Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

nikolaos p.
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 11:44 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#81

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nikolaos p. » Κυρ Ιούλ 01, 2018 1:12 am

revan085 έγραψε:
Σάβ Ιουν 30, 2018 12:41 pm
.......................................
β . Στη μείωση της ύλης στα μαθηματικά όλων των τάξεων. Καλλιεργεί κλίμα τεμπελιάς.
.......................................
Δεν συμφωνώ οτι η μείωση ύλης δημιουργεί κλίμα τεμπελιάς. Πιστεύω οτι η είσοδος στη ζωή μας (ιδιαίτερα των νέων) των ηλεκτρονικών μέσων και η μεταφορά μέσω αυτών τεράστιου αριθμού πληροφοριών με ήχο και εικόνα με μεγάλη ευκολία, μοιραία οδηγεί στην απαξίωση του βιβλίου και βεβαίως του "κλασικού" μοντέλου μελέτης στο σχολείο.


ΕικόναΕικόνα

Λέξεις Κλειδιά:
revan085
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: Παρ Ιουν 09, 2017 11:10 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#82

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από revan085 » Κυρ Ιούλ 01, 2018 1:04 pm

nikolaos p. έγραψε:
Κυρ Ιούλ 01, 2018 1:12 am
revan085 έγραψε:
Σάβ Ιουν 30, 2018 12:41 pm
.......................................
β . Στη μείωση της ύλης στα μαθηματικά όλων των τάξεων. Καλλιεργεί κλίμα τεμπελιάς.
.......................................
Δεν συμφωνώ οτι η μείωση ύλης δημιουργεί κλίμα τεμπελιάς. Πιστεύω οτι η είσοδος στη ζωή μας (ιδιαίτερα των νέων) των ηλεκτρονικών μέσων και η μεταφορά μέσω αυτών τεράστιου αριθμού πληροφοριών με ήχο και εικόνα με μεγάλη ευκολία, μοιραία οδηγεί στην απαξίωση του βιβλίου και βεβαίως του "κλασικού" μοντέλου μελέτης στο σχολείο.
Θεωρώ εγκληματική την ηλεκτρονική "εκμάθηση" σε μαθητές και υπερασπίζομαι στο έπακρο το κλασικό μοντέλο μελέτης. Θα τα πάρω όμως με τη σειρά.
Δεν συμφωνώ ούτε με την μικρή, ούτε με την μεσαία, ούτε με την τεράστια ύλη. Είμαι όμως της άποψης, ότι αυτά που θα διδαχθεί ο μαθητής, θα πρέπει να τα έχει διδαχθεί με τη σωστή σειρά. Για να συμβεί αυτό, χρειάζονται σωστά βιβλία, που να ανταποκρίνονται και στο επίπεδο διδασκαλίας του εκάστοτε μαθηματικού αντικειμένου αλλά και στην συγκεκριμένη ηλικία του μαθητή.
Ιδανικά, το πρώτο βιβλίο που θα πιάσει ο μαθητής στα χέρια του θα πρέπει να αποτελεί πρότυπο και να του ανοίγει την όρεξη για μελέτη και όχι να τον αποθαρρύνει να το διαβάσει στο σπίτι. Από το πρώτο βιβλίο, "χτίζεις" τα επόμενα βιβλία. Φυσικά και κανένα βιβλίο δεν μπορεί να είναι τέλειο και για το λόγο αυτό, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα επανεκδόσεων.

Η βασική αρχή όμως είναι, και τη θεωρώ μείζονος σημασίας, όλα τα βιβλία να είναι γραμμένα με το σκεπτικό ότι θα διδαχθεί σε μία σχολική χρονιά ολόκληρο το περιεχόμενό τους και αυτό να πράττεται!!! Κάθε βιβλίο όμως θα πρέπει να έχει τις απαραίτητες έννοιες που να μπορεί να τις αφομοιώσει ο μαθητής στην κατάλληλη ηλικία, ώστε να μην χρειάζεται μετά κανένα Φ.Ε.Κ. να "ισιώσει" τα πράγματα (ενδεικτικά αναφέρω την ύπαρξη της έννοιας του διανύσματος και των γεωγραφικών συντεταγμένων στο βιβλίο της Β Γυμνασίου...).
Διότι όταν έχεις ένα διδακτικό βιβλίο και από αυτό αφαιρείς ύλη, είναι λογικό κι επόμενο ο μαθητής να σκεφτεί "λιγότερο διάβασμα". Γιατί ένα πράγμα που βλέπει ο μαθητής κάθε χρόνο, είναι να του δίνουν ένα βιβλίο, από αυτό να διδάσκεται τα 2/3 αυτού και στο τέλος να εξετάζεται στο μισό του (και αν). Και αυτό δυστυχώς, γίνεται συστηματικά κάθε σχολική χρονιά.

Λογικό κι επόμενο μετά να γίνει δεκτικότερος στα αποφάγια εκμάθησης μέσω Η/Υ. Δηλαδή εκεί που ένας απόφοιτος Γυμνασίου θα μπορούσε να κατασκευάζει γεωμετρικά σχήματα με τα χέρια του, πάνω στο χαρτί, και να πάει έτοιμος να διδαχθεί την Ευκλείδεια Γεωμετρία στο Λύκειο αντί να τη φοβάται και να τη βαριέται, και στη συνέχεια να είναι έτοιμος να χειριστεί ευθύ και αντίστροφο θεωρημάτων, τι κάνουμε; Διδάσκουμε έννοιες κομμένες, κάθε χρόνο, υποχρεώνουμε το μαθητή από το Γυμνάσιο να σχεδιάζει στο χαρτί αυστηρά με στυλό (αντί για μολύβι) αποθαρρύνοντάς τον με το καλημέρα, του πετάμε αν μας δοθεί η δυνατότητα ένα Geogebra με τις ευλογίες - οδηγίες διδασκαλίας του Υπουργείου και σφυρίζουμε αδιάφορα. Ε, τα θέλουμε κι εμείς τα γαλλικά μας...


Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες