Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

Συντονιστές: cretanman, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, socrates

Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2326
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Τετ Ιουν 21, 2017 1:47 pm

Στο συνημμένο αρχείο τα θέματα για την εισαγωγή μαθητών στα πρότυπα λύκεια. Απαιτητικά θέματα που καλύπτουν γενικές γνώσεις των μαθηματικών. Όπως και στο γυμνάσιο είχαμε 8 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με βαθμολογία 5 μονάδες η κάθε μια και δύο ασκήσεις με 10 μονάδες η κάθε μια. Σύνολο 60 μονάδες . Ανάλογα θέματα είχαμε και στην γλώσσα αλλά ευκολότερα σύμφωνα με την γνώμη των φιλολόγων.
Συνημμένα
2017 ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΑ ΛΥΚΕΙΑ.pdf
(265.95 KiB) Μεταφορτώθηκε 958 φορές


Καρδαμίτσης Σπύρος

Λέξεις Κλειδιά:
JimNt.
Δημοσιεύσεις: 540
Εγγραφή: Παρ Μάιος 20, 2016 3:00 pm

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από JimNt. » Τετ Ιουν 21, 2017 5:15 pm

Πολύ ωραία θέματα. Ωστόσο μπορούν να λυθούν εύκολα από κάποιον με μια σχετική εξοικείωση.
τελευταία επεξεργασία από JimNt. σε Τετ Ιουν 21, 2017 5:49 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.


It's the questions we can't answer that teach us the most. They teach us how to think. If you give a man an answer, all he gains is a little fact. But give him a question and he'll look for his own answers.
ΧΑΡΗΣ ΤΙΟΥΡΙΝΓΚ
Δημοσιεύσεις: 525
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 28, 2015 8:49 pm

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΧΑΡΗΣ ΤΙΟΥΡΙΝΓΚ » Τετ Ιουν 21, 2017 5:41 pm

Καρδαμίτσης Σπύρος έγραψε:Στο συνημμένο αρχείο τα θέματα για την εισαγωγή μαθητών στα πρότυπα λύκεια. Απαιτητικά θέματα που καλύπτουν γενικές γνώσεις των μαθηματικών. Όπως και στο γυμνάσιο είχαμε 8 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με βαθμολογία 5 μονάδες η κάθε μια και δύο ασκήσεις με 10 μονάδες η κάθε μια. Σύνολο 60 μονάδες . Ανάλογα θέματα είχαμε και στην γλώσσα αλλά ευκολότερα σύμφωνα με την γνώμη των φιλολόγων.
Καλησπέρα κύριε Καρδαμίτση!

Βάζω τις λύσεις μου, ελπίζω σωστές.


Πολλαπλής

1. B
2. Γ
3. Ε
4. Β
5. Δ
6. Β
7. Δ
8. Γ


Προβλήμα 1

Αντί του συμβόλου που αναφέρεται θα χρησιμοποιώ το *.

Α1.
i) 2*3=10-\dfrac {5}{-1}=15

ii) a*1=10-\dfrac {a+1}{a-1}=\dfrac {9 a - 11}{a - 1}=9-\dfrac {2}{a-1}

A2. 5*(6*4)=5*(10-5)=5*5=10-\dfrac {10}{0} Ατοπο αφού ο παρονομαστής δεν μπορεί να είναι 0 για αυτό και ο υπολογιστής τσέπης δίνει αποτέλεσμα MathError

Α3. a*b=b*a \Leftrightarrow 10-\dfrac {a+b}{a-b}=10-\dfrac {a+b}{b-a} \Leftrightarrow \dfrac {a+b}{a-b}=\dfrac {a+b}{b-a}.

Συμφωνα με την εκφώνηση δεν γινεται a=-b αφού στο κομπιουτεράκι δεν υπαρχει το πλην.
Αρα a≠±b έχουμε \dfrac {a+b}{a-b}=\dfrac {a+b}{b-a}\Leftrightarrow a-b=b-a δηλαδή πρέπει a=b άτοπο.

Η δοσμένη λοιπόν δεν ισχύει.

Β. \dfrac {(2^{3n+3}+2^{3n})^2}{(2^{2n}-2^{2n-2})^3}=\dfrac {2^{6n}\cdot 81}{2^{6n-6}\cdot 27}=2^6\cdot 3=3\cdot 64=\boxed {192}


Προβλήμα 2

Από εκφώνηση AD\cdot AB=96, AD\cdot DZ = 32 και AB\cdot BE = 24 έτσι εύκολα παίρνουμε DZ\cdot BE=8 ~~ \star

1. (AZC)=48-16=32=2(ADZ) άρα \dfrac {1}{2}AD\cdot DZ= \dfrac {1}{2}\cdot 2AD\cdot ZC και το ζητούμενο έπεται.

2. Mε όμοιο τρόπο (AEC)=48-12=36=3(ABE) άρα \dfrac {1}{2}AB\cdot BE= \dfrac {1}{2}\cdot 3AB\cdot EC και το ζητούμενο έπεται.

3. (AZE)=(AZC)+(AEC) - (ZEC)=68-(ZEC).

Από την \star όμως έχουμε ZC\cdot EC=(DC-DZ)(BC-BE)=DC\cdot BC -DC\cdot BE -DZ\cdot BC + DZ\cdot BE= 96-24-32-8=48

Αρα (ZEC)=\dfrac {48}{2}= 24 άρα (AZE)=68-24=\boxed {44}

\square

Edit: Ορισμένες αλλαγες στο Α3 ύστερα απο το σχόλιο του κ. Καρδαμίτση.
τελευταία επεξεργασία από ΧΑΡΗΣ ΤΙΟΥΡΙΝΓΚ σε Τετ Ιουν 21, 2017 11:07 pm, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.


Άβαταρ μέλους
diomides
Δημοσιεύσεις: 96
Εγγραφή: Τετ Ιουν 30, 2010 10:10 am

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από diomides » Τετ Ιουν 21, 2017 8:29 pm

Πολύ ωραία θέματα, ΑΛΛΑ φοβερά απαιτητικά και κατα τη γνώμη μου σχεδόν αδύνατο να λυθούν σε μια ώρα και κάτι, δηλαδή στο χρόνο που αναλογεί στα μαθηματικα, απο έναν σχετικά καλά προτοιμασμένο μαθητή. Η άσκηση ανάπτυξης 2 της γεωμετρίας ήταν αρκετά δύσκολο να λυθεί σε τόσο λίγο χρόνο αν και ήταν ωραίο θέμα. Το θέμα ανάπτυξης 1 μου άρεσε αρκετά.

Σάφως τα δυσκολότερα και με διαφορά των τελευταίων ετων απο το 2013 και μετά.


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 926
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Τετ Ιουν 21, 2017 9:56 pm

Καλησπέρα,

Ποια η διαφορά του πρότυπου σχολείου από το κανονικό, πέρα από ότι το επίπεδο των μαθητών. Με λίγο ψάξιμο που έκανα στο διαδίκτυο δεν βρήκα πολλές πληροφορίες, αν υπάρχει κάποιος σύνδεσμος διαφωτιστικός, ευπρόσδεκτος.

Υπάρχει διαφορά στην ύλη που διδάσκονται τα παιδιά;

Διαφορά στην μεθοδολογία και στην παιδαγωγική προσέγγιση;

Ποιο πολλές ώρες ενασχόλησης με κάποιο συγκεκριμένο μάθημα;

Κάτι άλλο;

Ευχαριστώ.


Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2326
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Τετ Ιουν 21, 2017 10:45 pm

H βασική διαφορά μεταξύ προτύπων και πειραματικών σχολείων είναι ότι στα πρώτα η εισαγωγή των μαθητών στο γυμνάσιο είναι με εξετάσεις, ενώ στα δεύτερα με την διαδικασία της κλήρωσης. Αν κάποιος μαθητής αποχωρήσει από το σχολείο για διάφορους λόγους αντικαθίσταται με την διαδικασία των εξετάσεων. Οι μαθητές προχωρούν από το γυμνάσιο στο λύκειο χωρίς εξετάσεις εκτός αν το «όμορο» λύκειο θελήσει παραπάνω μαθητές από όσους έρχονται από το αντίστοιχο γυμνάσιο. Αυτό συμβαίνει στο Λύκειο των Αναβρύτων κάθε χρονιά και σε ορισμένες χρονιές στα άλλα λύκεια. Σε κάθε περίπτωση σχολείου ακολουθείται το πρόγραμμα που ισχύει για όλα τα σχολεία με επιπλέον μαθήματα με τον θεσμό των ομίλων. Οι όμιλοι είναι ομάδες μαθητών που εργάζονται μετά την λήξη των μαθημάτων. Αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία και λοιπά πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά., ώστε να δημιουργούνται πυρήνες δημιουργικότητας και αριστείας που αξιοποιούν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, χωρίς να υπονομεύεται η κοινωνικοποίησή τους.

Για το θέμα Α3 με μια πιο προσεκτική ματιά στην εκφώνηση θα παρατηρήσουμε ότι μιλάει για ένα κομπιουτεράκι με συγκεκριμένα πλήκτρα που δεν περιέχει το πλήκτρο της αφαίρεσης, έχω την άποψη ότι στην παραπάνω λύση η διερεύνηση για τις τιμές των α και β είναι μάλλον περιττή. Περισσότερα γι αυτό θα ξέρουμε μετά την αυριανή ενημέρωση των βαθμολογητών. Να ενημερώσω ότι όλη η διαδικασία είναι χωρίς δαπάνη για το δημόσιο, δηλαδή η δουλειά όλων των εκπαιδευτικών (επιτηρήσεις, συντονισμός, διόρθωση, κτλ) είναι εθελοντική.


Καρδαμίτσης Σπύρος
Άβαταρ μέλους
Μιχάλης Νάννος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3220
Εγγραφή: Δευ Ιαν 05, 2009 4:09 pm
Τοποθεσία: Σαλαμίνα
Επικοινωνία:

Re: Εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια 2017

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μιχάλης Νάννος » Πέμ Ιουν 22, 2017 9:50 am



«Δε θα αντικαταστήσει ο υπολογιστής τον καθηγητή...θα αντικατασταθεί ο καθηγητής που δεν ξέρει υπολογιστή...» - Arthur Clarke
Απάντηση

Επιστροφή σε “Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης