Σελίδα 1 από 1

Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιαν 10, 2021 12:59 pm
από Μάρκος Βασίλης
Καλησπέρα και καλή χρονιά!

Επισυνάπτω στο παρόν κάποιες πρόχειρες σημειώσεις στην ύλη του κεφαλαίου του Διαφορικού Λογισμού των μαθηματικών προσανατολισμού της Γ' Λυκείου.

Για περισσότερα: aftermathsgr.wordpress.com.

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 11, 2021 2:03 pm
από Christos.N
Βασίλη ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσαι τον κόπο σου και ένα πόνημα που απευθύνεται με γλώσσα φυσική και άμεση στον αναγνώστη.

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 13, 2021 4:00 pm
από Μάρκος Βασίλης
Christos.N έγραψε:
Δευ Ιαν 11, 2021 2:03 pm
Βασίλη ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσαι τον κόπο σου και ένα πόνημα που απευθύνεται με γλώσσα φυσική και άμεση στον αναγνώστη.
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! :)

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 13, 2021 6:06 pm
από george visvikis
Είναι πολύ χρήσιμο! Έχω εκφράσει ξανά τη γνώμη μου για τη δουλειά σου. Μου αρέσει ο τρόπος που επικοινωνείς. Είναι σίγουρο ότι οι μαθητές θα το διαβάσουν με πολύ ενδιαφέρον, γιατί αν και οι γνώσεις είναι παλιές, το γράψιμο είναι σύγχρονο και περιέχει όλες τις λογικές απορίες που θα είχε ένας μαθητής, χωρίς ωστόσο να χάνει την μαθηματική του αυστηρότητα.

Ευχαριστούμε!

ΥΓ. Μου άρεσε ιδιαίτερα το σχόλιο για τη "βλάβη της γενικότητας"
:lol:

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 14, 2021 9:57 pm
από Μάρκος Βασίλης
george visvikis έγραψε:
Τετ Ιαν 13, 2021 6:06 pm
Είναι πολύ χρήσιμο! Έχω εκφράσει ξανά τη γνώμη μου για τη δουλειά σου. Μου αρέσει ο τρόπος που επικοινωνείς. Είναι σίγουρο ότι οι μαθητές θα το διαβάσουν με πολύ ενδιαφέρον, γιατί αν και οι γνώσεις είναι παλιές, το γράψιμο είναι σύγχρονο και περιέχει όλες τις λογικές απορίες που θα είχε ένας μαθητής, χωρίς ωστόσο να χάνει την μαθηματική του αυστηρότητα.

Ευχαριστούμε!

ΥΓ. Μου άρεσε ιδιαίτερα το σχόλιο για τη "βλάβη της γενικότητας"
:lol:
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια, κ. Γιώργο! :)

Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη «βλάβη της γενικότητας» από το λύκειο την είχα άχτι. :D

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 15, 2021 7:29 pm
από Γιώργος Ρίζος
Ο χαρακτηρισμός "πρόχειρες σημειώσεις" από τον Βασίλη για το βιβλίο που μοιράζεται μαζί μας, ξεπερνά (προς τα κάτω) το infimum της σεμνότητας.

Βλέπω ένα σύγγραμμα, που αποδίδει σε γραπτή μορφή μια διδασκαλία με γλαφυρότητα, με βάθος και μεράκι, που εστιάζει στις έννοιες, στην ιστορική τους διαδρομή, στην εποπτική κατανόηση, δίχως τη μανία της περιπτωσιολογίας και των τεχνικών επίλυσης.

Ο Βασίλης χρησιμοποιεί κατά κόρον το σωστά βαλμένο χιούμορ ως δυνατό εργαλείο στη διδασκαλία, διαφωνώντας προφανώς με τις μεθόδους της κας Agatha Trunchbull (δασκάλας της Matilda, αν θυμάστε).

Θα χρησιμοποιώ πλέον το παράδειγμα του καλοψημένου τόστ στο μάθημά μου. Κι αυτό γιατί προχτές έκαψα ένα τοστ, δίχως καν να το βάλω στον φούρνο στους 240°!

Το λογοπαίγνιο, των τελευταίων αράδων, θα το δώσω για διερεύνηση στα παιδιά της μαθηματικής ομάδας, όταν (με το καλό) ξαναβρεθούμε, αν και μόνο αν κάνουν κάτι που θα με τσαντίσει. Κι αυτή η προϋπόθεση είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να τους το δώσω (ή όχι;)

Συνθήκη ικανή.jpg
Συνθήκη ικανή.jpg (83.69 KiB) Προβλήθηκε 234 φορές



(*) Βασίλη, αν δεν ξέρεις τι σημαίνει πρόχειρες σημειώσεις, να σού στείλω φωτογραφίες από σημειώσεις που εδώ και χρόνια κρατούσα βιαστικά την ώρα του μαθήματος. Δυστυχώς σε κάποιες δεν καταλαβαίνω τι έγραφα και γιατί το έγραφα. Κάποιες άλλες είναι αρκετά δυσανάγνωστες. Πρώτα θα διαβαστεί το κυπρομινωικό συλλαβαρίο και μετά (ίσως) αυτές.

Re: Πρόχειρες σημείωσεις στον Διαφορικό Λογισμό

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 16, 2021 12:21 am
από Μάρκος Βασίλης
Γιώργος Ρίζος έγραψε:
Παρ Ιαν 15, 2021 7:29 pm
Ο χαρακτηρισμός "πρόχειρες σημειώσεις" από τον Βασίλη για το βιβλίο που μοιράζεται μαζί μας, ξεπερνά (προς τα κάτω) το infimum της σεμνότητας.

Βλέπω ένα σύγγραμμα, που αποδίδει σε γραπτή μορφή μια διδασκαλία με γλαφυρότητα, με βάθος και μεράκι, που εστιάζει στις έννοιες, στην ιστορική τους διαδρομή, στην εποπτική κατανόηση, δίχως τη μανία της περιπτωσιολογίας και των τεχνικών επίλυσης.

Ο Βασίλης χρησιμοποιεί κατά κόρον το σωστά βαλμένο χιούμορ ως δυνατό εργαλείο στη διδασκαλία, διαφωνώντας προφανώς με τις μεθόδους της κας Agatha Trunchbull (δασκάλας της Matilda, αν θυμάστε).

Θα χρησιμοποιώ πλέον το παράδειγμα του καλοψημένου τόστ στο μάθημά μου. Κι αυτό γιατί προχτές έκαψα ένα τοστ, δίχως καν να το βάλω στον φούρνο στους 240°!

Το λογοπαίγνιο, των τελευταίων αράδων, θα το δώσω για διερεύνηση στα παιδιά της μαθηματικής ομάδας, όταν (με το καλό) ξαναβρεθούμε, αν και μόνο αν κάνουν κάτι που θα με τσαντίσει. Κι αυτή η προϋπόθεση είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να τους το δώσω (ή όχι;)


Συνθήκη ικανή.jpg




(*) Βασίλη, αν δεν ξέρεις τι σημαίνει πρόχειρες σημειώσεις, να σού στείλω φωτογραφίες από σημειώσεις που εδώ και χρόνια κρατούσα βιαστικά την ώρα του μαθήματος. Δυστυχώς σε κάποιες δεν καταλαβαίνω τι έγραφα και γιατί το έγραφα. Κάποιες άλλες είναι αρκετά δυσανάγνωστες. Πρώτα θα διαβαστεί το κυπρομινωικό συλλαβαρίο και μετά (ίσως) αυτές.

Ευχαριστώ πολύ κ. Γιώργο για τα πολύ καλά σας λόγια!

Ομολογουμένως, κι οι δικές μου χειρόγραφες σημειώσεις είναι μονίμως σε μία κατάσταση που δε διαβάζονται - δηλαδή, και τα μη πρόχειρα χειρόγραφά μου, πάλι δυσανάγνωστα είναι. :D