Λεφτά, υπήρχαν...

Συντονιστής: Γιώργος Ρίζος

Άβαταρ μέλους
Ηλιας Φραγκάκος
Δημοσιεύσεις: 512
Εγγραφή: Παρ Σεπ 13, 2013 11:40 pm
Τοποθεσία: Χανιά Κρήτης
Επικοινωνία:

Λεφτά, υπήρχαν...

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ηλιας Φραγκάκος » Τετ Νοέμ 19, 2014 12:22 pm

αλλά μαζί τα φάγανε...
Τέσσερις πόλεις σε μια χώρα της Κεντρικής Αφρικής, βρίσκονται στις κορυφές τετραγώνου πλευράς εκατό χιλιομέτρων. Χρειάζεται να συνδεθούν μεταξύ τους με οδικό δίκτυο κόστους, ανά χιλιόμετρο, πεντακοσίων χιλιάδων Ευρώ. Το μειοδοτικό διαγωνισμό κέρδισε μία τεχνική εταιρεία που υποσχέθηκε να το κατασκευάσει με προϋπολογισμό 141.421.356,24 ευρώ. Κι όμως, υπήρχε η δυνατότητα να εξοικονομηθούν 1.117.957,36 ευρώ, αν τροποποιούσε το σχέδιο του οδικού δικτύου. Ποιο είναι το σχήμα του πρώτου δικτύου, του "ακριβού", και ποιο το σχήμα του δεύτερου, του "οικονομικού"; (Οι άλλες δύο προσφορές που απορρίφθηκαν, είχαν προϋπολογισμό διακόσια και εκατόν πενήντα εκατομμύρια, και ήταν αυτές που επιθυμούσε διακαώς το υπουργείο, για αδιευκρίνιστους λόγους...)
Γιώργος & Κυριάκος Φραγκάκος


" Ή ταν, ή τα παρατάν " Είπε ο Λεωνίδας με τα λίγα Περσικά του και ίδρυσε το σύλλογο προς διάδοση της Ελληνοτουρκικής Φιλίας με το διακριτικό τίτλο "Νικηταράς ο Τουρκοφάγος"
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Τετ Νοέμ 19, 2014 2:29 pm

Νομίζω ότι μπορούμε να πάμε πιο χαμηλά...136.660.000!

ένα πολύ ενδιαφέρων βίντεο εδώ.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Ηλιας Φραγκάκος
Δημοσιεύσεις: 512
Εγγραφή: Παρ Σεπ 13, 2013 11:40 pm
Τοποθεσία: Χανιά Κρήτης
Επικοινωνία:

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ηλιας Φραγκάκος » Τετ Νοέμ 19, 2014 3:21 pm

Christos.N έγραψε:Νομίζω ότι μπορούμε να πάμε πιο χαμηλά...136.660.000!

ένα πολύ ενδιαφέρων βίντεο εδώ.
Δεν έκανα τις πράξεις αλλά αμέσως σκέφτηκα ότι η ευθεία είναι πιο σύντομη από κάθε καμπύλη. Άρα σίγουρα γίνεται και με λιγότερο από 139 εκατομμύρια.
Ηλίας.

Και τώρα μόλις κατάλαβα και το βίντεο το είδα δεύτερη φορά και διάβασα και τι έλεγε. Στην αρχή δεν βρήκα τι σχέση είχε με το πρόβλημα


" Ή ταν, ή τα παρατάν " Είπε ο Λεωνίδας με τα λίγα Περσικά του και ίδρυσε το σύλλογο προς διάδοση της Ελληνοτουρκικής Φιλίας με το διακριτικό τίτλο "Νικηταράς ο Τουρκοφάγος"
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Τετ Νοέμ 19, 2014 3:47 pm

Christos.N έγραψε:Νομίζω ότι μπορούμε να πάμε πιο χαμηλά...136.660.000!

ένα πολύ ενδιαφέρων βίντεο εδώ.
Κάτι τις λιγότερα. Βγάζω 136.602.540,38 σε δύο δεκαδικά ψηφία.

Είναι το Steiner tree problem για το επίπεδο.


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13275
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τετ Νοέμ 19, 2014 6:51 pm

Ηλιας Φραγκάκος έγραψε:αλλά μαζί τα φάγανε...
Τέσσερις πόλεις σε μια χώρα της Κεντρικής Αφρικής, βρίσκονται στις κορυφές τετραγώνου πλευράς εκατό χιλιομέτρων. Χρειάζεται να συνδεθούν μεταξύ τους με οδικό δίκτυο κόστους, ανά χιλιόμετρο, πεντακοσίων χιλιάδων Ευρώ. Το μειοδοτικό διαγωνισμό κέρδισε μία τεχνική εταιρεία που υποσχέθηκε να το κατασκευάσει με προϋπολογισμό 141.421.356,24 ευρώ. Κι όμως, υπήρχε η δυνατότητα να εξοικονομηθούν 1.117.957,36 ευρώ, αν τροποποιούσε το σχέδιο του οδικού δικτύου. Ποιο είναι το σχήμα του πρώτου δικτύου, του "ακριβού", και ποιο το σχήμα του δεύτερου, του "οικονομικού"; (Οι άλλες δύο προσφορές που απορρίφθηκαν, είχαν προϋπολογισμό διακόσια και εκατόν πενήντα εκατομμύρια, και ήταν αυτές που επιθυμούσε διακαώς το υπουργείο, για αδιευκρίνιστους λόγους...)
Γιώργος & Κυριάκος Φραγκάκος
Καλησπέρα σε όλους.

Δίνω το σχήμα στο οικονομικότερο οδικό δίκτυο 100(1+\sqrt{3}) Km
Λεφτά υπήρχαν.png
Λεφτά υπήρχαν.png (7.53 KiB) Προβλήθηκε 2096 φορές
Με λίγη καλή θέληση στο χάρτη, αυτές οι πόλεις μπορεί και να σχηματίζουν τετράγωνο :lol:


Άβαταρ μέλους
KARKAR
Δημοσιεύσεις: 15016
Εγγραφή: Τετ Δεκ 08, 2010 6:18 pm

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από KARKAR » Τετ Νοέμ 19, 2014 9:14 pm

Ας πούμε ότι καθημερινά εκτελούνται δρομολόγια του ΚΤΕΛΚΑ από την κάθε πόλη , προς κάθε μία

από τις υπόλοιπες τρεις . Πόσα επιπλέον χιλιόμετρα θα διανυθούν συνολικά σε ένα χρόνο , απ'ότι

θα διανύονταν , αν το οδικό δίκτυο αποτελούνταν , μόνο από τις τέσσερις πλευρές του τετραγώνου ?

Αν επελέγετο το συγκεκριμένο δίκτυο , θα μιλούσαμε , σίγουρα , για αλόγιστη "τσιγγουνιά" του κράτους !


Άβαταρ μέλους
Ηλιας Φραγκάκος
Δημοσιεύσεις: 512
Εγγραφή: Παρ Σεπ 13, 2013 11:40 pm
Τοποθεσία: Χανιά Κρήτης
Επικοινωνία:

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ηλιας Φραγκάκος » Τετ Νοέμ 19, 2014 9:48 pm

Καλησπέρα σε όλους.
Βάζω εδώ το σχήμα που, εσφαλμένα, νομίζαμε ότι ήταν το βέλτιστο. Όταν γράφτηκε ότι το κόστος είναι ακόμη πιο χαμηλά, είδαμε ότι - πράγματι - η ευθεία είναι πιο σύντομη από κάθε καμπύλη. Αυτή η ανάρτηση ήταν η αφορμή για να μάθω το Δέντρο του Στάινερ (ευχαριστώ τον Demetres) και να μάθω σχετικά με τα Προβλήματα Βελτιστοποίησης. Να το λινκ http://newtech-pub.com/wp-content/uploa ... 8ewria.pdf για όποιον άλλο του φανεί χρήσιμο. Κι όλα αυτά, επειδή σήμερα το σχολείο ήταν κλειστό (κατάληψη)
Συνημμένα
19112014.png
19112014.png (26.34 KiB) Προβλήθηκε 2027 φορές


" Ή ταν, ή τα παρατάν " Είπε ο Λεωνίδας με τα λίγα Περσικά του και ίδρυσε το σύλλογο προς διάδοση της Ελληνοτουρκικής Φιλίας με το διακριτικό τίτλο "Νικηταράς ο Τουρκοφάγος"
kkala
Δημοσιεύσεις: 226
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2014 6:12 pm

Re: Λεφτά, υπήρχαν...

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kkala » Παρ Ιούλ 10, 2020 5:25 pm

KARKAR έγραψε:
Τετ Νοέμ 19, 2014 9:14 pm
Ας πούμε ότι καθημερινά εκτελούνται δρομολόγια του ΚΤΕΛΚΑ από την κάθε πόλη , προς κάθε μία
από τις υπόλοιπες τρεις . Πόσα επιπλέον χιλιόμετρα θα διανυθούν συνολικά σε ένα χρόνο , απ'ότι
θα διανύονταν , αν το οδικό δίκτυο αποτελούνταν , μόνο από τις τέσσερις πλευρές του τετραγώνου ?
Αν επελέγετο το συγκεκριμένο δίκτυο , θα μιλούσαμε , σίγουρα , για αλόγιστη "τσιγγουνιά" του κράτους !
Έστω ότι έχουμε καταλήξει σε δύο εναλλακτικές που η πρώτη έχει πάγιο κόστος αυξημένο (σε σχέση με τη δεύτερη) κατά 5 εκατ €, αλλά ετήσιο λειτουργικό κόστος ελαττωμένο κατά 2 εκατ €/y.
Η πρώτη εναλλακτική είναι προτιμότερη διότι έχει χρόνο αποπληρωμής 5/2 = 2.5 έτη. Ο αποδεκτός χρόνος αποπληρωμής εξαρτάται από το εκάστοτε κόστος του χρήματος και βέβαια από τις προθέσεις του ιδιοκτήτη, ο οποίος και τον καθορίζει.
Πάντως χρόνος αποπληρωμής 2-3 έτη εικάζεται αποδεκτός σε κάθε περίπτωση. Αρκεί βέβαια τα στοιχεία υπολογισμού να είναι ακριβή και τεκμηριωμένα.


Κώστας Καλαϊτζόγλου
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες