Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

Γρίφοι, Σπαζοκεφαλιές, προβλήματα λογικής, μαθηματικά παιχνίδια, αινίγματα

Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος

freyia
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 15, 2011 9:44 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#181

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από freyia » Πέμ Μαρ 08, 2012 7:36 am

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Α και Β Γυμνασίου

5. Λόγω περιορισμού στο βάρος, σε ένα ασανσέρ επιτρέπεται να μπούν είτε το μέγιστο 12 ενήλικες είτε το μέγιστο 20 παιδιά. Εννοείται ότι επιτρέπεται να μπουν και ανάμικτοι, ενήλικες και παιδιά. Αν μπήκαν στο ασανσέρ 9 ενήλικες, ποιος είναι ο πιο μεγάλος αριθμός παιδιών που επιτρέπεται να μπεί; (Για λόγους πρακτικούς, θεωρούμε ότι όλοι οι ενήλικες ζυγίζουν το ίδιο μεταξύ τους, όλα τα παιδιά ζυγίζουν το ίδιο μεταξύ τους και ότι \displaystyle{12} ενήλικες ζυγίζουν όσο \displaystyle{20} παιδιά.

Α) \displaystyle{3} , Β) \displaystyle{4} , Γ) \displaystyle{5} , Δ) \displaystyle{6} , Ε) \displaystyle{8}

(ΚΑΓΚΟΥΡΟ, 2009)
ΛΥΣΗ

Εντελώς υποθετικά :P
Υποθέτουμε ότι κάθε παιδί ζυγίζει 1 κιλό . Άμα κάθε ενήλικας ζυγίζει x κιλά, τότε έχουμε 12x=20 επομένως
x=\frac{5}{3}. Δηλαδή κάθε ενήλικας ζυγίζει \frac{5}{3} κιλά. Οι 9 ενήλικες ζυγίζουνε 9.\frac{5}{3}=15 κιλά. Επομένως χρειαζόμαστε το μέγιστο 5 κιλά ακόμα που αντιστοιχούνε σε 5 παιδιά. Επομένως σωστό είναι το Γ)


freyia
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 15, 2011 9:44 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#182

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από freyia » Πέμ Μαρ 08, 2012 7:54 am

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Α και Β Γυμνασίου

6. Ο Νίκος ζωγράφισε ένα οξυγώνιο και ένα αμβλυγώνιο τρίγωνο. Οι \displaystyle{4} από τις γωνίες των δύο τριγώνων ήσαν
\displaystyle{120^{0} , 80^{0} , 55^{0}} και \displaystyle{10^{0}}. Πόσων μοιρών είναι η μικρότερη γωνία του οξυγωνίου τριγώνου;

Α) \displaystyle{5^{0}} ,Β) \displaystyle{10^{0}} , Γ) \displaystyle{45^{0}} , Δ) \displaystyle{55^{0}} , Ε) Δεν μπορούμε να ξέρουμε.

(ΚΑΓΚΟΥΡΟ , 2009)
ΛΥΣΗ

Η γωνία των 120^{0} ανήκει στο αμβλυγώνιο τρίγωνο. Η γωνία των 80^{0} δεν είναι δυνατόν να ανήκει στο αμβλυγώνιο τρίγ, γιατί τότε το άθροισμα των γωνιών του θα ξεπέρναγε τις 180^{0}. Επομένως η γωνία 80^{0} θα ανήκει στο οξυγώνιο τρίγωνο. ,Αμα υποθέσουμε ότι η 55^{0} ανήκει στο αμβλυγώνιο, τότε η 10^{0} θα ανήκε στο οξυγώνιο και τότε επειδή 80+10=90 το οξυγώνιο θα ήταν ορθογώνιο, που αυτό δεν γίνεται. Επομένως η γωνία των 55^{0} ανήκει στο οξυγώνιο και άρα η τρίτη γωνία του είναι 180-80-55=45 μοίρες.
Επομένως σωστό είναι το Γ)


freyia
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 15, 2011 9:44 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#183

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από freyia » Πέμ Μαρ 08, 2012 10:10 am

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου

8. Έχουμε ένα πενταψήφιο φυσικό αριθμό που όλα τα ψηφία του είναι μη μηδενικά. Κάθε ψηφίο του αρχίζοντας από το τρίτο (η μέτρηση γίνεται από αριστερά προς τα δεξιά) είναι το άθροισμα των δύο προηγουμένων. Πόσοι τέτοιοι πενταψήφιοι φυσικοί αριθμοί υπάρχουν;

Α) 2 , Β)3 , Γ) 4 , Δ) 5 , Ε) 6
ΛΥΣΗ

Άμα το πρώτο ψηφίο είναι το x και το δεύτερο το y τότε το τρίτο είναι το x+y, το τέταρτο x+2y και το πέμπτο (δηλαδή το ψηφίο μονάδων) είναι το 2x+3y. Αλλά πρέπει να συμβαίνει 0<2x+3y<10. Επομένως η πιο μεγάλη τιμή τουyείναι το 2, γιατί άμα ήτανεy\geq 3 τότε 3y\geq 9 και επειδή x\geq 1 δηλαδή 2x\geq 2 και συνεπώς
3y+2x\geq11 αλλά αυτό δεν γίνεται επειδή τo 2x+3y είναι ψηφίo.
Επομένως οι μόνες δυανατές τιμές του y είναι το 1 και το 2.
*******Αμα είναι το y 1 τότε οι δυνατές τιμές του x είναι το 1 το 2 και το 3

******Αμα είναι το y 2 τότε η τιμή του x είναι το 1

Επομένως όλοι οι πενταψήφιοι αριθμοί είναι τέσσερις

ΣΩΣΤΟ λοιπόν είναι το Γ)


Άβαταρ μέλους
Ch.Chortis
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: Παρ Φεβ 10, 2012 7:02 pm
Τοποθεσία: Ελλαδιστάν

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#184

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ch.Chortis » Πέμ Μαρ 08, 2012 6:56 pm

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου
9. Αν n φυσικός αριθμός, συμβολίζουμε με n! το γινόμενο των αριθμών 1.2.3.....(n-1).n. Π.χ αν n=3 τότε n!=1.2.3=6. Αν για κάποιον n είναι n!=2^{15}.3^{6}.5^{3}.7^{2}.11.13, ποιος είναι ο n;
Α) 13 , Β) 14 , Γ)15 , Δ) 16 , Ε) 17
Ο αριθμός γράφεται και έτσι:\displaystyle 2^{15}\cdot 3^{6}\cdot 5^3\cdot 7^2\cdot 11\cdot 13=2\cdot 3\cdot 2^2\cdot 5\cdot 2*3\cdot 7\cdot 2^3\cdot 3^2\cdot 2*5\cdot 11\cdot 2^2*3\cdot 13\cdot 2*7\cdot 5*3\cdot 2^4=1\cdot 2\cdot 3\cdot 4\cdot 5\cdot 6\cdot 7\cdot 8\cdot 9\cdot 10\cdot 11\cdot 12\cdot 13\cdot 14\cdot 15\cdot 16.Άρα το Δ.ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Επίτηδες χρησιμοποίησα αυτό το σύμβολο * για το πολλαπλασιασμό για να κάνω τις πράξεις να ξεχωρίζουν.


"Ο,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό.":Φρειδερίκος Νίτσε
"Τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου.":Λούντβιχ Βιτγκενστάιν
"Οι έξυπνοι άνθρωποι λύνουν προβλήματα. Οι σοφοί τα αποφεύγουν.":Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άβαταρ μέλους
Ch.Chortis
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: Παρ Φεβ 10, 2012 7:02 pm
Τοποθεσία: Ελλαδιστάν

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#185

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ch.Chortis » Πέμ Μαρ 08, 2012 10:24 pm

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου
10. Πόσοι θετικοί ακέραιοι p υπάρχουν για τους οποίους μπορούμε να βρούμε θετικό ακέραιο q με pq=5+p+q;
Α) 1 , Β) 2 , Γ) 3 , Δ) 4 , Ε) 5
Δεν είμαι σίγουρος για τη λύση μου αλλά αν υπάρχει λάθος είμαι σίγουρος θα μου το πείτε.Έχουμε: \displaystyle pq=5+p+q \Leftrightarrow pq-5=p+q \Leftrightarrow (pq-5)^2=(p+q)^2 \Leftrightarrow p^2q^2-10pq+25=p^+2pq+q^2 \Leftrightarrow p^2q^2-12pq-(p^2+q^2-25)=0.Το θεωρούμε τριώνυμο ως προς pq και έχουμε: \displaystyle \Delta=(-12)^2-4\cdot [-(p^2+q^2-25)]=144+4(p^2+q^2-25)=4(36-25+p^2+q^2)=4(p^2+q^2+11)\geq 0 \Rightarrow (p^2+q^2+11)\geq 0 \Rightarrow p^2+q^2+11>0 που ισχύει αφού όλοι οι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι του μηδενός.Δηλαδή η εξίσωση έχει δύο λύσεις εκ των οποίων καμμία δεν είναι =0.(αφού p,q \in \mathbb {N}Άρα το Β.
τελευταία επεξεργασία από Ch.Chortis σε Παρ Μαρ 09, 2012 8:39 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


"Ο,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό.":Φρειδερίκος Νίτσε
"Τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου.":Λούντβιχ Βιτγκενστάιν
"Οι έξυπνοι άνθρωποι λύνουν προβλήματα. Οι σοφοί τα αποφεύγουν.":Άλμπερτ Αϊνστάιν
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#186

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Πέμ Μαρ 08, 2012 10:41 pm

Ch.Chortis έγραψε:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου
9. Αν n φυσικός αριθμός, συμβολίζουμε με n! το γινόμενο των αριθμών 1.2.3.....(n-1).n. Π.χ αν n=3 τότε n!=1.2.3=6. Αν για κάποιον n είναι n!=2^{15}.3^{6}.5^{3}.7^{2}.11.13, ποιος είναι ο n;
Α) 13 , Β) 14 , Γ)15 , Δ) 16 , Ε) 17
Ο αριθμός γράφεται και έτσι:\displaystyle 2^{15}\cdot 3^{6}\cdot 5^3\cdot 7^2\cdot 11\cdot 13=2\cdot 3\cdot 2^2\cdot 5\cdot 2*3\cdot 7\cdot 2^3\cdot 3^2\cdot 2*5\cdot 11\cdot 2^2*3\cdot 13\cdot 2*7\cdot 5*3\cdot 2^4=1\cdot 2\cdot 3\cdot 4\cdot 5\cdot 6\cdot 7\cdot 8\cdot 9\cdot 10\cdot 11\cdot 12\cdot 13\cdot 14\cdot 15\cdot 16.Άρα το Δ.ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Επίτηδες χρησιμοποίησα αυτό το σύμβολο * για το πολλαπλασιασμό για να κάνω τις πράξεις να ξεχωρίζουν.
:10sta10:

Σωστά σκέφτηκες για την άσκηση αυτή. Την επόμενη πρέπει να την ξαναπροσπαθήσεις και αν κάπου σε δυσκολέψει θα δώσω την λύση της.


Άβαταρ μέλους
Ch.Chortis
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: Παρ Φεβ 10, 2012 7:02 pm
Τοποθεσία: Ελλαδιστάν

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#187

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ch.Chortis » Κυρ Μαρ 11, 2012 10:07 am

ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:
Ch.Chortis έγραψε:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ έγραψε:Για την Γ΄Γυμνασίου και την Α΄Λυκείου
9. Αν n φυσικός αριθμός, συμβολίζουμε με n! το γινόμενο των αριθμών 1.2.3.....(n-1).n. Π.χ αν n=3 τότε n!=1.2.3=6. Αν για κάποιον n είναι n!=2^{15}.3^{6}.5^{3}.7^{2}.11.13, ποιος είναι ο n;
Α) 13 , Β) 14 , Γ)15 , Δ) 16 , Ε) 17
Ο αριθμός γράφεται και έτσι:\displaystyle 2^{15}\cdot 3^{6}\cdot 5^3\cdot 7^2\cdot 11\cdot 13=2\cdot 3\cdot 2^2\cdot 5\cdot 2*3\cdot 7\cdot 2^3\cdot 3^2\cdot 2*5\cdot 11\cdot 2^2*3\cdot 13\cdot 2*7\cdot 5*3\cdot 2^4=1\cdot 2\cdot 3\cdot 4\cdot 5\cdot 6\cdot 7\cdot 8\cdot 9\cdot 10\cdot 11\cdot 12\cdot 13\cdot 14\cdot 15\cdot 16.Άρα το Δ.ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Επίτηδες χρησιμοποίησα αυτό το σύμβολο * για το πολλαπλασιασμό για να κάνω τις πράξεις να ξεχωρίζουν.
:10sta10:

Σωστά σκέφτηκες για την άσκηση αυτή. Την επόμενη πρέπει να την ξαναπροσπαθήσεις και αν κάπου σε δυσκολέψει θα δώσω την λύση της.
Έχουμε: \displaystyle pq=p+q+5 \Leftrightarrow pq-p=q+5 \Leftrightarrow p(q-1)=q+5 \Leftrightarrow p=\frac {q+5} {q-1}=\frac {q-1+6} {q-1}=1+\frac {6} {q-1}
Αφού p,q \in \mathbb {N} θα πρέπει q-1=1 ή 2 ή 3 ή 6 \Leftrightarrow q=2 ή 3 ή 4 ή 7 και άρα για q=2 \Rightarrow p=7 ,  q=3 \Rightarrow p=4 ,  q=4 \Rightarrow p=3 ,  q=7 \Rightarrow p=2.
Η λύση δεν είναι δική μου αλλά του αγαπητού δασκάλου κύριου ΔΗΜΗΤΡΗ.


"Ο,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό.":Φρειδερίκος Νίτσε
"Τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου.":Λούντβιχ Βιτγκενστάιν
"Οι έξυπνοι άνθρωποι λύνουν προβλήματα. Οι σοφοί τα αποφεύγουν.":Άλμπερτ Αϊνστάιν
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#188

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Κυρ Μαρ 11, 2012 7:02 pm

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στα παιδιά που θα διαγωνισθούν το ερχόμενο Σάββατο στον διαγωνισμό ΚΑΓΚΟΥΡΟ στον οποίο και φέτος η συμμετοχή είναι πολύ μεγάλη.


freediver
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Τρί Μάιος 10, 2011 8:09 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#189

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από freediver » Δευ Μαρ 12, 2012 9:59 pm

Δεν μπορω να βρω σχεδον τιποτα (εκτος απο τα προτεινομενα θεματα της επισημης ιστοσελιδας) απο ασκησεις για το επιπεδο της Β δημοτικου, εχετε να μου προτεινετε κατι??


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#190

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Δευ Μαρ 12, 2012 11:56 pm

freediver έγραψε:Δεν μπορω να βρω σχεδον τιποτα (εκτος απο τα προτεινομενα θεματα της επισημης ιστοσελιδας) απο ασκησεις για το επιπεδο της Β δημοτικου, εχετε να μου προτεινετε κατι??

Καλησπέρα. Η Β Δημοτικού, γράφει φέτος για πρώτη φορά, οπότε δεν έχουμε παλαιότερα θέματα . Σίγουρα όμως θα είναι ερωτήσεις που θα βασίζονται σε απλή λογική, με απλά σχηματάκια πολλές από αυτές, όπου για να απαντήσουν οι μικροί μαθητές, θα απαιτούνται μόνο οι στοιχειώδεις γνώσεις και η φαντασία που μπορούν να διαθέτουν.

Είναι πάντως βέβαιο ότι οι μικροί μαθητές, όπως και των άλλων τάξεων, θα ενθουσιαστούν τόσο από τα πολύ όμορφα θέματα, όσο και από την όλη διαδικασία.

Και πάλι ΚΑΛΗ ΕΙΤΥΧΙΑ και ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ σε όλους τους συμμετέχοντες.


K.alexander7
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 5:56 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#191

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από K.alexander7 » Σάβ Μαρ 17, 2012 8:32 pm

Πως σας φάνηκαν τα θέματα παιδιά; Εγώ έδινα με την Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-Α ΛΥΚΕΙΟΥ και τα βρήκα όμορφα ειδικά το 23, το 26( :coolspeak: ), το28 και το 30( :10sta10: ). Έλυσα σωστά 22/30 κυρίως λόγω χρόνου. Είναι κατά την γνώμη μου ο πιο ευχάριστος διαγωνισμός :P


Αλέξανδρος Κουτσιομύτης
Άβαταρ μέλους
Ch.Chortis
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: Παρ Φεβ 10, 2012 7:02 pm
Τοποθεσία: Ελλαδιστάν

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#192

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ch.Chortis » Σάβ Μαρ 17, 2012 9:48 pm

Πολύ καλά τα πήγες(σου έχω γράψει και ΠΜ).Δεν τα πήγα και τόσο καλά,για να πω την αλήθεια,αλλά μου άρεσαν τα θέματα,τα οποία ήταν βατά(εγώ απλά δε λειτούργησα).Καλά αποτελέσματα σε όλους όσους έλαβαν συμμετοχή.


"Ο,τι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό.":Φρειδερίκος Νίτσε
"Τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου.":Λούντβιχ Βιτγκενστάιν
"Οι έξυπνοι άνθρωποι λύνουν προβλήματα. Οι σοφοί τα αποφεύγουν.":Άλμπερτ Αϊνστάιν
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#193

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Σάβ Μαρ 17, 2012 10:23 pm

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα ο παγκόσμιος διαγωνισμός ΚΑΓΚΟΥΡΟ. Μπράβο σε όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος και καλή πρόοδο σε όλους.΄Και ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στους διοργανωτές του διαγωνισμού ΜΙΧΑΛΗ ΛΑΜΠΡΟΥ και ΝΙΚΟ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ.

Από το θαυμάσιο βιβλίο που δόθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες , (Τόμος 6), θα γράψω από ένα θέμα για κάθε τάξη, για να πάρουν μια ιδέα όσοι δεν έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό.

1. (Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ). Η Λερναία Ύδρα έχει \displaystyle{3} κεφάλια. Όταν της κόψουν ένα κεφάλι, τότε φυτρώνουν \displaystyle{3} καινούργια.
Ο Ηρακλής της έκοψε ένα κεφάλι και μετά άλλο ένα. Πόσα κεφάλια έχει τώρα η Λερναία Ύδρα;


2. (Γ ΚΑΙ Δ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ). Στο πρώτο σχολικό λεωφορείο, μπήκαν \displaystyle{30} μαθητές, στο δεύτερο \displaystyle{20}, στο τρίτο \displaystyle{23}, στο τέταρτο \displaystyle{25} και στο τελευταίο \displaystyle{29} μαθητές. Σε ένα από αυτά τα λεωφορεία τα κορίτσια ήταν διπλάσια σε αριθμό από τα αγόρια. Πόσους μαθητές είχε αυτό το λεωφορείο;


3. (Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ). Ρίχνουμε μια μπάλα από την οροφή ενός σπιτιού που είναι σε ύψος \displaystyle{18} μέτρων. Κάθε φορά που η μπάλα χτυπάει το έδαφος, σηκώνεται σε ύψος ίσο με τα \displaystyle{2}/\displaystyle{3} του μέγιστου ύψους που βρέθηκε την προηγούμενη φορά. Πόσες φορές η μπάλα θα ανέβει σε ύψος μεγαλύτερο από \displaystyle{6} μέτρα;


4. (Α ΚΑΙ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ). Ο Πυθαγόρας θέλει να χωρίσει τους αριθμούς 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 και 7 σε δύο ομάδες έτσι ώστε το άθροισμα των αριθμών στη μία ομάδα να είναι ίσο με το άθροισμα των αριθμών στην άλλη. Με πόσους τρόπους μπορεί να το κάνει αυτό;


5. (Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ Α ΛΥΚΕΙΟΥ). Σε ένα τουρνουά ποδοσφαιρικών αγώνων , ο νικητής ενός παιχνιδιού κερδίζει \displaystyle{3} πόντους, ο ηττημένος παίρνει \displaystyle{0} πόντους ενώ στις ισοπαλίες η κάθε ομάδα κερδίζει από \displaystyle{1} πόντο. Μια ομάδα έπαιξε \displaystyle{38} αγώνες και η συνολική βαθμολογία της ήταν \displaystyle{80} πόντοι. Πόσο είναι το μεγαλύτερο δυνατό πλήθος αγώνων που μπορεί να έχασε η ομάδα;


6. (Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ). Από ένα γκρουπ \displaystyle{100} τουριστών, οι \displaystyle{90} επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο, οι \displaystyle{90} το Βυζαντινό Μουσείο και οι \displaystyle{90} το Λαογραφικό Μουσείο. Ποιος είναι ο μικρότερος δυνατός αριθμός τουριστών που επισκέφθηκαν και τα τρία αυτά αξιοθέατα;


ΣΗΜ: Στην Β Δημοτικού, δόθηκαν \displaystyle{7} ερωτήσεις τριών πόντων, \displaystyle{7} τεσσάρων και \displaystyle{7} των πέντε πόντων

Στην Γ και Δ Δημοτικού, δόθηκαν \displaystyle{8} ερωτήσεις τριών πόντων, \displaystyle{8} τεσσάρων και \displaystyle{8} των πέντε πόντων

Σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού , Γυμνασίου και Λυκείου δόθηκαν από \displaystyle{10} ερωτήσεις τριών πόντων, \displaystyle{10} τεσσάρων και \displaystyle{10} των πέντε πόντων.


leonidas 1
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Δευ Μαρ 05, 2012 9:35 am

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#194

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από leonidas 1 » Δευ Μαρ 19, 2012 12:32 pm

Κρίμα που δεν συμμετέχουν όλα τα παιδιά.
Αναγκαστήκαμε να μετακινηθούμε για να βρούμε εξεταστικό κέντρο,και μόνο σε ιδιωτικό σχολείο (ΑΝΑΤΟΛΙΑ)
όπου η διοργάνωση,η εξυπηρέτηση,η μεθοδικότητα ,το χαμόγελο ήταν κάτι πρωτόγνωρο.
Τα θέματα καταπληκτικά ότι χρειάζεται να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του παιδιού.
Αλλά νομίζω ότι για τις μικρές τάξεις ήταν πάρα πολλά και λίγος ο χρόνος γαι παιδιά που συνήθισαν να έχουν
συνήθως 2-3 ασκησούλες για το σπίτι .
Και όλα βγαίναν με το χαμόγελο και άνετα αν και ήταν η πρώτη τους εμπειρία με εξετάσεις.
Συγχαρητήρια και για το βιβλίο Καλαίσθητο,δαιβάζεται ξεκούραστα,πάρα πολύ ωραία σχηματάκια,
Για τις μεγάλες τάξεις πιστεύω ότι ο χρόνος ήταν λίγος ,και για τις μικρές τάξεις πρέπει να αλλάξει το σύστημα βαθμολόγησης
γιατί γινόταν πολλά λάθη στη μεταφορά των απαντήσεων απο το φύλλο των θεμάτων στο ειδικό φύλλο βαθμολόγησης,
και γελούσαν τα παιδιά μόνα τους για τις γκάφες που έκαναν.


Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5765
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#195

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Δευ Μαρ 19, 2012 2:32 pm

Aς μου επιτραπεί να εκφράσω την προσωπική μου άποψη:
O Διαγωνισμός Καγκουρό κάτω από την επίβλεψη του δικού μας Μιχάλη Λάμπρου, του Πανεπιστημιακού Καθηγητή επί των Μαθηματικών που όμως δεν είναι καθηλωμένος σε ένα γραφείο αλλά δίνει δείγματα Συνεχούς και Ποιοτικής γραφής μη φοβούμενος την Μάχη της καθημερινής Μαθηματικής πρόκλησης σε όλες τις βαθμίδες, είναι ένας Διαγωνισμός Επιστημονικής και Διδακτικής Ποιότητας.


S.E.Louridas


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
bilstef
Δημοσιεύσεις: 1391
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
Επικοινωνία:

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#196

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bilstef » Δευ Μαρ 19, 2012 8:25 pm

Κάποιο link με τα θέματα; ή ακόμη καλύτερα τα ίδια τα θέματα ;


Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
K.alexander7
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Τετ Ιαν 26, 2011 5:56 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#197

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από K.alexander7 » Δευ Απρ 30, 2012 6:04 pm



Αλέξανδρος Κουτσιομύτης
freyia
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 15, 2011 9:44 pm

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#198

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από freyia » Τρί Μάιος 01, 2012 7:13 pm

Μπράβο στα παιδιά που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό. :clap: :winner_second_h4h: :clap2:


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#199

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Τρί Μάιος 01, 2012 11:24 pm

Συγχαρητήρια και από εμένα σε όλα τα παιδιά που διακρίθηκαν αλλά και σε όσα πήραν μέρος σε αυτόν τον όμορφο διαγωνισμό και ας μην πήραν διάκριση. Καλή πρόοδο σε όλους.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4574
Εγγραφή: Τρί Αύγ 31, 2010 10:37 pm
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας

Re: Προπόνηση για το διαγωνισμό Καγκουρό

#200

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ » Κυρ Σεπ 02, 2012 10:58 am

ΓΙΑ ΤΗΝ Α ΚΑΙ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: Μια νοικοκυρά, ξόδεψε μια μέρα τα μισά αυγά που είχε και μισό αυγό, χωρίς να σπάσει κανένα. Την επόμενη μέρα κατανάλωσε από τα υπόλοιπα πάλι τα μισά και μισό. Το ίδιο έκανε και την τρίτη μέρα. Αν της έμεινε μόνο ένα αυγό, πόσα είχε την πρώτη μέρα;

(Από περιοδικό "ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Α" της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ)


Απάντηση

Επιστροφή σε “Διασκεδαστικά Μαθηματικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης