Άσκηση σχολικού

Συντονιστής: Τηλέγραφος Κώστας

ann79
Δημοσιεύσεις: 258
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 30, 2014 4:45 pm

Άσκηση σχολικού

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ann79 » Τρί Νοέμ 06, 2018 10:47 am

Δίνεται κύκλος (O,R) και σημείο M του επιπέδου του.Αν μεταβλητή ευθεία που περνά από το M τέμνει τον κύκλο στα A,B, να δείξετε ότι το \vec{MA}\cdot \vec{MB} είναι σταθερό. Είναι η άσκηση 11 της β ομάδας του σχολικού από την παράγραφο 1.5, θα μπορούσε να λυθεί χωρίς τη χρήση προβολής διανύσματος σε διάνυσμα;



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13278
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Άσκηση σχολικού

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τρί Νοέμ 06, 2018 11:49 am

ann79 έγραψε:
Τρί Νοέμ 06, 2018 10:47 am
Δίνεται κύκλος (O,R) και σημείο M του επιπέδου του.Αν μεταβλητή ευθεία που περνά από το M τέμνει τον κύκλο στα A,B, να δείξετε ότι το \vec{MA}\cdot \vec{MB} είναι σταθερό. Είναι η άσκηση 11 της β ομάδας του σχολικού από την παράγραφο 1.5, θα μπορούσε να λυθεί χωρίς τη χρήση προβολής διανύσματος σε διάνυσμα;
Έστω K μέσο του AB.
Α.Σ.png
Α.Σ.png (8.51 KiB) Προβλήθηκε 607 φορές
\displaystyle \overrightarrow {MA}  \cdot \overrightarrow {MB}  = (\overrightarrow {MK}  + \overrightarrow {KA} )(\overrightarrow {MK}  - \overrightarrow {KA} ) = {\overrightarrow {MK} ^2} - {\overrightarrow {KA} ^2} = {(\overrightarrow {MO}  + \overrightarrow {OK} )^2} - {(\overrightarrow {OA}  - \overrightarrow {OK} )^2} =

\displaystyle {\overrightarrow {MO} ^2} - {\overrightarrow {OA} ^2} + 2\overrightarrow {OK} (\overrightarrow {MO}  + \overrightarrow {OA} ) = {\overrightarrow {MO} ^2} - {r^2} (αφού \displaystyle \overrightarrow {MA}  \bot \overrightarrow {OK}  \Leftrightarrow \overrightarrow {OK}  \cdot \overrightarrow {MA}  = 0)


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15764
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Άσκηση σχολικού

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Νοέμ 06, 2018 6:46 pm

Και αλλιώς (μόνο τα κύρια βήματα)

Για κάποιο c είναι \displaystyle \overrightarrow {OM}=  c\overrightarrow {OA}+ (1-c) \overrightarrow {OB}, \, (*). Είναι τότε

\displaystyle{ \overrightarrow {MA}\cdot  \overrightarrow {MB}= ( \overrightarrow {OA}-\overrightarrow {OM}) \cdot  ( \overrightarrow {OB}-\overrightarrow {OM}) =    \overrightarrow {OA} \cdot  \overrightarrow {OB} -  ( \overrightarrow {OA}+ \overrightarrow {OB}) \cdot  \overrightarrow {OM} +  |\overrightarrow {OM}|^2 }

Στο δεξί μέλος αντικαθιστούμε το προτελευταίο \displaystyle{ \overrightarrow {OM}} από το ίσο του στην (*). Μετά τις απλές πράξεις θα βγει

\displaystyle{ -c |  \overrightarrow {OA}|^2 - (1-c)| \overrightarrow {OB}|^2  +  |\overrightarrow {OM}|^2 = -c R^2 - (1-c)|R^2 +  |\overrightarrow {OM}|^2=  |\overrightarrow {OM}|^2- R^2 }


Άβαταρ μέλους
KARKAR
Δημοσιεύσεις: 15021
Εγγραφή: Τετ Δεκ 08, 2010 6:18 pm

Re: Άσκηση σχολικού

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από KARKAR » Τρί Νοέμ 06, 2018 7:38 pm

Μια άλλη απόδειξη ( όχι άλλου απόδειξη ! ) , δείτε εδώ .


Απάντηση

Επιστροφή σε “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Β'”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 8 επισκέπτες