ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

Συντονιστές: Μπάμπης Στεργίου, m.pαpαgrigorakis, Καρδαμίτσης Σπύρος, Πρωτοπαπάς Λευτέρης, R BORIS, KAKABASBASILEIOS

revan085
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Παρ Ιουν 09, 2017 11:10 pm

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#21

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από revan085 » Τρί Σεπ 17, 2019 1:41 pm

revan085 έγραψε:
Πέμ Ιούλ 18, 2019 7:29 pm
Δημοσιεύθηκε στις 5 Ιουλίου το Φ.Ε.Κ. με την εξεταστέα ύλη όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.

https://www.alfavita.gr/panellinies/292 ... tastea-yli

Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι στα Μαθηματικά Προσανατολισμού μπορεί να μην προστέθηκε ύλη (με την έννοια ότι δεν προσθέσανε κάποιο κεφάλαιο ή ενότητα), εντούτοις υπάρχουν σημαντικές διαφορές.

Πουθενά στο παρόν Φ.Ε.Κ. δεν αναφέρονται σχόλια που αναφέρονταν στα προηγούμενα. Για παράδειγμα τα θεωρήματα, οι προτάσεις και οι αποδείξεις που φέρουν αστερίσκο (λ.χ. ορισμός ορίου σε σημείο) δύνανται να εξεταστούν.
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος αν βγήκε κάποια οδηγία από το Υπουργείο σχετικά με αυτό το ζήτημα; Θα διδαχθούν και οι προτάσεις που έχουν αστερίσκο;



Λέξεις Κλειδιά:
kkala
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#22

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Τρί Σεπ 17, 2019 10:07 pm

Παρά την πρακτικά μηδενική μου εμπειρία σε διδασκαλία, θα ήθελα να θίξω κάποια γενικά σημεία (έτσι για σκέψη, σαν παρατηρήσεις κάποιου έξω από τα πράγματα).
1. Τα μαθήματα που διδάσκονται πρέπει να συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, ειδάλλως απαξιώνονται. Π.χ. οι μαθητές πρέπει να εξετάζονται στην (κλασσική) άλγεβρα ,γεωμετρία, τριγωνομετρία. Κάποιος μπορεί να σκεφθεί ότι αυτά τα μαθήματα αποτελούν τη βάση των μαθημάτων της 3ης Λυκείου που εξετάζονται, υπάρχει όμως και ο φόβος να επικεντρωθούν οι μαθητές μόνο στην "ανάλυση" κλπ, αμελώντας σε σοβαρό βαθμό τα προηγούμενα βασικά.
2. Μαθήματα που διδάσκονται μόνο σε 1 σχολικό έτος δεν προλαβαίνουν να "χωνευτούν". Είναι βολικό βέβαια για τις εξετάσεις να διδάσκονται π.χ. τα "Μαθηματικά Κατεύθυνσης" μόνο στην 3η Λυκείου. Θα ήταν όμως πολύ καλύτερα να άρχιζε η διδασκαλία τους από ενωρίτερα, έστω και με απλουστευμένη ύλη. Η 3η Λυκείου είναι μάλλον χρονιά των επαναλήψεων και της κάλυψης κενών παρά της αφομοίωσης βασικών εννοιών, όπως τουλάχιστον την έζησα. Το ίδιο και για τα "Μαθηματικά Γενικής παιδείας".
3. Η ύλη των μαθηματικών πρέπει να γίνει περισσότερο συγκεκριμένη (όχι πολλή αφηρημένη θεωρία), με περισσότερες ασκήσεις και παραδείγματα, σε τρόπο που να τονώνουν το ενδιαφέρον για το μάθημα. Πολλοί σπουδαστές δεν θα γίνουν μαθηματικοί, αλλά θα ήταν πολύ χρήσιμο να είναι εξοικειωμένοι και να αγαπήσουν τα μαθηματικά. Το τελευταίο μου φαίνεται σπάνιο σήμερα στην Ελλάδα.


Κώστας Καλαϊτζόγλου
Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#23

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Τετ Σεπ 18, 2019 9:31 am

revan085 έγραψε:
Τρί Σεπ 17, 2019 1:41 pm
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος αν βγήκε κάποια οδηγία από το Υπουργείο σχετικά με αυτό το ζήτημα; Θα διδαχθούν και οι προτάσεις που έχουν αστερίσκο;
Ναι, μόλις προχθές ήρθε αυτό.


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#24

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Τετ Σεπ 18, 2019 9:40 am

kkala έγραψε:
Τρί Σεπ 17, 2019 10:07 pm
Παρά την πρακτικά μηδενική μου εμπειρία σε διδασκαλία, θα ήθελα να θίξω κάποια γενικά σημεία (έτσι για σκέψη, σαν παρατηρήσεις κάποιου έξω από τα πράγματα).
1. Τα μαθήματα που διδάσκονται πρέπει να συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, ειδάλλως απαξιώνονται. Π.χ. οι μαθητές πρέπει να εξετάζονται στην (κλασσική) άλγεβρα ,γεωμετρία, τριγωνομετρία. Κάποιος μπορεί να σκεφθεί ότι αυτά τα μαθήματα αποτελούν τη βάση των μαθημάτων της 3ης Λυκείου που εξετάζονται, υπάρχει όμως και ο φόβος να επικεντρωθούν οι μαθητές μόνο στην "ανάλυση" κλπ, αμελώντας σε σοβαρό βαθμό τα προηγούμενα βασικά.
2. Μαθήματα που διδάσκονται μόνο σε 1 σχολικό έτος δεν προλαβαίνουν να "χωνευτούν". Είναι βολικό βέβαια για τις εξετάσεις να διδάσκονται π.χ. τα "Μαθηματικά Κατεύθυνσης" μόνο στην 3η Λυκείου. Θα ήταν όμως πολύ καλύτερα να άρχιζε η διδασκαλία τους από ενωρίτερα, έστω και με απλουστευμένη ύλη. Η 3η Λυκείου είναι μάλλον χρονιά των επαναλήψεων και της κάλυψης κενών παρά της αφομοίωσης βασικών εννοιών, όπως τουλάχιστον την έζησα. Το ίδιο και για τα "Μαθηματικά Γενικής παιδείας".
3. Η ύλη των μαθηματικών πρέπει να γίνει περισσότερο συγκεκριμένη (όχι πολλή αφηρημένη θεωρία), με περισσότερες ασκήσεις και παραδείγματα, σε τρόπο που να τονώνουν το ενδιαφέρον για το μάθημα. Πολλοί σπουδαστές δεν θα γίνουν μαθηματικοί, αλλά θα ήταν πολύ χρήσιμο να είναι εξοικειωμένοι και να αγαπήσουν τα μαθηματικά. Το τελευταίο μου φαίνεται σπάνιο σήμερα στην Ελλάδα.
Προσωπικά, δεν είμαι κατά του να διδάσκονται τα παιδιά ανάλυση στην Γ' λυκείου, καθώς είναι ένας κομβικός τομέας τον μαθηματικών αλλά και ένας άλλος τρόπος σκέψης. Ίσως η μετάβαση από την κλασσική άλγεβρα στην ανάλυση να πρέπει να γίνεται πιο συγκροτημένα και ομαλά από ότι τώρα, αλλά δε νομίζω ότι θα ωφελούσε κάπου να συνεχίζουμε την «άλγεβρα» και στην τρίτη λυκείου (η μετάβαση είναι ήδη ορατή από τον τρόπο που ορίζεται η εκθετική συνάρτηση, ως «όριο» ρητών δυνάμεων).

Στο ζήτημα των εφαρμογών, βεβαίως, νομίζω ότι όντως υστερούμε. Για παράδειγμα, ένας μαθητής Β' λυκείου φεύγει από την τάξη λύνοντας απίστευτες τριγωνομετρικές εξισώσεις (άλγεβρα), αλλά δεν ξέρει π.χ. το φαινόμενο της παράλλαξης και πώς μέσω τριγωνομετρίας μετράμε αποστάσεις στο σύμπαν (εντάξει, πια δεν είναι τόσο απλό για μακρινά αντικείμενα, αλλά για κοντινά σώματα, είναι).


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
Άβαταρ μέλους
mick7
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#25

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Τετ Σεπ 18, 2019 9:14 pm

Στο εξωτερικό τα βιβλία τριγωνομετριας έχουν και ειδικό παράρτημα στις ασκήσεις για εφαρμογές...βλέπε παρακάτω...
Μάρκος Βασίλης έγραψε:
Τετ Σεπ 18, 2019 9:40 am
Στο ζήτημα των εφαρμογών, βεβαίως, νομίζω ότι όντως υστερούμε. Για παράδειγμα, ένας μαθητής Β' λυκείου φεύγει από την τάξη λύνοντας απίστευτες τριγωνομετρικές εξισώσεις (άλγεβρα), αλλά δεν ξέρει π.χ. το φαινόμενο της παράλλαξης και πώς μέσω τριγωνομετρίας μετράμε αποστάσεις στο σύμπαν (εντάξει, πια δεν είναι τόσο απλό για μακρινά αντικείμενα, αλλά για κοντινά σώματα, είναι).
Εικόνα

Εικόνα


Μάρκος Βασίλης
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
Τοποθεσία: Καισαριανή
Επικοινωνία:

Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020

#26

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάρκος Βασίλης » Πέμ Σεπ 19, 2019 2:12 am

mick7 έγραψε:
Τετ Σεπ 18, 2019 9:14 pm
Στο εξωτερικό τα βιβλία τριγωνομετριας έχουν και ειδικό παράρτημα στις ασκήσεις για εφαρμογές...βλέπε παρακάτω...
Πράγματι, εντυπωσιακό το πόσα πολλά, απλά και σύνθετα προβλήματα, μπορεί να εντάξει κανείς στα πλαίσια της ύλης.


\textcolor{blue}{\forall after-maths}
Απάντηση

Επιστροφή σε “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες