Δημήτρη, φαντάσου ότι οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι στην Ελλάδα, που ασχολούνται με σχολικά συγγράμματα, ΔΕΝ γράφουν σε LaTeX.
Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Σιλουανός Μπραζιτίκος
Λέξεις Κλειδιά:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
ναι κατάλαβα πως έγινε στην συνέχεια,απλά το σχόλιο μου αφορούσε τον κίνδυνο να θεωρηθεί παραγωγος σύνθετης συνάρτησης...
σας ευχαριστώ για την απάντηση!
σας ευχαριστώ για την απάντηση!
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
πολύ εύστοχο αυτό που γράφεις.Maidenas έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:06 pmΘα ήθελα να ρωτήσω κάτι... Στο θέμα Α4) δ) απο τα σ/λ που έλεγε το εξής:
Η απάντηση εξαρτάται απο τον ορισμό του διαστήματος που θα δώσει κανείς. Αν θεωρήσουμε οτι διάστημα ειναι τα συνεκτικά υποσύνολα του R , τότε και ένα μονοσύνολο μπορεί να θεωρηθεί τετριμένο διάστημα αφου ειναι συνεκτικό και κλειστό υποσύνολο του R.η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης είναι πάντα διάστημα.
Ωστόσο έψαξα λίγο παραπάνω και ειδα οτι σε κάποια άλλα πεδία των μαθηματικών στο διάστημα δίνεται και η επιπλέον ιδιότητα οτι πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 σημεία.
Οπότε αν θεωρήσουμε μια τρίκλαδη συνάρτηση με πεδίο ορισμού το R πχ
η f ειναι συνεχής μη σταθερή και
Είδα οτι όλα τα site με τις απαντήσεις των θεμάτων το έχουν ως Σ.
Θα μπορούσε ένας μαθητής που το ειχε απαντήσει με Λ να μην του κόψουν μονάδες;
Στο σχολικό βιβλίο τα μονοσύνολα δεν θεωρούνται διαστήματα.
Κανονικά όχι δεν θα πρέπει να του κόψουν αλλά αν έχει γράψει και παράδειγμα να του
δώσουν επιπλέον.
Αυτά κανονικά.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν έχουμε κανονικότητα.
Σου διόρθωσα αυτά που έγραψες σε tex.
Το να γράφουμε σε tex είναι αναγκαίο όχι γιατί κάποιοι περίεργοι
έτσι θέλουν αλλά γιατί είναι σαφή τα Μαθηματικά.
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Τα Σ-Λ έχουν δεκτή απάντηση αυτήν που δίνεται από την ΚΕΕ, ακόμα κι αν θα μπορούσε αυτή να είναι λάθος. Τεχνικά, ένας διορθωτής δεν μπορεί να βάλει μόρια σε μία απάντηση Σ-Λ διαφορετική από την προτεινόμενη!
Φυσικά, μία τόσο έξυπνη απάντηση (που πάντως δείχνει ότι δεν έχει διαβάσει τη θεωρία, όπως τη λέει το σχολικό, δηλαδή ότι το μονοσύνολο ΔΕΝ το θεωρούμε διάστημα), μπορεί να τη λάβει υπόψη του στη γενική εικόνα του γραπτού...
Φυσικά, μία τόσο έξυπνη απάντηση (που πάντως δείχνει ότι δεν έχει διαβάσει τη θεωρία, όπως τη λέει το σχολικό, δηλαδή ότι το μονοσύνολο ΔΕΝ το θεωρούμε διάστημα), μπορεί να τη λάβει υπόψη του στη γενική εικόνα του γραπτού...
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 6:54 pmπολύ εύστοχο αυτό που γράφεις.Maidenas έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:06 pmΘα ήθελα να ρωτήσω κάτι... Στο θέμα Α4) δ) απο τα σ/λ που έλεγε το εξής:
Η απάντηση εξαρτάται απο τον ορισμό του διαστήματος που θα δώσει κανείς. Αν θεωρήσουμε οτι διάστημα ειναι τα συνεκτικά υποσύνολα του R , τότε και ένα μονοσύνολο μπορεί να θεωρηθεί τετριμένο διάστημα αφου ειναι συνεκτικό και κλειστό υποσύνολο του R.η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης είναι πάντα διάστημα.
Ωστόσο έψαξα λίγο παραπάνω και ειδα οτι σε κάποια άλλα πεδία των μαθηματικών στο διάστημα δίνεται και η επιπλέον ιδιότητα οτι πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 σημεία.
Οπότε αν θεωρήσουμε μια τρίκλαδη συνάρτηση με πεδίο ορισμού το R πχ
η f ειναι συνεχής μη σταθερή και
Είδα οτι όλα τα site με τις απαντήσεις των θεμάτων το έχουν ως Σ.
Θα μπορούσε ένας μαθητής που το ειχε απαντήσει με Λ να μην του κόψουν μονάδες;
Στο σχολικό βιβλίο τα μονοσύνολα δεν θεωρούνται διαστήματα.
Κανονικά όχι δεν θα πρέπει να του κόψουν αλλά αν έχει γράψει και παράδειγμα να του
δώσουν επιπλέον.
Αυτά κανονικά.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν έχουμε κανονικότητα.
Σου διόρθωσα αυτά που έγραψες σε tex.
Το να γράφουμε σε tex είναι αναγκαίο όχι γιατί κάποιοι περίεργοι
έτσι θέλουν αλλά γιατί είναι σαφή τα Μαθηματικά.
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Γεια σου Σωτήρη.
Διαβάζει κάποιος το σχολικό βιβλίο.
Διαβάζει ότι δεν μπορεί διάστημα να είναι μονοσύνολο.
(δεκτό κατά την γνώμη μου για σχολικά μαθηματικά)
Μετά διαβάζει σελιδα 76 κάτω
Η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης f είναι διάστημα.
και λέει ότι το τελευταίο δεν είναι σωστό.
Κατά την γνώμη μου η απάντηση είναι μία.
Με βάση το σχολικό βιβλίο δεν είναι σωστό.
Για αυτό δεν έχω κανένα σχόλιο.Είναι πρόβλημα άλλων.
Δεν καταλαβαίνω.
Διαβάζει κάποιος το σχολικό βιβλίο.
Διαβάζει ότι δεν μπορεί διάστημα να είναι μονοσύνολο.
(δεκτό κατά την γνώμη μου για σχολικά μαθηματικά)
Μετά διαβάζει σελιδα 76 κάτω
Η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης f είναι διάστημα.
και λέει ότι το τελευταίο δεν είναι σωστό.
Κατά την γνώμη μου η απάντηση είναι μία.
Με βάση το σχολικό βιβλίο δεν είναι σωστό.
-
- Δημοσιεύσεις: 303
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 31, 2019 5:47 pm
- Τοποθεσία: Καισαριανή
- Επικοινωνία:
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Νομίζω ότι όλη αυτή η κατάσταση μπορεί να λυθεί με το να προσθέσουμε στο σχολικό βιβλίο ένα «...και μη σταθερής στο διάστημα αυτό...» για να αποκλείσουμε την περίπτωση που αναφέρεται παραπάνω και να τελειώνουμε.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 7:52 pmΔεν καταλαβαίνω.
Διαβάζει κάποιος το σχολικό βιβλίο.
Διαβάζει ότι δεν μπορεί διάστημα να είναι μονοσύνολο.
(δεκτό κατά την γνώμη μου για σχολικά μαθηματικά)
Μετά διαβάζει σελιδα 76 κάτω
Η εικόνα f(Δ) ενός διαστήματος Δ μέσω μιας συνεχούς και μη σταθερής συνάρτησης f είναι διάστημα.
και λέει ότι το τελευταίο δεν είναι σωστό.
Κατά την γνώμη μου η απάντηση είναι μία.
Με βάση το σχολικό βιβλίο δεν είναι σωστό.
-
- Δημοσιεύσεις: 7
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 29, 2013 6:41 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Σύμφωνα με την επιχειρηματολογία του Ι.Ε.Π. με την οποία έκανε αποδεκτή τη χρήση του κανόνα του L' Hospital,ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 2:17 pm
Και κάτι ακόμα...
Κάποιος μαθητής σε Λύκειο της Κεφαλλονιάς στην προσπάθειά του στο Δ1 , με το νέο σύστημα , χρησιμοποίησε το - εκτός ύλης - κριτήριο της δευτέρας παραγώγου. Πόσο λέτε να του κόψουν;
η απάντηση πρέπει να θεωρηθεί σωστή.
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Καλησπέρα, διαβάζω ότι πρέπει να γράψω σε Latex, δεν έχω μάθει ακόμα τι είναι αλλά θα το προσπαθήσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος στην παρακάτω ερώτηση για το Γ4 στα νέα θέματα; Ποιο είναι το λάθος αν θεωρήσω το και άρα επομένως . Άρα η εφαπτομένη γίνεται
Για
Παραγωγίζοντας την (1):
και για έχω
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει λάθος στο συλλογισμό αλλά πού;;
Για
Παραγωγίζοντας την (1):
και για έχω
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει λάθος στο συλλογισμό αλλά πού;;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
παλαιό σύστημα σχεδόν όλα μέσα στο σχολικό και η ύλη περιορίστηκε στη νέα ύλη εκτός του Δ4.
ΘΕΜΑ Α
Α5 β. Ερώτηση 1 κατανόησης σχολικού σελ 177
ΘΕΜΑ Β
Β1,Β2. παρόμοια άσκηση σχολικό η άσκηση 2 σελ 39
Β3. Η άσκηση 8α σελ 30 (είναι η γενίκευση)
Β4. Εφαρμογή σελ 52
ΘΕΜΑ Γ
Γ1, Γ2. αυτούσια η Άσκηση 3 σελ. 173
Γ3. παρόμοια με την άσκηση 1 σελ 151
ΘΕΜΑ Δ
Τα Δ1,Δ2,Δ3 παραλλαγή της άσκησης 9 γενικές σελ 174
Δ4 i το όριο xlnx άσκηση 6i σελ. 168
ΘΕΜΑ Α
Α5 β. Ερώτηση 1 κατανόησης σχολικού σελ 177
ΘΕΜΑ Β
Β1,Β2. παρόμοια άσκηση σχολικό η άσκηση 2 σελ 39
Β3. Η άσκηση 8α σελ 30 (είναι η γενίκευση)
Β4. Εφαρμογή σελ 52
ΘΕΜΑ Γ
Γ1, Γ2. αυτούσια η Άσκηση 3 σελ. 173
Γ3. παρόμοια με την άσκηση 1 σελ 151
ΘΕΜΑ Δ
Τα Δ1,Δ2,Δ3 παραλλαγή της άσκησης 9 γενικές σελ 174
Δ4 i το όριο xlnx άσκηση 6i σελ. 168
Κανάβης Χρήστος
Μαθηματικός
Μαθηματικός
-
- Δημοσιεύσεις: 50
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 23, 2018 11:26 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Αν δεν κάνω λάθος πρέπει πρώτα να βρεις μια σχέση με τα και η οποία από την εξίσωση της εφαπτομένης και έπειτα από πράξεις βγαίνει :Πάνος Κ. έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 9:12 pmΚαλησπέρα, διαβάζω ότι πρέπει να γράψω σε Latex, δεν έχω μάθει ακόμα τι είναι αλλά θα το προσπαθήσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος στην παρακάτω ερώτηση για το Γ4 στα νέα θέματα; Ποιο είναι το λάθος αν θεωρήσω το και άρα επομένως . Άρα η εφαπτομένη γίνεται
Για
Παραγωγίζοντας την (1):
και για έχω
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει λάθος στο συλλογισμό αλλά πού;;
και σε συνάρτηση με τον χρόνο είναι
Παραγωγίζοντας βγάζεις (1)
Και αφού την είναι με αντικατάσταση στην σχέση (1) βγαίνει
Τσούρα Χριστίνα
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
christinat έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 11:26 pmΑν δεν κάνω λάθος πρέπει πρώτα να βρεις μια σχέση με τα και η οποία από την εξίσωση της εφαπτομένης και έπειτα από πράξεις βγαίνει :Πάνος Κ. έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 9:12 pmΚαλησπέρα, διαβάζω ότι πρέπει να γράψω σε Latex, δεν έχω μάθει ακόμα τι είναι αλλά θα το προσπαθήσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος στην παρακάτω ερώτηση για το Γ4 στα νέα θέματα; Ποιο είναι το λάθος αν θεωρήσω το και άρα επομένως . Άρα η εφαπτομένη γίνεται
Για
Παραγωγίζοντας την (1):
και για έχω
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει λάθος στο συλλογισμό αλλά πού;;
και σε συνάρτηση με τον χρόνο είναι
Παραγωγίζοντας βγάζεις (1)
Και αφού την είναι με αντικατάσταση στην σχέση (1) βγαίνει
Ναι αυτή είναι η σωστή λύση, απλά αναρωτιέμαι που είναι το λάθος στην άλλη και δεν βγαίνει το ίδιο..
-
- Δημοσιεύσεις: 148
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
εδώ εχει μεταβληθεί το " μέγεθος" της τεταγμένης χωρίς να έχει μεταβληθεί η εφαπτομένη ούτε το σημείο τομής με Β με τον χχ' άξονα
εδω θα έπρεπε να ολοκληρωθεί η μεταβολή όλων των μεγεθών και να βρείς κατι που δεν έγινε και βρήκες εσφαλμένα οτι η τετμημένη είναι
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω σωστά (από Φυσικής άποψης ίσως;;). Τι θα έπρεπε να κάνω στο 2ο κομμάτι ώστε να μεταβληθούν και τα υπόλοιπα μεγέθη? Και γιατί με την άλλη λύση δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα? Μεταβάλλονται όλα τα μεγέθη εκεί? Ευχαριστώ εκ των προτέρων όλους!ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 11:35 pmεδώ εχει μεταβληθεί το " μέγεθος" της τεταγμένης χωρίς να έχει μεταβληθεί η εφαπτομένη ούτε το σημείο τομής με Β με τον χχ' άξονα
εδω θα έπρεπε να ολοκληρωθεί η μεταβολή όλων των μεγεθών και να βρείς κατι που δεν έγινε και βρήκες εσφαλμένα οτι η τετμημένη είναι
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Νομίζω αρχικά βάζεις y για το σημείο επαφής και στη συνέχεια y πάλι για σημείο της εφαπτομένης ...Πάνος Κ. έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 9:12 pmΚαλησπέρα, διαβάζω ότι πρέπει να γράψω σε Latex, δεν έχω μάθει ακόμα τι είναι αλλά θα το προσπαθήσω. Μπορεί να βοηθήσει κάποιος στην παρακάτω ερώτηση για το Γ4 στα νέα θέματα; Ποιο είναι το λάθος αν θεωρήσω το και άρα επομένως . Άρα η εφαπτομένη γίνεται
Για
Παραγωγίζοντας την (1):
και για έχω
Καταλαβαίνω ότι υπάρχει λάθος στο συλλογισμό αλλά πού;;
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Μία χαζή ερώτηση.
Ο ρυθμός μεταβολής δεν θέλει μονάδες μετρησης;
Ο ρυθμός μεταβολής δεν θέλει μονάδες μετρησης;
Γιατί πάντα αριθμόν έχοντι. Άνευ τούτου ουδέν νοητόν και γνωστόν.
- george visvikis
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 13278
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:35 am
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Σχόλια για το ΘΕΜΑ Γ (παλαιού συστήματος)
Έγραψα τη γνώμη στον φάκελο των λύσεων, αλλά τα γράφω και εδώ (που είναι ο κατάλληλος φάκελος) συγκεντρωτικά.
Πρώτος σε αυτό το φάκελο (#2) έσπευσα να δηλώσω ότι μου άρεσε ιδιαίτερα το ΘΕΜΑ Γ. Στη συνέχεια το έλυσα στο φάκελο με τις λύσεις (#9). Στην αμέσως επόμενη ανάρτηση (#10), ο Σταύρος Παπαδόπουλος παρατήρησε ότι αν η γωνία είναι αμβλεία, τότε Αμέσως συνειδητοποίησα ότι υπάρχει πρόβλημα, γιατί σύμφωνα με τα δεδομένα της εκφώνησης (δεν λαμβάνω υπόψη μου το σχήμα) η γωνία δεν μπορεί να είναι αμβλεία. Αυτό ακυρώνει αυτόματα τα υποερωτήματα και
Οι τιμές που ζητάει το δεν υπάρχουν, παρά μία μοναδική τιμή ώστε Φυσικά καταργείται και το που βασίζεται σε αυτές τις τιμές
Κατά τη γνώμη μου το θέμα έχει σοβαρό πρόβλημα (είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι;). Δεν χρειαζόταν καν να εμπλακεί η γωνία και θα έπρεπε να διατυπωθεί αυτούσια η άσκηση (χωρίς σχήμα), όπως είναι στο σχολικό βιβλίο (σελ. 173 άσκηση 3 από τις Γενικές).
Ισοσκελές τρίγωνο είναι εγγεγραμμένο σε κύκλο με ακτίνα 1. Αν θ είναι η γωνία μεταξύ των ίσων πλευρών του τριγώνου, να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του είναι . Να βρείτε την τιμή της γωνίας για την οποία το εμβαδόν του τριγώνου μεγιστοποιείται.
Στη συνέχεια μπορούσαν να προστεθούν τα υποερωτήματα και
Έγραψα τη γνώμη στον φάκελο των λύσεων, αλλά τα γράφω και εδώ (που είναι ο κατάλληλος φάκελος) συγκεντρωτικά.
Πρώτος σε αυτό το φάκελο (#2) έσπευσα να δηλώσω ότι μου άρεσε ιδιαίτερα το ΘΕΜΑ Γ. Στη συνέχεια το έλυσα στο φάκελο με τις λύσεις (#9). Στην αμέσως επόμενη ανάρτηση (#10), ο Σταύρος Παπαδόπουλος παρατήρησε ότι αν η γωνία είναι αμβλεία, τότε Αμέσως συνειδητοποίησα ότι υπάρχει πρόβλημα, γιατί σύμφωνα με τα δεδομένα της εκφώνησης (δεν λαμβάνω υπόψη μου το σχήμα) η γωνία δεν μπορεί να είναι αμβλεία. Αυτό ακυρώνει αυτόματα τα υποερωτήματα και
Οι τιμές που ζητάει το δεν υπάρχουν, παρά μία μοναδική τιμή ώστε Φυσικά καταργείται και το που βασίζεται σε αυτές τις τιμές
Κατά τη γνώμη μου το θέμα έχει σοβαρό πρόβλημα (είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι;). Δεν χρειαζόταν καν να εμπλακεί η γωνία και θα έπρεπε να διατυπωθεί αυτούσια η άσκηση (χωρίς σχήμα), όπως είναι στο σχολικό βιβλίο (σελ. 173 άσκηση 3 από τις Γενικές).
Ισοσκελές τρίγωνο είναι εγγεγραμμένο σε κύκλο με ακτίνα 1. Αν θ είναι η γωνία μεταξύ των ίσων πλευρών του τριγώνου, να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του είναι . Να βρείτε την τιμή της γωνίας για την οποία το εμβαδόν του τριγώνου μεγιστοποιείται.
Στη συνέχεια μπορούσαν να προστεθούν τα υποερωτήματα και
-
- Δημοσιεύσεις: 3600
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 27, 2014 9:05 am
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ- ΑΘΗΝΑ-ΚΡΗΤΗ
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Οχι Γιώργο.george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιουν 18, 2020 9:36 amΣχόλια για το ΘΕΜΑ Γ (παλαιού συστήματος)
Κατά τη γνώμη μου το θέμα έχει σοβαρό πρόβλημα (είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι;). Δεν χρειαζόταν καν να εμπλακεί η γωνία και θα έπρεπε να διατυπωθεί αυτούσια η άσκηση (χωρίς σχήμα), όπως είναι στο σχολικό βιβλίο (σελ. 173 άσκηση 3 από τις Γενικές).
Δεν είσαι ο μόνος που το βλέπει.
Και εγώ θεωρώ ότι έχει σοβαρό πρόβλημα.
Με την ευκαιρία να σου ζητήσω και δημόσια συγνώμη
γιατί από παράλειψη μου δεν είχα διαβάσει καλά την εκφώνηση.
-
- Δημοσιεύσεις: 148
- Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Πάνος Κ. έγραψε: ↑Πέμ Ιουν 18, 2020 1:29 amΜάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω σωστά (από Φυσικής άποψης ίσως;;). Τι θα έπρεπε να κάνω στο 2ο κομμάτι ώστε να μεταβληθούν και τα υπόλοιπα μεγέθη? Και γιατί με την άλλη λύση δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα? Μεταβάλλονται όλα τα μεγέθη εκεί? Ευχαριστώ εκ των προτέρων όλους!ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ έγραψε: ↑Τετ Ιουν 17, 2020 11:35 pmεδώ εχει μεταβληθεί το " μέγεθος" της τεταγμένης χωρίς να έχει μεταβληθεί η εφαπτομένη ούτε το σημείο τομής με Β με τον χχ' άξονα
εδω θα έπρεπε να ολοκληρωθεί η μεταβολή όλων των μεγεθών και να βρείς κατι που δεν έγινε και βρήκες εσφαλμένα οτι η τετμημένη είναι
Όταν γράφεις
.........
ουσιαστικά εννοείς
οπου τα " μεγέθη" , , , εξαρτώνται απο τον χρόνο αλλά δεν έχει βρεθεί ακόμα ο ρυθμός μεταβολής τους (ούτε η εξάρτηση μεταξύ τους) που πρέπει να γίνει ταυτόχρονα σε όλα τα μέλη.
οπότε όταν υπολογίζεις ουσιαστικά υπολογίζεις
τον ρυθμό μεταβολής του "μεγέθους" και θεωρείς οτι είναι το
ενώ
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Παραθέτω τα σχήματα για τις δύο γωνίες .george visvikis έγραψε: ↑Πέμ Ιουν 18, 2020 9:36 amΣχόλια για το ΘΕΜΑ Γ (παλαιού συστήματος)
Έγραψα τη γνώμη στον φάκελο των λύσεων, αλλά τα γράφω και εδώ (που είναι ο κατάλληλος φάκελος) συγκεντρωτικά.
Πρώτος σε αυτό το φάκελο (#2) έσπευσα να δηλώσω ότι μου άρεσε ιδιαίτερα το ΘΕΜΑ Γ. Στη συνέχεια το έλυσα στο φάκελο με τις λύσεις (#9). Στην αμέσως επόμενη ανάρτηση (#10), ο Σταύρος Παπαδόπουλος παρατήρησε ότι αν η γωνία είναι αμβλεία, τότε Αμέσως συνειδητοποίησα ότι υπάρχει πρόβλημα, γιατί σύμφωνα με τα δεδομένα της εκφώνησης (δεν λαμβάνω υπόψη μου το σχήμα) η γωνία δεν μπορεί να είναι αμβλεία. Αυτό ακυρώνει αυτόματα τα υποερωτήματα και
Οι τιμές που ζητάει το δεν υπάρχουν, παρά μία μοναδική τιμή ώστε Φυσικά καταργείται και το που βασίζεται σε αυτές τις τιμές
Κατά τη γνώμη μου το θέμα έχει σοβαρό πρόβλημα (είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι;). Δεν χρειαζόταν καν να εμπλακεί η γωνία και θα έπρεπε να διατυπωθεί αυτούσια η άσκηση (χωρίς σχήμα), όπως είναι στο σχολικό βιβλίο (σελ. 173 άσκηση 3 από τις Γενικές).
Ισοσκελές τρίγωνο είναι εγγεγραμμένο σε κύκλο με ακτίνα 1. Αν θ είναι η γωνία μεταξύ των ίσων πλευρών του τριγώνου, να αποδείξετε ότι το εμβαδόν του είναι . Να βρείτε την τιμή της γωνίας για την οποία το εμβαδόν του τριγώνου μεγιστοποιείται.
Στη συνέχεια μπορούσαν να προστεθούν τα υποερωτήματα και
Στην περίπτωση όμως της πιο μεγάλης , ναι μεν αυτή ανήκει στο διάστημα :
αλλά η κυρτή γωνία ( στο σχήμα ) δεν είναι ίση με τη .
Αν το θέμα στην εκφώνηση έδινε μόνο τη γωνία δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
- Συνημμένα
-
- Θέμα 3ο παλιοί_2.png (33.69 KiB) Προβλήθηκε 3790 φορές
-
- Θέμα 3ο παλιοί_1.png (44.72 KiB) Προβλήθηκε 3790 φορές
Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2020
Το Γ2 παλαιού, υπάρχει επίσης και στην άσκηση 12 ερώτημα (ιι) Β ομάδας σελίδα 153 του σχολικού.(συγνώμη αν έχει αναφερθεί ξανά, είδα μόνο για την 3 στις Γενικές που αναφέρθηκε )
Επίσης θεωρώ το δεύτερο υπόερώτημα του Δ1 του παλαιού ("να βρείτε την ευθεία στην οποία ανήκει ....") λίγο "άσκοπο" - "ανούσιο" ερώτημα, αφού έτσι κι αλλιώς ζητείται πριν να δείξουμε ότι η τετμημενη του ακρότατου είναι 1 (πάντα, ανεξάρτητα του λ) άρα προφανώς θα βρίσκεται πάντα στην κατακόρυφο στο 1. Δεν έχει επομένως κάτι να "βρει" ο μαθητής αλλά μάλλον να διαπιστώσει
Επίσης θεωρώ το δεύτερο υπόερώτημα του Δ1 του παλαιού ("να βρείτε την ευθεία στην οποία ανήκει ....") λίγο "άσκοπο" - "ανούσιο" ερώτημα, αφού έτσι κι αλλιώς ζητείται πριν να δείξουμε ότι η τετμημενη του ακρότατου είναι 1 (πάντα, ανεξάρτητα του λ) άρα προφανώς θα βρίσκεται πάντα στην κατακόρυφο στο 1. Δεν έχει επομένως κάτι να "βρει" ο μαθητής αλλά μάλλον να διαπιστώσει
τελευταία επεξεργασία από killbill σε Πέμ Ιουν 18, 2020 4:18 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 11 επισκέπτες