Με αφορμή τις σκέψεις εδώ. Ας δούμε το ιστορικό πλαίσιο του θεωρήματος Pancelet που είναι ενδιαφέρον και θυμίζει αυτό του Galois. Πηγή το περιοδικό κβάντ τέυχος 5-6, 2014, Wikipedia στα αντίστοιχα λήμματα.
Το Νοέμβριο του 1812 τα ρωσικά στρατεύματα υπό τις οδηγίες του Κουτούζοβ καταδιώξαν τα απομεινάρια της Μεγάλης Στρατιάς που είχαν παραμείνει δυτικά του δρόμου του Σμολένσκ . Οι αποφασιστικές μάχες ξεκίνησαν στις 15 Νοεμβρίου κοντά στην κωμόπολη Κράσνιϊ. Για τέσσερις μέρες οι Γάλλοι είχαν τρομερές απώλειες. Ο Στρατός του στρατηγού Ney μαζί με το σώμα του πρίγκιπα Beauharnais αποδεκατίστηκε. Ο ίδιος ο Ναπολέων από θαύμα γλίτωσε την περικύκλωση και οπισθοχώρησε με την φρουρά του αφήνοντας να πεθάνουν στο πεδίο της μάχης μερικές χιλιάδες τραυματιών. Το βράδυ της 18 Νοεμβρίου οι περιπολίες , που επιτηρούσαν το πεδίο της μάχης της προηγούμενης μέρας, πρόσεξαν μεταξύ των άψυχων σωμάτων έναν ακίνητο Γάλλο με στολή υπολοχαγού του μηχανικού. Δίπλα του κείτοταν ένα νεκρό άλογο, ο υπολοχαγός ακόμα ανέπνεε. Τον περισυνέλεξαν και τον μετέφεραν στο στρατόπεδο των ρωσικών δυνάμεων. Ήταν ο 24 χρόνος μηχανικός του στρατού Jean Victor Poncelet.
Δυο χρόνια πριν τον πόλεμο, το 1810 ο ταλαντούχος νέος είχε αποφοιτήσει από την μεγάλου κύρους École Polytechnique όπου είχε δασκάλους τους Monge, Carnot, Ampere, Brianchon. Του προφέρθηκε λαμπρό επιστημονικό μέλλον αλλά ο Jean Victor προτίμησε το επάγγελμα του στρατιωτικού μηχανικού. Επέστρεψε την γενέτειρα του το Μετς όπου και εισήχθη στην σχολή μηχανικών. Με το πέρας των σπουδών του το 1812 κατατάχθηκε στο ενεργό κομμάτι του στρατού και συμπεριλήφθει στην εκστρατεία εναντίον της Ρωσίας.
Μετά την μάχη του Κρασνιϊ ο Pancelete προέκυψε να είναι ένας από τους 20 και πλέον χιλιάδες Γάλλους αιχμαλώτους πολέμου. Αντιμετώπισε τις εξοντωντικές κακουχίες κατά μήκος χιλίων μιλίων (4 μήνες στους αφιλόξενους δρόμους του ρωσικού χειμώνα) και το Μάρτιο του 1813 το κομβοϊ των αιχμαλώτων έφτασε στο Σαράτοβ. Επαρχιακή πόλη στις ακτές του Βόλγα. Λόγω μερικών ευνοϊκών ρυθμίσεων για τους ξένους αιχμαλώτους δεν χρησιμοποιήθηκε σε καταναγκαστικά έργα. Αν εξαιρέσει κανείς την δημιουργία του πάρκου από βελανιδιές στο εξοχικό του κυβερνήτη Παντσουλίτσεβ. Μερικές από τις βελανιδιές αυτού του άλσους υπάρχουν ακόμα στο πάρκο πολιτισμού και αναψυχής του Σαράτοβ. Ίσως κάποια από αυτές να την φύτεψε ο Pancelet!
Ο νεαρός μηχανικός ασχολήθηκε ενεργά με την επιστήμη. Αρχικά επαναλαμβάνει από μνήμης το πανεπιστημιακό πρόγραμμα μαθημάτων (Στο Σαράτοβ δεν είχε πρόσβαση σε βιβλιογραφία, ούτε πανεπιστήμιο υπήρχε τότε ούτε βιβλιοθήκη). Ύστερα ξεκινάει την (ατομική) έρευνα. Στους 14 μήνες της αιχμαλωσίας του ο Poncelet γράφει αρκετές θεμελιώδης εργασίες , στις οποίες έθεσε τις βάσεις της προβολικής γεωμετρίας (όρος δικός του) δυναμική των μηχανών κ.α. Ένα από τα αποτελέσματα των ερευνών ήταν και το αξιοσημείωτο θεώρημα Poncelet
Θεώρημα: (Poncelet 1814). Στο επίπεδο δίνονται δυο κύκλοι. Αν υπάρχει πολύγωνο εγγεγραμμένο στον ένα κύκλο και όλες οι πλευρές του (ή οι προεκτάσεις τους) εφάπτονται του άλλου, τότε τέτοια πολύγωνα υπάρχουν άπειρα και οποιοδήποτε σημείο του πρώτου κύκλου μπορεί να είναι κορυφή του.
- Αρχική σελίδα Αρχική Σελίδα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Ιστορία των Μαθηματικών
- Αναζήτηση
-
- Τώρα είναι Παρ Απρ 19, 2024 6:08 am
- Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+03:00
Θεώρημα Poncelet (Ιστορικό πλαίσιο)
Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Θεώρημα Poncelet (Ιστορικό πλαίσιο)
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Απρ 03, 2017 2:25 pm
Λέξεις Κλειδιά:
Επιστροφή σε “Ιστορία των Μαθηματικών”
Μετάβαση σε
- Γενικά Μηνύματα
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ MATHEMATICA.GR
- ΓΥΜΝΑΣΙΟ
- ↳ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ B ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ↳ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΛΥΚΕΙΟ
- ↳ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα A
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Α'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία A
- ↳ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Άλγεβρα Β
- ↳ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Γεωμετρία Β
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β'
- ↳ Τράπεζα Θεμάτων, Μαθηματικά Θετικού Προσανατολισμού Β
- ↳ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ'
- ↳ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ'
- ↳ ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ
- ↳ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΟΡΙΑ - ΣΥΝΕΧΕΙΑ
- ↳ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
- ↳ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ Γ'
- ↳ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Γ'
- ΕΠΑ.Λ.
- ΔΗΜΟΤΙΚΟ
- Ασκήσεις ΜΟΝΟ για μαθητές
- ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
- ↳ Πανελλήνιες Εξετάσεις
- ↳ Εξετάσεις Σχολών
- ↳ Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων
- ↳ Διάφορα άλλα θέματα εξετάσεων
- ↳ Εξετάσεις Δεσμών
- ↳ Α' Δέσμη
- ↳ Δ' Δέσμη
- Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Ανάλυση
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Στατιστική-Πιθανότητες
- ↳ Γενικά
- ↳ Μαθηματική απόδειξη & Λογική
- ↳ Σχολικά Βιβλία, Οδηγίες κ.α.
- ↳ Σχολικά Βιβλία του ΟΕΔΒ και Βιβλία Καθηγητή
- ↳ Βιβλία του Κέντρου Εκπαιδευτικής 'Ερευνας
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.α.
- ↳ Οδηγίες Διδασκαλίας από Σχολικούς Συμβούλους κ.α.
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Α.Σ.Ε.Π.
- ↳ Γενική Συζήτηση - Σχόλια
- ↳ Προτεινόμενα Θέματα Μαθηματικών
- Α.Ε.Ι.
- ↳ ΑΝΑΛΥΣΗ
- ↳ ΑΛΓΕΒΡΑ
- ↳ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
- ↳ ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ
- ↳ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ
- ↳ ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ
- ↳ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- ↳ Μαθηματική Λογική & Θεμέλια Μαθηματικών
- ↳ Ασκήσεις ΜΟΝΟ για φοιτητές
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις
- ↳ Άλγεβρα
- ↳ Γεωμετρία
- ↳ Θεωρία Αριθμών
- ↳ Συνδυαστική
- ↳ Θέματα για Γυμνάσιο - Juniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Juniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Juniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Juniors)
- ↳ Θέματα για Λύκειο - Seniors
- ↳ Άλγεβρα - Θεωρία Αριθμών - Συνδυαστική (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Γεωμετρία (Seniors) - Παλαιότερες Συζητήσεις
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Γενικά - Επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Επίπεδο Αρχιμήδη (Seniors)
- ↳ Άλγεβρα - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Γεωμετρία - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Θεωρία Αριθμών - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Συνδυαστική - Προχωρημένο Επίπεδο (Seniors)
- ↳ Διαγωνισμοί για φοιτητές
- ↳ Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις (Φοιτητές)
- ↳ Άλγεβρα (Φοιτητές)
- ↳ Ανάλυση (Φοιτητές)
- ↳ Γεωμετρία (Φοιτητές)
- ↳ Θεωρία Αριθμών (Φοιτητές)
- ↳ Συνδυαστική-Πιθανότητες (Φοιτητές)
- ↳ Θέματα διαγωνισμών (ΕΜΕ, ΚΥΜΕ, BMO, JBMO, IMO, Kangaroo κλπ)
- ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- Ιστορία των Μαθηματικών
- Διδακτική των Μαθηματικών
- ↳ Διαδραστικοί & σχέδια μαθημάτων με λογισμικό
- ↳ Ερευνητικές εργασίες (project)
- Μαθηματικά Κείμενα-Μελέτες
- Εκπαιδευτικά Θέματα
- Παιδαγωγικά Θέματα
- Διασκεδαστικά Μαθηματικά
- Άρθρα αρχικής σελίδας
- Ευρετήρια θεμάτων mathematica.gr
- ΟΔΗΓΙΕΣ LaTeX - ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ - EBOOKS - ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
- ↳ Οδηγίες για γραφή με TeX
- ↳ Πακέτα και γραφή σε TeX-κειμενογράφο
- ↳ Δοκιμές γραφής με TeX
- ↳ Χρήσιμες Μαθηματικές Ιστοσελίδες
- ↳ Χρήσιμες Ιστοσελίδες (μη μαθηματικού περιεχομένου)
- ↳ Ελεύθερα ηλεκτρονικά Βιβλία (free e-books)
- ↳ Μαθηματικό Λογισμικό
- ↳ Μαθηματικά & Τεχνολογία
- ↳ Νέες Προσθήκες
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες