Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

Συντονιστές: m.pαpαgrigorakis, Καρδαμίτσης Σπύρος, Πρωτοπαπάς Λευτέρης, R BORIS, KAKABASBASILEIOS, Μπάμπης Στεργίου

Stelios V8
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 14, 2018 10:42 pm

Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Stelios V8 » Τετ Απρ 10, 2019 6:48 pm

Το παρακάτω διαγώνισμα επιμελήθηκαν οι μαθηματικοί του 4ου Λυκείου Πετρούπολης

Βλάχος Σπύρος , Καλαμάτας Άρης και Τσαγκάρης Κώστας .
Συνημμένα
Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 19.docx
(62.56 KiB) Μεταφορτώθηκε 479 φορές



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
M.S.Vovos
Δημοσιεύσεις: 931
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2015 5:45 pm

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από M.S.Vovos » Τετ Απρ 10, 2019 11:22 pm

Εντάξει αν αυτό είναι ερώτημα Β1 τότε οι άνθρωποι διδάσκουν στο Princeton. Ειλικρινά θα ήθελα να δω τα ποσοστά, αν και βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι θα είναι άκρως απογοητευτικά. Επίσης, θα ήθελα να σχολιάσω το κακόγουστο ερώτημα Δ4. Ποιος ο λόγος να εμφανιστούν διανύσματα που κρύβουν γεωμετρικές ερμηνείες και μια σχέση με f που δεν έχει τίποτα γεωμετρικό. Τέλος, ποιος έχει δώσει στους μαθητές το σύμβολο \mathbb{R}_{+}^{*} και τί νόημα έχει να δοθεί έτσι το ερώτημα Δ1; Τι σημαίνει αν ισχύει μόνο η ισότητα; Είναι σαν να ακυρώνουμε την σχέση που μας δίνεται παραπάνω (γνώμη μου).

Δεν υπάρχει διαβάθμιση. Το διαγώνισμα δεν είναι ολοκληρωμένο μιας και δεν εξετάζει τις βασικές έννοιες που πρέπει να εξεταστούν. Υπάρχει μια προσπάθεια του θεματοδότη να δημιουργήσει "πρωτότυπα" θέματα που δεν ανταποκρίνονται στην βιβλιογραφία. Το διαγώνισμα μοιάζει σαν ένα συνονθύλευμα ιδεών.


Είναι αυταπάτη ότι η νεότητα είναι ευτυχισμένη, μια αυταπάτη αυτών που την έχουν χάσει. W. Somerset Maugham
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Πέμ Απρ 11, 2019 12:07 am

Έχω την εντύπωση ότι η περίπτωση g(x)=-1 δεν μπορεί να απορριφθεί. Μήπως οι θεματοδότες διευκρίνισαν ή έθεταν ότι το πολυώνυμο είναι μη σταθερό ή βαθμού μεγαλύτερου ή ίσου του ένα;


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Ratio
Δημοσιεύσεις: 258
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Πέμ Απρ 11, 2019 11:18 am

Για το (Β1)
'Εστω g(x) πολυώνυμο n βαθμού. Τότε g'(x) θα είναι πολυώνυμο n-1 βαθμού , επομένως το [g'(x)]^{2} θα είναι πολυώνυμο 2(n-1) βαθμού.
Από τη δοθείσα σχέση και όσα ισχύουν για τους βαθμούς των πολυωνύμων θα έχουμε  2(n-1)=n \Leftrightarrow n=2
Από εκεί και πέρα βγαίνει πολύ εύκολα

ΥΓ Νομίζω ότι δεν είναι δύσκολο απλά θέλει να θυμούνται τί συμβαίνει με τους βαθμούς των πολυωνύμων στις πράξεις [Αλγεβρα Β' Λυκείου ] και στην παραγώγιση


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13277
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Πέμ Απρ 11, 2019 11:46 am

Συμφωνώ με τον Χρήστο Ντάβα. Στο (2α) έπρεπε να δοθεί διευκρίνιση ότι το πολυώνυμο δεν είναι σταθερό.

Επίσης στο A(v) το τελευταίο διάστημα θα έπρεπε να είναι ανοιχτό, αφού από την εκφώνηση τα a,b δεν είναι ρίζες.


Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Πέμ Απρ 11, 2019 12:56 pm

Ratio έγραψε:
Πέμ Απρ 11, 2019 11:18 am
Για το (Β1)
'Εστω g(x) πολυώνυμο n βαθμού. Τότε g'(x) θα είναι πολυώνυμο n-1 βαθμού , επομένως το [g'(x)]^{2} θα είναι πολυώνυμο 2(n-1) βαθμού.
Από τη δοθείσα σχέση και όσα ισχύουν για τους βαθμούς των πολυωνύμων θα έχουμε  2(n-1)=n \Leftrightarrow n=2
Από εκεί και πέρα βγαίνει πολύ εύκολα

ΥΓ Νομίζω ότι δεν είναι δύσκολο απλά θέλει να θυμούνται τί συμβαίνει με τους βαθμούς των πολυωνύμων στις πράξεις [Αλγεβρα Β' Λυκείου ] και στην παραγώγιση
Αν ένα πολυώνυμο είναι n βαθμού τότε η παραγωγός του δεν είναι κατ' ανάγκην n-1 βαθμού.
Η περίπτωση φαίνεται τετριμμένη αλλά δεν μπορεί να εξαιρεθεί, όταν το πολυώνυμο είναι μηδενικού βαθμού όπου η παραγωγός του είναι αορίστου βαθμού. Είτε το ακόμα πιο τετριμμένο όταν το πολυώνυμο και η παράγωγος αυτού έχουν ίσο βαθμο ,δηλαδή αόριστο βαθμό.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Πέμ Απρ 11, 2019 1:53 pm

M.S.Vovos έγραψε:
Τετ Απρ 10, 2019 11:22 pm
θέματα που δεν ανταποκρίνονται στην βιβλιογραφία.
Από περιέργεια η βιβλιογραφία ποιά είναι;


Άβαταρ μέλους
Ratio
Δημοσιεύσεις: 258
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Πέμ Απρ 11, 2019 2:13 pm

Η εκφώνηση αναφέρει πολυώνυμο g

Σύμφωνα με τον ορισμό στο βιβλίο της Αλγεβρας Β' Λυκείου
έχουμε:
2019-04-11 (1).png
2019-04-11 (1).png (124.18 KiB) Προβλήθηκε 2047 φορές
οποτε λογικά οι θεματοδότες θα είχαν στο μυαλό τους αυτό. Βέβαια καλύτερα να μας απαντήσουν οι ίδιοι . Πάντως εμένα αυτό το θέμα μου άρεσε πολύ γιατί ξεφεύγει αρκετά από τα συνηθισμένα


Άβαταρ μέλους
Ratio
Δημοσιεύσεις: 258
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Πέμ Απρ 11, 2019 2:16 pm

Al.Koutsouridis έγραψε:
Πέμ Απρ 11, 2019 1:53 pm
M.S.Vovos έγραψε:
Τετ Απρ 10, 2019 11:22 pm
θέματα που δεν ανταποκρίνονται στην βιβλιογραφία.
Από περιέργεια η βιβλιογραφία ποιά είναι;
Και σε μένα έκανε εντύπωση αυτό με τη βιβλιογραφία. Αναφορά στα πολυώνυμα και τις παραγώγους γίνεται εκτεταμένα ακόμα και στις πιο γνωστές βιβλιογραφίες


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Πέμ Απρ 11, 2019 2:45 pm

Εμείς που χουμε Linux πώς θα δούμε το διαγώνισμα; Χάθηκε ένα .pdf ; Γενικά τα έγγραφα Word δημιουργούν προβλήματα συμβατότητας.


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13277
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Πέμ Απρ 11, 2019 3:54 pm

Tolaso J Kos έγραψε:
Πέμ Απρ 11, 2019 2:45 pm
Εμείς που χουμε Linux πώς θα δούμε το διαγώνισμα; Χάθηκε ένα .pdf ; Γενικά τα έγγραφα Word δημιουργούν προβλήματα συμβατότητας.
Συνημμένα
Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 19.pdf
(707.15 KiB) Μεταφορτώθηκε 92 φορές


Stelios V8
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 14, 2018 10:42 pm

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Stelios V8 » Πέμ Απρ 11, 2019 7:06 pm

Αρχικά να σας ευχαριστήσω για τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας καθώς μέσα από αυτά γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι .
Εντάξει αν αυτό είναι ερώτημα Β1 τότε οι άνθρωποι διδάσκουν στο Princeton.
Γενικά όταν βγαίνει ένας διαγώνισμα μαζεύονται οι μαθηματικοί με το υποψήφιο τελείως δικό τους διαγώνισμα και βάζουν π.χ. μαζί τα Σ-Λ και όταν είναι 3 ο καθένας το θέμα του . Οπότε το γεγονός ότι ήταν Β1 δε με προβληματίζει γιατί στο υποψήφιο διαγώνισμα εκείνου του καθηγητή που έβαλε το θέμα Β το Γ1 ήταν δυσκολότερο και υπήρχε κλιμάκωση .
Ειλικρινά θα ήθελα να δω τα ποσοστά, αν και βάζω το χέρι μου στη φωτιά ότι θα είναι άκρως απογοητευτικά.
Ευτυχώς τα αποτελέσματα δεν ήταν απογοητευτικά .
Πιο συγκεκριμένα , αν εξαιρέσουμε τους μαθητές που με οποιαδήποτε θέματα δε θα έγραφαν τίποτα , οι υπόλοιποι πήγαν καλά και είχαμε 88, 92, 97, 98 . Το διαγώνισμα ήταν για δύο διδακτικές ώρες και έγραψαν όλα τα παιδιά που δίνουν το μάθημα .
Δεν υπάρχει διαβάθμιση. Το διαγώνισμα μοιάζει σαν ένα συνονθύλευμα ιδεών.
Θα πω μόνο ότι οι θεματοδότες ήταν 3 έτσι είναι λογικό (εν μέρη) να μοιάζει ως συνονθύλευμα ιδεών και π.χ. να μην υπάρχει και η διαβάθμιση κ.α.
Το διαγώνισμα δεν είναι ολοκληρωμένο μιας και δεν εξετάζει τις βασικές έννοιες που πρέπει να εξεταστούν. Υπάρχει μια προσπάθεια του θεματοδότη να δημιουργήσει "πρωτότυπα" θέματα που δεν ανταποκρίνονται στην βιβλιογραφία.
Βιβλιογραφία=Σχολικό Βιβλίο και όπως έχουμε από τα θέματα των Πανελληνίων τα δύο τελευταία χρόνια, που άλλαξε και η επιτροπή ,βλέπουμε μια αλλαγή στο σκηνικό ένα back to the basics π.χ. όταν εξετάζουμε τριγωνομετρία γιατί να μην εξετάσουμε και πολυώνυμα . Όσον αφορά τις βασικές έννοιες: στις εξετάσεις του 2017 είχαν εξεταστεί όλες;;; Αυτό δε μπορεί να συμβεί ειδικά σε ένα δίωρο διαγώνισμα .
Έχω την εντύπωση ότι η περίπτωση g(x)=-1 δεν μπορεί να απορριφθεί. Μήπως οι θεματοδότες διευκρίνισαν ή έθεταν ότι το πολυώνυμο είναι μη σταθερό ή βαθμού μεγαλύτερου ή ίσου του ένα;
Έβαλα την πρώτη έκδοση του διαγωνίσματος κατά λάθος , που δεν είχε προστεθεί το (μη σταθερό) ζητώ συγνώμη δικό μου λάθος .
Επίσης στο A(v) το τελευταίο διάστημα θα έπρεπε να είναι ανοιχτό, αφού από την εκφώνηση τα a,b δεν είναι ρίζες.
Δεν έχει κάτι το ερώτημα: είτε λέγαμε ανοικτό είτε κλειστό είτε δεξιά ανοικτό αριστερά κλειστό κ.λ.π. Όπως είναι διατυπωμένο είναι μια χαρά .
Εμείς που χουμε Linux πώς θα δούμε το διαγώνισμα; Χάθηκε ένα .pdf ; Γενικά τα έγγραφα Word δημιουργούν προβλήματα συμβατότητας.
Δεν είχα λάβει υπόψη μου αυτήν την τεχνολογική παράμετρο. Tο έστειλα σε word για να μπορείτε να το τροποποιήσετε . Πρόβλημα συμβατότητας δε δημιουργείτε εκτός αν κάποιος έχει παλιά ή ''σπασμένη'' έκδοση του word .

Ευχαριστώ όλους όσους ασχολήθηκαν !


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Διαγώνισμα μέχρι παραγώγους 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Πέμ Απρ 11, 2019 8:00 pm

Stelios V8 έγραψε:
Πέμ Απρ 11, 2019 7:06 pm
Εμείς που χουμε Linux πώς θα δούμε το διαγώνισμα; Χάθηκε ένα .pdf ; Γενικά τα έγγραφα Word δημιουργούν προβλήματα συμβατότητας.
Δεν είχα λάβει υπόψη μου αυτήν την τεχνολογική παράμετρο. Tο έστειλα σε word για να μπορείτε να το τροποποιήσετε . Πρόβλημα συμβατότητας δε δημιουργείτε εκτός αν κάποιος έχει παλιά ή ''σπασμένη'' έκδοση του word .
Μα το Linux δεν έχει Word. Δεν έχει καν Microsoft Office! Έχει Libre Office . Όλα καλά όμως αφού ο Γιώργος ανέβασε το .pdf!


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Απάντηση

Επιστροφή σε “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες