Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Άλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Αφού όλοι ξέρουμε ότι δεν αποκτήθηκαν γνώσεις στα μαθηματικά κατεύθυνσης της Β' Λυκείου. Τι θα εξέταζαν, αυτά που ουσιαστικά δε δίδαξαν καν;Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Δευ Ιουν 21, 2021 12:58 pmΆλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Θα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η. Αλλά εκτός από το Β4 που δεν ειναι και απαραιτητη λείπει η γεωμετρική εποπτεία. Είναι διαγώνισμα ειδικού σκοπού.Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Δευ Ιουν 21, 2021 12:58 pmΆλλη μια παρατήρηση είναι ότι καμία εκ των γνώσεων που αποκτήθηκαν στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου δεν χρειάστηκε σε αυτή την εξέταση.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Ο τύπος της απόστασης υπάρχει και στο βιβλίο της Β' Γυμνασίου.Christos.N έγραψε: ↑Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pmΘα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Που αναφέρεται στην εφαρμογή 3 της ενότητας 3.2. Όμως η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι εκτός ύλης.Al.Koutsouridis έγραψε: ↑Δευ Ιουν 21, 2021 2:27 pmΟ τύπος της απόστασης υπάρχει και στο βιβλίο της Β' Γυμνασίου.Christos.N έγραψε: ↑Δευ Ιουν 21, 2021 2:09 pmΘα μπορούσαμε να πούμε για τον τύπο της απόστασης αν κάποιος-α δεν ήταν παρατηρικός-η.
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Ναι ωραία απλα ξεκινήσαμε την συζήτηση για το τι μεταφέρεται από την Β' Λυκείου. Να μην αδικούμε όμως και την εφαπτόμενη που η προπαίδεια της βρίσκεται και αυτή στην Β'.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
- Christos.N
- Δημοσιεύσεις: 2105
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
- Τοποθεσία: Ίλιον
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Τώρα που πέρασε κάποιο διάστημα και η διόρθωση μάλλον έχει ολοκληρωθεί θα ήθελα να καταγράψω κάποιες σκέψεις μου. Το διαγώνισμα ήταν στην σωστή κατεύθυνση ως προς την δυσκολία του σε σχέση με την ανισόρροπη δυσκολία που είχαν τα μαθηματικά σε σύγκριση με τα άλλα πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια να κερδίζεται η εμπιστοσύνη των παιδιών στα μαθηματικά και να κάνουν αυτήν την επιλογή πιο προσιτή.
Ως προς το ίδιο το διαγώνισμα η μικρή σε έκταση θεματολογία του ήταν σε συνάρτηση των δυσκολιών των δύο τελευταίων σχολικών ετών και καλώς έκανε η επιτροπή που σεβάστηκε τις ειδικές μαθητικές-εκπαιδευτικές συνθήκες. Στην διάρθρωση και μοριοδότηση των θεμάτων έχω να σημειώσω κατά την ταπεινή μου άποψη και της εμπειρίας της φετινής βαθμολόγησης όμως ορισμένες αβλεψίες. Θα άλλαζα τα παρακάτω
Στο θέμα Β
Η αναζήτηση του συνόλου τιμών να εντοπιζόταν στο ερώτημα Β2 και όχι στο Β4 καθώς η εύρεση των δύο ορίων δένει με το υπόλοιπο ως προς την ροή και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 6 σε 8.
Στο Β4 θα πρόσθετα την χάραξη της γραφικής παράστασης μαζί με το ωραίο ερώτημα της διερεύνησης της λύσης της παραμετρικής εξίσωσης και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 7 σε 8 μειώνοντας κατά ένα μόριο το Γ3 καθώς και οι ίδιοι οι θεματοδότες αυτό είχαν περισσότερο στο μυαλό τους στις προτεινόμενες λύσεις.
Στο θέμα Γ
Στο Γ2 και στο ερώτημα i. θα μετέτρεπα την εκφώνηση " Να βρεθεί διάστημα στο οποίο ισχύουν οι προϋποθέσεις του θεωρήματος Rolle", γιατί εδώ παρατήρησα την μεγαλύτερη προσπάθεια κλοπής μορίων.
Στο θέμα Δ
Στο Δ2 θα άλλαζα την εκφώνηση "Να δειχθεί ότι η συνάρτηση παρουσιάζει ακρότατο στο και να βρεθεί το είδος του και η τιμή του" γιατί επίσης και εδώ παρατήρησα προσπάθειες κλοπής.
Αυτά με καλοπροαίρετη κριτική και σεβασμό στην στάθμη δυσκολίας κατά την κατασκευή ενός τόσο σημαντικού διαγωνίσματος.
Ως προς το ίδιο το διαγώνισμα η μικρή σε έκταση θεματολογία του ήταν σε συνάρτηση των δυσκολιών των δύο τελευταίων σχολικών ετών και καλώς έκανε η επιτροπή που σεβάστηκε τις ειδικές μαθητικές-εκπαιδευτικές συνθήκες. Στην διάρθρωση και μοριοδότηση των θεμάτων έχω να σημειώσω κατά την ταπεινή μου άποψη και της εμπειρίας της φετινής βαθμολόγησης όμως ορισμένες αβλεψίες. Θα άλλαζα τα παρακάτω
Στο θέμα Β
Η αναζήτηση του συνόλου τιμών να εντοπιζόταν στο ερώτημα Β2 και όχι στο Β4 καθώς η εύρεση των δύο ορίων δένει με το υπόλοιπο ως προς την ροή και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 6 σε 8.
Στο Β4 θα πρόσθετα την χάραξη της γραφικής παράστασης μαζί με το ωραίο ερώτημα της διερεύνησης της λύσης της παραμετρικής εξίσωσης και θα άλλαζα την μοριοδότηση απο 7 σε 8 μειώνοντας κατά ένα μόριο το Γ3 καθώς και οι ίδιοι οι θεματοδότες αυτό είχαν περισσότερο στο μυαλό τους στις προτεινόμενες λύσεις.
Στο θέμα Γ
Στο Γ2 και στο ερώτημα i. θα μετέτρεπα την εκφώνηση " Να βρεθεί διάστημα στο οποίο ισχύουν οι προϋποθέσεις του θεωρήματος Rolle", γιατί εδώ παρατήρησα την μεγαλύτερη προσπάθεια κλοπής μορίων.
Στο θέμα Δ
Στο Δ2 θα άλλαζα την εκφώνηση "Να δειχθεί ότι η συνάρτηση παρουσιάζει ακρότατο στο και να βρεθεί το είδος του και η τιμή του" γιατί επίσης και εδώ παρατήρησα προσπάθειες κλοπής.
Αυτά με καλοπροαίρετη κριτική και σεβασμό στην στάθμη δυσκολίας κατά την κατασκευή ενός τόσο σημαντικού διαγωνίσματος.
Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Πράγματι, αν δει κανείς τα στατιστικά προκύπτει ότι η κλισέ φράση αυξανόμενης δυσκολίας για τα μαθηματικά δεν είναι και πολύ αληθής. Σε αντιθέση με την γλώσσα π.χ. Έχω κάνει τα διαγράμματα κάπως γρήγορα. Στον κάθετο άξονα είναι το ποσοστό των μαθητών και οριζόντια 1, αντιστοιχεί στο βαθμό 10-11, 2 στο βαθμό 11-12, ... , 10 στο βαθμό 19-20. Έχω αφαιρέσει τους μαθητές που έγραψαν κάτω από την βάση.Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Τετ Ιουν 16, 2021 11:01 amΝομίζω ότι όλα τα παιδιά θα βγουν χαμογελαστά σήμερα... Το κακό είναι κατά την γνώμη μου ότι οι πολύ καλοί από τους άριστους δεν θα ξεχωρίσουν σήμερα!
Ενώ στην γλώσσα υπάρχει μια κανονικότητα, στα μαθηματικά μια ομοιομορφία.
-
- Δημοσιεύσεις: 46
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Ενδιαφέρουσα η ιδέα του Αλέξανδρου να συγκρίνει την κατανομή των επιδόσεων στις "άνω της βάσης" βαθμολογικές κλάσεις μεταξύ Μαθηματικών και Γλώσσας, καθώς και η επισήμανση που κάνει περί «ομοιομορφίας» και «κανονικότητας».
Νομίζω ότι θα είχε επίσης ενδιαφέρον να συγκριθούν μεταξύ τους τα αντίστοιχα διαγράμματα για τις επιδόσεις στα Μαθηματικά των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Γενικά, η μελέτη των στατιστικών στοιχείων των πανελλαδικών εξετάσεων που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη Δευτέρα από το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
Γιάννης Θωμαΐδης
Νομίζω ότι θα είχε επίσης ενδιαφέρον να συγκριθούν μεταξύ τους τα αντίστοιχα διαγράμματα για τις επιδόσεις στα Μαθηματικά των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Γενικά, η μελέτη των στατιστικών στοιχείων των πανελλαδικών εξετάσεων που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη Δευτέρα από το Υπουργείο Παιδείας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
Γιάννης Θωμαΐδης
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Πιο πολύ ενδιαφέρον θα είχε να δούμε αυτό το 57% αποτυχία στα Μαθηματικά...κ.Θωμαιδη...και να πούμε ποιος φταίει επιτέλους...
https://www.esos.gr/arthra/73672/ta-sta ... l-ki-epal?
https://www.esos.gr/arthra/73672/ta-sta ... l-ki-epal?
-
- Δημοσιεύσεις: 46
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 11:15 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Η αποτυχία στα Μαθηματικά των πανελλαδικών εξετάσεων είναι πρόβλημα διαχρονικό και πολυσύνθετο, άρα πολύπλοκο τόσο στην ανάλυση όσο και την ερμηνεία του. Ως εκ τούτου είναι δύσκολο να συζητηθεί σε βάθος με ανταλλαγή απόψεων στο διαδίκτυο. Ωστόσο ο έγκυρος και φιλόξενος χώρος του mathematica.gr επιβάλει και μας δίνει τη δυνατότητα να θίξουμε κάποιες πλευρές του.
Για να κατανοηθεί η διαχρονικότητα, αναφέρω μόνο ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που εκδόθηκε το πολύ μακρινό 1935:
«Τα αποτελέσματα των εισιτηρίων εξετάσεων εις το μάθημα των Μαθηματικών δια τας διαφόρους Σχολάς μαρτυρούν πιστώς οποία είναι πραγματικώς η κατάστασις. Η αποτυχία των εξετασθέντων φθάνει το 80% εις μερικάς Σχολάς. Αλλά δεν πρόκειται περί απλής αποτυχίας· πρόκειται περί απελπιστικού φαινομένου. Οι πλείστοι των εξετασθέντων έγραψαν ασυναρτησίας, τας οποίας θεωρούμεν περιττόν να αναγράψωμεν. Η κατάστασις είναι απελπιστική. (Παράρτημα του Δελτίου της Ε.Μ.Ε. Αριθμ. 29, Νοέμβριος 1935, σ.594).
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά τέτοια τεκμήρια που καλύπτουν όλα τα είδη πανελλαδικών εξετάσεων μέχρι σήμερα, αλλά όσα αναφέρονται στο απόσπασμα επιβεβαιώνονται πλήρως από την εμπειρία μου στα Βαθμολογικά Κέντρα επί 35 συναπτά έτη.
Το ζήτημα της αποτυχίας όμως τίθεται πολύ απλοϊκά και αόριστα (ίσως και αποπροσανατολιστικά) όταν συνδέεται μόνο με τα ποσοστά όσων έγραψαν «κάτω από τη βάση». Κατ’ αρχήν το ποσοστό 57% που χρησιμοποιείται στην προηγούμενη ανάρτηση του mick7 αφορά και τις δύο Ομάδες Προσανατολισμού που εξετάζονται στα Μαθηματικά. Αλλά αυτό αποτελεί ένα «βολικό» δείκτη που κρύβει ότι το ποσοστό αποτυχίας ήταν 31,8% στους υποψήφιους της Ομάδας Θετικών Σπουδών και 72,76% στους υποψήφιους της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Και οι μεν και οι δε διδάχτηκαν την ίδια ύλη, από το ίδιο βιβλίο, και εξετάστηκαν στα ίδια θέματα, πήγαιναν σε κοινά σχολεία και είχαν κοινούς διδάσκοντες. Αν θέσω το ερώτημα, «ποιος φταίει επιτέλους…» για αυτή την κολοσσιαία διαφορά αποτυχίας (επίσης διαχρονική), ποιους θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στην απάντηση;
α) Τους μαθητές και γονείς που επιλέγουν με ψυχρό υπολογισμό την Ομάδα Προσανατολισμού που θα παρακολουθήσουν; Υπενθυμίζω ότι τα μαθήματα "Οικονομία" και "Πληροφορική" ανήκουν στην τριάδα των μαθημάτων με το υψηλότερο ποσοστό αριστούχων, δηλαδή της βαθμολογικής κλάσης [18, 20] (το τρίτο είναι η "Κοινωνιολογία" της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών). Άρα, γιατί να ασχοληθεί σοβαρά με τα Μαθηματικά ένας υποψήφιος της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής;
β) Τους διδάσκοντες, τη μέθοδο διδασκαλίας και τα διδακτικά βιβλία ή τα στελέχη των θεσμικών οργάνων της εκπαίδευσης που επικυρώνουν τις πολιτικές πιέσεις για διαρκή μείωση (άρα και ακρωτηριασμό) της εξεταστέας ύλης; Το φαινόμενο αυτό οδηγεί αυτομάτως στην παπαγαλία, την τυποποίηση της διδασκαλίας (ένα άλλο είδος παπαγαλίας …), αλλά αιτιολογεί ταυτόχρονα και τη δημιουργία από τους θεματοδότες ορισμένων εξωφρενικών ερωτημάτων που «διυλίζουν τον κώνωπα».
γ) Την αυτόματη προαγωγή από τάξη σε τάξη, που μαζί με την ελάχιστη εξεταστέα ύλη οδηγούν πολλούς να υπόσχονται σε αδαείς μαθητές «λαγούς με πετραχήλια» και αυτοί να πιστεύουν ότι όλα τα «κόλπα» μαθαίνονται στην Γ΄ Λυκείου; Υπενθυμίζω ότι διάφοροι του ευρύτερου εκπαιδευτικού χώρου πανηγύριζαν φέτος στο διαδίκτυο, επειδή μαθητές τους έλυσαν την εξίσωση ημx = 0 με χρήση του θεωρήματος Rolle, ή έδειξαν ότι ένα τριώνυμο δεν έχει ρίζες χρησιμοποιώντας παραγώγους, ακρότατα και πίνακες μεταβολών. Επειδή το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλά γραπτά που βαθμολογήθηκαν τελικά με 75 ή 80 μονάδες, ας αναλογιστούν οι πανηγυριστές πόσο πολύτιμο χρόνο έχασαν οι συγκεκριμένοι μαθητές (είχαν πράγματι μάθει τα «κόλπα» στην Γ΄ Λυκείου, αλλά αγνοούσαν την επίλυση απλών τριγωνομετρικών εξισώσεων και τη χρήση της διακρίνουσας). Αυτό το ζήτημα ανάγει το πρόβλημα της «αποτυχίας» σε ένα άλλο επίπεδο, που δεν έχει σχέση με τα ποσοστά «κάτω από τη βάση».
Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί και να γίνει πολύ πιο αναλυτικός, αλλά έτσι κινδυνεύει να αποκτήσει μέγεθος βιβλίου. Πάντως τα παραπάνω αρκούν για να δείξουν ότι το ερώτημα «ποιος φταίει επιτέλους …» συνιστά απλοϊκή προσέγγιση του προβλήματος.
Γιάννης Θωμαΐδης
Για να κατανοηθεί η διαχρονικότητα, αναφέρω μόνο ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που εκδόθηκε το πολύ μακρινό 1935:
«Τα αποτελέσματα των εισιτηρίων εξετάσεων εις το μάθημα των Μαθηματικών δια τας διαφόρους Σχολάς μαρτυρούν πιστώς οποία είναι πραγματικώς η κατάστασις. Η αποτυχία των εξετασθέντων φθάνει το 80% εις μερικάς Σχολάς. Αλλά δεν πρόκειται περί απλής αποτυχίας· πρόκειται περί απελπιστικού φαινομένου. Οι πλείστοι των εξετασθέντων έγραψαν ασυναρτησίας, τας οποίας θεωρούμεν περιττόν να αναγράψωμεν. Η κατάστασις είναι απελπιστική. (Παράρτημα του Δελτίου της Ε.Μ.Ε. Αριθμ. 29, Νοέμβριος 1935, σ.594).
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά τέτοια τεκμήρια που καλύπτουν όλα τα είδη πανελλαδικών εξετάσεων μέχρι σήμερα, αλλά όσα αναφέρονται στο απόσπασμα επιβεβαιώνονται πλήρως από την εμπειρία μου στα Βαθμολογικά Κέντρα επί 35 συναπτά έτη.
Το ζήτημα της αποτυχίας όμως τίθεται πολύ απλοϊκά και αόριστα (ίσως και αποπροσανατολιστικά) όταν συνδέεται μόνο με τα ποσοστά όσων έγραψαν «κάτω από τη βάση». Κατ’ αρχήν το ποσοστό 57% που χρησιμοποιείται στην προηγούμενη ανάρτηση του mick7 αφορά και τις δύο Ομάδες Προσανατολισμού που εξετάζονται στα Μαθηματικά. Αλλά αυτό αποτελεί ένα «βολικό» δείκτη που κρύβει ότι το ποσοστό αποτυχίας ήταν 31,8% στους υποψήφιους της Ομάδας Θετικών Σπουδών και 72,76% στους υποψήφιους της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Και οι μεν και οι δε διδάχτηκαν την ίδια ύλη, από το ίδιο βιβλίο, και εξετάστηκαν στα ίδια θέματα, πήγαιναν σε κοινά σχολεία και είχαν κοινούς διδάσκοντες. Αν θέσω το ερώτημα, «ποιος φταίει επιτέλους…» για αυτή την κολοσσιαία διαφορά αποτυχίας (επίσης διαχρονική), ποιους θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στην απάντηση;
α) Τους μαθητές και γονείς που επιλέγουν με ψυχρό υπολογισμό την Ομάδα Προσανατολισμού που θα παρακολουθήσουν; Υπενθυμίζω ότι τα μαθήματα "Οικονομία" και "Πληροφορική" ανήκουν στην τριάδα των μαθημάτων με το υψηλότερο ποσοστό αριστούχων, δηλαδή της βαθμολογικής κλάσης [18, 20] (το τρίτο είναι η "Κοινωνιολογία" της Ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών). Άρα, γιατί να ασχοληθεί σοβαρά με τα Μαθηματικά ένας υποψήφιος της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής;
β) Τους διδάσκοντες, τη μέθοδο διδασκαλίας και τα διδακτικά βιβλία ή τα στελέχη των θεσμικών οργάνων της εκπαίδευσης που επικυρώνουν τις πολιτικές πιέσεις για διαρκή μείωση (άρα και ακρωτηριασμό) της εξεταστέας ύλης; Το φαινόμενο αυτό οδηγεί αυτομάτως στην παπαγαλία, την τυποποίηση της διδασκαλίας (ένα άλλο είδος παπαγαλίας …), αλλά αιτιολογεί ταυτόχρονα και τη δημιουργία από τους θεματοδότες ορισμένων εξωφρενικών ερωτημάτων που «διυλίζουν τον κώνωπα».
γ) Την αυτόματη προαγωγή από τάξη σε τάξη, που μαζί με την ελάχιστη εξεταστέα ύλη οδηγούν πολλούς να υπόσχονται σε αδαείς μαθητές «λαγούς με πετραχήλια» και αυτοί να πιστεύουν ότι όλα τα «κόλπα» μαθαίνονται στην Γ΄ Λυκείου; Υπενθυμίζω ότι διάφοροι του ευρύτερου εκπαιδευτικού χώρου πανηγύριζαν φέτος στο διαδίκτυο, επειδή μαθητές τους έλυσαν την εξίσωση ημx = 0 με χρήση του θεωρήματος Rolle, ή έδειξαν ότι ένα τριώνυμο δεν έχει ρίζες χρησιμοποιώντας παραγώγους, ακρότατα και πίνακες μεταβολών. Επειδή το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλά γραπτά που βαθμολογήθηκαν τελικά με 75 ή 80 μονάδες, ας αναλογιστούν οι πανηγυριστές πόσο πολύτιμο χρόνο έχασαν οι συγκεκριμένοι μαθητές (είχαν πράγματι μάθει τα «κόλπα» στην Γ΄ Λυκείου, αλλά αγνοούσαν την επίλυση απλών τριγωνομετρικών εξισώσεων και τη χρήση της διακρίνουσας). Αυτό το ζήτημα ανάγει το πρόβλημα της «αποτυχίας» σε ένα άλλο επίπεδο, που δεν έχει σχέση με τα ποσοστά «κάτω από τη βάση».
Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχιστεί και να γίνει πολύ πιο αναλυτικός, αλλά έτσι κινδυνεύει να αποκτήσει μέγεθος βιβλίου. Πάντως τα παραπάνω αρκούν για να δείξουν ότι το ερώτημα «ποιος φταίει επιτέλους …» συνιστά απλοϊκή προσέγγιση του προβλήματος.
Γιάννης Θωμαΐδης
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Νομίζω ότι η τοποθέτηση του κυρίου Θωμαΐδη είναι αρκετά σωστή! Εγώ θα μείνω και σε κάτι που θεωρώ πως μεγενθυνει το πρόβλημα σε όλα τα μαθήματα. Τα παιδιά περνάνε τις τάξεις με μηδενική προσπάθεια. Για μένα σωστό θα ήταν από το γυμνάσιο και μετά οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι με πανελλαδικώς κοινά θέματα( και μόνο ο βαθμός στις πανελλήνιες να μετράει για το πανεπιστήμιο).
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13277
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Αυτό τα λέει όλα!Τσιαλας Νικολαος έγραψε: ↑Παρ Ιούλ 16, 2021 2:33 pm... Τα παιδιά περνάνε τις τάξεις με μηδενική προσπάθεια...
- Al.Koutsouridis
- Δημοσιεύσεις: 1797
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 30, 2014 11:58 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Διαχρονικά μου κάνει εντύπωση η τείνουσα προς ομοιόμορφη κατανομή των βαθμολογιών στα μαθηματικά και όχι μόνο. Διαισθητικά φαίνεται να μην ανταποκρίνεται με αυτό που θα αναμέναμε σε ένα τόσο μεγάλο δείγμα. Όπως και με άλλα μεγέθη π.χ. το ύψος ανδρών/γυναικών, θα περιμέναμε τα αποτελέσματα να ακολουθούν μια κάπως κανονική κατανομή. Πράγματι σε άλλες χώρες (SAT, CSAT Κορέα, USE Ρωσία) οι κατανομές τείνουν προς κανονική με ενδεχομένως μακρύτερες ουρές προς το ένα ή το άλλο άκρο (0/100, 100/100).Γιάννης Θωμαΐδης έγραψε: ↑Πέμ Ιούλ 15, 2021 1:35 pmΕνδιαφέρουσα η ιδέα του Αλέξανδρου να συγκρίνει την κατανομή των επιδόσεων στις "άνω της βάσης" βαθμολογικές κλάσεις μεταξύ Μαθηματικών και Γλώσσας, καθώς και η επισήμανση που κάνει περί «ομοιομορφίας» και «κανονικότητας».
Δηλαδή η πιθανότητα να γράψει κάποιος 19-20 δεν θα περιμέναμε να είναι μεγαλύτερη, από ότι π.χ. 12-13 αν θεωρήσουμε, ότι γύρω στο 12-13 είναι ο μέσος όρος της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών.
Η δε ομοιόμορφη κατανομή αδυνατεί να μας δείξει που βρίσκεται ο μέσος όρος της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών. Ιδιαίτερα αν θέλουμε αυτό το μέσο όρο να τον συγκρίνουμε με το μέσο όρο προηγούμενων ετών, ώστε να δούμε και να βγάλουμε διαχρονικά συμπεράσματα καθαρά στατιστικά για την πορεία των μαθηματικών τους ικανοτήτων.
Η εξέταση έχει και άλλα εγγενή, κατ’ εμέ, προβλήματα όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι δεν έχει ισχυρά (διακριτά σαν θέματα) κομμάτια της ύλης προηγούμενων ετών. Γεωμετρία, διανύσματα, πιθανότητες, επίλυση εξισώσεων. Ώστε μαζικά και ομοιόμορφα να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και για την πορεία της μαθηματικής ικανότητας των μαθητών σε αυτά. Γιατί κακά τα ψέματα κανείς δεν θα στείλει τα αποτελέσματα των διαγωνισμάτων των τάξεων συγκεντρωτικά πανελλαδικά, ούτε και μπορεί να βγει ακριβές συμπέρασμα από τους βαθμούς τετράμηνων. Αλλά αυτά είναι πέρα της τρέχουσας ενότητας.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Ευχαριστώ τον κ.Θωμαΐδη για την διεξοδική του απάντηση. Νομίζω κάλυψε σχεδόν τα πάντα.
Ένα ινφογραφικο σχετικά με τις επιδόσεις στις Πανελλαδικές.
Ένα ινφογραφικο σχετικά με τις επιδόσεις στις Πανελλαδικές.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.
Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.
Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Δεν υπάρχει το προσωπικό και οι υποδομές να γίνει κάτι τέτοιο. 4000 άτομα 1ο έτος στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ δεν ακούγεται εφικτό. Τι θετικό μπορεί να έχει? Κορεσμός επαγγελμάτων? Εξάλειψη άλλων? Τι νόημα θα έχουν τα 12 χρόνια μαθήματος πριν την τριτοβάθμια? Ως άποψη μου φαίνεται τελείως μηδενιστική και εκτός πραγματικότητας. Επίσης, πως θα κριθεί ποιοι μπορούν να συνεχίσουν? Είναι κοινή πρακτική και άριστοι φοιτητές να χρωστούν μαθήματα εφόσον δίνεται η επιλογή.makman94 έγραψε: ↑Σάβ Αύγ 28, 2021 4:54 amΠως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.
Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
-
- Δημοσιεύσεις: 789
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 17, 2015 1:04 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Συμφωνώ απόλυτα..επίσης υπάρχουν και άλλα προβλήματα που θα προκύψουν! Άλλωστε σε όλες σχεδόν τις χώρες υπάρχουν αναλογες εξετάσεις.. και μάλιστα σε αρκετές από αυτές πολύ πιο απαιτητικές...DrStrange έγραψε: ↑Σάβ Αύγ 28, 2021 12:11 pmΔεν υπάρχει το προσωπικό και οι υποδομές να γίνει κάτι τέτοιο. 4000 άτομα 1ο έτος στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ δεν ακούγεται εφικτό. Τι θετικό μπορεί να έχει? Κορεσμός επαγγελμάτων? Εξάλειψη άλλων? Τι νόημα θα έχουν τα 12 χρόνια μαθήματος πριν την τριτοβάθμια? Ως άποψη μου φαίνεται τελείως μηδενιστική και εκτός πραγματικότητας. Επίσης, πως θα κριθεί ποιοι μπορούν να συνεχίσουν? Είναι κοινή πρακτική και άριστοι φοιτητές να χρωστούν μαθήματα εφόσον δίνεται η επιλογή.makman94 έγραψε: ↑Σάβ Αύγ 28, 2021 4:54 amΠως θα σας φαινόταν η ιδέα να καταργηθεί εντελώς αυτός ο "διαγωνισμός" και να ανοίξουν όλα τα Πανεπιστήμια για όλους;
Οποιος έχει τις ικανότητες θα τελειωνει τις σπουδές του στην σχολή που επιθυμεί ή θα μπορεί ακόμη και να την παρατάει αν διαπιστώνει ότι τελικά δεν του άρεσε και να πηγαίνει κάπου αλλού.
Συνεπως η διαλογή θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα και όχι πριν από αυτά.
Προσωπικά, βλέπω μόνον θετικά τα οποία, αν θέλετε, μπορούμε να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα.
Φυσικά και θα υπάρξουν πολλά (πάρα πολλα) θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν και να διευθετηθούν (όπως το κυριότερο που θα είναι στην αρχή η μεγάλη αυξηση ενδιαφέροντος σε κάποιες συγκεκριμένες σχολές) αλλά η κεντρική ιδέα είναι αυτή.
Προς διαχειριστές:
Αν έχω ποστάρει σε λάθος μέρος το θέμα, παρακαλώ ενημερώστε με ώστε να ανοίξω μια καινούργια συζήτηση
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2021
Αγαπητοί συνομιλητές, θα συνεχίσω αυτήν την συζήτηση μόνον αν οι διαχειριστές επιτρέψουν να γίνει τελικά αυτη η συζήτηση εδω ή τέλος πάντων όπου πρέπει να τοποθετηθεί.
Δεν θέλω να μπω σε διαδικασία διαλόγου και ξαφνικα να βρεθουν όλα τα σχετικά ποστ διεγραμμενα με την αιτιολογία "εκτός θέματος".
Δεν θέλω να μπω σε διαδικασία διαλόγου και ξαφνικα να βρεθουν όλα τα σχετικά ποστ διεγραμμενα με την αιτιολογία "εκτός θέματος".
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες