ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Συντονιστής: spyros
ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Ανακοινώθηκε Η εξεταστέα ύλη για τη Γ' Λυκείου 2019-2020
https://www.minedu.gov.gr/news/41503-30 ... 757xtDP4xg
https://www.minedu.gov.gr/news/41503-30 ... 757xtDP4xg
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ - ΑΡΚΑΣ
Λέξεις Κλειδιά:
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5227
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Να γελάσω ή να κλάψω από τα γέλια;
Από όσο κατάλαβα στα μαθηματικά μπαίνουν οι πιθανότητες και η συνδυαστική; Έτσι; Αυτό σημαίνει πως θα βγει ενιαίο βιβλίο ή θα μοιραστούν τα δύο βιβλία ξεχωριστά και άγιος ο Θεός;
Καλή αρχή με τις "δέσμες" και πάλι!!
Από όσο κατάλαβα στα μαθηματικά μπαίνουν οι πιθανότητες και η συνδυαστική; Έτσι; Αυτό σημαίνει πως θα βγει ενιαίο βιβλίο ή θα μοιραστούν τα δύο βιβλία ξεχωριστά και άγιος ο Θεός;
Καλή αρχή με τις "δέσμες" και πάλι!!
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Πιστεύω πως το σύστημα καθώς και η ύλη θα παραμείνουν όπως έχουν... Αλλάζει η κυβέρνηση και δεν πρόκειται να αφήσει να υλοποιηθούν αλλαγές που έκανε οι προηγούμενη και μάλιστα στον "αέρα"
- Tolaso J Kos
- Δημοσιεύσεις: 5227
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
- Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Κρατάω μικρό καλάθι διότι ... στην Ελλάδα ζούμε!Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Παρ Μάιος 31, 2019 12:36 amΠιστεύω πως το σύστημα καθώς και η ύλη θα παραμείνουν όπως έχουν... Αλλάζει η κυβέρνηση και δεν πρόκειται να αφήσει να υλοποιηθούν αλλαγές που έκανε οι προηγούμενη και μάλιστα στον "αέρα"
Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Καλημέρα Καλημέρα.
Καταρχάς θα γίνει η αναμενόμενη μεταρρύθμιση από τον καινούργιο Υπουργό. Σπάνιο βέβαια αλλά επιβάλλεται καθότι υπάρχει το de facto οι μεταρρυθμίσεις στη Πατρίδα αυτή να είναι μεγαλύτερες ή ίσες των Κυβερνήσεων. Αν οι σοφοί έμμισθοι κορυφαίοι σύμβουλοι (αόρατοι) μείνουν οι ίδιοι, τότε τι θα εισηγηθούν προς την κατεύθυνση της υπέρβασης των δικών τους εισηγήσεων; Αν έρθουν οι καινούργιοι έμμισθοι σύμβουλοι (θα παραμείνουν και αυτοί αόρατοι;) θα πρέπει να πείσουν ότι οι άλλοι (τέως) είχαν λάθος και αυτοί έρχονται καταρχάς να διορθώσουν πριν το μεγάλο έργο των σωστών αλλαγών που θα επιτελέσουν χωρίς βέβαια κανένα διάλογο (σοφοί γαρ) με τους μαχόμενους ήρωες συναδέλφους που καλούνται να λειτουργήσουν …. Την «σοφία» των «σοφών». Και μετά μου λέει ο Αποστόλης για τα «υπερσύγχρονα» Μαθηματικά Βιβλία που απαντούν με έμφαση στην πρόκληση της εποχής !!!!!!!!!!! Αχ, Αχ, …. , Αχ.
Καταρχάς θα γίνει η αναμενόμενη μεταρρύθμιση από τον καινούργιο Υπουργό. Σπάνιο βέβαια αλλά επιβάλλεται καθότι υπάρχει το de facto οι μεταρρυθμίσεις στη Πατρίδα αυτή να είναι μεγαλύτερες ή ίσες των Κυβερνήσεων. Αν οι σοφοί έμμισθοι κορυφαίοι σύμβουλοι (αόρατοι) μείνουν οι ίδιοι, τότε τι θα εισηγηθούν προς την κατεύθυνση της υπέρβασης των δικών τους εισηγήσεων; Αν έρθουν οι καινούργιοι έμμισθοι σύμβουλοι (θα παραμείνουν και αυτοί αόρατοι;) θα πρέπει να πείσουν ότι οι άλλοι (τέως) είχαν λάθος και αυτοί έρχονται καταρχάς να διορθώσουν πριν το μεγάλο έργο των σωστών αλλαγών που θα επιτελέσουν χωρίς βέβαια κανένα διάλογο (σοφοί γαρ) με τους μαχόμενους ήρωες συναδέλφους που καλούνται να λειτουργήσουν …. Την «σοφία» των «σοφών». Και μετά μου λέει ο Αποστόλης για τα «υπερσύγχρονα» Μαθηματικά Βιβλία που απαντούν με έμφαση στην πρόκληση της εποχής !!!!!!!!!!! Αχ, Αχ, …. , Αχ.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Το ράβε ξήλωνε με οτι έχεις ..είναι νέα ;
Το μόνο σίγουρο είναι μια μικρή μείωση ωρών για μαθηματικούς
Οτι περισσεύει απο καθηγητές το χρησιμοποιούμε για διδασκαλία
Αυτό θα πει μεταρρύθμιση ...λογιστική παιδεία
Το μόνο σίγουρο είναι μια μικρή μείωση ωρών για μαθηματικούς
Οτι περισσεύει απο καθηγητές το χρησιμοποιούμε για διδασκαλία
Αυτό θα πει μεταρρύθμιση ...λογιστική παιδεία
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Ένας μαθητής διδάσκεται σε όλο το γυμνάσιο και σε Α,B λυκείου άλγεβρα και γεωμετρία. Στη Γ λυκείου θα εξετάζεται πλεον σε ανάλυση,εφαρμοσμένα μαθηματικά και λίγο από διακριτά μαθηματικά. Όλα αυτά σε ένα ενιαίο μάθημα. Δύο ερωτήσεις. ΠΟΣΟ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ; ΠΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΑ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ; Θέλετε να αυξήσετε την ύλη; Ας επανέλθουν οι μιγαδικοί. Ας μπουν στην ύλη οι πίνακες. Θελετε να εξεταστεί ο μαθητής σε πιθανότητες-στατιστική-συνδυαστική; Προσθέστε ένα κεφάλαιο με κατανομές,βγάλτε ένα καινούργιο βιβλίο και βάλτε το ως μάθημα επιλογής. Από τις χειρότερες μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει ποτέ. Ήθελαν να αυξήσουν την ύλη και έτσι απλά ένωσαν δύο βιβλία. Προς ποια κατεύθυνση έγιναν αυτές οι αλλαγές; Η καταπολέμηση της αποστήθισης θα επιτευχθεί με τεράστια αύξηση της ύλης; Προσωπική άποψη είναι ότι τα θέματα θα είναι ευκολότερα. Ή θα αποχωρήσει το καθιερωμένο θέμα Β των τελευταίων ετών και θα αντικατασταθεί με ένα εύκολο θέμα στατιστικής ή θα δούμε κάποιο συνδυαστικό θέμα με μέση τιμή,τυπική απόκλιση που θα εμπλέκονται σε άσκηση με συνάρτηση και κάποια ερωτήματα πιθανοτήτων. Δεν πρέπει όμως να εστιάσουμε στη δυσκολία των θεμάτων. Δυστυχώς οδεύουμε σε μια παραλλαγή των δεσμών. Επιφανειακή γνώση από μεγάλη ύλη και θέματα χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Έχει χαθεί τελείως το νόημα. Δε θα σωθεί ένας μαθητής αν μάθει να υπολογίζει μια παραγωγό ή ένα ολοκλήρωμα ή μια πιθανότητα. Υπάρχουν πακέτα που μας τα παρέχουν έτοιμα όλα αυτά. Σκοπός είναι μέσω όλων των παραπάνω να εξασκήσει το πνεύμα του και να αναπτύξει τη φαντασία του και τη δημιουργικότητα του. Με μια πρόχειρη και απερίσκεπτη αύξηση της ύλης, σίγουρα αυτό δε θα γίνει. Ας δώσει επιτέλους κάποιος λίγο μεγαλύτερη προσοχή στην παιδεία...
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Εντωμετασξύ σήμερα το πρωί, η ανακοίνωση διαγραφηκε (!!!) απο τη σελίδα του Υπουργειου!
https://www.alfavita.gr/panellinies/289 ... LFYYYDl2Rg
https://www.alfavita.gr/panellinies/289 ... LFYYYDl2Rg
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ - ΑΡΚΑΣ
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Λέτε να την αφαίρεσαν...
- Λάμπρος Μπαλός
- Δημοσιεύσεις: 984
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 13, 2013 12:21 pm
- Τοποθεσία: Τρίκαλα
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
και ξαφνικά νέα ανάρτηση στην οποία δεν γίνεται καμία αλλαγή στα Μαθηματικά!!!
https://www.minedu.gov.gr/publications/ ... %CE%91.pdf
https://www.minedu.gov.gr/publications/ ... %CE%91.pdf
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ - ΑΡΚΑΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
- S.E.Louridas
- Δημοσιεύσεις: 5956
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
- Τοποθεσία: Aegaleo.
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Καλημέρα.
Τουλάχιστον για τα Μαθηματικά και σε γενικές γραμμές: Επί της ουσίας θα πρέπει ο νους και η καρδιά (ναι και η καρδιά) να διαβούν από το νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο και αυτό να γίνει μέσω της διδασκαλίας των Μαθηματικών στιγμών αλλά σε συνεχή γραμμή η νοερή πορεία που έκανε ο Άνθρωπος από την ζωγραφιά της ευθείας στο χώμα έως την ώρα που απόδειξη εγκαθιδρύθηκε ως η μόνη μέθοδος επιστημονικής τεκμηρίωσης. Στη συνέχεια ο μαθητής θα πρέπει να συνηθίζει να εργάζεται με βάση αυτή σε μία αρμονική συνύπαρξη του συναισθήματος της λογικής και της αισθητικής αντίληψης. Άρα στο Δημοτικό θα πρέπει να διακονείται ο λόγος (συλλογισμοί από τα δεδομένα προς τα ζητούμενα, ανακάλυψη του πιθανού συλλογιστικού λάθους και αντανακλαστικό «επιδιόρθωσης» κτλ., κτλ.) και όχι το τεχνικό αράδιασμα των λέξεων έστω και αν τηρούνται άριστα οι κανόνες του συντακτικού, αλλά και η ομαλή μετάβαση του αισθήματος της παλινδρόμησης από τον χώρο των τριών διαστάσεων που ζούμε στην απεικονιστική όλων στον χαρτί (χώρο δύο διαστάσεων). Αυτό επιτυγχάνεται στις αρχές με τη δημιουργία και επίλυση αριθμητικών προβλημάτων (με παρουσίαση της Σκέψης - Ανάλυσης, της Λύσης και τέλος της Διερεύνισης) αλλά και με την χειρωνακτική κατασκευή στερεών που στην συνέχεια θα αναπτύσσονται ως σχήματα στις δύο διαστάσεις. Έτσι προχωράμε κτίζοντας την γνώση σε όλη αυτή την όμορφη πορεία έως τις εξειδικευμένες σπουδές. Όλα δε αυτά όχι σε ένα απομονωμένο κελί αποκομμένο από την γενικότητα της ζωής και τους απαραίτητους συσχετισμούς μεταξύ των επιστημών και των αντιλήψεων (τα πάντα σχετικά) που θα έρχονται ως ευχάριστες διαπιστώσεις και όχι ως «επιβαλλόμενο καλό». Μία βασική αρχή είναι η συγγραφή συσχετισμένων μεταξύ τους βιβλίων με τις βέλτιστες τομές στην ύλη από τάξη σε τάξη, συνιστωσών βιβλίων, που θα παράξουν την συνεχή αύξουσα γραμμή γνώσης. Άρα η συγγραφή των βιβλίων θα πρέπει να είναι σε ανοδικό αλλά ενιαίο πνεύμα. Αυτή η ανάθεση θα πρέπει να γίνει όχι με βάση «υποχρεώσεις» άλλου τύπου, αλλά ως αποτέλεσμα υπερκομματικού σχεδιασμού από ΟΡΑΤΑ άτομα κοινής αποδοχής από την αντίστοιχη επιστημονική κοινότητα. Είναι αυτά πραγματοποιήσιμα; Σίγουρα είναι αρκεί ως ικανή συνθήκη να παρθεί η ΑΓΝΗ αλλά ΙΣΧΥΡΗ θέληση, ως αποτέλεσμα αναγκαιότητας και όχι "παράξενης" σκοπιμότητα. Όμως … γίνονται τέτοια στις μέρες μας; Κάλβος: Θέλει ΑΡΕΤΗ και ΤΟΛΜΗ η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. … Κατά τα άλλα; … προχωράμε … ΝΑΙ.
Τουλάχιστον για τα Μαθηματικά και σε γενικές γραμμές: Επί της ουσίας θα πρέπει ο νους και η καρδιά (ναι και η καρδιά) να διαβούν από το νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο και αυτό να γίνει μέσω της διδασκαλίας των Μαθηματικών στιγμών αλλά σε συνεχή γραμμή η νοερή πορεία που έκανε ο Άνθρωπος από την ζωγραφιά της ευθείας στο χώμα έως την ώρα που απόδειξη εγκαθιδρύθηκε ως η μόνη μέθοδος επιστημονικής τεκμηρίωσης. Στη συνέχεια ο μαθητής θα πρέπει να συνηθίζει να εργάζεται με βάση αυτή σε μία αρμονική συνύπαρξη του συναισθήματος της λογικής και της αισθητικής αντίληψης. Άρα στο Δημοτικό θα πρέπει να διακονείται ο λόγος (συλλογισμοί από τα δεδομένα προς τα ζητούμενα, ανακάλυψη του πιθανού συλλογιστικού λάθους και αντανακλαστικό «επιδιόρθωσης» κτλ., κτλ.) και όχι το τεχνικό αράδιασμα των λέξεων έστω και αν τηρούνται άριστα οι κανόνες του συντακτικού, αλλά και η ομαλή μετάβαση του αισθήματος της παλινδρόμησης από τον χώρο των τριών διαστάσεων που ζούμε στην απεικονιστική όλων στον χαρτί (χώρο δύο διαστάσεων). Αυτό επιτυγχάνεται στις αρχές με τη δημιουργία και επίλυση αριθμητικών προβλημάτων (με παρουσίαση της Σκέψης - Ανάλυσης, της Λύσης και τέλος της Διερεύνισης) αλλά και με την χειρωνακτική κατασκευή στερεών που στην συνέχεια θα αναπτύσσονται ως σχήματα στις δύο διαστάσεις. Έτσι προχωράμε κτίζοντας την γνώση σε όλη αυτή την όμορφη πορεία έως τις εξειδικευμένες σπουδές. Όλα δε αυτά όχι σε ένα απομονωμένο κελί αποκομμένο από την γενικότητα της ζωής και τους απαραίτητους συσχετισμούς μεταξύ των επιστημών και των αντιλήψεων (τα πάντα σχετικά) που θα έρχονται ως ευχάριστες διαπιστώσεις και όχι ως «επιβαλλόμενο καλό». Μία βασική αρχή είναι η συγγραφή συσχετισμένων μεταξύ τους βιβλίων με τις βέλτιστες τομές στην ύλη από τάξη σε τάξη, συνιστωσών βιβλίων, που θα παράξουν την συνεχή αύξουσα γραμμή γνώσης. Άρα η συγγραφή των βιβλίων θα πρέπει να είναι σε ανοδικό αλλά ενιαίο πνεύμα. Αυτή η ανάθεση θα πρέπει να γίνει όχι με βάση «υποχρεώσεις» άλλου τύπου, αλλά ως αποτέλεσμα υπερκομματικού σχεδιασμού από ΟΡΑΤΑ άτομα κοινής αποδοχής από την αντίστοιχη επιστημονική κοινότητα. Είναι αυτά πραγματοποιήσιμα; Σίγουρα είναι αρκεί ως ικανή συνθήκη να παρθεί η ΑΓΝΗ αλλά ΙΣΧΥΡΗ θέληση, ως αποτέλεσμα αναγκαιότητας και όχι "παράξενης" σκοπιμότητα. Όμως … γίνονται τέτοια στις μέρες μας; Κάλβος: Θέλει ΑΡΕΤΗ και ΤΟΛΜΗ η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. … Κατά τα άλλα; … προχωράμε … ΝΑΙ.
S.E.Louridas
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Θα ήθελα να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις. Πρώτα ανακοινώθηκε την Πέμπτη 30/05/2019 βράδυ η ύλη από το υπουργείο αλλά ύστερα αποσύρθηκε γιατί ήταν εσφαλμένη. Μετά ανακοινώθηκε η έγκυρη την Παρασκευή 31/05/2019 το απόγευμα. Τελικά τα κεφάλαια της Γενικής Παιδείας (παράγωγοι,στατιστική, πιθανότητες) αφαιρέθηκαν και βάσει της ιστοσελίδας του υπουργείου δεν θα εξετάζονται στις πανελλαδικές 2020. Συνεπώς η εξεταστέα ύλη στα μαθηματικά κατεύθυνσης ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΙΔΙΑ ΜΕ ΦΕΤΟΣ. Κάνω αυτές τις διευκρινίσεις για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις. Αυτό που παρατήρησα ήταν πολύ μεγάλη αύξηση στα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης.
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Μια συνέπεια του εξοστρακισμού της ύλης των μαθηματικών γεν. παιδείας από το πρόγραμμα της Γ λυκείου είναι η παρακάτω.
Είναι γνωστό ότι μια πληθώρα σχολών έχουν εντάξει στο πρόγραμμα σπουδών τους τη Στατιστική ή (και) τις Πιθανότητες. Δεν μιλάμε μόνο για μαθηματικές ή οικονομικές, αλλά για ένα ευρύ φάσμα σχολών, όπως των επιστημών υγείας, ακόμα και θεωρητικών (όπως Ψυχολογίας και Φ.Π.Ψ.). Οι μαθητές που θα αποφοιτήσουν από το λύκειο το 2020 θα έρθουν αντιμέτωποι με τα αντικείμενα αυτά στις σχολές τους χωρίς ίσως να τα έχουν διδαχτεί ποτέ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό γιατί, μετά την αφαίρεσή τους από την ύλη της Γ λυκείου, αυτά διδάσκονται μόνο στο Γυμνάσιο: η μεν Στατιστική στο κεφ.4 των μαθηματικών της Β Γυμνασίου, οι δε Πιθανότητες στο κεφ. 5 της Γ Γυμνασίου. Όμως δεν είναι λίγοι οι διδάσκοντες του Γυμνασίου που παρακάμπτουν τα κεφάλαια αυτά λόγω πληθώρας της διδακτέας ύλης.
Είναι γνωστό ότι μια πληθώρα σχολών έχουν εντάξει στο πρόγραμμα σπουδών τους τη Στατιστική ή (και) τις Πιθανότητες. Δεν μιλάμε μόνο για μαθηματικές ή οικονομικές, αλλά για ένα ευρύ φάσμα σχολών, όπως των επιστημών υγείας, ακόμα και θεωρητικών (όπως Ψυχολογίας και Φ.Π.Ψ.). Οι μαθητές που θα αποφοιτήσουν από το λύκειο το 2020 θα έρθουν αντιμέτωποι με τα αντικείμενα αυτά στις σχολές τους χωρίς ίσως να τα έχουν διδαχτεί ποτέ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό γιατί, μετά την αφαίρεσή τους από την ύλη της Γ λυκείου, αυτά διδάσκονται μόνο στο Γυμνάσιο: η μεν Στατιστική στο κεφ.4 των μαθηματικών της Β Γυμνασίου, οι δε Πιθανότητες στο κεφ. 5 της Γ Γυμνασίου. Όμως δεν είναι λίγοι οι διδάσκοντες του Γυμνασίου που παρακάμπτουν τα κεφάλαια αυτά λόγω πληθώρας της διδακτέας ύλης.
- Ανδρέας Πούλος
- Δημοσιεύσεις: 1494
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 10:47 pm
- Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Στην φετεινή Μαθηματική Εβδομάδα που διεξάγει το Παράρτημα της ΕΜΕ στη Θεσσαλονίκη είχε παρουσιάσει σε εισήγηση
τα πιθανά προβλήματα που προκύψουν από την χωρίς επιμόρφωση, σχεδιασμό και διάλογο από την εισαγωγή εννοιών
των Πιθανοτήτων και της Συνδυαστικής στις εξετάσεις; για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. και στα Α.Τ.Ε.Ι. Μάλιστα, συνοπτικά περιέγραφα
τι κάνουν διάφορες χώρες με πληθυσμό ανάλογο της Ελλάδας για τέτοιου θέματα της μαθηματικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα,
οι Ούγγροι τα Διακριτά Μαθηματικά τα ξεκινούν από το Δημοτικό Σχολείο. Θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να αναρτήσω πάλι αυτό το κείμενό μου.
τα πιθανά προβλήματα που προκύψουν από την χωρίς επιμόρφωση, σχεδιασμό και διάλογο από την εισαγωγή εννοιών
των Πιθανοτήτων και της Συνδυαστικής στις εξετάσεις; για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. και στα Α.Τ.Ε.Ι. Μάλιστα, συνοπτικά περιέγραφα
τι κάνουν διάφορες χώρες με πληθυσμό ανάλογο της Ελλάδας για τέτοιου θέματα της μαθηματικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα,
οι Ούγγροι τα Διακριτά Μαθηματικά τα ξεκινούν από το Δημοτικό Σχολείο. Θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να αναρτήσω πάλι αυτό το κείμενό μου.
- Συνημμένα
-
- Έρευνες της Διδακτικής για τη Συνδυαστική-Πιθανότητες.pdf
- (568.8 KiB) Μεταφορτώθηκε 176 φορές
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Δημοσιεύθηκε στις 5 Ιουλίου το Φ.Ε.Κ. με την εξεταστέα ύλη όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.
https://www.alfavita.gr/panellinies/292 ... tastea-yli
Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι στα Μαθηματικά Προσανατολισμού μπορεί να μην προστέθηκε ύλη (με την έννοια ότι δεν προσθέσανε κάποιο κεφάλαιο ή ενότητα), εντούτοις υπάρχουν σημαντικές διαφορές.
Πουθενά στο παρόν Φ.Ε.Κ. δεν αναφέρονται σχόλια που αναφέρονταν στα προηγούμενα. Για παράδειγμα τα θεωρήματα, οι προτάσεις και οι αποδείξεις που φέρουν αστερίσκο (λ.χ. ορισμός ορίου σε σημείο) δύνανται να εξεταστούν.
https://www.alfavita.gr/panellinies/292 ... tastea-yli
Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι στα Μαθηματικά Προσανατολισμού μπορεί να μην προστέθηκε ύλη (με την έννοια ότι δεν προσθέσανε κάποιο κεφάλαιο ή ενότητα), εντούτοις υπάρχουν σημαντικές διαφορές.
Πουθενά στο παρόν Φ.Ε.Κ. δεν αναφέρονται σχόλια που αναφέρονταν στα προηγούμενα. Για παράδειγμα τα θεωρήματα, οι προτάσεις και οι αποδείξεις που φέρουν αστερίσκο (λ.χ. ορισμός ορίου σε σημείο) δύνανται να εξεταστούν.
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Θα δούμε τι ακριβώς θα έρθει στα σχολεία, τόσο με την ύλη , όσο και με τις οδηγίες διαχείρισης !
Εκεί μερικές φορές ξεκαθαρίζονται μερικά δύσκολα σημεία.
Καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση !
Εκεί μερικές φορές ξεκαθαρίζονται μερικά δύσκολα σημεία.
Καλό καλοκαίρι και καλή ξεκούραση !
-
- Δημοσιεύσεις: 26
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 12, 2019 2:43 pm
Re: ΝΕΑ ΥΛΗ Μαθηματικών 2020
Από όλη την εως τώρα συζήτηση μεγαλύτερη ταύτιση βρίσκω στη συγκεκριμένη απάντηση. Εντέλει προφανές είναι ότι οποιαδήποτε αλλαγή και να γίνει εκ μέρους του αξιότιμου εκάστοτε υπουργείου, η πλειονότητα των ανθρώπων θα το βαφτίζει "τσαπατσουλιά" και ότι αντιτίθεται στο οικοδόμημα της πλήρους μαθηματικής παιδείας. Συμφωνώ απόλυτα με την απάντηση σας κύριε Λουρίδα.S.E.Louridas έγραψε: ↑Σάβ Ιουν 01, 2019 8:39 amΚαλημέρα.
Τουλάχιστον για τα Μαθηματικά και σε γενικές γραμμές: Επί της ουσίας θα πρέπει ο νους και η καρδιά (ναι και η καρδιά) να διαβούν από το νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο και αυτό να γίνει μέσω της διδασκαλίας των Μαθηματικών στιγμών αλλά σε συνεχή γραμμή η νοερή πορεία που έκανε ο Άνθρωπος από την ζωγραφιά της ευθείας στο χώμα έως την ώρα που απόδειξη εγκαθιδρύθηκε ως η μόνη μέθοδος επιστημονικής τεκμηρίωσης. Στη συνέχεια ο μαθητής θα πρέπει να συνηθίζει να εργάζεται με βάση αυτή σε μία αρμονική συνύπαρξη του συναισθήματος της λογικής και της αισθητικής αντίληψης. Άρα στο Δημοτικό θα πρέπει να διακονείται ο λόγος (συλλογισμοί από τα δεδομένα προς τα ζητούμενα, ανακάλυψη του πιθανού συλλογιστικού λάθους και αντανακλαστικό «επιδιόρθωσης» κτλ., κτλ.) και όχι το τεχνικό αράδιασμα των λέξεων έστω και αν τηρούνται άριστα οι κανόνες του συντακτικού, αλλά και η ομαλή μετάβαση του αισθήματος της παλινδρόμησης από τον χώρο των τριών διαστάσεων που ζούμε στην απεικονιστική όλων στον χαρτί (χώρο δύο διαστάσεων). Αυτό επιτυγχάνεται στις αρχές με τη δημιουργία και επίλυση αριθμητικών προβλημάτων (με παρουσίαση της Σκέψης - Ανάλυσης, της Λύσης και τέλος της Διερεύνισης) αλλά και με την χειρωνακτική κατασκευή στερεών που στην συνέχεια θα αναπτύσσονται ως σχήματα στις δύο διαστάσεις. Έτσι προχωράμε κτίζοντας την γνώση σε όλη αυτή την όμορφη πορεία έως τις εξειδικευμένες σπουδές. Όλα δε αυτά όχι σε ένα απομονωμένο κελί αποκομμένο από την γενικότητα της ζωής και τους απαραίτητους συσχετισμούς μεταξύ των επιστημών και των αντιλήψεων (τα πάντα σχετικά) που θα έρχονται ως ευχάριστες διαπιστώσεις και όχι ως «επιβαλλόμενο καλό». Μία βασική αρχή είναι η συγγραφή συσχετισμένων μεταξύ τους βιβλίων με τις βέλτιστες τομές στην ύλη από τάξη σε τάξη, συνιστωσών βιβλίων, που θα παράξουν την συνεχή αύξουσα γραμμή γνώσης. Άρα η συγγραφή των βιβλίων θα πρέπει να είναι σε ανοδικό αλλά ενιαίο πνεύμα. Αυτή η ανάθεση θα πρέπει να γίνει όχι με βάση «υποχρεώσεις» άλλου τύπου, αλλά ως αποτέλεσμα υπερκομματικού σχεδιασμού από ΟΡΑΤΑ άτομα κοινής αποδοχής από την αντίστοιχη επιστημονική κοινότητα. Είναι αυτά πραγματοποιήσιμα; Σίγουρα είναι αρκεί ως ικανή συνθήκη να παρθεί η ΑΓΝΗ αλλά ΙΣΧΥΡΗ θέληση, ως αποτέλεσμα αναγκαιότητας και όχι "παράξενης" σκοπιμότητα. Όμως … γίνονται τέτοια στις μέρες μας; Κάλβος: Θέλει ΑΡΕΤΗ και ΤΟΛΜΗ η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. … Κατά τα άλλα; … προχωράμε … ΝΑΙ.
Επι του πρακτέου όμως, οποιαδήποτε αύξηση της ύλης είναι ευπρόσδεκτη για τον απλούστατο λόγο ότι με την εισαγωγή νέου υλικού θα αναζωογονηθεί η ποικιλία θεμάτων που μπορεί η Επιτροπή να βάλει με αποτέλεσμα να μειωθούν έστω και λίγο τα αποτρόπαια των τελευταίων ετών όπου τα θέματα έχουν στερέψει και προσπαθούν ακομη και από την θεωρία (αν είναι δυνατόν) να προσθέσουν ποικιλία.
Εντέλει σίγουρα η γενική διδασκαλία των μαθηματικών σε όλο το σχολικό σύστημα είναι κάπως περίεργη και σίγουρα πρέπει αυτό σταδιακά να διορθωθεί, αλλά βραχυπρόθεσμα η αύξηση της ύλης είναι κάτι κατ'εμέ καλό για τον μελλοντικό υποψήφιο μαθηματικών.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Bing [Bot], Google [Bot] και 22 επισκέπτες