Λογαριθμική ανίσωση
Συντονιστής: exdx
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Βρήκα ένα διάστημα όμως με έχει παιδέψει το πεδίο ορισμού της και από ότι φαίνεται εναλλάσσει πρόσημα στο
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13277
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Δεν ενδείκνυται για σχολική άσκηση Β' λυκείου.
Από τις δύο πρώτες παρενθέσεις είναι Αφήνω τους περιορισμούς στην τρίτη παρένθεση.
απ' όπου
Τέλος διαπιστώνω ότι γι' αυτές τις τιμές είναι
Από τις δύο πρώτες παρενθέσεις είναι Αφήνω τους περιορισμούς στην τρίτη παρένθεση.
απ' όπου
Τέλος διαπιστώνω ότι γι' αυτές τις τιμές είναι
τελευταία επεξεργασία από george visvikis σε Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:31 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13277
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Ναι! Διδάσκουμε τους μαθητές- όταν έχουμε λογάριθμους- να παίρνουν περιορισμούς πριν από οτιδήποτε άλλο.Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:27 amΝομίζω είναι μια χαρά. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ενδοιασμός;
Τώρα τι θα τους πούμε; Η ανίσωση δεν λύνεται, αφήστε την;
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Δε βλέπω τι το μη σχολικό έχει η παραπάνω λύση.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:02 amΔεν ενδείκνυται για σχολική άσκηση Β' λυκείου.
Από τις δύο πρώτες παρενθέσεις είναι Αφήνω τους περιορισμούς στην τρίτη παρένθεση.
απ' όπου
Τέλος διαπιστώνω ότι γι' αυτές τις τιμές είναι
Νομίζω είναι διαφορετικό το παίρνουμε περιορισμό και διαφορετικό τον λύνουμε. Εδώ παίρνουμε το περιορισμό αλλά δε τον λύνουμε. Δεν είμαι καθηγητής και δεν έχω εμπειρία διδασκαλίας, πολύ πιθανόν να έχετε δίκιο. Όμως το να διαδάσκουμε τυφλοσούρτι ότι κάθε περιορισμό τον λύνουμε το βρίσκω μη σωστό.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:34 amΝαι! Διδάσκουμε τους μαθητές- όταν έχουμε λογάριθμους- να παίρνουν περιορισμούς πριν από οτιδήποτε άλλο.
Τώρα τι θα τους πούμε; Η ανίσωση δεν λύνεται, αφήστε την;
Για παράδειγμα όταν λύνουμε ένα σύστημα εξισώσεων μπορεί η κάθε εξίσωση ξεχωριστά να μην λύνεται αλλά σαν σύστημα η λύση είναι ορατή και σχετικά απλή.
Έτσι και εδώ οι περιορισμοί μας δίνουν ένα σύστημα ανισώσεων. Σε αυτό το σύστημα κάθε ανίσωση ξεχωριστά μπορεί να μην λύνεται , αλλά το σύστημα λύνεται. Γιατί δηλαδή ο μαθητής ναι μεν να έρχεται σε επαφή με τέτοια συστήματα εξισώσεων, αλλά να αγνοεί την έννοια στα συστήματα ανισώσεων;
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Καλημέρα κύριε Βισβικη. Αν δεν κάνω λάθος στο παράδειγμα 3 σελ.184 του σχολικού βιβλίου σε λογαριθμική εξίσωση παίρνει περιορισμό στην αρχή , δεν λύνει τις ανισώσεις και κάνει έλεγχο λύσεων στο τέλος. Αφού λοιπόν το κάνει το σχολικό βιβλίο νομίζω τελικά ότι είναι επιτρεπτό. Καλημέρα και πάλι.
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13277
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Λογαριθμική ανίσωση
40 χρόνια καθηγητής, πρώτη φορά ακούω ότι παίρνουμε περιορισμούς, αλλά δεν χρειάζεται να λύσουμε τις ανισώσεις.Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:59 amΝομίζω είναι διαφορετικό το παίρνουμε περιορισμό και διαφορετικό τον λύνουμε. Εδώ παίρνουμε το περιορισμό αλλά δε τον λύνουμε.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:34 amΝαι! Διδάσκουμε τους μαθητές- όταν έχουμε λογάριθμους- να παίρνουν περιορισμούς πριν από οτιδήποτε άλλο.
Τώρα τι θα τους πούμε; Η ανίσωση δεν λύνεται, αφήστε την;
Μπορεί να συμβεί κατ' εξαίρεση όπως εδώ, αλλά ίσως σε φάκελο διαγωνισμών και όχι Β' Λυκείου.
Το σχολικό κακώς δεν λύνει τις ανισώσεις. Αλλά δεν είναι πρώτη φορά που το σχολικό βιβλίο δίνει ελλιπείς λύσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι φέτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις (παλαιού τύπου) μπήκε άσκηση από το σχολικό βιβλίο που ήταν λυμένη ελλιπώς! Πέρα όμως από αυτό, όταν έχουμε να λύσουμε εξισώσεις είναι εύκολο στο τέλος να ελέγξουμε τις λύσεις. Τι γίνεται όμως με τις ανισώσεις;nikos11 έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 12:06 pmΚαλημέρα κύριε Βισβικη. Αν δεν κάνω λάθος στο παράδειγμα 3 σελ.184 του σχολικού βιβλίου σε λογαριθμική εξίσωση παίρνει περιορισμό στην αρχή , δεν λύνει τις ανισώσεις και κάνει έλεγχο λύσεων στο τέλος. Αφού λοιπόν το κάνει το σχολικό βιβλίο νομίζω τελικά ότι είναι επιτρεπτό. Καλημέρα και πάλι.
Για να δούμε λοιπόν πώς μπορούν να βρεθούν οι λύσεις της παρακάτω ανίσωσης, χωρίς να λυθούν οι ανισώσεις των περιορισμών.
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Λογαριθμική ανίσωση
Νομίζω είπα κάτι διαφορετικό. Το παίρνουμε περιορισμό σημαίνει ότι ορίζουμε ένα καλώς ορισμένο σύνολο. Όπως για παράδειγμα μας λέει το βιβλίο της Α' Λυκείου:george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 7:04 pm40 χρόνια καθηγητής, πρώτη φορά ακούω ότι παίρνουμε περιορισμούς, αλλά δεν χρειάζεται να λύσουμε τις ανισώσεις.Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:59 amΝομίζω είναι διαφορετικό το παίρνουμε περιορισμό και διαφορετικό τον λύνουμε. Εδώ παίρνουμε το περιορισμό αλλά δε τον λύνουμε.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 11:34 amΝαι! Διδάσκουμε τους μαθητές- όταν έχουμε λογάριθμους- να παίρνουν περιορισμούς πριν από οτιδήποτε άλλο.
Τώρα τι θα τους πούμε; Η ανίσωση δεν λύνεται, αφήστε την;
Μπορεί να συμβεί κατ' εξαίρεση όπως εδώ, αλλά ίσως σε φάκελο διαγωνισμών και όχι Β' Λυκείου.
Το σχολικό κακώς δεν λύνει τις ανισώσεις. Αλλά δεν είναι πρώτη φορά που το σχολικό βιβλίο δίνει ελλιπείς λύσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι φέτος στις Πανελλαδικές εξετάσεις (παλαιού τύπου) μπήκε άσκηση από το σχολικό βιβλίο που ήταν λυμένη ελλιπώς! Πέρα όμως από αυτό, όταν έχουμε να λύσουμε εξισώσεις είναι εύκολο στο τέλος να ελέγξουμε τις λύσεις. Τι γίνεται όμως με τις ανισώσεις;nikos11 έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 16, 2020 12:06 pmΚαλημέρα κύριε Βισβικη. Αν δεν κάνω λάθος στο παράδειγμα 3 σελ.184 του σχολικού βιβλίου σε λογαριθμική εξίσωση παίρνει περιορισμό στην αρχή , δεν λύνει τις ανισώσεις και κάνει έλεγχο λύσεων στο τέλος. Αφού λοιπόν το κάνει το σχολικό βιβλίο νομίζω τελικά ότι είναι επιτρεπτό. Καλημέρα και πάλι.
Για να δούμε λοιπόν πώς μπορούν να βρεθούν οι λύσεις της παρακάτω ανίσωσης, χωρίς να λυθούν οι ανισώσεις των περιορισμών.
έχει την ιδιότητα
Στην περίπτωσή μας το και οι ιδιότητες είναι
και μια τέταρτη που προκύπτει από τις ιδιότητες τον λογρίθμων, πράξεις, την μορφή της εξίσωσης
Έτσι oρίζονται τέσσερα καλώς ορισμένα σύνολα
έχει την ιδιότητα
έχει την ιδιότητα
έχει την ιδιότητα
έχει την ιδιότητα
Λύση της ανίσωσης είναι το σύνολο . Το πως θα βρούμε αυτή την τομή εναπόκειται στη φύση της κάθε ανίσωσης, ιδιότητας, συνόλου. Μπορεί να χρειαστεί να βρούμε όλα τα στοιχεία των συνόλων ένα ένα (συντριπτική πλεθοψηφία των ασκήσεων, ναι), μπορεί και όχι.
Από την Α' Λυκείου γνωρίζουμε ότι αν , τότε . Αυτή την ιδιότητα καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε/δούμε εδώ, για να αποφύγουμε την δυσκολία της επίλυσης κάθε ανίσωσης ξεχωριστά. Στην οποία δυσκολία αργά η γρήγορα θα φτάσουμε και θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτούμε τι γίνεται, πως θα την υπερπηδήσουμε. Αυτό ακριβώς αναζητάει η άσκηση και δεν καταλαβαίνω που είναι το μη εξωσχολικό ή κάτι το οποίο κάποιοι που πρέπει να ασχολούνται με διαγωνισμούς και δε ξερώ εγώ τι πρέπει να ξέρουν, να έρθουν σε επαφή.
Δεν κατάλαβα πραγματικά την αντίδραση για τον φάκελο.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: MSN [Bot] και 5 επισκέπτες