Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος

Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Τρί Μάιος 01, 2018 11:39 am

Στο παρακάτω σχήμα είναι:

\displaystyle{\begin{tikzpicture} 
\draw (0, 3) -- (-1, 0) -- (3, 0) -- cycle; 
\draw (3, 0) -- (4, 3) node[right]{\text{\gr (δ)}}; 
\draw [fill=black] (-0.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw [fill=black] (1.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw [fill=black] (3.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw (-1.5, 1.5) -- (4.5, 1.5) node[below]{\text{\gr (ε)}}; 
\draw (0, 3) node[above]{\text{\gr Α}}; 
\draw (-1, 0) node[below]{\text{\gr Β}}; 
\draw (3, 0) node[below]{\text{\gr Γ}}; 
\draw (-0.5, 1.7) node[left]{\text{\gr Ν}}; 
\draw (1.5, 1.7) node[right]{\text{\gr Μ}}; 
\draw (3.5, 1.7) node[left]{\text{\gr Δ}}; 
\draw (0.75, 2.25) node[]{/}; 
\draw (2.25, 0.75) node[]{/}; 
\end{tikzpicture}}
είναι \mathrm{AM = M \Gamma} , (\delta) \parallel \mathrm{AB} και (\varepsilon) \parallel \mathrm{B \Gamma}. Να δειχθεί ότι:

  1. \mathrm{A\overset{\triangle}{N}M} = \mathrm{\Gamma \overset{\triangle}{\Delta} M}.
  2. \mathrm{\Delta\overset{\triangle}{M}\Gamma} \approx  \mathrm{A \overset{\triangle}{B} \Gamma}.
  3. το τρίγωνο \mathrm{AB \Gamma} και το παραλληλόγραμμο \mathrm{B \Gamma \Delta N} έχουν το ίδιο εμβαδόν.

Τη κοιτούσαμε με τα παιδιά εχθές. Μόνο που δε με βρίσαν..


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}

Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13277
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τρί Μάιος 01, 2018 2:11 pm

Tolaso J Kos έγραψε:
Τρί Μάιος 01, 2018 11:39 am
Στο παρακάτω σχήμα είναι:

\displaystyle{\begin{tikzpicture} 
\draw (0, 3) -- (-1, 0) -- (3, 0) -- cycle; 
\draw (3, 0) -- (4, 3) node[right]{\text{\gr (δ)}}; 
\draw [fill=black] (-0.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw [fill=black] (1.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw [fill=black] (3.5, 1.5) circle(2pt); 
\draw (-1.5, 1.5) -- (4.5, 1.5) node[below]{\text{\gr (ε)}}; 
\draw (0, 3) node[above]{\text{\gr Α}}; 
\draw (-1, 0) node[below]{\text{\gr Β}}; 
\draw (3, 0) node[below]{\text{\gr Γ}}; 
\draw (-0.5, 1.7) node[left]{\text{\gr Ν}}; 
\draw (1.5, 1.7) node[right]{\text{\gr Μ}}; 
\draw (3.5, 1.7) node[left]{\text{\gr Δ}}; 
\draw (0.75, 2.25) node[]{/}; 
\draw (2.25, 0.75) node[]{/}; 
\end{tikzpicture}}
είναι \mathrm{AM = M \Gamma} , (\delta) \parallel \mathrm{AB} και (\varepsilon) \parallel \mathrm{B \Gamma}. Να δειχθεί ότι:

  1. \mathrm{A\overset{\triangle}{N}M} = \mathrm{\Gamma \overset{\triangle}{\Delta} M}.
  2. \mathrm{\Delta\overset{\triangle}{M}\Gamma} \approx  \mathrm{A \overset{\triangle}{B} \Gamma}.
  3. το τρίγωνο \mathrm{AB \Gamma} και το παραλληλόγραμμο \mathrm{B \Gamma \Delta N} έχουν το ίδιο εμβαδόν.

Τη κοιτούσαμε με τα παιδιά εχθές. Μόνο που δε με βρίσαν..
Γεια σου Τόλη και καλό μήνα!

Δεν μπορώ να καταλάβω την αντίδραση των παιδιών. Η άσκηση είναι απλή:
i) Τα τρίγωνα είναι ίσα (Γ-Π-Γ) διότι έχουν AM=M\Gamma, ένα ζεύγος γωνιών κατακορυφήν και ένα ζεύγος εντός εναλλάξ.

ii) Επειδή NM||B\Gamma τα τρίγωνα ANM, AB\Gamma, είναι όμοια, άρα το ίδιο θα συμβαίνει και με τα ζητούμενα τρίγωνα,

αφού από το προηγούμενο ερώτημα \mathrm{A\overset{\triangle}{N}M} = \mathrm{\Gamma \overset{\triangle}{\Delta} M}.

iii) \displaystyle ({\rm B}\Gamma \Delta {\rm N}) = ({\rm B}{\rm N}{\rm M}\Gamma ) + ({\rm M}\Gamma \Delta ) = ({\rm B}{\rm N}{\rm M}\Gamma ) + ({\rm A}{\rm N}{\rm M}) = ({\rm A}{\rm B}\Gamma )


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Τρί Μάιος 01, 2018 8:24 pm

george visvikis έγραψε:
Τρί Μάιος 01, 2018 2:11 pm


Δεν μπορώ να καταλάβω την αντίδραση των παιδιών. Η άσκηση είναι απλή:
Γιώργο,

τα παιδιά δυσανασχέτησαν με το τελευταίο ερώτημα. Στο τέλος άκουσα και τη φράση " Δε μας παρατάτε κύριε".


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ρίζος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5285
Εγγραφή: Δευ Δεκ 29, 2008 1:18 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιώργος Ρίζος » Τετ Μάιος 02, 2018 12:13 am

Tolaso J Kos έγραψε:
Τρί Μάιος 01, 2018 8:24 pm
τα παιδιά δυσανασχέτησαν με το τελευταίο ερώτημα.
Αποστόλη καλησπέρα.

Η άποψή μου είναι ότι η άσκηση είναι απλή και κατάλληλη για τη Γ΄ Γυμνασίου. Επίσης συνδυάζει διαφορετικές ενότητες της ύλης και αυτό είναι σημαντικό.

Διαφωνώ με την άποψη των μαθητών: "αφού τα εμβαδά δεν είναι στην ύλη της Γ΄ Γυμνασίου, εγώ δεν ασχολούμαι και διαμαρτύρομαι".

Μύησέ τους στη μέθοδο εύρεσης εμβαδών όχι μόνο με τους τύπους, αλλά και ως άθροισμα ή διαφορά άλλων και απότρεψέ τους από το να δρουν με παρωπίδες, ασχολούμενοι μόνο με ότι περιστασιακά είναι "εντός ύλης".


Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Τετ Μάιος 02, 2018 1:29 am

Γιώργος Ρίζος έγραψε:
Τετ Μάιος 02, 2018 12:13 am
Μύησέ τους στη μέθοδο εύρεσης εμβαδών όχι μόνο με τους τύπους, αλλά και ως άθροισμα ή διαφορά άλλων και απότρεψέ τους από το να δρουν με παρωπίδες, ασχολούμενοι μόνο με ότι περιστασιακά είναι "εντός ύλης".
Γιώργο,

τέτοια εποχή τέτοια λόγια... ! Φτάσαμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς οπότε ... !


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
Tolaso J Kos
Δημοσιεύσεις: 5226
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 05, 2012 10:09 pm
Τοποθεσία: Λάρισα, Βαρκελώνη
Επικοινωνία:

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tolaso J Kos » Τετ Μάιος 02, 2018 1:36 am

Θα μπορούσαμε κάλλιστα να ρωτήσουμε και το εξής. Δείξατε ότι το \mathrm{N} είναι το μέσο του \mathrm{AB} και πολύ περισσότερα... προσφέρεται το σχήμα για ωραία ερωτήματα. Με χαρά να ακούσω τις προτάσεις σας.


Η φαντασία είναι σημαντικότερη από τη γνώση !
\displaystyle{{\color{blue}\mathbf{Life=\int_{birth}^{death}\frac{happiness}{time}\Delta time} }}
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Επαναληπτική [ισότητα, ομοιότητα, ισεμβαδικότητα]

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Τετ Μάιος 02, 2018 11:35 am

Είναι λυπηρό πάντως να ασχολούνται τα παιδιά με ύλες ...


Απάντηση

Επιστροφή σε “Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες