ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

Συντονιστές: cretanman, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, socrates

Math Enthusiast
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 10, 2018 6:48 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#61

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Math Enthusiast » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:07 pm

Σκοπός αυτής της δημοσίευσης είναι να δώσουμε μία απάντηση στο ερώτημα "Πόσα θέματα πρέπει να έλυσα σωστά για να περάσω στην επόμενη φάση;" το οποίο απασχολεί τόσο τους μαθητές, όσο και τους ενήλικες(εκπαιδευτικοί,γονείς). Για να έχουμε την καλύτερη δυνατή προσέγγιση, πρέπει να ΜΗΝ εισάγονται ΨΕΥΔΗ στοιχεία.
(Εισάγοντας ψευδή στοιχεία, συμβάλλεται στη δημιουργία μίας λανθασμένης εκτίμησης για την βάση κάθε τάξης, το οποίο δεν ευνοεί κανέναν)

Β' Γυμνασίου: Απάντησε εδώ: https://linkto.run/p/TGR8RJ5H και δες τα αποτελέσματα εδώ:https://linkto.run/r/TGR8RJ5H



Λέξεις Κλειδιά:
Math Enthusiast
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 10, 2018 6:48 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#62

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Math Enthusiast » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:11 pm

Γ' Γυμνασίου: Απάντησε εδώ: https://linkto.run/p/NN57Z3XN και δες τα αποτελέσματα εδώ:https://linkto.run/r/NN57Z3XN


Math Enthusiast
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 10, 2018 6:48 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#63

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Math Enthusiast » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:12 pm

Α' Λυκείου: Απάντησε εδώ: https://linkto.run/p/NP4GD77G και δες τα αποτελέσματα εδώ:https://linkto.run/r/NP4GD77G


Math Enthusiast
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 10, 2018 6:48 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#64

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Math Enthusiast » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:12 pm

Β' Λυκείου: Απάντησε εδώ: https://linkto.run/p/ZRWVV5K7 και δες τα αποτελέσματα εδώ:https://linkto.run/r/ZRWVV5K7


Math Enthusiast
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 10, 2018 6:48 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#65

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Math Enthusiast » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:12 pm

Γ' Λυκείου: Απάντησε εδώ: https://linkto.run/p/OD9SOU72 και δες τα αποτελέσματα εδώ:https://linkto.run/r/OD9SOU72


min##
Δημοσιεύσεις: 342
Εγγραφή: Τρί Απρ 18, 2017 3:40 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#66

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από min## » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:18 pm

Μήπως αυτό δεν είναι σωστό όμως;Το να δημιουργούμε δηλαδή προσδοκίες (ψευδείς πιθανόν) στους διαγωνιζόμενους;(χώρια που ΔΕΝ μπορεί κάποιος να ξέρει πόσο έγραψε αφού δε γνωρίζει το σύστημα βαθμολόγησης κλπ.)


Βεκι
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 20, 2018 2:43 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#67

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βεκι » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:29 pm

xristos.t έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 6:28 pm
Γεια σας , είμαι απελπισμένος .
Έραψα γύρω στο 8 στον Θαλή της Α' λυκείου και πάω να τρελαθώ .
Πείτε μου , έχω ελπίδες για διάκριση ?
Έχω χάσει τον ύπνο και την όρεξη μου .
Και εγώ τόσο έγραψα :shock: :shock:


Prødigy

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#68

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Prødigy » Κυρ Νοέμ 11, 2018 9:55 pm

Επιτρέψτε και σε εμένα να τοποθετηθώ επ' αυτού του θέματος

Ό,τι και να πει ο καθένας σαφής εικόνα δεν υπάρχει! Δεν μπορούμε να ξέρουμε α)κατά πόσο απαντούν αντικειμενικά οι διαγωνιζόμενοι, β)Δεν μπορεί ο καθένας να ξέρει με ακρίβεια την βαθμολογία του, γενικότερα όλα αποτελούν προϊόντα ανεδαφικών ισχυρισμών.Είναι σαν να λέω π.χ. το τρίγωνο της άσκησης είναι ισοσκελές επειδή φαίνεται ή επειδή το μέτρησα με το χάρακα!
Κατανοώ το άγχος των διαγωνιζόμενων αλλά είναι άσκοπο να χαλάνε τον χρόνο τους υπεραναλύοντας ένα θέμα τέτοιας φύσεως.Και δεν τα λέω όλα αυτά όντας "ασφαλής" με την βαθμολογία μου.Αντίθετα παρόλο που έγραψα (έστω και σε καθαρά θεωρητικό πλαίσιο) καλά,δεν μπορώ να πω ότι πέρασα! Το καλύτερο που έχουν να κάνουν όσοι αγαπούν τα μαθηματικά είναι να συνεχίσουν να ασχολούνται με αυτά.
Ο μόνος τρόπος για να ξεκαθαρίσει μερικώς το τοπίο των βαθμολογιών (όχι των βάσεων) είναι να γίνει γνωστό το σχέδιο βαθμολόγησης.
Μην ακούτε τι λένε οι υπόλοιποι μαθητές και αγχώνεστε. Μαθητές που έδιναν στην δικιά μου αίθουσα βγήκαν λέγοντας ότι έγραψαν τέλεια και τα θέματα ήταν πανεύκολα,ενώ στην πραγματικότητα απάντησαν γράφοντας ασυναρτησίες. Αν τα λεγόμενά τους αλήθευαν οι βάσεις θα πρέπει να είναι 18+.Πράγμα που δεν ισχύει, καθώς ο εξεταστής της αίθουσάς μας όταν ερωτήθηκε σχετικά με το πώς έγραψαν οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι αποκρίθηκε ότι οι βάσεις θα είναι χαμηλές φέτος.Το ίδιο είπε και ένας μαθηματικός του σχολείου μου που ήταν και αυτός εξεταστής... Βέβαια ξαναλέω ότι όλα αυτά είναι ατεκμηρίωτες εκτιμήσεις οι οποίες ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή.
Αυτά απο εμένα! Χαλαρώστε και διασκεδάστε ασχολούμενοι με τα μαθηματικά! Καλά αποτελέσματα!!!!!!! :coolspeak:


Τσιαλας Νικολαος
Δημοσιεύσεις: 789
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#69

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τσιαλας Νικολαος » Κυρ Νοέμ 11, 2018 10:01 pm

Παιδιά καταλαβαίνω την αγωνία σας αλλά ας ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα λίγο γιατί κάθε χρόνο συμβαίνει το ίδιο πράγμα... ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να σας πει αν θα περάσετε η' όχι. Αυτό συμβαίνει για πάρα πολλούς λόγους. Μάλιστα είναι τόσοι πολλοί και τόσο σημαντικοί που γίνεται ψιλοακατορθωτο να μαντέψεις την βάση. Για να σας φύγουν οι απορίες λοιπόν θα γράψω τους λόγους παρακάτω...
1) Δεν ξέρουμε το σχέδιο βαθμολόγησης... Μπορεί εσύ να θεωρείς ότι π.χ για το πρώτο ερώτημα του τέταρτου θέματος στην Α' λυκείου να δινεται 2,5 μονάδες ενώ στην πράξη να παίρνεις μόλις 1.
2) Μπορεί κάποιος μαθητής να "νομίζει" ότι έχει γράψει κάποιο βαθμό αλλά να έχει ξεχάσει δικαιολογήσεις και να έχει χάσει μονάδες.
ΑΚΟΜΑ και αν υποθέσουμε ότι οι 2 πρώτοι λόγοι δεν υπήρχαν ακολουθούν οι επομενοι που καταστούν τις οποιεσδήποτε προβλέψεις άκρως επικίνδυνες!
3)Η βάση εξαρτάται ΑΜΕΣΑ από την επίδοση των υπολοίπων μαθητών μιας και οι επιτυχόντες είναι περίπου το 10%( αν θυμάμαι καλά) των συμμετεχόντων. Τι σημαίνει αυτό? Αν οι υπόλοιποι μαθητές της Α' λυκείου είναι αρκετά καλοί η βάση θα είναι ψηλά. Αν οι υπόλοιποι μαθητές δεν είναι τόσο καλοί η βάση θα είναι πιο χαμηλά. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν δεν γίνεται να ξέρει κανείς το επίπεδο ΟΛΩΝ των συμμετεχόντων για να σας απαντήσει.
4) Ακόμα και το επίπεδο των συμμετεχόντων να ήξερε κάποιος (που φυσικά δεν γίνεται) δεν ξέρει κανείς ποια θα είναι η απόδοση τους στα εκάστοτε θέματα.

Ελπίζω να έλυσα τις απορίες όσων μας διαβάζουν!!!


Άβαταρ μέλους
matha
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 6423
Εγγραφή: Παρ Μάιος 21, 2010 7:40 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#70

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από matha » Κυρ Νοέμ 11, 2018 10:05 pm

Κάθε χρόνο το ίδιο βιολί! Είναι κατανοητή η ανησυχία των μαθητών να μάθουν αν πέρασαν στην επόμενη φάση. Ωστόσο, ας επαναλάβω κάτι που αναγκαζόμαστε να επισημαίνουμε κάθε χρόνο.
Δεν μπορεί να γίνει καμία απολύτως πρόβλεψη. Κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει τις βάσεις. Ό,τι και να σας πούνε είναι τελείως αυθαίρετο!
Τα σχετικά με τις δημοσκοπήσεις που βλέπω παραπάνω θα τα χαρακτήριζα τουλάχιστον φαιδρότητες.


Μάγκος Θάνος
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5956
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#71

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:00 pm

Για το 3ο πρόβλημα της Γ’ Λυκείου έχουμε:

Προσθέτουμε κατά μέλη και παίρνουμε:

x + y + z + 2{x^2} + 2{y^2} + 2{z^2} = 3{x^3} + 3{y^3} + 3{z^3} \Rightarrow

{x^2} + {y^2} + {z^2} \geqslant {x^3} + {y^3} + {z^3} \Rightarrow x = y = z = 1.

Θα ήθελα να επισημάνω με την ευκαιρία κάποια σημαντικά κατά την άποψη μου πράγματα:
Α) Τα θέματα ήταν καλά και τίμια για τον σκοπό που κατασκευάστηκαν, έτσι πρέπει να είναι. Ο διαγωνισμός Θαλής για τους κατασκευαστές των θεμάτων από την επιτροπή της Ε.Μ.Ε. είναι ότι το δυσκολώτερο, αφού θα πρέπει χωρίς να πέσει το επίπεδο οι ψυχολογία των διαγωνιζόμενων να μην είναι ψυχολογία ήττας για τους μη περνόντες στην επόμενη φάση.
Β) Δυστυχώς φέτος η τιμιότητα των θεμάτων ανέδειξε ως τέτοια και την κατά την άποψη μου "αποστροφή" της επίσημης πολιτείας προς το χάρισμα και την αριστεία. Λόγω λίγου χρόνου, σας έθεσα κάποιες λύσεις λυπούμενος βαθύτατα για το γεγονός ότι οι μέθοδοι που παρέθεσα σε κάποιες άλλες εποχές ήταν στα βιβλία που κυκλοφορούσαν για να διδαχτούν. Π.Χ. η αντικατάσταση y=tx, όταν έχουμε ομογενή πολυώνυμα του αυτού βαθμού ή η μέθοδος της αντιμετώπισης του αθροίσματος στην Α' τάξη του Λυκείου. Επίσης αν ανατρέξει κανείς στην άλγεβρα του Τόγκα ή του Παπανικολάου αλλά και παντού τότε θα δεί τη μέθοδο επίλυσης του 1ου προβλήματος της Γ' λυκείου (διαίρεση με τον x^2 με την διαπύστωση ότι είναι διάφορος του μηδέν) κτλ. Όλα αυτά τώρα έχουν απαγορευτεί. Τελικά δεν βάλλεται μόνο η Γεωμετρία αλλά και ο αλγεβρικός λογισμός, άρα τα Μαθηματικά.
Γ) Οι διαγωνισμοί αυτοί είναι Επιστημονικοί διαγωνισμοί κύρους και δεν είναι διαγωνισμοί on camera επιλογής ταλέντων για την ωραία φωνή ή το ωραίο μαγείρεμα κτλ. Θα πρέπει λοιπόν οι διαγωνιζόμενοι να θεωρούν τιμή τους και απάντηση στη πρόκληση των καιρών και μόνο τη συμμετοχή τους σε αυτούς. Λυπάμαι αλλά άν εξωγενείς παράγοντες εκτός των παιδιών δεν διακατέχονται από τη δέουσα σοβαρότητα για τους διαγωνισμούς αυτούς η συμμετοχή εκεί είναι λάθος. Ας αφήσουμε λοιπόν τα αγωνιώδη ερωτήματα περί των βάσεων κτλ. αφού εδώ η βαθμολογία που εξασφαλίζει την συμμετοχή στην επόμενη φάση είναι ΜΗ προβλέψιμη καθότι δεν υπάρχει βάση που κάτω από αυτή δεν περνά κανείς, όπως π.χ. το 10, στο σχολείο. Η βαθμολογία είναι κυμενόμενη ανάλογα με την αντίδραση των διαγωνιζόμενων στο σύνολο τους και την εξαγωγή των ποσοστών των "περνόντων" στην επόμενη φάση. Αυτή και μόνο αυτή είναι η αλήθεια.


edit: Απλά συμπλήρωσα με τις απόψεις μου
τελευταία επεξεργασία από S.E.Louridas σε Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:32 pm, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
Ορέστης Λιγνός
Δημοσιεύσεις: 1835
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#72

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ορέστης Λιγνός » Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:07 pm

xristos.t έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 6:28 pm
Γεια σας , είμαι απελπισμένος .

[...]

Έχω χάσει τον ύπνο και την όρεξη μου .
Στο εξεταστικό κέντρο που έγραψα για τον Θαλή ο Διευθυντής μας είπε

''Παιδιά ηρεμήστε ! Στη ζωή σας θα χρειαστεί να δώσετε πραγματικούς αγώνες και να περάσετε δύσκολες δοκιμασίες για αυτό μην υπερβάλλετε ... "

Tελείωσα σχετικά γρήγορα και μετά συλλογιζόμουν αυτά που είπε ο Διευθυντής !

Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που έχουν χάσει κάποιο γονιό τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να αγοράσουν κουλούρι ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν γονείς που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν χιλιάδες γύρω μου άνεργοι και έχουν χάσει την αξιοπρέπειά τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί έχουν χάσει τα σπίτια τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί χρωστούν σε τράπεζες και τρέχουν και δεν φτάνουν ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί γνωστοί μου έχουν φύγει στο εξωτερικό και ψάχνονται ...
Σκέφτηκα τον θείο μου που είναι στο κρεβάτι του πόνου και ...
Σκέφτηκα ...
Σκέφτηκα...
Σκέφτηκα...


Όλοι αυτοί φίλε μου xristos. t δικαιολογούνται να χάσουν τον ύπνο του γιατί και να κοιμηθούν πάλι ΕΦΙΑΛΤΕΣ θα βλέπουν …

Ειλικρινά αν μπορούσα θα χάριζα την όποια πρόκριση ή μετάλλιο αν ο φίλος μου μπορούσε να σηκωθεί από το αναπηρικό του καροτσάκι και παίζαμε μπάσκετ !

Συμφωνώ με το matha ας σταματήσουν οι γελοιότητες και οι υστερίες . ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ !!!


Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
Άβαταρ μέλους
silouan
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 1398
Εγγραφή: Τρί Ιαν 27, 2009 10:52 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#73

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από silouan » Δευ Νοέμ 12, 2018 12:06 am

Μία λύση ακόμη στο 2ο θέμα της Β Λυκείου.

Έχουμε ότι (5,1,1,1)\succ (x,y,z,w) οπότε από την ανισότητα Karamata για την κυρτή συνάρτηση f(a)=a^2, έχουμε ότι
f(x)+f(y)+f(z)+f(w)\leq f(5)+f(1)+f(1)+f(1)=28.


Σιλουανός Μπραζιτίκος
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5956
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#74

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Δευ Νοέμ 12, 2018 8:58 am

S.E.Louridas έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:00 pm

Δυστυχώς φέτος η τιμιότητα των θεμάτων ανέδειξε ως τέτοια και την κατά την άποψη μου "αποστροφή" της επίσημης πολιτείας προς το χάρισμα και την αριστεία. Λόγω λίγου χρόνου, σας έθεσα κάποιες λύσεις λυπούμενος βαθύτατα για το γεγονός ότι οι μέθοδοι επίλυσης που παρέθεσα σε κάποιες άλλες εποχές ήταν στα βιβλία που κυκλοφορούσαν για να διδαχτούν. Π.Χ. η αντικατάσταση y=tx, όταν έχουμε ομογενή πολυώνυμα του αυτού βαθμού ή η μέθοδος της αντιμετώπισης του αθροίσματος στην Α' τάξη του Λυκείου. Επίσης αν ανατρέξει κανείς στην άλγεβρα του Τόγκα ή του Παπανικολάου αλλά και παντού τότε θα δεί τη μέθοδο επίλυσης του 1ου προβλήματος της Γ' λυκείου (διαίρεση με τον x^2 με την διαπύστωση ότι είναι διάφορος του μηδέν) κτλ. Όλα αυτά τώρα έχουν απαγορευτεί. Τελικά δεν βάλλεται μόνο η Γεωμετρία αλλά και ο αλγεβρικός λογισμός, άρα τα Μαθηματικά.

Μία ακόμη διαπραγμάτευση που τεκμηριώνει την άποψη αυτή είναι (εκτός των ήδη υπαρχόντων προηγούμενων μαθηματικών παρεμβάσεων μου για τον "Θαλή") και η λύση του 2ου προβλήματος της Β’ Λυκείου που αν έχει ο μαθητής κατανοήσει την μελέτη τριωνύμου ήδη από την Α' Λυκείου, εργάζεται ως εξής:

Οι αριθμοί x,y,z,w ευρίσκονται από την υπόθεση (από τα δεδομένα του προβλήματος) εντός των ριζών του τριωνύμου f\left( t \right) = {t^2} - \left( {1 + 5} \right)t + 1 \cdot 5, που είναι προφανώς οι {t_1}=1 και {t_2}=5.

Για την τυχούσα λοιπόν τέτοια τιμή {t_0} έχουμε τριώνυμο ετερόσημο του συντελεστή του {t^2}\,.

Άρα για {t_0} \in \left\{ {x,y,z,w} \right\} \subseteq \left[ {1,5} \right] έχουμε t_0^2 - 6{t_0} + 5 \leqslant 0 \Leftrightarrow t_0^2 \leqslant 6{t_0} - 5...


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13275
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#75

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Δευ Νοέμ 12, 2018 9:58 am

Ορέστης Λιγνός έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:07 pm
xristos.t έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 6:28 pm
Γεια σας , είμαι απελπισμένος .

[...]

Έχω χάσει τον ύπνο και την όρεξη μου .
Στο εξεταστικό κέντρο που έγραψα για τον Θαλή ο Διευθυντής μας είπε

''Παιδιά ηρεμήστε ! Στη ζωή σας θα χρειαστεί να δώσετε πραγματικούς αγώνες και να περάσετε δύσκολες δοκιμασίες για αυτό μην υπερβάλλετε ... "

Tελείωσα σχετικά γρήγορα και μετά συλλογιζόμουν αυτά που είπε ο Διευθυντής !

Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που έχουν χάσει κάποιο γονιό τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να αγοράσουν κουλούρι ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν γονείς που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν χιλιάδες γύρω μου άνεργοι και έχουν χάσει την αξιοπρέπειά τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί έχουν χάσει τα σπίτια τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί χρωστούν σε τράπεζες και τρέχουν και δεν φτάνουν ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί γνωστοί μου έχουν φύγει στο εξωτερικό και ψάχνονται ...
Σκέφτηκα τον θείο μου που είναι στο κρεβάτι του πόνου και ...
Σκέφτηκα ...
Σκέφτηκα...
Σκέφτηκα...


Όλοι αυτοί φίλε μου xristos. t δικαιολογούνται να χάσουν τον ύπνο του γιατί και να κοιμηθούν πάλι ΕΦΙΑΛΤΕΣ θα βλέπουν …

Ειλικρινά αν μπορούσα θα χάριζα την όποια πρόκριση ή μετάλλιο αν ο φίλος μου μπορούσε να σηκωθεί από το αναπηρικό του καροτσάκι και παίζαμε μπάσκετ !

Συμφωνώ με το matha ας σταματήσουν οι γελοιότητες και οι υστερίες . ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ !!!
Έτσι ακριβώς! :clap2:


Άβαταρ μέλους
R BORIS
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2377
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 03, 2009 8:08 am
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#76

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από R BORIS » Δευ Νοέμ 12, 2018 1:44 pm

Β.1
Προφανως \displaystyle{b\ne 0}

Θέτω \displaystyle{m=a/b}

ετσι \displaystyle{26m^3=-m^6+27} ή \displaystyle{(m^3)^2-1=26(m^3-1)} ή \displaystyle{(m^3-1)(m^3+3^3)=0}

άρα \displaystyle{ m=1 }η \displaystyle{m=-3}
τότε \displaystyle{k=0 } ή \displaystyle{k=4/5}


Άβαταρ μέλους
R BORIS
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2377
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 03, 2009 8:08 am
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#77

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από R BORIS » Δευ Νοέμ 12, 2018 3:02 pm

Γ.3 Προσθέτοντας τις 3 εξισωσεις παίρνουμε

\displaystyle{3x^3-2x^2-x+y^3-2y^2-y+z^3-2z^2-z=0}

\displaystyle{(x-1)(3x^2+x)+(x-1)(3y^2+y)+(z-1)(3z^2+z)=0}

όμως \displaystyle{(x-1)(3x^2+x),(y-1)(3y^2+y),(z-1)(3z^2+z)} είναι ποσότητες μη αρνητικές αφού \displaystyle{ x,y,z \in Z^+}και για να έχουν άθροισμα μηδέν πρέπει όλες να είναι μηδέν Άρα \displaystyle{(x,y,z)=(1,1,1)} αφού στο \displaystyle{Z^+ 3x^2+x>0,...}


Xriiiiistos
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Τρί Μάιος 15, 2018 4:36 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#78

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Xriiiiistos » Δευ Νοέμ 12, 2018 3:05 pm

Δημιουργείτε ένα αίσθημα ανυσηχίας σε μέρη που δεν χρειάζονται. Το νόημα των διαγωνισμών δεν είναι να περάσουμε στην επομενη φάση αλλά να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας σε κάτι που μας αρέσει. Η επιτυχία <<πέρασα στην επόμενη φάση>> ίσως να έρθει ίσως να μην έρθει. Ακόμα και να μην περάσεις πρέπει να είσαι περίφανος που έστω δοκίμασες κάτι που πολύ το αποφεύγουν επειδή φοβούνται την αποτυχία (έχω φίλο που του αρέσουν τα μαθηματικά, είναι το αγαπημένο του μάθημα, και όταν του είπα γιατί δεν πήγε Θαλή μου είπε επειδή τα θέματα είναι δύσκολα). Και η αποτυχία μπορεί να μας ωφελήσει. Καταλαβαίνω πως υπάρχουν άτομα που έχουν δουλέψει πολύ για τους διαγωνισμούς ή γενικά με το εργαλείο των μαθηματικών έχοντας υψηλά όνειρα και καταλαβαίνω να νιώθουν απογοήτευση όταν αποτυγχάνουν. Το θέμα είναι να μάθουμε να το δεχόμαστε και να συνεχίσουμε γιατί σίγουρα η ανασχόληση μας δεν πήγε τσάμπα. Το ότι δεν πέρασες δεν σημαίνει πως δεν είσε καλός ή ότι οι άλλοι που πέρασαν είναι καλύτεροι από εσένα. Για παράδειγμα εγώ τους τελευταίους μήνες διαβάζω πολύ πιο έντονα μαθηματικά από τις προηγούμενες χρονιές και τώρα είμουν σε επίπεδο που σχεδόν όλα τα θέματα που έβλεπα από τις προηγούμενες χρονιές του Θαλή και του Ευκλείδη τα έλυνα. Σπάνια δεν μπορούσα κάτι. Φέτος στον Θαλή που περίμενα να τα έλυνα όλα αλλά να έχανα κάποιες μονάδες επειδή είμαι απρόσεχτος την 1η άσκηση δεν την ολοκλήρωσα της δεύτερη τιμή της παράστασης (δεν ξέρω γιατί δεν την συνέχισα :? , την 2η την έλυσα λάθος (είχα σκεφτεί να αρχίσω με το (x-1)(x-5)<0 και να κάνω πράξεις όμως πρώτα ήθελα να δοκιμάσωφ μια άλλη ιδέα που είχα, την δημοσίευσα και στην 1η διαφάνεια γιατί νόμιζα πως ήταν σωστή), στην 3η άρχισα σωστά αλλά επειδή νόμιζα πως a_{0}<a_{1}<a_{2}... ενώ ήταν το αντίθετο βρήκα λάθος αποτέλεσμα και επειδή ήξερα πως ήταν λάθος και έπρεπε να βρω 9 αντίς για 36 που βρήκα και έψαχνα να βρω το λάθος στις πράξεις. Έτσι έλυσα μόνο την τελευταία ολοκληρωμένα και σωστά. Παρόλα αυτά δεν στεναχωρήθηκα, ακόμα και να μην περάσω δεν με πειράζει καθώς η αποτυχία είναι βασικό κομμάτι του παζλ για μιαα μεγάλη επιτυχία. Δεν υπάρχει άτομο που έχει επιτύχει μεγάλα πράγματα χωρίς να αποτύχει πολλές φορές. Οπότε μην σκάτε όποιο και να είναι τα αποτέλεσμα και απλά συνεχίστε.


Άβαταρ μέλους
Ορέστης Λιγνός
Δημοσιεύσεις: 1835
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
Επικοινωνία:

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#79

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ορέστης Λιγνός » Δευ Νοέμ 12, 2018 5:21 pm

Μπράβο Χriiiiistos :clap2:


Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
xristos.t
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 11, 2018 6:24 pm

Re: ΘΑΛΗΣ 2018-2019 (Θέματα - Απαντήσεις - Σχόλια)

#80

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xristos.t » Δευ Νοέμ 12, 2018 10:23 pm

Ορέστης Λιγνός έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 11:07 pm
xristos.t έγραψε:
Κυρ Νοέμ 11, 2018 6:28 pm
Γεια σας , είμαι απελπισμένος .

[...]

Έχω χάσει τον ύπνο και την όρεξη μου .
Στο εξεταστικό κέντρο που έγραψα για τον Θαλή ο Διευθυντής μας είπε

''Παιδιά ηρεμήστε ! Στη ζωή σας θα χρειαστεί να δώσετε πραγματικούς αγώνες και να περάσετε δύσκολες δοκιμασίες για αυτό μην υπερβάλλετε ... "

Tελείωσα σχετικά γρήγορα και μετά συλλογιζόμουν αυτά που είπε ο Διευθυντής !

Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που έχουν χάσει κάποιο γονιό τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να αγοράσουν κουλούρι ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν γονείς που δεν μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους ...
Σκέφτηκα ότι υπάρχουν χιλιάδες γύρω μου άνεργοι και έχουν χάσει την αξιοπρέπειά τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί έχουν χάσει τα σπίτια τους ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί χρωστούν σε τράπεζες και τρέχουν και δεν φτάνουν ...
Σκέφτηκα ότι πολλοί γνωστοί μου έχουν φύγει στο εξωτερικό και ψάχνονται ...
Σκέφτηκα τον θείο μου που είναι στο κρεβάτι του πόνου και ...
Σκέφτηκα ...
Σκέφτηκα...
Σκέφτηκα...


Όλοι αυτοί φίλε μου xristos. t δικαιολογούνται να χάσουν τον ύπνο του γιατί και να κοιμηθούν πάλι ΕΦΙΑΛΤΕΣ θα βλέπουν …

Ειλικρινά αν μπορούσα θα χάριζα την όποια πρόκριση ή μετάλλιο αν ο φίλος μου μπορούσε να σηκωθεί από το αναπηρικό του καροτσάκι και παίζαμε μπάσκετ !

Συμφωνώ με το matha ας σταματήσουν οι γελοιότητες και οι υστερίες . ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ !!!
Αυτό το οποίο φαίνετε πως δεν καταλαβαίνεις Ορέστη είναι ότι αυτός ο διαγωνισμός δεν είναι μια υπόθεση μίας ώρας , αλλά ένας μεγάλος αγώνας για πολλούς από εμάς .
Είναι κάτι για το οποίο προετοιμαζόμαστε για μήνες ,κάτι για το οποίο αγωνιούμε για εβδομάδες .
Και για τους περισσότερους η πρόκριση δεν είναι δεδομένο όπως είναι για εσένα αλλά κάτι το οποίο επιζητούμε με μανία , και η ιδέα της αποτυχίας είναι αυτή που προκαλεί σε εμάς εφιάλτες .
Εσένα ίσως σου φαίνετε παιδαριώδες να ανησυχεί κανείς για τόσο " ασήμαντα " πράγματα . Γιατί δεν ξέρεις πως είναι να νιώθεις τιποτένιος και ανεπαρκής . Όπως και εγώ δεν ξέρω πως νιώθει ο ανάπηρος φίλος σου.
Διότι όποιος είναι έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρει , μα εγώ δεν καταλαβαίνω πως μπορείς εσύ να ξέρεις τι εστί αποτυχία , και πως μπορείς να με κρίνεις .


Απάντηση

Επιστροφή σε “Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, ΚΥΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες