Αναδιάρθρωση φακέλων ολυμπιάδων Juniors/Seniors/Φοιτητών (ΟΔΗΓΙΕΣ)

Συντονιστής: polysot

Άβαταρ μέλους
Γενικοί Συντονιστές
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 482
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 13, 2009 12:52 am

Αναδιάρθρωση φακέλων ολυμπιάδων Juniors/Seniors/Φοιτητών (ΟΔΗΓΙΕΣ)

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γενικοί Συντονιστές » Παρ Σεπ 30, 2016 4:53 pm

Αγαπητά Μέλη,

Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μια ριζική αναδιάρθρωση των φακέλων των ολυμπιάδων στην προσπάθειά μας να γίνουν όσο το δυνατόν πιο χρήσιμοι ιδίως στα νεαρότερα μέλη μας.

Σας παρακαλούμε για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των νέων φακέλων να διαβάσετε προσεκτικά τις πιο κάτω περιγραφές και οδηγίες.

Όπως θα δείτε έχουν δημιουργηθεί αρκετοί νέοι φάκελοι. Σκοπός είναι κάθε θέμα να πηγαίνει σε ένα φάκελο σχετικό τόσο με την θεματολογία όσο και με την δυσκολία του. Έτσι κάθε μαθητής θα μπορεί να κοιτάζει τα θέματα από τους φακέλους που αισθάνεται πιο άνετα και σταδιακά να καταφέρει να παρακολουθεί και τους δυσκολότερους φακέλους.

Προχωρούμε σε μια περιγραφή των φακέλων:

Τόσο στους Juniors όσο και στους Seniors έχουμε φακέλους σε επίπεδο Θαλή/Ευκλείδη. Επειδή οι διαγωνισμοί των Θαλή και Ευκλείδη περιλαμβάνουν σχολική ύλη και άρα εν γένει αποφεύγονται τα θέματα Θεωρίας Αριθμών και Συνδυαστικής, έχουμε τρεις φακέλους στους Juniors και τρεις στους Seniors. Από ένα σε θέματα Άλγεβρας, από ένα σε θέματα Γεωμετρίας και από ένα σε Γενικά Θέματα που δεν εμπίπτουν σε αυτές τις δύο κατηγορίες.

Στους Juniors έχουμε ακόμη τέσσερις φακέλους, έναν για κάθε τομέα των ολυμπιάδων (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Θεωρία Αριθμών, Συνδυαστική) στον οποίο θα βάζουμε θέματα πιο προχωρημένου επιπέδου αλλά κατάλληλα για juniors.

Στους Seniors έχουμε οκτώ επιπλέον φακέλους. Δύο για κάθε τομέα των ολυμπιάδων. Για κάθε τομέα έχουμε έναν φάκελο στο επίπεδο του διαγωνισμού Αρχιμήδη και έναν φάκελο σε πιο προχωρημένο επίπεδο.

Παρακαλώ να προσέξουμε τις πιο κάτω οδηγίες:

:logo: Πλέον κάθε καινούργιο θέμα πρέπει να μπαίνει στους καινούργιους φακέλους. Μπορείτε να απαντάτε στα ήδη υπάρχοντα θέματα στους παλιούς φακέλους αλλά όχι να δημιουργήσετε καινούργια θέματα σε αυτούς.
:logo: Κάθε θέμα προσπαθούμε να το βάλουμε στον φάκελο που είναι πιο προσβάσιμο παρά σε αυτόν που μπαίνει πιο οριακά. Π.χ. το γεγονός ότι ένα θέμα βασίζεται μόνο σε σχολικές γνώσεις και άρα θα μπορούσε να εμφανιστεί στον Ευκλείδη δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι και ο πιο κατάλληλος φάκελος για να μπει.
:logo: Επισημαίνεται επίσης ότι τα θέματα κατατάσσονται στους φακέλους Juniors/Seniors, έχοντας πάντα υπόψη τους Έλληνες μαθητές. Έτσι για παράδειγμα ένα θέμα που μπήκε στους Juniors ενός διαγωνισμού μίας χώρας, μπορεί να είναι καταλληλότερο για τους Seniors στην Ελλάδα και άρα να ταξινομηθεί εκεί.
:logo: Πιθανώς κάποιος επιμελητής να μετακινήσει το θέμα που προτείνατε από έναν φάκελο σε άλλο. Παρακαλούμε να δείξετε κατανόηση.
:logo: Μην φοβάστε να προτείνετε θέματα επειδή δεν ξέρετε σε ποιο φάκελο πρέπει να μπουν. Αν δεν είσαστε σίγουροι δηλώστε το στο τέλος του μηνύματος ώστε κάποιος επιμελητής που είναι πιο σίγουρος να το μετακινήσει στον σωστό φάκελο.
:logo: Όπως ίσως θα έχετε προσέξει (δείτε εδώ) πλέον μας δίνεται η δυνατότητα να έχουμε λέξεις κλειδιά. Ας προσπαθήσουμε να έχουμε τέτοιες λέξεις κλειδιά σε κάθε πρώτη ανάρτηση.
:logo: Υπάρχουν περιπτώσεις που ίσως μια λέξη κλειδί να είναι αρκετά βοηθητική για την λύση μιας άσκησης. Σε τέτοιες περιπτώσεις καλό θα είναι ο προτείνων την άσκηση να μην βάζει την λέξη κλειδί παρά μόνο μετά την λύση.
:logo: Θα παρακαλούσαμε το πιο έμπειρα μέλη να αποφεύγουν για ένα διάστημα 48 ωρών να δίνουν λύσεις στους φακέλους των Θαλή και Ευκλείδη. Έτσι δίνουμε την δυνατότητα στα νεαρότερα μέλη να δοκιμάζουν κάποια πιο εύκολα θέματα. Το «πιο έμπειρα» μέλη περιλαμβάνει όχι μόνο όσους δεν είναι μαθητές αλλά και αυτούς τους μαθητές που τέτοια θέματα μπορούν να τα λύσουν «άμεσα».
:logo: Μετά το πέρας των 48 ωρών θα παρακαλούσαμε το έμπειρο μέλος που θα δώσει λύση σε θέμα του Θαλή/Ευκλείδη να ελέγξει πρώτα αν έχει δοθεί πλήρης και κατανοητή λύση στο θέμα ή όχι. Αν δεν έχει συμβεί αυτό θα το παρακαλούσαμε η πρώτη λύση που θα δώσει να είναι αρκούντως επεξηγηματική και να χρησιμοποιεί μόνο σχολική ύλη ώστε να βοηθούνται και τα λιγότερο έμπειρα μέλη. Π.χ. πιθανώς ένα θέμα άλγεβρας να λύνεται σε μία γραμμή με την ανισότητα Cauchy-Schwarz αλλά αυτή η ανισότητα δεν βρίσκεται στην σχολική ύλη. Ας δοθεί λοιπόν πρώτα μια λύση στο πνεύμα των διαγωνισμών Θαλή/Ευκλείδη και μετά σε επόμενη ανάρτηση ας δοθεί και η λύση με τη Cauchy-Schwarz.
:logo: Πιο γενικά σε οποιαδήποτε άσκηση καλό θα είναι η πρώτη λύση που θα δίνεται να είναι μέσα στα πλαίσια του φακέλου.
:logo: Συμβαίνει συχνά ασκήσεις αυτούσιες ή παρόμοιες με προηγούμενες να κάνουν την επανεμφάνισή τους. Αυτό δεν είναι κακό αφού όλο και κάποιος θα την βλέπει για πρώτη φορά. Ας μην στερούμε την διδακτική αξία τους δίνοντας αμέσως την παραπομπή στην λυμένη άσκηση. Βάζουμε και εδώ ένα διάστημα 48 ωρών στο οποίο αν δεν έχει εν τω μεταξύ λυθεί η άσκηση καλό είναι να μην δίνουμε την παραπομπή.

Όπως θα έχετε επίσης δει, έχουμε δημιουργήσει και έναν νέο φάκελο με την ονομασία «Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις». Θεωρούμε αυτόν τον φάκελο αρκετά βασικό ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας. Οι κύριοι κανόνες λειτουργίας είναι οι εξής:

:logo: Κάθε θέμα καλό είναι να έχει μία βασική ανάρτηση την πρώτη ώστε αυτός που θα το διαβάζει να μην χρειάζεται να ανατρέχει σε πολλές αναρτήσεις στο ίδιο θέμα χωρίς να ξέρει ποια είναι η σημαντική και ποια όχι.
:logo: Στον τίτλο κάθε θέματος θα πρέπει να αναγράφεται αν το θέμα είναι «Βασικό», «Ενδιάμεσο» ή «Προχωρημένο».
:logo: Κάθε βασική ανάρτηση θα πρέπει να δηλώνει το επίπεδο στο οποίο απευθύνεται και τα προαπαιτούμενα τα οποία χρειάζεται.
:logo: Η βασική ανάρτηση πρέπει να είναι αρκετά επεξηγηματική και κατανοητή. Στην ανάρτηση υπάρχουν όσα παραδείγματα κρίνει το μέλος ότι είναι ικανοποιητικά για την κατανόηση. Μπορούν να γίνονται και παραπομπές σε θέματα άλλων φακέλων στα οποία γίνεται χρήση του θεωρήματος. Βασική προϋπόθεση να υπάρχει σε αυτό το θέμα μια πλήρως επεξηγηματική λύση που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο θεώρημα.
:logo: Αν θα δοθούν ασκήσεις κατανόησης του θεωρήματος αυτές να γράφονται στους κατάλληλους φακέλους και να γίνεται παραπομπή σε αυτές.
:logo: Το μέλος που θα κάνει την βασική ανάρτηση αναλαμβάνει να την αναβαθμίζει. Π.χ. αν προσέξει ότι έχουμε συζητήσει ένα θέμα το οποίο είναι μια καλή εφαρμογή του θεωρήματος, επεξεργάζεται την πρώτη ανάρτηση και προσθέτει ένα σύνδεσμο σε αυτό το θέμα. Δεν υπάρχει λόγος να μπαίνει ως σύνδεσμος κάθε άσκηση σε αυτό το θεώρημα. Μόνο κάποιες ενδεικτικές οι οποίες να δείχνουν τους διάφορους τρόπους που εφαρμόζεται το θεώρημα. Πάντα κατά την κρίση αυτού που θα κάνει την πρώτη ανάρτηση.
:logo: Σε αυτόν τον φάκελο δίνουμε προτεραιότητα στα πιο έμπειρα μέλη και κάνουμε μια ανάρτηση αν νιώθουμε σίγουροι ότι μπορούμε να καλύψουμε επαρκώς το θέμα.
:logo: Επειδή τέτοιες αναρτήσεις παίρνουν χρόνο για να γίνουν, καλό είναι να το δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ανάρτηση σε συγκεκριμένο θέμα ώστε να μην δουλεύουν δύο άτομα σε ένα θέμα ταυτόχρονα. Μπορεί π.χ. κάποιος να ανοίξει ένα θέμα και να δηλώσει ότι θα κάνει ανάρτηση για αυτό το θέμα. Δεν βάζουμε χρονικό περιθώριο μέχρι πότε να κάνει την ανάρτηση. Ας μείνουμε όμως στην μία «ανοικτή» δήλωση ανά άτομο.

Αντίστοιχος φάκελος με την ονομασία «Βασικά Θεωρήματα, Τεχνικές και Προτάσεις» υπάρχει πλέον και για τους διαγωνισμούς των φοιτητών. Οι κανόνες λειτουργίας είναι παρόμοιοι.


Οι Γενικοί Συντονιστές του mathematica
Κλειδωμένο

Επιστροφή σε “Γεωμετρία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης