ΘΑΛΗΣ 2016
Συντονιστές: cretanman, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, socrates
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
η σκέψη σας έχει νόημα...πιο αρμόδιος σε αυτό είναι να απαντήσει κάποιος βαθμολογητής από εδώ...
Λέξεις Κλειδιά:
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Θα ήθελα να σας μιλήσω ως επί σειρά ετών μέλος και θεματολόγος της επιτροπής διαγωνισμών της ΕΜΕ. Σίγουρα η βαθμολόγηση εδώ γίνεται πολύ πιο "ανθρώπινα" από άλλου τύπου επίσημες βαθμολογήσεις. Για αυτό ας είμαστε απολύτως σίγουροι. Η βαθμολόγηση από τους έμπειρους υπευθύνους της επιτροπής διαγωνισμών έχει ως αρχικό και κύριο στόχο την ανίχνευση του ταλέντου αλλά και εκείνου που του αρέσουν τα μαθηματικά και ασχολείται επισταμένως με αυτά με κέφι και ευχαρίστηση. Είναι αξιοσημείωτο, ότι σε πολλές περιπτώσεις δίνεται βαθμολογική πριμοδότηση ακόμα και σε έξυπνη πρωτότυπη ιδέα που οδηγεί σε λύση, έστω και αν ο εξεταζόμενος δεν έχει επιτύχει πλήρως την αντίστοιχη επίλυση. Θα ήθελα να επισημάνω ότι οι εξεταζόμενοι θα πρέπει να εμπιστεύονται τον εκάστοτε θεσμό στον οποίο μετέχουν, άλλως δεν θα είχε νόημα η συμμετοχή τους εκεί. Προσωπικά πιστεύω ακράδαντα ότι ακόμα και η διαδρομή έως την συμμετοχή σε τέτοιους κορυφαίους επιστημονικούς διαγωνισμούς αποτελεί μία ηχηρή απάντηση ουσίας στην πρόκληση της εποχής.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Καλησπέρα σας. Θα σας απαντήσω πρώτα έμμεσα με μία ιστορία. To 2013 η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα έγινε στην Κολομβία.mathstudent03 έγραψε: Το ζήτημα που θέτω είναι το εξής:
Αν έχεις λύσει ένα πρόβλημα διαφορετικό από το ζητούμενο αλλά στη λύση χρησιμοποιείς τις ίδιες τεχνικές (κριτήρια διαιρετότητας με 3 και 4)... δείχνεις ότι έχεις γνώση. Επίσης το πρόβλημα που λύνεις είναι γενικά δυσκολότερη έκδοση από αυτό που ζητείται. Δε γλίτωσες κάτι δηλαδή, αντιθέτως έκανες περισσότερα.
Το θέμα δηλαδή είναι το τι βαθμολογείται. Αν ΔΕΝ κατάλαβες την εκφώνηση, αλλά έδειξες ότι ξέρεις να λύνεις τέτοια προβλήματα και ότι έχεις και τη γνώση και τη σκέψη, αξίζεις κάποιους βαθμούς ή όχι; Γίνεται να χάσεις βαθμούς μόνο για την κατανόηση της εκφώνησης αλλά όχι για τις τεχνικές επίλυσης; Μιλάμε δηλαδή για τεχνικό θέμα βαθμολόγησης.
Στους μαθητές δίνονται τα προβλήματα σε δύο γλώσσες. Στα αγγλικά και στη μητρική τους μεταφρασμένα από τους αρχηγούς.
Ο Ρουμάνος αρχηγός μετέφρασε διαφορετικά (λανθασμένα) το πρόβλημα 2. Με τη λάθος μετάφραση δημιουργήθηκε ένα νέο πρόβλημα, δυσκολότερο από το αρχικό και όχι κάποια ασυναρτησία. Τρεις Ρουμάνοι μαθητές έλυσαν το δυσκολότερο πρόβλημα της Ρουμάνικης μετάφρασης. Πήραν αντίστοιχα 0,0 και 1 στα 7. Έχασαν με αυτόν τον τρόπο το χρυσό μετάλλιο.
Μόνο ένας σκέφτηκε να ελέγξει και την αγγλική μετάφραση και έλυσε το σωστό πρόβλημα παίρνοντας 7/7.
Ο παραλληλισμός και η απάντηση καταλαβαίνετε ποια είναι.
Σκεφτείτε μάλιστα πως οι Ρουμάνοι έδειξαν εμπιστοσύνη στον αρχηγό τους (!), ενώ οι μαθητές στους επιτηρητές.
Υ.Γ. Αν κάποιο κομμάτι της λύσης ταυτίζεται, πχ η εύρεση του τελευταίου διψήφιου τμήματος, τότε αυτή θα βαθμολογηθεί κανονικά.
Σιλουανός Μπραζιτίκος
-
- Δημοσιεύσεις: 29
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 12, 2011 9:09 am
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Κατάλαβα τι εννοείτε. Θα είμαι συγκεκριμένος.silouan έγραψε: Καλησπέρα σας. Θα σας απαντήσω πρώτα έμμεσα με μία ιστορία. To 2013 η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα έγινε στην Κολομβία.
Στους μαθητές δίνονται τα προβλήματα σε δύο γλώσσες. Στα αγγλικά και στη μητρική τους μεταφρασμένα από τους αρχηγούς.
Ο Ρουμάνος αρχηγός μετέφρασε διαφορετικά (λανθασμένα) το πρόβλημα 2. Με τη λάθος μετάφραση δημιουργήθηκε ένα νέο πρόβλημα, δυσκολότερο από το αρχικό και όχι κάποια ασυναρτησία. Τρεις Ρουμάνοι μαθητές έλυσαν το δυσκολότερο πρόβλημα της Ρουμάνικης μετάφρασης. Πήραν αντίστοιχα 0,0 και 1 στα 7. Έχασαν με αυτόν τον τρόπο το χρυσό μετάλλιο.
Μόνο ένας σκέφτηκε να ελέγξει και την αγγλική μετάφραση και έλυσε το σωστό πρόβλημα παίρνοντας 7/7.
Ο παραλληλισμός και η απάντηση καταλαβαίνετε ποια είναι.
Σκεφτείτε μάλιστα πως οι Ρουμάνοι έδειξαν εμπιστοσύνη στον αρχηγό τους (!), ενώ οι μαθητές στους επιτηρητές.
Υ.Γ. Αν κάποιο κομμάτι της λύσης ταυτίζεται, πχ η εύρεση του τελευταίου διψήφιου τμήματος, τότε αυτή θα βαθμολογηθεί κανονικά.
Η εκφώνηση ζητάει να βρεθεί ο μικρότερος ακέραιος που τα ψηφία του είναι 8ρια ή 9ρια, έχει κάθε ψηφίο τουλάχιστο μια φορά και είναι πολλαπλάσιο του 3 και του 4.
Η λανθασμένη ερμηνεία είναι η εξής: Να βρεθεί ο μικρότερος 8ψήφιος ή 9ψήφιος αριθμός που είναι πολλαπλάσιος του 3 και του 4 και τα ψηφία του εμφανίζονται το πολύ μια φορά. Προσέξτε ότι αν τα ψηφία του εμφανίζονταν τουλάχιστο μια φορά το πρόβλημα θα ήταν εύκολο καθώς η απάντηση είναι ο οχταψήφιος 10000008, ο οποίος βρίσκεται με λίγες δοκιμές.
Αν τα ψηφία εμφανίζονται το πολύ μια φορά η σκέψη είναι η εξής:
Θέλουμε να είναι μικρότερος ακέραιος άρα ξεκινάμε τις δοκιμές βάζοντας τα μικρά ψηφία μπροστά. Δεν ξεκινάμε με 0 γιατί δε θα είχαμε οχταψήφιο, άρα ξεκινάμε με 1 και μετά αμέσως βάζουμε το 0.
Φτάνουμε γρήγορά στα πρώτα 6 ψηφία που είναι τα: 102345. Έχουμε ήδη ένα άθροισμα ψηφίων που είναι ήδη πολλαπλάσιο του 3 άρα θα πρέπει τα 2 τελευταία ψηφία να έχουν από μόνα τους άθροισμα ψηφίων πολλαπλάσιο του 3 και ταυτόχρονα να διαιρούνται με 4. (Στο σημείο αυτό φαίνεται η γνώση των κριτηρίων).
Επίσης περιοριζόμαστε στα ψηφία που είναι από 6 και πάνω.
Ακολουθούν δοκιμές απευθείας στα πολλαπλάσια του 4: 68, 72, 76, 80, 84, 88, 92, 96.
Από αυτά, τα 68 και 76 κόβονται λόγω αθροίσματος ψηφίων (άρα δεν είναι πολλαπλάσιο του 3). Τα 72, 80, 88 και 92 κόβονται γιατί έχουν ψηφία ήδη χρησιμοποιημένα.
Μένει το 96.
Άρα η λύση είναι ο 10234596.
Παρατηρούμε ότι χρησιμοποιούνται τα κριτήρια διαιρετότητας με 3 και 4. Άρα αυτό το κομμάτι λύσης ταυτίζεται. Παρατηρούμε ότι λύθηκε δυσκολότερο πρόβλημα (υπό την έννοια ότι έγιναν περισσότεροι έλεγχοι) και δεν υπήρχε τεχνική που εμφανιζόταν στη σωστή ερμηνεία και δεν εμφανιζόταν στην λανθασμένη.
Δεν ξέρω αν η λύση στη λανθασμένη μετάφραση των Ρουμάνων είχε κοινό κομμάτι με τη λύση της σωστής μετάφρασης. Στο πρόβλημά μας φαίνεται ότι υπήρχε.
Μου φαίνεται άκρως λογικό το να γίνει βαθμολόγηση στο κοινό κομμάτι των λύσεων. Αν το πρόβλημα δείχνει ότι ελέγχει κάποιες τεχνικές και ο μαθητής τις χρησιμοποιεί σε άλλο πρόβλημα, δείχνει ότι τις ξέρει και αξίζει τους πόντους. Κατά κάποιο τρόπο καταλαβαίνουμε ότι θα έλυνε το δοσμένο πρόβλημα αν το είχε καταλάβει.
Αν δεν υπάρχει κοινό κομμάτι στις λύσεις είναι λογικό να μην έχει αποδείξει ο μαθητής ότι ξέρει τις τεχνικές που εξετάζει η άσκηση. Σε αυτή την περίπτωση είναι λογικό να μην πάρει βαθμούς γιατί κανείς δεν εγγυάται ότι θα έλυνε τη δοσμένη άσκηση με σωστή κατανόηση.
τελευταία επεξεργασία από mathstudent03 σε Πέμ Νοέμ 17, 2016 1:18 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Κώστας Παππέλης
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 24, 2009 4:17 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Επιτρέψτε μου να πω (δεν είμαι ο αρμόδιος αλλά έχω συναντήσει παραδείγματα σε διαγωνισμούς) πως δεν έχει σημασία αν ο μαθητής δείξει ότι ξέρει. Και οι Ρουμάνοι έδειξαν σίγουρα πως ξέρουν και ουκ ολίγες φορές σε διαγωνισμούς μπορεί κάποιος να γράψει ή περιγράψει τη σχετική θεωρία χωρίς όμως να λάβει πόντους. Πρέπει να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα... Εάν κατά τύχη όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχει κοινό κομμάτι λύσης λογικό είναι να δοθούν πόντοι. Ειδάλλως η παράθεση της θεωρίας και η λύση άλλου προβλήματος διεθνώς και λογικότατα κατά τη γνώμη μου δε δίνουν μονάδες... Τα κριτήρια διαιρετότητας κατ εμέ δεν είναι αυτό που εννοώ σαν κοινό κομμάτι λύσης. Είναι κάτι πολύ αόριστο. Σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ δε δικαιούται πόντους η παραπάνω λύση. Αν δοθεί ένας πόντος θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του βαθμολογητή και μόνο κατόπιν συνεννόησης της επιτροπής. Αυτή είναι βεβαίως η δική μου απλώς άποψη.
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Διαβάζω κάποια από τα σχόλια που έγιναν και ειλικρινά μπορώ να πω ότι κάποιες απόψεις με εκπλήσσουν. Αγαπητοί φίλοι, επιτρέψτε μου να πω και εγώ κάποια πράγματα.
1. Προφανώς στον Θαλή δεν τίθεται θέμα λανθασμένης μετάφρασης. Το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι μαθητές (από ότι καταλαβαίνω) έλυσαν "δική" τους άσκηση. Μήπως αυτό δεν είναι μια δεξιότητα που εξετάζεται στους διαγωνισμούς; Δηλαδή, το κατά πόσο κάποιος αντιλαμβάνεται τι πάει να κάνει; Ας το δούμε και αντίστροφα. Γιατί ο βαθμολογητής να "βάλει στο ίδιο καλάθι" τον διαγωνιζόμενο που λύνει σωστά την άσκηση με εκείνον που λύνει σωστά τη "δική" του άσκηση;
Να διευκρινίσω ότι ουδεμία σχέση έχω με την θεματοθέτηση αλλά και τη διόρθωση του διαγωνισμού. Αν ήμουν διορθωτής, τα πράγματα για μένα θα ήταν κρυστάλλινα. Οποιαδήποτε σωστή λύση σε "υποτιθέμενη" άσκηση βαθμολογείται με μηδέν. Τώρα, αν υπάρχουν "κοινά κομμάτια" στις λύσεις, αυτά προφανώς θα πάρουν τις ανάλογες μονάδες. Οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση του θέματος θα δημιουργήσει αδικίες εις βάρος των παιδιών που έλυσαν την άσκηση.
2. Οι απορίες προς τους επιτηρητές είναι ένα "φρούτο" που προσωπικά δεν καταλαβαίνω. Οι επιτηρητές (τουλάχιστον στους διαγωνισμούς της ΚΥΜΕ) δεν είναι κατ' ανάγκην Μαθηματικοί. Άρα, τα άτομα αυτά δεν είναι υποχρεωμένα να γνωρίζουν τι λένε οι ασκήσεις. Αυτό που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν είναι να κρατούν το στόμα τους κλειστό σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Άμοιροι ευθυνών δεν είναι προφανώς και οι διαγωνιζόμενοι. Με ποια λογική να ζητήσεις διευκρινίσεις από κάποιον επιτηρητή; Αν έχεις την εύλογη υποψία ότι "κάτι πάει στραβά", ζήτα διευκρίνιση από κάποιον αρμόδιο. Τόσο απλά...
Ελπιζω να μην σας κούρασα..
1. Προφανώς στον Θαλή δεν τίθεται θέμα λανθασμένης μετάφρασης. Το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι μαθητές (από ότι καταλαβαίνω) έλυσαν "δική" τους άσκηση. Μήπως αυτό δεν είναι μια δεξιότητα που εξετάζεται στους διαγωνισμούς; Δηλαδή, το κατά πόσο κάποιος αντιλαμβάνεται τι πάει να κάνει; Ας το δούμε και αντίστροφα. Γιατί ο βαθμολογητής να "βάλει στο ίδιο καλάθι" τον διαγωνιζόμενο που λύνει σωστά την άσκηση με εκείνον που λύνει σωστά τη "δική" του άσκηση;
Να διευκρινίσω ότι ουδεμία σχέση έχω με την θεματοθέτηση αλλά και τη διόρθωση του διαγωνισμού. Αν ήμουν διορθωτής, τα πράγματα για μένα θα ήταν κρυστάλλινα. Οποιαδήποτε σωστή λύση σε "υποτιθέμενη" άσκηση βαθμολογείται με μηδέν. Τώρα, αν υπάρχουν "κοινά κομμάτια" στις λύσεις, αυτά προφανώς θα πάρουν τις ανάλογες μονάδες. Οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση του θέματος θα δημιουργήσει αδικίες εις βάρος των παιδιών που έλυσαν την άσκηση.
2. Οι απορίες προς τους επιτηρητές είναι ένα "φρούτο" που προσωπικά δεν καταλαβαίνω. Οι επιτηρητές (τουλάχιστον στους διαγωνισμούς της ΚΥΜΕ) δεν είναι κατ' ανάγκην Μαθηματικοί. Άρα, τα άτομα αυτά δεν είναι υποχρεωμένα να γνωρίζουν τι λένε οι ασκήσεις. Αυτό που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν είναι να κρατούν το στόμα τους κλειστό σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Άμοιροι ευθυνών δεν είναι προφανώς και οι διαγωνιζόμενοι. Με ποια λογική να ζητήσεις διευκρινίσεις από κάποιον επιτηρητή; Αν έχεις την εύλογη υποψία ότι "κάτι πάει στραβά", ζήτα διευκρίνιση από κάποιον αρμόδιο. Τόσο απλά...
Ελπιζω να μην σας κούρασα..
Σωτήρης Λοϊζιάς
-
- Δημοσιεύσεις: 29
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 12, 2011 9:09 am
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
ΚαλημέραΚώστας Παππέλης έγραψε:Επιτρέψτε μου να πω (δεν είμαι ο αρμόδιος αλλά έχω συναντήσει παραδείγματα σε διαγωνισμούς) πως δεν έχει σημασία αν ο μαθητής δείξει ότι ξέρει. Και οι Ρουμάνοι έδειξαν σίγουρα πως ξέρουν και ουκ ολίγες φορές σε διαγωνισμούς μπορεί κάποιος να γράψει ή περιγράψει τη σχετική θεωρία χωρίς όμως να λάβει πόντους. Πρέπει να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα... Εάν κατά τύχη όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχει κοινό κομμάτι λύσης λογικό είναι να δοθούν πόντοι. Ειδάλλως η παράθεση της θεωρίας και η λύση άλλου προβλήματος διεθνώς και λογικότατα κατά τη γνώμη μου δε δίνουν μονάδες... Τα κριτήρια διαιρετότητας κατ εμέ δεν είναι αυτό που εννοώ σαν κοινό κομμάτι λύσης. Είναι κάτι πολύ αόριστο. Σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ δε δικαιούται πόντους η παραπάνω λύση. Αν δοθεί ένας πόντος θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του βαθμολογητή και μόνο κατόπιν συνεννόησης της επιτροπής. Αυτή είναι βεβαίως η δική μου απλώς άποψη.
Όλες οι απόψεις είναι απόλυτα σεβαστές. Θα ήθελα να καταλάβω τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε «κομμάτι λύσης που ταυτίζεται». Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα ώστε να γίνει κατανοητό τι ρωτάω.
Ζητάει η άσκηση να βρεθεί το μικρότερο ψηφίο x ώστε ο τριψήφιος αριθμός 88x να είναι πολλαπλάσιο του 3. Η απάντηση είναι 2. Ξεκινάμε από το 0 και αναβαίνουμε κατά 1 μέχρι το άθροισμα των ψηφίων του αριθμού να γίνει πολλαπλάσιο του 3.
Κάποιος μαθητής, για οποιοδήποτε λόγο, καταλαβαίνει λανθασμένα ότι 3 είναι τα γνωστά ψηφία και ο αριθμός είναι 888x. Εφαρμόζοντας το ίδιο κριτήριο διαιρετότητας του αθροίσματος των ψηφίων, βρίσκει απάντηση το 0. Απαντάει 8880 και το αιτιολογεί.
Το ερώτημα είναι: υπάρχει κομμάτι των λύσεων που ταυτίζεται;
Προφανώς αν ο δεύτερος μαθητής έβρισκε x=2, θα ήταν λάθος η λύση του, αφού το 8882 δεν είναι πολλαπλάσιο του 3. Με δεδομένο ότι ο αριθμός είναι της μορφής 888x, η λύση x=0 είναι σωστή και προέκυψε με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.
Δικαιούται ο μαθητής βαθμούς στο πλαίσιο του Θαλή Β’ Γυμνασίου; Τι λένε οι βαθμολογητές;
ΥΓ
Κατά τη δική μου κατανόηση, εφόσον ο μαθητής χρησιμοποίησε το ίδιο κριτήριο διαιρετότητας (με το 3) υπάρχει κομμάτι λύσης που ταυτίζεται. Αν έβρισκε σωστά πολλαπλάσιο πχ του 4, δεν θα υπήρχε κομμάτι λύσης που ταυτίζεται.
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Μήπως υπάρχει το πλάνο βαθμολόγησης του διαγωνισμού;
The road to success is always under construction
- Κώστας Παππέλης
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 24, 2009 4:17 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Κομμάτι λύσης που ταυτίζεται δεν εννοώ τη χρήση κάποιου θεωρήματος σε άλλα νούμερα. Με την ίδια λογική σε ένα πρόβλημα που χρησιμοποιήθηκε πρόσθεση ή αφαίρεση ή σε μια γεωμετρία που κάνουμε πράξεις με γωνίες που δεν οδηγούν πουθενά δικαιούμαστε πόντους γιατί το αρχικό πρόβλημα πιθανόν έχει προσθέσεις-αφαιρέσεις ή κυνήγι γωνιών? Κοινό κομμάτι εννοώ αυτούσιο, πχ να βρήκε τα σωστά δύο τελευταία ψηφία του αριθμού με τη σωστή αιτιολόγηση (ότι έχουμε μόνο 8άρια και 9άρια στις επιλογές μας + το κριτήριο διαιρετότητας με το 4). Στο παράδειγμά σας δεν υπάρχει κοινό κομμάτι λύσης. Μιλάμε για άλλο πρόβλημα. Δεν έχει βέβαια νόημα να το παζαρεύουμε άλλο από εδώ. Η επιτροπή έχει τον τελευταίο λόγο πάντα, ό,τι και να πούμε εδώ είναι χάσιμο χρόνου..mathstudent03 έγραψε:ΚαλημέραΚώστας Παππέλης έγραψε:Επιτρέψτε μου να πω (δεν είμαι ο αρμόδιος αλλά έχω συναντήσει παραδείγματα σε διαγωνισμούς) πως δεν έχει σημασία αν ο μαθητής δείξει ότι ξέρει. Και οι Ρουμάνοι έδειξαν σίγουρα πως ξέρουν και ουκ ολίγες φορές σε διαγωνισμούς μπορεί κάποιος να γράψει ή περιγράψει τη σχετική θεωρία χωρίς όμως να λάβει πόντους. Πρέπει να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα... Εάν κατά τύχη όπως αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχει κοινό κομμάτι λύσης λογικό είναι να δοθούν πόντοι. Ειδάλλως η παράθεση της θεωρίας και η λύση άλλου προβλήματος διεθνώς και λογικότατα κατά τη γνώμη μου δε δίνουν μονάδες... Τα κριτήρια διαιρετότητας κατ εμέ δεν είναι αυτό που εννοώ σαν κοινό κομμάτι λύσης. Είναι κάτι πολύ αόριστο. Σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ δε δικαιούται πόντους η παραπάνω λύση. Αν δοθεί ένας πόντος θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του βαθμολογητή και μόνο κατόπιν συνεννόησης της επιτροπής. Αυτή είναι βεβαίως η δική μου απλώς άποψη.
Όλες οι απόψεις είναι απόλυτα σεβαστές. Θα ήθελα να καταλάβω τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε «κομμάτι λύσης που ταυτίζεται». Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα ώστε να γίνει κατανοητό τι ρωτάω.
Ζητάει η άσκηση να βρεθεί το μικρότερο ψηφίο x ώστε ο τριψήφιος αριθμός 88x να είναι πολλαπλάσιο του 3. Η απάντηση είναι 2. Ξεκινάμε από το 0 και αναβαίνουμε κατά 1 μέχρι το άθροισμα των ψηφίων του αριθμού να γίνει πολλαπλάσιο του 3.
Κάποιος μαθητής, για οποιοδήποτε λόγο, καταλαβαίνει λανθασμένα ότι 3 είναι τα γνωστά ψηφία και ο αριθμός είναι 888x. Εφαρμόζοντας το ίδιο κριτήριο διαιρετότητας του αθροίσματος των ψηφίων, βρίσκει απάντηση το 0. Απαντάει 8880 και το αιτιολογεί.
Το ερώτημα είναι: υπάρχει κομμάτι των λύσεων που ταυτίζεται;
Προφανώς αν ο δεύτερος μαθητής έβρισκε x=2, θα ήταν λάθος η λύση του, αφού το 8882 δεν είναι πολλαπλάσιο του 3. Με δεδομένο ότι ο αριθμός είναι της μορφής 888x, η λύση x=0 είναι σωστή και προέκυψε με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.
Δικαιούται ο μαθητής βαθμούς στο πλαίσιο του Θαλή Β’ Γυμνασίου; Τι λένε οι βαθμολογητές;
ΥΓ
Κατά τη δική μου κατανόηση, εφόσον ο μαθητής χρησιμοποίησε το ίδιο κριτήριο διαιρετότητας (με το 3) υπάρχει κομμάτι λύσης που ταυτίζεται. Αν έβρισκε σωστά πολλαπλάσιο πχ του 4, δεν θα υπήρχε κομμάτι λύσης που ταυτίζεται.
-
- Δημοσιεύσεις: 23
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 04, 2016 7:41 pm
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Γειά σας είμαι μαθήτρια της γ γυμνασίου και συμμετειχα στον διαγωνισμό του θαλή. Ξέρει κανένας ποτέ θα βγουν τα αποτελέσματα και ποια περίπου θα είναι η βάση στην γ γυμνασίου;
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Μήπως γνωρίζει κάποιος πότε πρόκειται να βγουν τα αποτελέσματα;
The road to success is always under construction
-
- Δημοσιεύσεις: 23
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 04, 2016 7:41 pm
- Παναγιώτης Χ.
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 6:25 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Απ' ότι φαίνεται δεν γνωρίζει κάποιος, οπότε μην αγχώνεστε, και αρχίστε την προετοιμασία σας για την επόμενη φάση, ανεξάρτητα από την πρόκριση ή μη. Πάντως, συνήθως τα αποτελέσματα ανακοινώνονται μέσα στον Δεκέμβριο.
Παναγιώτης Χαλιμούρδας
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2016 3:40 pm
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Πότε θα ανακοινωθούν οι επιτυχόντες?Δεν ζητώ φυσικά ακριβή ημερομηνία αλλά θα έχουν ανοίξει τα σχολεία? Θα έχει αλλάξει ο χρόνος?
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Σύμφωνα με την. Ε.Μ.Ε τα αποτελέσματα θα βγουν με το νέο χρόνο.armenakisdimitris έγραψε:Πότε θα ανακοινωθούν οι επιτυχόντες?Δεν ζητώ φυσικά ακριβή ημερομηνία αλλά θα έχουν ανοίξει τα σχολεία? Θα έχει αλλάξει ο χρόνος?
- Chris_Math
- Δημοσιεύσεις: 38
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 08, 2014 8:25 pm
- Τοποθεσία: Πετρούπολη
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Βγήκαν στη σελίδα της Ε.Μ.Ε., αλλά δε φαίνεται τίποτα στα ονόματα! Λογικά εντός των επόμενων ωρών θα διορθωθεί.
Χρήστος Οικονόμου
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Προσπαθήστε από το κινητό. Εμένα στο κινητό φαίνονται.Chris_Math έγραψε:Βγήκαν στη σελίδα της Ε.Μ.Ε., αλλά δε φαίνεται τίποτα στα ονόματα! Λογικά εντός των επόμενων ωρών θα διορθωθεί.
The road to success is always under construction
- Ορέστης Λιγνός
- Δημοσιεύσεις: 1835
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2016 7:19 pm
- Τοποθεσία: Χαλάνδρι Αττικής
- Επικοινωνία:
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Συγχαρητήρια σε όλους !Chris_Math έγραψε:Βγήκαν στη σελίδα της Ε.Μ.Ε., αλλά δε φαίνεται τίποτα στα ονόματα! Λογικά εντός των επόμενων ωρών θα διορθωθεί.
Κερδίζουμε ό,τι τολμούμε!
-
- Δημοσιεύσεις: 23
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 04, 2016 7:41 pm
Re: ΘΑΛΗΣ 2016
Συγχαρητήρια σε όλους τους επιτυχόντες και καλή επιτυχία στον Ευκλείδη. Εσάς σας εμφανίζει τα ονόματα για την Γ γυμνασίου; Σε εμένα δεν τα εμφανίζει για αυτό ρωτάω.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 24 επισκέπτες