ΣΕΜΦΕ

Συντονιστής: spyros

FERMA
Δημοσιεύσεις: 111
Εγγραφή: Παρ Οκτ 21, 2011 8:39 pm

ΣΕΜΦΕ

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από FERMA » Παρ Απρ 13, 2012 12:30 am

Γνωρίζει κάποιος ποιά είναι η διαφορά ανάμεσα στο Μαθηματικό και την ΣΕΜΦΕ. Γιατί θα προτιμούσε κάποιος ΣΕΜΦΕ???


Άβαταρ μέλους
Φωτεινή
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3690
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:02 am
Τοποθεσία: -mathematica-

Re: ΣΕΜΦΕ

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Φωτεινή » Παρ Απρ 13, 2012 12:36 am



Φωτεινή Καλδή
Άβαταρ μέλους
Zarifis
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 15, 2011 12:44 am
Τοποθεσία: Νίκαια

Re: ΣΕΜΦΕ

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zarifis » Παρ Απρ 13, 2012 2:26 am

φίλε μου έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα δεν ξέρω τι να διαλέξω.
Μια κι με γοητεύουν τα μαθηματικά, κατί απο τα δύο θα διαλέξω κι εγώ,(δυστηχώς λόγο του σάπιου συστήματος δεν μου αφήνει επιλογή μιας κι με αναγκάζει να απομνημονεύσω ολοκρηρη αοδε που στο κάτω κάτω δεν θα με οφελείσει πουθενά).
Αλλά εγώ αυτό με κάνει να τείνω στην ΣΕΜΦΕ είναι ότι δεν μ αρέσει να διδάσκω..
Τώρα θέλω να πιστεύω ότι στο άμεσο μέλλον θα αποκτείσει δικαιώματα...


Τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες...
Νίκος Ζαρίφης-ΗΜΜΥ
Andreas Dalaoutis
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: Δευ Μαρ 05, 2012 6:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: ΣΕΜΦΕ

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Andreas Dalaoutis » Πέμ Απρ 19, 2012 1:20 pm

Να σας πω εγώ που επίσης είμαι Γ' Λυκείου και με έχει βασανίσει αρκετά το θέμα. Καταρχάς κάνετε ένα λάθος. Η ΣΕΜΦΕ έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα. Κατά δεύτερον, εγώ κατέληξα στο ότι εφόσον κάποιος θέλει να ασχοληθεί με καθαρά μαθηματικά, έρευνα θεωρητική και ακαδημαική καριέρα, καλό είναι να πάει στο τμήμα μαθηματικών και όχι στη ΣΕΜΦΕ. Αντίθετα όποιος ενδιαφέρεται για περαιτέρω εφαρμογές των μαθηματικών σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής καλό είναι να πάει ΣΕΜΦΕ.

Όλα αυτά δεν τα λέω μόνος μου, κατέληξα εκεί ύστερα από συζήτηση με φοιτητή της ΣΕΜΦΕ και ύστερα από πολύ ψάξιμο στο internet. Ελπίζω να βοήθησα κάπως.


Υ.Γ. Αρχικά ήμουν ανάμεσα σε αυτέ τις δύο σχολές, τελικά προτίμησα μαθηματικό αλλά τώρα σκέφτομαι και τη ΣΗΜΜΥ μιας και δίνει τη δυνατότητα έρευνας στα μαθηματικά, απλά δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο επαρκούν οι μαθηματικές γνώσεις που προσφέρει...


Ανδρέας Νταλαούτης
Άβαταρ μέλους
Zarifis
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 15, 2011 12:44 am
Τοποθεσία: Νίκαια

Re: ΣΕΜΦΕ

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zarifis » Πέμ Απρ 19, 2012 9:55 pm

Andreas Dalaoutis έγραψε: Υ.Γ. Αρχικά ήμουν ανάμεσα σε αυτέ τις δύο σχολές, τελικά προτίμησα μαθηματικό αλλά τώρα σκέφτομαι και τη ΣΗΜΜΥ μιας και δίνει τη δυνατότητα έρευνας στα μαθηματικά, απλά δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο επαρκούν οι μαθηματικές γνώσεις που προσφέρει...
ακριβός σαν εμένα..


Τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες...
Νίκος Ζαρίφης-ΗΜΜΥ
FERMA
Δημοσιεύσεις: 111
Εγγραφή: Παρ Οκτ 21, 2011 8:39 pm

Re: ΣΕΜΦΕ

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από FERMA » Πέμ Απρ 19, 2012 11:12 pm

Zarifis έγραψε: τώρα σκέφτομαι και τη ΣΗΜΜΥ μιας και δίνει τη δυνατότητα έρευνας στα μαθηματικά
Αυτό σίγουρα ισχύει?


Andreas Dalaoutis
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: Δευ Μαρ 05, 2012 6:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: ΣΕΜΦΕ

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Andreas Dalaoutis » Πέμ Απρ 19, 2012 11:36 pm

FERMA έγραψε:
Zarifis έγραψε: τώρα σκέφτομαι και τη ΣΗΜΜΥ μιας και δίνει τη δυνατότητα έρευνας στα μαθηματικά
Αυτό σίγουρα ισχύει?

Θα σου πω. Δεν ξέρω σίγουρα αν μπορείς να κάνεις έρευνα στα καθαρά μαθηματικά αλλά με σιγουριά μπορώ να σου πω ότι μπορείς σε οτιδήποτε εφαρμοσμένο. Βέβαια έπεσα πάνω σε μεταπτυχιακά της ΣΗΜΜΥ στις αλγεβρικές ανισότητες, οπότε το πιο πιθανό να γίνεται. Αλλά όπως είπα και πιο πριν όποιος ενδιαφέρεται για καθαρά μαθηματικά (π.χ. εγώ) προτιμότερο είναι να πάει στο μαθηματικό. Άλλωστε είναι αρκετά δύσκολο να συνδυάσεις μελέτη μαθηματικών (προφανώς υψηλού επιπέδου) με τα της σχολής. Είναι καθαρά προσωπικό το θέμα. Ανάλογα τις φιλοδοξίες καθενός.


Ανδρέας Νταλαούτης
Άβαταρ μέλους
Zarifis
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 15, 2011 12:44 am
Τοποθεσία: Νίκαια

Re: ΣΕΜΦΕ

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zarifis » Παρ Απρ 20, 2012 12:47 am



Τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες...
Νίκος Ζαρίφης-ΗΜΜΥ
Νασιούλας Αντώνης
Δημοσιεύσεις: 623
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 21, 2010 10:12 pm
Τοποθεσία: Αθήνα-Βόλος
Επικοινωνία:

Re: ΣΕΜΦΕ

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Νασιούλας Αντώνης » Παρ Απρ 20, 2012 1:32 pm

Αν και δεν το χω ψάξει το θέμα, δυο σχόλια που ίσως σας βοηθήσουν.

1) Όπως θα δείτε (ίσως ήδη να έχετε δει) εδώ, από το 6ο εξάμηνο και μετά στη ΣΥΜΜΗ του ΕΜΠ έχει τη δυνατότητα κανείς να επιλέξει "Ροή Μ: Μαθηματικά" (σαν να λέμε κατεύθυνση).

2) Το να θέλει κανείς αόριστα να κάνει έρευνα στα μαθηματικά δεν νομίζω ότι είναι επαρκές στοιχείο για να επιλέξει κάποια από τις δυο σχολές. Για άλλους κλάδους προσφέρεται το Μαθηματικό για άλλους οι Ηλεκτρολόγοι. Μην ξεχνάμε ότι ο Κ. Δασκαλάκης, που οι περισσότεροι τον γνωρίζουν ως μαθηματικό και μιλάει σε πολλά συνέδρια μαθηματικών, έχει τελειώσει τους ηλεκτρολόγους. Για τον τομέα που ασχολήθηκε, οι Ηλεκτρολόγοι (όπως δείχνει και το αποτέλεσμα) ήταν η σωστή επιλογή. Για άλλους όμως τομείς, νομίζω ότι η επιλογή δεν ενδείκνυται.

3) Ένας καθηγητής από το Μαθηματικού της Αθήνας, απαντώντας σε παρόμοιες ερωτήσεις με αυτές που αναφέρετε παραπάνω, μου χε πει το εξής: από οποιαδήποτε σχολή και να βγεις μπορείς θεωρητικά να κάνεις μετά το οτιδήποτε. Το θέμα είναι το σημείο εκκίνησης. Όταν δηλαδή πας για μεταπτυχιακό, διδακτορικό σε ποια θέση θα βρίσκεσαι στην πολ ποζίσιον (ας το πω έτσι). Δεν θα σου απαγορέψει κανείς να πάρεις μέρος στον αγώνα, αλλά, αναλόγως με τις επιλογές που έχεις κάνει πιο πριν, θα ξεκινήσεις από διαφορετικό σημείο.
Τώρα εδώ υπάρχουν δυο κατηγορίες. Μια αυτών που θέλουν να ξεκινήσουν από μπροστά για να έχουν έναν πιο άνετο αγώνα και μια των υπολοίπων που επιθυμούν να λάβουν περισσότερες παραστάσεις, αλλά γνωρίζουν ότι στον καινούργιο αγώνα θα πρέπει να ξεκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις και συνεπώς θα πρέπει προσπαθήσουν αρκετά παραπάνω. Ο καθένας διαλέγει και παίρνει.

4)Από οποιαδήποτε σχολή και να βγεις μπορείς θεωρητικά να κάνεις μετά το οτιδήποτε.
Επειδή αυτό ίσως να ακούστηκε κάπως, επιτρέψτε μου να πω και το εξής. Από έναν γνωστό μου άνθρωπο της αγοράς στην Αμερική έχω μάθει (εντάξει δεν μπορώ να ξέρω κατά πόσο ισχύει 100%, απλώς το παραθέτω) ότι είναι πολύ της "μόδας" και εκτιμάται ιδιαίτερα από τους εργοδότες οι βασικές σπουδές με τις μετέπειτα να γίνονται σε αντικείμενα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Το λέω αυτό για να καταδείξω ότι η παραπάνω φράση όχι απλά δεν φαίνεται παράξενη σε πολλούς, αλλά είναι και η επιθυμητή κατάσταση.

Βέβαια εδώ τίθενται διάφορα "φιλοσοφικά" ζητήματα: Μπορεί κανείς να ασχοληθεί με δυο αντικείμενα σε ψηλό επίπεδο? Ή μήπως καλύτερα να αφοσιωθεί σε ένα και να το κάνει καλά? Ή μήπως αυτό το τελευταίο τον καταστήσει αρκετά μονομερή? Ή μήπως ...?
Απαντήσεις σε αυτά δεν έχω να δώσω και ούτε νομίζω ότι θα τις βρείτε από κανέναν. Είναι πράγματα που απαντά ο καθένας μόνος του θέτοντας τις δικές του προτεραιότητες.

Αυτά τα ολίγα. Καλή επιτυχία στις εξετάσεις και καλή επιλογή μετά ;)

ΥΓ: Μια καλή λύση είναι να μην γράψετε καλά, να μην περάσετε στους Ηλεκτρολόγους και να μην σας απασχολεί αυτό το δίλημμα (σκέφτομαι να το κάνω κι εγώ) :lol:


"Το να έχεις συνείδηση της άγνοιάς σου, είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη γνώση" , Benjamin Disraeli
"Η αλήθεια ενός θεωρήματος, βρίσκεται στο μυαλό σου, όχι στα μάτια σου" , Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άβαταρ μέλους
Zarifis
Δημοσιεύσεις: 107
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 15, 2011 12:44 am
Τοποθεσία: Νίκαια

Re: ΣΕΜΦΕ

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zarifis » Παρ Απρ 20, 2012 3:19 pm

Βέβαια μετά μένει το δίλημμα καποδιστριακό VS ΣΕΜΦΕ :P


Τι νόημα έχει το όνειρο χωρίς μικρές νοθείες...
Νίκος Ζαρίφης-ΗΜΜΥ
Andreas Dalaoutis
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: Δευ Μαρ 05, 2012 6:11 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: ΣΕΜΦΕ

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Andreas Dalaoutis » Παρ Απρ 20, 2012 3:27 pm

Νασιούλας Αντώνης έγραψε:Αν και δεν το χω ψάξει το θέμα, δυο σχόλια που ίσως σας βοηθήσουν.

1) Όπως θα δείτε (ίσως ήδη να έχετε δει) εδώ, από το 6ο εξάμηνο και μετά στη ΣΥΜΜΗ του ΕΜΠ έχει τη δυνατότητα κανείς να επιλέξει "Ροή Μ: Μαθηματικά" (σαν να λέμε κατεύθυνση).

2) Το να θέλει κανείς αόριστα να κάνει έρευνα στα μαθηματικά δεν νομίζω ότι είναι επαρκές στοιχείο για να επιλέξει κάποια από τις δυο σχολές. Για άλλους κλάδους προσφέρεται το Μαθηματικό για άλλους οι Ηλεκτρολόγοι. Μην ξεχνάμε ότι ο Κ. Δασκαλάκης, που οι περισσότεροι τον γνωρίζουν ως μαθηματικό και μιλάει σε πολλά συνέδρια μαθηματικών, έχει τελειώσει τους ηλεκτρολόγους. Για τον τομέα που ασχολήθηκε, οι Ηλεκτρολόγοι (όπως δείχνει και το αποτέλεσμα) ήταν η σωστή επιλογή. Για άλλους όμως τομείς, νομίζω ότι η επιλογή δεν ενδείκνυται.

3) Ένας καθηγητής από το Μαθηματικού της Αθήνας, απαντώντας σε παρόμοιες ερωτήσεις με αυτές που αναφέρετε παραπάνω, μου χε πει το εξής: από οποιαδήποτε σχολή και να βγεις μπορείς θεωρητικά να κάνεις μετά το οτιδήποτε. Το θέμα είναι το σημείο εκκίνησης. Όταν δηλαδή πας για μεταπτυχιακό, διδακτορικό σε ποια θέση θα βρίσκεσαι στην πολ ποζίσιον (ας το πω έτσι). Δεν θα σου απαγορέψει κανείς να πάρεις μέρος στον αγώνα, αλλά, αναλόγως με τις επιλογές που έχεις κάνει πιο πριν, θα ξεκινήσεις από διαφορετικό σημείο.
Τώρα εδώ υπάρχουν δυο κατηγορίες. Μια αυτών που θέλουν να ξεκινήσουν από μπροστά για να έχουν έναν πιο άνετο αγώνα και μια των υπολοίπων που επιθυμούν να λάβουν περισσότερες παραστάσεις, αλλά γνωρίζουν ότι στον καινούργιο αγώνα θα πρέπει να ξεκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις και συνεπώς θα πρέπει προσπαθήσουν αρκετά παραπάνω. Ο καθένας διαλέγει και παίρνει.

4)Από οποιαδήποτε σχολή και να βγεις μπορείς θεωρητικά να κάνεις μετά το οτιδήποτε.
Επειδή αυτό ίσως να ακούστηκε κάπως, επιτρέψτε μου να πω και το εξής. Από έναν γνωστό μου άνθρωπο της αγοράς στην Αμερική έχω μάθει (εντάξει δεν μπορώ να ξέρω κατά πόσο ισχύει 100%, απλώς το παραθέτω) ότι είναι πολύ της "μόδας" και εκτιμάται ιδιαίτερα από τους εργοδότες οι βασικές σπουδές με τις μετέπειτα να γίνονται σε αντικείμενα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Το λέω αυτό για να καταδείξω ότι η παραπάνω φράση όχι απλά δεν φαίνεται παράξενη σε πολλούς, αλλά είναι και η επιθυμητή κατάσταση.

Βέβαια εδώ τίθενται διάφορα "φιλοσοφικά" ζητήματα: Μπορεί κανείς να ασχοληθεί με δυο αντικείμενα σε ψηλό επίπεδο? Ή μήπως καλύτερα να αφοσιωθεί σε ένα και να το κάνει καλά? Ή μήπως αυτό το τελευταίο τον καταστήσει αρκετά μονομερή? Ή μήπως ...?
Απαντήσεις σε αυτά δεν έχω να δώσω και ούτε νομίζω ότι θα τις βρείτε από κανέναν. Είναι πράγματα που απαντά ο καθένας μόνος του θέτοντας τις δικές του προτεραιότητες.

Αυτά τα ολίγα. Καλή επιτυχία στις εξετάσεις και καλή επιλογή μετά ;)

ΥΓ: Μια καλή λύση είναι να μην γράψετε καλά, να μην περάσετε στους Ηλεκτρολόγους και να μην σας απασχολεί αυτό το δίλημμα (σκέφτομαι να το κάνω κι εγώ) :lol:
Αντώνη περίπου αυτά λέω κι εγώ. Ξεχνάς όμως κάτι. Ο Κ.Δασκαλάκης είναι και ιδιοφυία! Χωρίς υπερβολές. Έχω διαβάσει πολλά για αυτόν. Νομίζω ότι πήρες μια ακραία περίπτωση... Μιλάμε για έναν άνθρωπο με παγκόσμια αναγνώριση και κύρος και τεράστια κατορθώματα. Επίσης είναι όντως αλήθεια αυτό που λες για την πολύπλευρη μόρφωση μα δε νομίζω ότι είναι πλέον εφικτό σε μια εποχή στείρας εξειδίκευσης. Εκτός βέβαια από τις ιδιαίτερες (με την καλή έννοια) περιπτώσεις όπως παραπάνω.

Α και για τη ροή μαθηματικών που είπες το ξέρω και είδα τα μαθηματα σε όλη τη διάρκεια των σπουδών. Πίστεψέ με, δε συγκρίνονται.. Είναι ελάχιστα μπροστά σε αυτά του ΕΚΠΑ ή της ΣΕΜΦΕ.
Και να συμπληρώσω κάτι τελευταίο. Στο πολυτεχνείο το κυρίαρχο μάθημα και πιο σημαντικό είναι η φυσική και όχι τα μαθηματικά.


Ανδρέας Νταλαούτης
MariaM
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 02, 2018 12:52 pm

Re: ΣΕΜΦΕ

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από MariaM » Κυρ Σεπ 02, 2018 2:13 pm

Περαιτερω προοπτικές εργασίας της ΣΕΜΦΕ; Ξέρει κανείς; Εκτός από δικαιώματα καθηγητή τι άλλο προσφέρει με ενα μεταπτυχιακό;


Άβαταρ μέλους
evry
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Τετ Μάιος 22, 2013 12:53 pm

Re: ΣΕΜΦΕ

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από evry » Τετ Ιούλ 15, 2020 10:35 am

Καλημέρα
θα ήθελα τη βοήθειά σας στο εξής:
Μια μαθήτρια της οποίας οι γονείς ήθελαν να περάσει πολυτεχνείο αλλά αυτή ήθελε μαθηματικό (έγραψε 16,6 στα μαθηματικά από χαζομάρες, είναι πολύ καλή) περνάει και ΣΕΜΦΕ και Μαθηματικό Αθήνας.
Οι γονείς, το φροντιστήριο και όλοι γύρω της της λένε να δηλώσει Πολυτεχνείο, είναι και το ΕΜΠ καταλαβαίνετε και εγώ είμαι ο μόνος που της λέω να τα αφήσει αυτά και να πάει μαθηματικό Αθήνας, και νιώθω λίγο περίεργα, μήπως κάνω εγώ κάτι λάθος.
Τα επιχειρήματα μου είναι αυτά:
1) Στην ΣΕΜΦΕ κάνεις Μαθηματικά, Φυσική και κάποια μαθήματα πληροφορικής. Όταν τελειώσεις όμως είσαι ή φυσικός ή μαθηματικός και σίγουρα δεν έχεις τις γνώσεις ενός πληροφορικού (το λέω ως πληροφορικός και έχοντας μελετήσει το πρόγραμμα της ΣΕΜΦΕ).
2) Η ΣΕΜΦΕ έχει 56 μαθήματα + Διπλωματική σε 5 χρόνια ενώ το μαθηματικό 36 μαθήματα σε 4 χρόνια. ή λοιπόν του μαθηματικού δεν τα παίρνουν τα γράμματα ή στην ΣΕΜΦΕ κάποια πράγματα τα κάνουν πιο επιφανειακά. π.χ. στο Μαθηματικό υπάρχουν μαθήματα που αν πάρεις 2 από αυτά έχεις κλείσει το εξάμηνο από διάβασμα(έχω τελειώσει και μαθηματικό οπότε έχω κάποια άποψη)
3) Στο μαθηματικό έχει πολύ περισσότερα μαθήματα διδακτικής και ολόκληρο τομέα σχετικό αν αποφασίσεις μετά ότι θες να διδάξεις και όχι να κάνεις έρευνα.
4) Θα ταλαιπωρηθείς με υπερβολικά πολλά μαθήματα ενώ θέλεις να γίνεις μαθηματικός και στο τέλος το πτυχίο σου θα είναι το ίδιο. (Μη μου πείτε για integrated master παρακαλώ)

Πολλοί της λένε ότι θα έχει περισσότερες επιλογές από τη ΣΕΜΦΕ αλλά τι στο καλό επιλογές είναι αυτές που δεν έχει και ένας μαθηματικός? Κάνεις ένα μεταπτυχιακό όπου θέλεις.
Επίσης υπάρχει και ένα άλλο θέμα αυτό της ασφάλισης, οι μηχανικοί (μηχανικοί μαθηματικών φυσικής? αστείο δεν είναι?) γράφονται στο ΤΣΜΕΔΕ το οποίο το πληρώνεις είτε έχεις δουλειά είτε όχι. Ισχύει κάτι διαφορετικό για τους αποφοίτους της ΣΕΜΦΕ στο θέμα αυτό?

Δεν θέλω να προκαλέσω καμία κόντρα αλλά ως καθηγητής αισθάνομαι μεγάλη ευθύνη διότι εγώ είμαι σίγουρος ότι θα ταλαιπωρηθεί σε αυτή τη σχολή αφού στο κάτω κάτω τα μαθηματικά της αρέσουν. Επίσης ξέρω 3-4 παιδιά που ήταν καλοί μαθητές και πήγαν στην ΣΕΜΦΕ και απογοητεύτηκαν πολύ και την παράτησαν, πήγαν σε άλλα τμήματα και αρίστευσαν.
Προσπαθώ να μην γενικεύω αλλά μελετώντας το πρόγραμμα σπουδών της ΣΕΜΦΕ μου δημιουργεί την εντύπωση ότι απευθύνεται σε ειδική κατηγορία φοιτητών. Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο σε 5 άντε 6 χρόνια να καταλάβεις σε βάθος όλες αυτές τις έννοιες που περιγράφονται σε αυτά τα μαθήματα.

Σας γράφω λίγο άτακτα τις σκέψεις μου και θα ήθελα τη γνώμη σας . Χρήσιμο θα ήταν αν έγραφε κάποιος που έχει εμπειρία από ΣΕΜΦΕ να μου πει πως του φαίνονται αυτά που λέω και αν είναι υπερβολικά.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων


Know how to solve every problem that has been solved.
--- Richard Feynman
bouzoukman
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 7:53 pm
Επικοινωνία:

Re: ΣΕΜΦΕ

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bouzoukman » Τετ Ιούλ 15, 2020 3:53 pm

Θα σου πω την εμπειρία μου έχοντας περάσει κι από το ΕΜΠ, στην σχολή ηλεκτρολόγων, αλλά και από το μαθηματικό της Αθήνας. Δε θα συγκρίνω σχολές απλώς θα σου πω 2-3 πράγματα όπως τα έζησα και τα βλέπω εγώ.

Πρώτο και πιο βασικό αν δεν τρελαίνεσαι για Φυσική στο σχολείο κάθε σχολή που έχει κάποια πρακτικά μαθήματα θα σε κάνει να τη βαρεθείς άμεσα εκτός κι αν στο ενδιάμεσο αποκτήσεις ενδιαφέρον για τις εφαρμογές (εγώ προσωπικά δεν το απέκτησα αλλά αυτό είναι δικό μου πρόβλημα). Αυτό όπως καταλαβαίνεις είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την άλλη αν σου αρέσουν και τα μαθηματικά και η φυσική τότε το ΣΕΜΦΕ είναι πολύ καλή σχολή και σίγουρα θα ικανοποιήσει τις ανησυχίες σου.

Το άλλο θέμα με το πολυτεχνείο είναι ότι κάνουν συνέχεια καταλήψεις. Το ΣΕΜΦΕ είναι(ήταν) αρκετά ενεργό στα φοιτητικά δρώμενα και αν θυμάμαι καλά έκλεινε συνέχεια. Στο μαθηματικό ήταν 'καλύτερα' τα πράγματα. Το άλλο πρόβλημα είναι τα 5 χρόνια σπουδών τα οποία βασικά θεωρούνται προπτυχιακές σπουδές. Στα αντίστοιχα χρόνια στο μαθηματικό έχεις κάνει και μεταπτυχιακό. Τώρα για τα επαγγελματικά δεν τα ξέρω αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι το ΤΣΜΕΔΕ έχει υψηλές εισφορές. Αν και δεν ξέρω τι γίνονται οι απόφοιτοι από το ΣΕΜΦΕ αυτό που βλέπω είναι ότι τα ποσοστά των πτυχιούχων από το μαθηματικό που κάνουν κάτι σχετικό με τις σπουδές τους, δείχνουν ότι οι περισσότεροι καταλήγουν στην εκπαίδευση, που είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος απ'όλες τις απόψεις.

Από την άλλη το ΣΕΜΦΕ σου δίνει μεγαλύτερη ευελιξία, μιας και ξέρεις αρκετή φυσική και μαθηματικά, να κάνεις μεταπτυχιακά σε πιο πρακτικά πράγματα που μπορεί να σου ανοίξουν νέους δρόμους επαγγελματικά. Ακόμη και διπλωματική σε άλλο τμήμα μπορείς να κάνεις αν για παράδειγμα σε ενδιαφέρουν οι υπολογιστές.

Δυστυχώς το σύστημά μας δεν είναι ευέλικτο όπως αλλού, π.χ. Αμερική, οπότε αν στο 2ο ή 3ο έτος αποφασίσεις να φύγεις είτε από τη μία είτε από την άλλη σχολή τότε ξεκινάς πάλι από το μηδέν. Πάντως το μεγάλο ερώτημα είναι το εξής: Που θα ήθελε να καταλήξει η μαθήτριά σου σε 10-15 χρονιά από τώρα; Δεν είναι εύκολο να απαντηθεί από έναν τόσο νέο άνθρωπο αλλά αυτή είναι η ουσία.


"Υπάρχει αρκετό φως γι' αυτούς που επιθυμούν να δουν και αρκετό σκοτάδι γι' αυτούς που έχουν την αντίθετη επιθυμία", B. Pascal
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενικά Μηνύματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες