Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#21

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Ιουν 21, 2021 12:58 pm

Άλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
llenny
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Τρί Απρ 23, 2019 11:10 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#22

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από llenny » Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pm

Al.Koutsouridis έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 12:58 pm
Άλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.
Αφού όλοι ξέρουμε ότι δεν αποκτήθηκαν γνώσεις στα μαθηματικά κατεύθυνσης της Β' Λυκείου. Τι θα εξέταζαν, αυτά που ουσιαστικά δε δίδαξαν καν;


Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#23

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pm

Al.Koutsouridis έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 12:58 pm
Άλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.
Θα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η. Αλλά εκτός από το Β4 που δεν ειναι και απαραιτητη λείπει η γεωμετρική εποπτεία. Είναι διαγώνισμα ειδικού σκοπού.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#24

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Ιουν 21, 2021 2:27 pm

Christos.N έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pm
Θα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η.
Ο τύπος της απόστασης υπάρχει και στο βιβλίο της Β' Γυμνασίου.


revan085
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: Παρ Ιουν 09, 2017 11:10 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#25

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από revan085 » Δευ Ιουν 21, 2021 3:21 pm

Al.Koutsouridis έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 2:27 pm
Christos.N έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pm
Θα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η.
Ο τύπος της απόστασης υπάρχει και στο βιβλίο της Β' Γυμνασίου.
Που αναφέρεται στην εφαρμογή 3 της ενότητας 3.2. Όμως η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι εκτός ύλης.


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#26

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Δευ Ιουν 21, 2021 3:54 pm

revan085 έγραψε:
Δευ Ιουν 21, 2021 3:21 pm
Που αναφέρεται στην εφαρμογή 3 της ενότητας 3.2. Όμως η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι εκτός ύλης.
Ωραία, στο βιβλίο της Άλγεβρας Α' Λυκείου τότε.


Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#27

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Ιουν 21, 2021 6:45 pm

Ναι ωραία απλα ξεκινήσαμε την συζήτηση για το τι μεταφέρεται από την Β' Λυκείου. Να μην αδικούμε όμως και την εφαπτόμενη που η προπαίδεια της βρίσκεται και αυτή στην Β'.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#28

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Ιουν 28, 2021 2:11 pm

Τώρα που πέρασε κάποιο διάστημα και η διόρθωση μάλλον έχει ολοκληρωθεί θα ήθελα να καταγράψω κάποιες σκέψεις μου. Το διαγώνισμα ήταν στην σωστή κατεύθυνση ως προς την δυσκολία του σε σχέση με την ανισόρροπη δυσκολία που είχαν τα μαθηματικά σε σύγκριση με τα άλλα πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια να κερδίζεται η εμπιστοσύνη των παιδιών στα μαθηματικά και να κάνουν αυτήν την επιλογή πιο προσιτή.

Ως προς το ίδιο το διαγώνισμα η μικρή σε έκταση θεματολογία του ήταν σε συνάρτηση των δυσκολιών των δύο τελευταίων σχολικών ετών και καλώς έκανε η επιτροπή που σεβάστηκε τις ειδικές μαθητικές-εκπαιδευτικές συνθήκες. Στην διάρθρωση και μοριοδότηση των θεμάτων έχω να σημειώσω κατά την ταπεινή μου άποψη και της εμπειρίας της φετινής βαθμολόγησης όμως ορισμένες αβλεψίες. Θα άλλαζα τα παρακάτω

Στο θέμα Β
Η αναζήτηση του συνόλου τιμών να εντοπιζόταν στο ερώτημα Β2 και όχι στο Β4 καθώς η εύρεση των δύο ορίων δένει με το υπόλοιπο ως προς την ροή και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 6 σε 8.
Στο Β4 θα πρόσθετα την χάραξη της γραφικής παράστασης μαζί με το ωραίο ερώτημα της διερεύνησης της λύσης της παραμετρικής εξίσωσης και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 7 σε 8 μειώνοντας κατά ένα μόριο το Γ3 καθώς και οι ίδιοι οι θεματοδότες αυτό είχαν περισσότερο στο μυαλό τους στις προτεινόμενες λύσεις.

Στο θέμα Γ

Στο Γ2 και στο ερώτημα i. θα μετέτρεπα την εκφώνηση " Να βρεθεί διάστημα  [a,b],~a,b>0 στο οποίο ισχύουν οι προϋποθέσεις του θεωρήματος Rolle", γιατί εδώ παρατήρησα την μεγαλύτερη προσπάθεια κλοπής μορίων.

Στο θέμα Δ

Στο Δ2 θα άλλαζα την εκφώνηση "Να δειχθεί ότι η συνάρτηση παρουσιάζει ακρότατο στο x_0 και να βρεθεί το είδος του και η τιμή του" γιατί επίσης και εδώ παρατήρησα προσπάθειες κλοπής.

Αυτά με καλοπροαίρετη κριτική και σεβασμό στην στάθμη δυσκολίας κατά την κατασκευή ενός τόσο σημαντικού διαγωνίσματος.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#29

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Τετ Ιούλ 14, 2021 6:31 pm

Τσιαλας Νικολαος έγραψε:
Τετ Ιουν 16, 2021 11:01 am
Νομίζω ότι όλα τα παιδιά θα βγουν χαμογελαστά σήμερα... Το κακό είναι κατά την γνώμη μου ότι οι πολύ καλοί από τους άριστους δεν θα ξεχωρίσουν σήμερα!
Πράγματι, αν δει κανείς τα στατιστικά προκύπτει ότι η κλισέ φράση αυξανόμενης δυσκολίας για τα μαθηματικά δεν είναι και πολύ αληθής. Σε αντιθέση με την γλώσσα π.χ. Έχω κάνει τα διαγράμματα κάπως γρήγορα. Στον κάθετο άξονα είναι το ποσοστό των μαθητών και οριζόντια 1, αντιστοιχεί στο βαθμό 10-11, 2 στο βαθμό 11-12, ... , 10 στο βαθμό 19-20. Έχω αφαιρέσει τους μαθητές που έγραψαν κάτω από την βάση.

Ενώ στην γλώσσα υπάρχει μια κανονικότητα, στα μαθηματικά μια ομοιομορφία.

Statistics.PNG
Statistics.PNG (13.47 KiB) Προβλήθηκε 2607 φορές


Γιάννης Θωμαΐδης
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#30

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιάννης Θωμαΐδης » Πέμ Ιούλ 15, 2021 1:35 pm

Ενδιαφέρουσα η ιδέα του Αλέξανδρου να συγκρίνει την κατανομή των επιδόσεων στις "άνω της βάσης" βαθμολογικές κλάσεις μεταξύ Μαθηματικών και Γλώσσας, καθώς και η επισήμανση που κάνει περί «ομοιομορφίας» και «κανονικότητας».
Νομίζω ότι θα είχε επίσης ενδιαφέρον να συγκριθούν μεταξύ τους τα αντίστοιχα διαγράμματα για τις επιδόσεις στα Μαθηματικά των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Γενικά, η μελέτη των στατιστικών στοιχείων των πανελλαδικών εξετάσεων που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη Δευτέρα από το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

Γιάννης Θωμαΐδης


mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#31

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Πέμ Ιούλ 15, 2021 2:23 pm

Πιο πολύ ενδιαφέρον θα είχε να δούμε αυτό το 57% αποτυχία στα Μαθηματικά...κ.Θωμαιδη...και να πούμε ποιος φταίει επιτέλους... :idea:

https://www.esos.gr/arthra/73672/ta-sta ... l-ki-epal?


Γιάννης Θωμαΐδης
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#32

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιάννης Θωμαΐδης » Παρ Ιούλ 16, 2021 1:21 pm

Η αποτυχία στα Μαθηματικά των πανελλαδικών εξετάσεων είναι πρόβλημα διαχρονικό και πολυσύνθετο, άρα πολύπλοκο τόσο στην ανάλυση όσο και την ερμηνεία του. Ως εκ τούτου είναι δύσκολο να συζητηθεί σε βάθος με ανταλλαγή απόψεων στο διαδίκτυο. Ωστόσο ο έγκυρος και φιλόξενος χώρος του mathematica.gr επιβάλει και μας δίνει τη δυνατότητα να θίξουμε κάποιες πλευρές του.
Για να κατανοηθεί η διαχρονικότητα, αναφέρω μόνο ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που εκδόθηκε το πολύ μακρινό 1935:
«Τα αποτελέσματα των εισιτηρίων εξετάσεων εις το μάθημα των Μαθηματικών δια τας διαφόρους Σχολάς μαρτυρούν πιστώς οποία είναι πραγματικώς η κατάστασις. Η αποτυχία των εξετασθέντων φθάνει το 80% εις μερικάς Σχολάς. Αλλά δεν πρόκειται περί απλής αποτυχίας· πρόκειται περί απελπιστικού φαινομένου. Οι πλείστοι των εξετασθέντων έγραψαν ασυναρτησίας, τας οποίας θεωρούμεν περιττόν να αναγράψωμεν. Η κατάστασις είναι απελπιστική. (Παράρτημα του Δελτίου της Ε.Μ.Ε. Αριθμ. 29, Νοέμβριος 1935, σ.594).
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά τέτοια τεκμήρια που καλύπτουν όλα τα είδη πανελλαδικών εξετάσεων μέχρι σήμερα, αλλά όσα αναφέρονται στο απόσπασμα επιβεβαιώνονται πλήρως από την εμπειρία μου στα Βαθμολογικά Κέντρα επί 35 συναπτά έτη.

Το ζήτημα της αποτυχίας όμως τίθεται πολύ απλοϊκά και αόριστα (ίσως και αποπροσανατολιστικά) όταν συνδέεται μόνο με τα ποσοστά όσων έγραψαν «κάτω από τη βάση». Κατ’ αρχήν το ποσοστό 57% που χρησιμοποιείται στην προηγούμενη ανάρτηση του mick7 αφορά και τις δύο Ομάδες Προσανατολισμού που εξετάζονται στα Μαθηματικά. Αλλά αυτό αποτελεί ένα «βολικό» δείκτη που κρύβει ότι το ποσοστό αποτυχίας ήταν 31,8% στους υποψήφιους της Ομάδας Θετικών Σπουδών και 72,76% στους υποψήφιους της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Και οι μεν και οι δε διδάχτηκαν την ίδια ύλη, από το ίδιο βιβλίο, και εξετάστηκαν στα ίδια θέματα, πήγαιναν σε κοινά σχολεία και είχαν κοινούς διδάσκοντες. Αν θέσω το ερώτημα, «ποιος φταίει επιτέλους…» για αυτή την κολοσσιαία διαφορά αποτυχίας (επίσης διαχρονική), ποιους θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στην απάντηση;
α) Τους μαθητές και γονείς που επιλέγουν με ψυχρό υπολογισμό την Ομάδα Προσανατολισμού που θα παρακολουθήσουν; Υπενθυμίζω ότι τα μαθήματα "Οικονομία" και "Πληροφορική" ανήκουν στην τριάδα των μαθημάτων με το υψηλότερο ποσοστό αριστούχων, δηλαδή της βαθμολογικής κλάσης [18, 20] (το τρίτο είναι η "Κοινωνιολογία" της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών). Άρα, γιατί να ασχοληθεί σοβαρά με τα Μαθηματικά ένας υποψήφιος της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής;
β) Τους διδάσκοντες, τη μέθοδο διδασκαλίας και τα διδακτικά βιβλία ή τα στελέχη των θεσμικών οργάνων της εκπαίδευσης που επικυρώνουν τις πολιτικές πιέσεις για διαρκή μείωση (άρα και ακρωτηριασμό) της εξεταστέας ύλης; Το φαινόμενο αυτό οδηγεί αυτομάτως στην παπαγαλία, την τυποποίηση της διδασκαλίας (ένα άλλο είδος παπαγαλίας …), αλλά αιτιολογεί ταυτόχρονα και τη δημιουργία από τους θεματοδότες ορισμένων εξωφρενικών ερωτημάτων που «διυλίζουν τον κώνωπα».
γ) Την αυτόματη προαγωγή από τάξη σε τάξη, που μαζί με την ελάχιστη εξεταστέα ύλη οδηγούν πολλούς να υπόσχονται σε αδαείς μαθητές «λαγούς με πετραχήλια» και αυτοί να πιστεύουν ότι όλα τα «κόλπα» μαθαίνονται στην Γ΄ Λυκείου; Υπενθυμίζω ότι διάφοροι του ευρύτερου εκπαιδευτικού χώρου πανηγύριζαν φέτος στο διαδίκτυο, επειδή μαθητές τους έλυσαν την εξίσωση ημx = 0 με χρήση του θεωρήματος Rolle, ή έδειξαν ότι ένα τριώνυμο δεν έχει ρίζες χρησιμοποιώντας παραγώγους, ακρότατα και πίνακες μεταβολών. Επειδή το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλά γραπτά που βαθμολογήθηκαν τελικά με 75 ή 80 μονάδες, ας αναλογιστούν οι πανηγυριστές πόσο πολύτιμο χρόνο έχασαν οι συγκεκριμένοι μαθητές (είχαν πράγματι μάθει τα «κόλπα» στην Γ΄ Λυκείου, αλλά αγνοούσαν την επίλυση απλών τριγωνομετρικών εξισώσεων και τη χρήση της διακρίνουσας). Αυτό το ζήτημα ανάγει το πρόβλημα της «αποτυχίας» σε ένα άλλο επίπεδο, που δεν έχει σχέση με τα ποσοστά «κάτω από τη βάση».

Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί και να γίνει πολύ πιο αναλυτικός, αλλά έτσι κινδυνεύει να αποκτήσει μέγεθος βιβλίου. Πάντως τα παραπάνω αρκούν για να δείξουν ότι το ερώτημα «ποιος φταίει επιτέλους …» συνιστά απλοϊκή προσέγγιση του προβλήματος.

Γιάννης Θωμαΐδης


Τσιαλας Νικολαος
Δημοσιεύσεις: 789
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#33

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τσιαλας Νικολαος » Παρ Ιούλ 16, 2021 2:33 pm

Νομίζω ότι η τοποθέτηση του κυρίου Θωμαΐδη είναι αρκετά σωστή! Εγώ θα μείνω και σε κάτι που θεωρώ πως μεγενθυνει το πρόβλημα σε όλα τα μαθήματα. Τα παιδιά περνάνε τις τάξεις με μηδενική προσπάθεια. Για μένα σωστό θα ήταν από το γυμνάσιο και μετά οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι με πανελλαδικώς κοινά θέματα( και μόνο ο βαθμός στις πανελλήνιες να μετράει για το πανεπιστήμιο).


Άβαταρ μέλους
george visvikis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 13277
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#34

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από george visvikis » Παρ Ιούλ 16, 2021 2:44 pm

Τσιαλας Νικολαος έγραψε:
Παρ Ιούλ 16, 2021 2:33 pm
... Τα παιδιά περνάνε τις τάξεις με μηδενική προσπάθεια...
Αυτό τα λέει όλα!


Άβαταρ μέλους
Al.Koutsouridis
Δημοσιεύσεις: 1797
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#35

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Al.Koutsouridis » Παρ Ιούλ 16, 2021 9:29 pm

Γιάννης Θωμαΐδης έγραψε:
Πέμ Ιούλ 15, 2021 1:35 pm
Ενδιαφέρουσα η ιδέα του Αλέξανδρου να συγκρίνει την κατανομή των επιδόσεων στις "άνω της βάσης" βαθμολογικές κλάσεις μεταξύ Μαθηματικών και Γλώσσας, καθώς και η επισήμανση που κάνει περί «ομοιομορφίας» και «κανονικότητας».
Διαχρονικά μου κάνει εντύπωση η τείνουσα προς ομοιόμορφη κατανομή των βαθμολογιών στα μαθηματικά και όχι μόνο. Διαισθητικά φαίνεται να μην ανταποκρίνεται με αυτό που θα αναμέναμε σε ένα τόσο μεγάλο δείγμα. Όπως και με άλλα μεγέθη π.χ. το ύψος ανδρών/γυναικών, θα περιμέναμε τα αποτελέσματα να ακολουθούν μια κάπως κανονική κατανομή. Πράγματι σε άλλες χώρες (SAT, CSAT Κορέα, USE Ρωσία) οι κατανομές τείνουν προς κανονική με ενδεχομένως μακρύτερες ουρές προς το ένα ή το άλλο άκρο (0/100, 100/100).

Δηλαδή η πιθανότητα να γράψει κάποιος 19-20 δεν θα περιμέναμε να είναι μεγαλύτερη, από ότι π.χ. 12-13 αν θεωρήσουμε, ότι γύρω στο 12-13 είναι ο μέσος όρος της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών.

Η δε ομοιόμορφη κατανομή αδυνατεί να μας δείξει που βρίσκεται ο μέσος όρος της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών. Ιδιαίτερα αν θέλουμε αυτό το μέσο όρο να τον συγκρίνουμε με το μέσο όρο προηγούμενων ετών, ώστε να δούμε και να βγάλουμε διαχρονικά συμπεράσματα καθαρά στατιστικά για την πορεία των μαθηματικών τους ικανοτήτων.


Η εξέταση έχει και άλλα εγγενή, κατ’ εμέ, προβλήματα όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι δεν έχει ισχυρά (διακριτά σαν θέματα) κομμάτια της ύλης προηγούμενων ετών. Γεωμετρία, διανύσματα, πιθανότητες, επίλυση εξισώσεων. Ώστε μαζικά και ομοιόμορφα να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και για την πορεία της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών σε αυτά. Γιατί κακά τα ψέματα κανείς δεν θα στείλει τα αποτελέσματα των διαγωνισμάτων των τάξεων συγκεντρωτικά πανελλαδικά, ούτε και μπορεί να βγει ακριβές συμπέρασμα από τους βαθμούς τετράμηνων. Αλλά αυτά είναι πέρα της τρέχουσας ενότητας.


mick7
Δημοσιεύσεις: 1122
Εγγραφή: Παρ Δεκ 25, 2015 4:49 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#36

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mick7 » Κυρ Ιούλ 18, 2021 5:42 pm

Ευχαριστώ τον κ.Θωμαΐδη για την διεξοδική του απάντηση. Νομίζω κάλυψε σχεδόν τα πάντα. :idea:

Ένα ινφογραφικο σχετικά με τις επιδόσεις στις Πανελλαδικές.

Εικόνα


Άβαταρ μέλους
makman94
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 14, 2011 11:36 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#37

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από makman94 » Σάβ Αύγ 28, 2021 4:54 am

Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.

Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση


DrStrange
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Τετ Μάιος 08, 2019 8:30 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#38

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από DrStrange » Σάβ Αύγ 28, 2021 12:11 pm

makman94 έγραψε:
Σάβ Αύγ 28, 2021 4:54 am
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.

Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
Δεν υπάρχει το προσωπικό και οι υποδομές να γίνει κάτι τέτοιο. 4000 άτομα 1ο έτος στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ δεν ακούγεται εφικτό. Τι θετικό μπορεί να έχει? Κορεσμός επαγγελμάτων? Εξάλειψη άλλων? Τι νόημα θα έχουν τα 12 χρόνια μαθήματος πριν την τριτοβάθμια? Ως άποψη μου φαίνεται τελείως μηδενιστική και εκτός πραγματικότητας. Επίσης, πως θα κριθεί ποιοι μπορούν να συνεχίσουν? Είναι κοινή πρακτική και άριστοι φοιτητές να χρωστούν μαθήματα εφόσον δίνεται η επιλογή.


Τσιαλας Νικολαος
Δημοσιεύσεις: 789
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#39

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τσιαλας Νικολαος » Σάβ Αύγ 28, 2021 1:35 pm

DrStrange έγραψε:
Σάβ Αύγ 28, 2021 12:11 pm
makman94 έγραψε:
Σάβ Αύγ 28, 2021 4:54 am
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.

Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
Δεν υπάρχει το προσωπικό και οι υποδομές να γίνει κάτι τέτοιο. 4000 άτομα 1ο έτος στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ δεν ακούγεται εφικτό. Τι θετικό μπορεί να έχει? Κορεσμός επαγγελμάτων? Εξάλειψη άλλων? Τι νόημα θα έχουν τα 12 χρόνια μαθήματος πριν την τριτοβάθμια? Ως άποψη μου φαίνεται τελείως μηδενιστική και εκτός πραγματικότητας. Επίσης, πως θα κριθεί ποιοι μπορούν να συνεχίσουν? Είναι κοινή πρακτική και άριστοι φοιτητές να χρωστούν μαθήματα εφόσον δίνεται η επιλογή.
Συμφωνώ απόλυτα..επίσης υπάρχουν και άλλα προβλήματα που θα προκύψουν! Άλλωστε σε όλες σχεδόν τις χώρες υπάρχουν αναλογες εξετάσεις.. και μάλιστα σε αρκετές από αυτές πολύ πιο απαιτητικές...


Άβαταρ μέλους
makman94
Δημοσιεύσεις: 23
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 14, 2011 11:36 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021

#40

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από makman94 » Τρί Σεπ 07, 2021 8:28 pm

Αγαπητοί συνομιλητές, θα συνεχίσω αυτήν την συζήτηση μόνον αν οι διαχειριστές επιτρέψουν να γίνει τελικά αυτη η συζήτηση εδω ή τέλος πάντων όπου πρέπει να τοποθετηθεί.
Δεν θέλω να μπω σε διαδικασία διαλόγου και ξαφνικα να βρεθουν όλα τα σχετικά ποστ διεγραμμενα με την αιτιολογία "εκτός θέματος".


Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες