Αριθμός κατ' επανάληψη!

Γρίφοι, Σπαζοκεφαλιές, προβλήματα λογικής, μαθηματικά παιχνίδια, αινίγματα

Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος

Άβαταρ μέλους
Τηλέγραφος Κώστας
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 1025
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 12:06 am
Τοποθεσία: ΦΕΡΕΣ-ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ
Επικοινωνία:

Αριθμός κατ' επανάληψη!

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τηλέγραφος Κώστας » Τρί Ιαν 06, 2009 7:09 pm

• Χαρτί και μολύβι (ή ένα κομπιουτεράκι)
Γράφουμε το νούμερο 12.345.679 σ' ένα κομματάκι χαρτί,
κοινώς από το 1 έως το 9 στην σειρά, παραλείποντας όμως το
8. Δίνουμε το χαρτάκι σ' έναν εθελοντή και του λέμε να μας πει
ποιον από τους αριθμούς από το 1 -9 προτιμάει. Μόλις μας
υποδείξει έναν αριθμό, δίνοντας του το κομπιουτεράκι του
λέμε πως μια και τον συμπαθήσαμε θα του δώσουμε ένα νούμερο
το οποίο πολλαπλασιάζοντάς το με τον αριθμό που υπάρχει
στο χαρτάκι, θα του δώσει ένα αποτέλεσμα που θα
αποτελείται αποκλειστικά μόνον από τον αριθμό που διάλεξε
και κανέναν άλλο!

Τι νούμερο θα του δώσουμε;


Φιλικά
Τηλέγραφος Κώστας
\displaystyle{
F(x) = \int_a^x {f(t)dt} 
}
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4813
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Αριθμός κατ' επανάληψη!

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Τρί Ιαν 06, 2009 7:53 pm

Με 9 παίρνουμε: 111.111.111
με 18 : 222.222.222
με 27: 333.333.333

κ.ο.κ.
με 45, 54, 63, 72, 81
παίρνουμε από εννιά 4, 5, 6,7 και 8 αντίστοιχα.

Κάτι τέτοιο, αν θυμάμαι΄καλά, υπάρχει σε κάποιο βιβλίο του Pelerman ή του Posamentier;

Να δηλώσω εδώ ότι το προηγούμενο πρόβλημα που πρότεινα (μαγικές διαιρέσεις) κάπου το βρήκα.

Το έχω χρησιμοποιήσει τόσες φορές σε τάξη Α΄ Γυμνασίου, ώστε θεωρώ πλέον ότι είναι περίπτωση χρησικτησίας...

Φιλικά

Γιώργος Ρίζος

Και ακόμα ένα ευχάριστο (το χρησιμοποιώ όταν πρέπει να "απασχολήσω" κάποια τάξη).

Βάλτε έναν μαθητή να προσθέτει γρήγορα τους αριθμούς που έχετε γράψει κρυφά σε στήλη στον πίνακα και αποκαλύπτετε μία-μία γραμμή.

10
20
1000
10
1000
20
10
1000
10
1000
10
+ 10
_____

Στην αρχή θα πηγαίνει διστακτικά, μετά θα επιταχύνει. Το πιο πιθανό είναι στο τέλος να πει ... 4.080, 4.090, 5.000!

Στο μυαλό μας σχηματίζεται πιο εύκολα η εικόνα του 4.900 --> 5.000 παρά του 4.090 --> 4.100.

Αν ο μαθητής απαντήσει σωστά, πετύχαμε φλέβα (μαθηματική)!


Απάντηση

Επιστροφή σε “Διασκεδαστικά Μαθηματικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες