτες