Ο ρόλος των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 26, 2017 9:51 am
Την αφορμή για να γράψω τα παρακάτω μου την έδωσε η ημερίδα που διοργάνωσε προ ημερών η ΕΜΕ για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο. Δεν κατάφερα να την παρακολουθήσω από την αρχή, ώστε όσα θα αναφέρω στηρίζονται στις εισηγήσεις που ακολούθησαν τις τρεις πρώτες που δεν πρόλαβα να ακούσω. Όλες οι εισηγήσεις ήταν προτάσεις για τον τρόπο διδασκαλίας κάποιων ενοτήτων με τη χρήση πολυμέσων. Σταθερό επιχείρημα των εισηγητών για την επιτυχία της μεθόδου ήταν ότι ικανοποίησε και ευχαρίστησε τους μαθητές. Όπως ήταν εύλογο δεν ήταν δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου ως προς το βαθμό υλοποίησης του εκπαιδευτικού στόχου, αφού αυτό θα προϋπέθετε μια δεύτερη ομάδα ελέγχου διδασκαλίας της ίδια ενότητας με συμβατικές μεθόδους. Δεν ήταν τυχαίο ότι όλοι οι εισηγητές ήταν δάσκαλοι ιδιωτικών σχολείων. Έχω πληροφορίες ότι η αξιολόγηση των δασκάλων σε πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία στηρίζεται εν πολλοίς στο πόσο αξιοποιούν τον υπολογιστή, το ίντερνετ και τους διαδραστικούς πίνακες στη διδασκαλία τους.
Σε δίλεπτη παρέμβασή μου -τόσο χρόνο είχα διαθέσιμο- έβαλα ένα σπόρο αμφιβολίας για τη θεοποίηση των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση. Στο τέλος είχα την ευκαιρία να συζητήσω με πολλούς από τους συμμετέχοντες οι οποίοι συμφώνησαν μαζί μου.
Επειδή το θέμα είναι τεράστιο, θα κάνω μόνο μια εισαγωγή με την ελπίδα να ανοίξει στο ένας διάλογος για το ζήτημα αυτό. Ίσως προκύψουν ενδιαφέροντα στοιχεία και απόψεις που μπορούμε να τα υποβάλουμε και ως πρόταση δημιουργίας ομάδας μελέτης στην προσεχή ΓΣ της ΕΜΕ ώστε να μην εξαντληθεί μόνο σε προεκλογικές διαμάχες, αλλά να μπει και σε επιστημονικά χωράφια. Επειδή η εισαγωγή αυτή περιέχει και σχήματα, θα μου επιτραπεί να την παραθέσω σε αρχείο pdf. Ο λόγος που δεν μπαίνω στην ουσία είναι ότι ερευνητικά δεν έχω τα απαιτούμενα στοιχεία για μια ολοκληρωμένη εισήγηση.
Σε δίλεπτη παρέμβασή μου -τόσο χρόνο είχα διαθέσιμο- έβαλα ένα σπόρο αμφιβολίας για τη θεοποίηση των ΤΠΕ στη μαθηματική εκπαίδευση. Στο τέλος είχα την ευκαιρία να συζητήσω με πολλούς από τους συμμετέχοντες οι οποίοι συμφώνησαν μαζί μου.
Επειδή το θέμα είναι τεράστιο, θα κάνω μόνο μια εισαγωγή με την ελπίδα να ανοίξει στο ένας διάλογος για το ζήτημα αυτό. Ίσως προκύψουν ενδιαφέροντα στοιχεία και απόψεις που μπορούμε να τα υποβάλουμε και ως πρόταση δημιουργίας ομάδας μελέτης στην προσεχή ΓΣ της ΕΜΕ ώστε να μην εξαντληθεί μόνο σε προεκλογικές διαμάχες, αλλά να μπει και σε επιστημονικά χωράφια. Επειδή η εισαγωγή αυτή περιέχει και σχήματα, θα μου επιτραπεί να την παραθέσω σε αρχείο pdf. Ο λόγος που δεν μπαίνω στην ουσία είναι ότι ερευνητικά δεν έχω τα απαιτούμενα στοιχεία για μια ολοκληρωμένη εισήγηση.