Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 12911
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#41

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Τρί Ιούλ 02, 2019 10:40 am

xyzω έγραψε:
Τρί Ιούλ 02, 2019 9:38 am

Μεμπτό θα είναι αν ένα ποσοστό πήρε 5 βαθμούς για κάτι που διδάχτηκε εκτός σχολείου αφήνοντας απέξω άλλους που δεν το είχαν διδαχτεί.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό είναι μεμπτό. Όπως έγραψε επανειλημμένως ο κ. Λάμπρου, το πρόβλημα έχει και άλλες λύσεις που ήταν μέσα στην εξεταστέα ύλη. Γιατί πρέπει εμείς να ασχοληθούμε με το τι έγραψε ο καθένας και πώς το διδάχθηκε; Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι, ότι κάθε σωστή λύση παίρνει και τις 5 μονάδες. Υπάρχουν μαθητές που για τον α ή β λόγο (παραπάνω διάβασμα, ταλέντο, φροντιστήριο, βοήθεια από μαθηματικούς γονείς, κλπ) έχουν προχωρήσει στην ύλη. Αν κατάλαβα καλά, εσείς υποστηρίζετε ότι αντί να ενθαρρύνουμε τέτοιες πρωτοβουλίες, πρέπει να τιμωρήσουμε τους παραβάτες και να τους αφαιρέσουμε μονάδες για το παράπτωμα που έκαναν να διαβάσουν κάτι παραπάνω. Ας μην ξεχνάμε ότι τα πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, αυτό ακριβώς κάνουν. Αναζητούν το κάτι παραπάνω!



Λέξεις Κλειδιά:
xyzω
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: Δευ Ιουν 24, 2019 9:06 pm

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#42

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από xyzω » Τρί Ιούλ 02, 2019 11:10 am

Δεν καταλάβατε καλά. Πότε δεν είπα κάτι τέτοιο . Το αντίθετο είπα. Αν θέλετε ξαναδιαβάστε όλη την παράγραφο όχι μεμονωμένα μία φράση.
Η εισαγωγή σε ένα πρότυπο γυμνάσιο, είναι είναι μια φυσική ακολουθία για κάποιους μαθητές που τελειώνουν την στ δημοτικού. Αν για να το πετύχουν αυτό πρέπει να ασχοληθούν με θέματα πέρα από την ύλη τους, αυτό θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ή διαφορετικά να ζητηθεί.

Και για να το ξεκαθαρίσουμε ακόμα περισσότερο. Όσοι έλυσαν το πρόβλημα και με όποιον τρόπο καλώς το έλυσαν.
Όμως η διαδικασία για να είναι δίκαιη θα πρέπει να δίνει τα ίδια όπλα σε όλους και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι μέσω του σχολείου. Μετά ας επιλέξει ο καθένας πως θα τα χρησιμοποιήσει.


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15510
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#43

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Τρί Ιούλ 02, 2019 11:44 am

Δεν υπάρχει λόγος να ανακυκλώνουμε τα ίδια και τα ίδια. Όλα τα θέματα έχουν συζητηθεί δύο ή τρεις φορές
το καθένα, οπότε το θέμα έχει εξαντληθεί.

Ο καθένας μπορεί να κρίνει τι του ταιριάζει περισσότερο.


Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5554
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#44

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Ιούλ 02, 2019 5:15 pm

Καλό μήνα !

Διάβασα με προσοχή όλα τα μηνύματα. Θα πω μια απλή γνώμη, τίποτα όμως το καινούριο , μια και το θέμα έχει εξαντληθεί πλήρως και φοβάμαι πως κακώς γράφω.

Σε κάθε εξέταση ή διαγωνισμό, αυτό που πρωτίστως έχει σημασία είναι στα θέματα που επιλέγονται να υπάρχει μία τουλάχιστον λύση με τις θεωρητικές γνώσεις που εμπίπτουν στην ευρύτερη σχολική ύλη που έχει διδαχθεί στους διαγωνιζόμενους σε όλη την προηγούμενη μαθητικής τους διαδρομή.
Από εκεί και μετά κανένας άλλος περιορισμός δεν είναι αναγκαίος.

Συνήθως οι θεματοδότες αποφεύγουν να υπάρχουν λύσεις με ύλη από την ακριβώς αμέσως χρονιά και ειδικά αν αυτή η δεύτερη λύση είναι σημαντικά ευκολότερη από τις άλλες, αλλά μερικές φορές, οι ίδιοι μαθητές παρουσιάζουν τέτοιες λύσεις.

Στα προβλήματα τεσσάρων πράξεων υπάρχει για το λόγο αυτό το ''μειονέκτημα '' ότι πολλά από αυτά λύνονται και με εξισώσεις ή συστήματα. Όμως προβλήματα πρέπει να τίθενται σε κάθε εξέταση ή διαγωνισμό αυτών των τάξεων.Αν ο μαθητής για οποιονδήποτε λόγο μπορεί να το λύσει και με άλλον τρόπο, αυτό σε τίποτα δεν μειώνει την ορθή επιλογή του προβλήματος.Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μία άσκηση γεωμετρίας : ενώ πχ οι βασικοί τύποι των εμβαδών αρκούν για τη λύση μιας άσκησης, ένας μαθητής εφαρμόζει όμοια τρίγωνα, που διδάσκονται σε μεγαλύτερη τάξη και βρίσκει την απάντηση πιο εύκολα και πιο γρήγορα.Πολλά προβλήματα , σχεδόν όλα, μπορεί να λυθούν με ύλη μεγαλύτερων τάξεων.
Αν θεωρούμε ότι αυτό είναι αρνητικό, τότε δεν πρέπει να γίνεται κανένας διαγωνισμός.

Ούτε μπορούμε να πούμε ότι σε μια τέτοια περίπτωση, που υπάρχουν δηλαδή και λύσεις με προχωρημένη ύλη, κάποιοι είναι ευνοημένοι. Είναι σαν να λέμε ότι ένας μαθητής μιας σχολικής αθλητικής ομάδας δεν πρέπει να πάρει μέρος στους αγώνες , επειδή έχει προπονηθεί σε κάποια ομάδα εκτός σχολείου ή μόνος του και δεν αρκέστηκε στις δύο ώρες γυμναστικής που κάνουν όλα τα άλλα παιδιά.

Ας έχουμε κατά νου και το εξής :
Μερικές φορές , στους διαγωνισμούς συμβαίνει και το αντίθετο : Ενώ η επιτροπή αναμένει λύσεις με κάποιο θεώρημα ή με την ύλη μιας τάξης , οι διαγωνιζόμενοι δίνουν λύσεις με τελείως πιο στοιχειώδεις τρόπους.
Κανένας δεν έχει δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί για αυτό τον λόγο και κανένας δεν το κάνει. Όλες οι λύσεις είναι ισοδύναμες, αν και μερικές αποκαλύπτουν το ταλέντο ενός μαθητή. Μέχρι εκεί όμως.

Κλείνω με τούτο :

Στις εξετάσεις εισαγωγής σε πρότυπα σχολεία πρέπει η κάθε επιτροπή να μελετά καλά τα θέματα και να αποφεύγει ερωτήματα που λύνονται πολύ πιο εύκολα με την ύλη της επόμενης ή επόμενων τάξεων. Αυτό μερικές φορές δεν είναι εφικτό, ούτε πρέπει από την άλλη να αποτελεί αφορμή για διαμαρτυρίες ή συζητήσεις.

Στο πρόβλημα που συζητήθηκε παραπάνω δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο θέμα εγκυρότητας ή μη. Αν υπήρξαν μαθητές που το έλυσαν με εξίσωση ή με σύστημα, αξίζουν τα ίδια συγχαρητήρια με τους άλλους που το έλυσαν με πιο απλούς συλλογισμούς.

Αυτό είναι κάτι που γίνονταν και θα γίνεται σε κάθε εξέταση, ειδικά αν έχει και διαγωνιστικό χαρακτήρα. Τα παιδιά έχουν τον τρόπο να μας εκπλήττουν με τις λύσεις, τις γνώσεις και τις πρωτότυπες ιδέες τους, ξεπερνώντας τη δική μας ευθυγραμμισμένη και μονοδιάστατη μέθοδο σκέψης.

Καλά αποτελέσματα στα παιδιά και καλή πρόοδο !
Καλό καλοκαίρι σε όλους !


Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5900
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: Εξετάσεις πρότυπα γυμνάσια 2019

#45

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Τρί Ιούλ 02, 2019 7:54 pm

Και ας μου επιτραπεί η καταληκτική μου άποψη: Μάλλον τελικά ελλοχεύει ο κίνδυνος να έχουμε πέσει στο γενικότερο περιβάλλον σύγκρουσης μεταξύ τυπικού και ουσιαστικού ή αν θέλουμε μεταξύ αναγκαιότητας και σκοπιμότητας. Τα θέματα στα οποία σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να εξετάζονται οι διαγωνιζόμενοι είναι αναγκαίο να είναι τέτοια, που να μετουσιώνουν κατά τη στιγμή της εξέτασης το χάρισμα σε αριστεία. Οπότε από την άποψη αυτή η ευθύνη των εκάστοτε θεματοδοτών είναι τεράστια. Προφανώς και η μετουσίωση αυτή δεν έχει κοινωνικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο. Και τούτο επειδή άριστοι υπάρχουν σε όλα τα κοινωνικά πεδία και θα πρέπει αντίστοιχα να αναδεικνύονται. Άλλως κινδυνεύουμε οι άριστοι στην επιστήμη να μετατραπούν και σε άριστους στην ανεργία, αν η τύποις αριστεία δεν ταυτιστεί με την κατ' ουσίαν εκδήλωση της αριστείας.


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Απάντηση

Επιστροφή σε “Εξετάσεις Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης