Να βρεθούν...

Συντονιστής: m.pαpαgrigorakis

Άβαταρ μέλους
Φωτεινή
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3690
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:02 am
Τοποθεσία: -mathematica-

Να βρεθούν...

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Φωτεινή » Σάβ Αύγ 22, 2009 8:11 pm

Να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις f:\mathbb{R} \to \mathbb{R} για τις οποίες ισχύει :2 f(x+y)=f(x+2y)+x^3,\,\,\forall x,y \in \mathbb{R}


Φωτεινή Καλδή
Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Να βρεθούν...

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Σάβ Αύγ 22, 2009 8:32 pm

Μήπως έχεις κάποιο λάθος στην πληκτρολόγηση; Υπάρχει τέτοια συνάρτηση;


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
giannisn1990
Δημοσιεύσεις: 253
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 08, 2009 11:29 pm
Τοποθεσία: Greece

Re: Να βρεθούν...

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από giannisn1990 » Σάβ Αύγ 22, 2009 8:56 pm

με y=0 παίρνουμε f(x)=x^{3} η οποία δεν επαληθεύει


Γιάννης
Άβαταρ μέλους
Φωτεινή
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3690
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:02 am
Τοποθεσία: -mathematica-

Re: Να βρεθούν...

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Φωτεινή » Σάβ Αύγ 22, 2009 9:01 pm

giannisn1990 έγραψε:με y=0 παίρνουμε f(x)=x^{3} η οποία δεν επαληθεύει
:)


Φωτεινή Καλδή
Άβαταρ μέλους
Α.Κυριακόπουλος
Δημοσιεύσεις: 988
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 9:49 am
Τοποθεσία: ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Re: Να βρεθούν...

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Α.Κυριακόπουλος » Σάβ Αύγ 22, 2009 9:55 pm

Φωτεινή έγραψε:Να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις f:\mathbb{R} \to \mathbb{R} για τις οποίες ισχύει :2 f(x+y)=f(x+2y)+x^3,\,\,\forall x,y \in \mathbb{R}
● Όταν λέμε: «να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις…», εννοούμε: «να βρεθεί το σύνολο των συναρτήσεων…», το οποίο βεβαίως μπορεί να είναι το κενό σύνολο. Δηλαδή μπορεί τέτοια συνάρτηση να μην υπάρχει.
● Επομένως, η εκφώνηση της άσκησης είναι εντάξει και η απάντηση είναι ότι: « τέτοια συνάρτηση δεν υπάρχει». Γιατί, όπως έγραψε και ο giannisn 1990, με y=0 βρίσκουμε μια συνάρτηση, η οποία δεν επαληθεύει τη δοσμένη σχέση.
Σχόλιο. Βλέπουμε την αναγκαιότητα της επαλήθευσης, όταν δεν διατηρούμε τις ισοδυναμίες.


Αντώνης Κυριακόπουλος
•Ο έξυπνος παραδέχεται •Ο πονηρός δικαιολογείται •Ο βλάκας επιμένει
Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Να βρεθούν...

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Σάβ Αύγ 22, 2009 10:06 pm

Α.Κυριακόπουλος έγραψε:
Φωτεινή έγραψε:Να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις f:\mathbb{R} \to \mathbb{R} για τις οποίες ισχύει :2 f(x+y)=f(x+2y)+x^3,\,\,\forall x,y \in \mathbb{R}
● Όταν λέμε: «να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις…», εννοούμε: «να βρεθεί το σύνολο των συναρτήσεων…», το οποίο βεβαίως μπορεί να είναι το κενό σύνολο. Δηλαδή μπορεί τέτοια συνάρτηση να μην υπάρχει.
● Επομένως, η εκφώνηση της άσκησης είναι εντάξει και η απάντηση είναι ότι: « τέτοια συνάρτηση δεν υπάρχει». Γιατί, όπως έγραψε και ο giannisn 1990, με y=0 βρίσκουμε μια συνάρτηση, η οποία δεν επαληθεύει τη δοσμένη σχέση.
Σχόλιο. Βλέπουμε την αναγκαιότητα της επαλήθευσης, όταν δεν διατηρούμε τις ισοδυναμίες.
Καλησπέρα,
Γνωστά αυτά Αντώνη, αλλά δεν περίμενα σε θέμα που δε χαρακτηρίστηκε για μαθητές να τεθεί τόσο απλή άσκηση με συνάρτηση που είναι πολύ εύκολο να αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει, γι' αυτό ρώτησα αν υπήρχε λάθος στην πληκτρολόγηση. Μάλλον έπρεπε να μπει σε ενότητα "για μαθητές", οι ποίοι πράγματι χρειάζονται τέτοια παραδείγματα για να διδαχθούν από τα λάθη τους.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Άβαταρ μέλους
Φωτεινή
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3690
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:02 am
Τοποθεσία: -mathematica-

Re: Να βρεθούν...

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Φωτεινή » Κυρ Αύγ 23, 2009 11:03 am

Στέλιο καλημέρα

\bullet Κατά πρώτον

Την άσκηση αυτή δεν την έδωσα στο φάκελο των μαθητών αλλά Ούτε στο φάκελο των καθηγητών , οπότε μπορεί να απαντήσει όποιος θέλει

\bulletΚατά δεύτερον

Ο λόγος που την έδωσα ήταν για να δούμε
Την αναγκαιότητα της επαλήθευσης όταν δεν διατηρούμε τις ισοδυναμίες

\bulletΚατά τρίτον

Έγραψες :
΄΄ Μάλλον έπρεπε να μπει σε ενότητα "για μαθητές", οι οποίοι πράγματι χρειάζονται τέτοια παραδείγματα για να διδαχθούν από τα λάθη τους. ΄ ΄

Λέω λοιπόν ότι τέτοια παραδείγματα χρειαζόμαστε όλοι μας και όχι μόνο οι μαθητές.

\bulletΚαι τέλος
Κάποιος θα έχει να μάθει από την συμπλήρωση του Α . Κυριακόπουλου

● Όταν λέμε: «να βρεθούν όλες οι συναρτήσεις…», εννοούμε: «να βρεθεί το σύνολο των συναρτήσεων…», το οποίο βεβαίως μπορεί να είναι το κενό σύνολο.
Δηλαδή μπορεί τέτοια συνάρτηση να μην υπάρχει.

● Επομένως, η εκφώνηση της άσκησης είναι εντάξει και η απάντηση είναι ότι:
« τέτοια συνάρτηση δεν υπάρχει». Γιατί, όπως έγραψε και ο giannisn 1990, με y=0 βρίσκουμε μια συνάρτηση, η οποία δεν επαληθεύει τη δοσμένη σχέση.
Σχόλιο. Βλέπουμε την αναγκαιότητα της επαλήθευσης, όταν δεν διατηρούμε τις ισοδυναμίες.

--------------------
Στο χώρο αυτό ( mathematica ) είμαστε πολλοί
Άλλοι γνωρίζουν πολλά ,άλλοι πιο λίγα
Όλοι όμως μαθαίνουν και αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος ύπαρξης τους εδώ.


Φωτεινή Καλδή
Άβαταρ μέλους
Στέλιος Μαρίνης
Δημοσιεύσεις: 536
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 9:45 pm
Τοποθεσία: Νέα Σμύρνη, Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Να βρεθούν...

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στέλιος Μαρίνης » Κυρ Αύγ 23, 2009 11:27 am

Φωτεινή έγραψε:Στέλιο καλημέρα

\bullet Κατά πρώτον

Την άσκηση αυτή δεν την έδωσα στο φάκελο των μαθητών αλλά Ούτε στο φάκελο των καθηγητών , οπότε μπορεί να απαντήσει όποιος θέλει

\bulletΚατά δεύτερον

Ο λόγος που την έδωσα ήταν για να δούμε
Την αναγκαιότητα της επαλήθευσης όταν δεν διατηρούμε τις ισοδυναμίες

\bulletΚατά τρίτον

Έγραψες :
΄΄ Μάλλον έπρεπε να μπει σε ενότητα "για μαθητές", οι οποίοι πράγματι χρειάζονται τέτοια παραδείγματα για να διδαχθούν από τα λάθη τους. ΄ ΄

Λέω λοιπόν ότι τέτοια παραδείγματα χρειαζόμαστε όλοι μας και όχι μόνο οι μαθητές.

\bulletΚαι τέλος
Κάποιος θα έχει να μάθει από την συμπλήρωση του Α . Κυριακόπουλου
Άλλοι γνωρίζουν πολλά ,άλλοι πιο λίγα
Όλοι όμως μαθαίνουν και αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος ύπαρξης τους εδώ.
Καλημερα, Φωτεινή. Δεν έχω αντιληφθεί μάλλον καλά το ρόλο κάθε ενότητας. Πάντως με την απάντησή μου στον Αντώνη εξηγούσα απλώς γιατί πίστεψα ότι επρόκειτο για λάθος στην πληκτρολόγηση και τίποτε άλλο. Μακριά από μένα κάθε σκέψη κριτικής σε οποιονδήποτε στο χώρο αυτό.


Κάποτε οι καμπύλες των γραφικών παραστάσεων ζωντανεύουν, είναι διαφορίσιμες γιατί είναι λείες κι όμορφες, έχουν ακρότατες τιμές γιατί αρνούνται τη μονοτονία, δεν έχουν όριο πραγματικό, αλλά μπορείς και τις φαντάζεσαι στο άπειρο και η ασύμπτωτη ευθεία είναι το καράβι που σε ταξιδεύει πλάι τους.
Απάντηση

Επιστροφή σε “ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΟΡΙΑ - ΣΥΝΕΧΕΙΑ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες