Έτος Μαθηματικών: Φιέστα ή ουσία;

Συντονιστής: spyros

Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 535
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Έτος Μαθηματικών: Φιέστα ή ουσία;

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Πέμ Ιουν 08, 2017 10:40 am

Εικόνα
«Την ανακήρυξη του 2018 ως Έτους Μαθηματικών για την Ελλάδα ανακοίνωσε το απόγευμα ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του 33ου Συνεδρίου Μαθηματικών Παιδείας, που διοργανώνει, στα Χανιά, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.
Το 2018 είναι το έτος που η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία κλείνει 100 χρόνια ζωής και η χρονιά αυτή θα ανακηρυχτεί ως Έτος των Μαθηματικών.
Το υπουργείο, σε συνεργασία με φορείς της μαθηματικής εκπαίδευσης, θα οργανώσει σειρά δράσεων και εκδηλώσεων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας», τόνισε, μεταξύ άλλων, κατά τον χαιρετισμό του, ο κ. Φίλης». (Από την εφημερίδα ΤΟ Βήμα, 4/11/2016)

Το πώς καθένας αντιλαμβάνεται την «ευκαιρία» αυτή σχετίζεται με τις απόψεις του για τα Μαθηματικά και τη μαθηματική εκπαίδευση, πιθανώς με τις προσωπικές του επιδιώξεις και φιλοδοξίες ή με τις συλλογικές διεκδικήσεις όταν ανήκει σε κάποια οργάνωση, σύλλογο, σωματείο κ.τ.λ.
Το διακύβευμα είναι τι αποτέλεσμα θα έχουν οι δράσεις που θα αναπτυχθούν στην κοινωνία. Το να προβληθεί η ισχύς και η αξία των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι κύριος στόχος, αφού είναι ήδη αποδεκτές από την κοινή γνώμη. Αντίθετα, το να μειωθεί ο φόβος για τα Μαθηματικά, το να αναδειχτεί η ομορφιά τους και το ότι αυτή δεν είναι κάτι που μόνο οι ταλαντούχοι μπορούν να αντιληφθούν, το ότι όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν Μαθηματικά και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους και τον τρόπο σκέψης που αυτά διδάσκουν στην καθημερινή τους ζωή είναι στόχοι που αν σε κάποιο βαθμό υλοποιηθούν, η ανακήρυξη του έτους Μαθηματικών θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Παράλληλα, θα πρέπει να αναδειχθεί η αντίφαση να οργανώνει η πολιτεία τιμητικές εκδηλώσεις για τα Μαθηματικά, ενώ διευρύνεται η τάση να ανατίθεται η διδασκαλία τους σε μη μαθηματικούς, οι διορισμοί στην εκπαίδευση μειώνονται τραγικά, οι συνθήκες εργασίας τους στα σχολεία διαρκώς χειροτερεύουν, οι αμοιβές των εργαζομένων στα φροντιστήρια είναι επιπέδου φιλοδωρήματος, οι μεταπτυχιακές σπουδές δεν παρέχονται δωρεάν, η πανεπιστημιακή έρευνα καθοδηγείται μέσω των επιδοτήσεων και όχι από τις ανάγκες της ίδιας της επιστήμης, με λίγα λόγια η επιστήμη διώκεται στην πράξη, ενώ υμνείται στα λόγια.
Την υπόθεση του έτους Μαθηματικών πρέπει να την πάρουν στα χέρια τους οι δάσκαλοι και οι ερευνητές των Μαθηματικών που δεν το βλέπουν ως ευκαιρία να φωτογραφηθούν δίπλα σε υπουργούς ή να τους παίξει η τηλεόραση, αλλά ως ένα μέσο να βελτιωθούν τα πράγματα. Κάθε σχολείο μπορεί να οργανώσει ομαδικές δραστηριότητες, συζητήσεις, ομιλίες, εκθέσεις, εκδόσεις κι ό,τι άλλο το μεράκι του δασκάλου και η δίψα των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση φανταστεί. Συλλογικές πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο συνεργαζόμενες μέσω και των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας μπορούν να δράσουν χωρίς να χρειάζονται «τους τεχνικούς της εξουσίας». Τα συνδικαλιστικά μας όργανα έχουν την ευκαιρία να αποδείξουν ότι δεν είναι συντεχνίες, αλλά ενδιαφέρονται και στηρίζουν την επιστήμη, τη διδασκαλία της, την εκπαίδευση καθαυτή, και να προσφέρουν μέσα και προβολή τέτοιων δράσεων.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία θα παίξει εκ των πραγμάτων σημαντικό ρόλο. Ζητούμενο είναι να καθοριστεί αν θα είναι αυτός που οι περισσότεροι φοβούνται με βάση το παρελθόν της. Χωρίς να τρέφουμε αυταπάτες, θεωρούμε ότι η πίεση των απλών μελών της μπορεί να έχει κάποια αποτελέσματα.
Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται αυτοοργάνωση των καθημερινών εργατών της επιστήμης και της διδασκαλίας. Η Κίνηση για την Αλλαγή στην ΕΜΕ θα συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή χωρίς να διεκδικεί προνομιακό ρόλο. Μέσα στην ΕΜΕ οι εκπρόσωποί της στο ΔΣ θα μεταφέρουν τις προτάσεις της βάσης. Πέρα απ’ αυτό, τα μέλη της Κίνησης θα στελεχώσουν τις ομάδες που θα οργανωθούν, θα προωθήσουν επικοινωνιακά όσο μπορούν τις δράσεις που θα αναπτυχθούν και θα βοηθήσουν την πραγματοποίησή τους.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.

Λέξεις Κλειδιά:
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες