Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

stepgios
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 02, 2010 1:18 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#61

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stepgios » Τετ Ιουν 13, 2018 11:39 pm

Μια εκτίμηση βαθμολογίας για έναν μετρίο ή άνω του μετρίου μαθητή που έχει διαβάσει όλη τη χρονιά με επιμέλεια.
19 μόρια στο Α θέμα, να μη γράψει την αιτιολόγηση και να χασει κι ενα Σ-Λ.
25 μόρια στο Β θέμα, έχει ξαναμπεί, ήταν αναμενόμενο και πρέπει να το γράψει όποιος κατεβαίνει με βασικές αξιώσεις.
15 μόρια στο Γ θέμα, από τα Γ1 και Γ2, εχει παρόμοια στο σχολικό, να μη γράψει το Γ3.
3 μόρια στο Δ θέμα, απο το Δ1 μόνο, τα υπόλοιπα για πιο καλούς.
---Σύνολο 62 μόρια ή 12,4. (+/- 1 μονάδα)
Ότι χάσει στα Γ1-2, Β μπορεί να τα πάρει δουλεύοντας τα Γ3, Δ2-4 ή αν πάει καλύτερα στο Α, γι'αυτό και το συν πλην.
Όλα αυτά λίγη ωρα μετά το πέρας των εξετάσεων, χωρίς νέα εκτίμηση απο μέρους μου σε δεύτερο χρόνο, που θα άλλαζε την πρώτη εικόνα σίγουρα.



Λέξεις Κλειδιά:
Άβαταρ μέλους
gbaloglou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2494
Εγγραφή: Παρ Φεβ 27, 2009 10:24 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Επικοινωνία:

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#62

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από gbaloglou » Πέμ Ιουν 14, 2018 12:24 am

kkoudas έγραψε:
Τετ Ιουν 13, 2018 6:47 pm
gbaloglou έγραψε:
Τετ Ιουν 13, 2018 3:41 pm
από την στιγμή που η ανισότητα e^x>1+x+\dfrac{x^2}{2} εμφανίζεται σε άσκηση του σχολικού βιβλίου ... μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο θέμα Δ4! (Βεβαίως ΙΣΩΣ να απαιτείται η απόδειξη της από τους όποιους διαγωνιζόμενους θα ήθελαν να την χρησιμοποιήσουν, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ανισότητα ή ότι η λύση που την χρησιμοποιεί δεν είναι σχολική...)
Στην ίδια άσκηση ζητείται, εκτός από το e^x>1+x+\frac{x^2}{2}, και το e^x>x+1, το \cos x>1-\frac{1}{2}x^2, το \sin x>x-\frac{1}{6}x^3, το (1+x)^\nu>1+\nu x και το (1+x)^\nu>1+\nu x+\frac{\nu(\nu-1)}{2}x^2. Για να μην αναφερθώ στις δεκάδες άλλες ανισότητες που εμμέσως παρατίθενται δια της μελέτης ακροτάτων. Το ότι ένα θέμα για να λυθεί χρειάζεται η χρήση μίας εκ των 800 ανισώσεων του βιβλίου, δεν καθιστά την λύση σχολική, εκτός κι αν πούμε ότι ο μαθητής πρέπει να τις αποστηθίσει όλες.

Πρέπει όμως; Αν βάλω εγώ διαγώνισμα σε κάποιους μαθητές μου και απαιτώ να θυμούνται από την άσκηση 10 Α' Ομάδας ότι \frac{1}{3}x^3-20x^2+600x\leq-200 για x\in[0,105], θα σημαίνει πως έχω βάλει σχολική άσκηση; Θα μου πείτε «μπράβο» για τα προσγειωμένα μου θέματα, που είναι παρμένα από το σχολικό βιβλίο και απαιτούν «σχολική λύση»;

ΥΓ: Σαφώς και οι συγκρίσεις συνάρτησης-πολυωνύμου Τailor είναι σημαντικότερες από αυτήν ενός τυχαίου πολυωνύμου, αλλά ας μην εστιάζουμε σε λάθος σημεία.
Για μένα "σχολική λύση", και μάλιστα για Δ4, δεν σημαίνει λύση που μπορεί να σκεφτεί το 10% ή ακόμη και το 1% των υποψηφίων, αλλά λύση που βασίζεται σε κάτι που ο πολύ ικανός υποψήφιος είδε στο σχολικό βιβλίο, εξετίμησε σωστά, θυμήθηκε (χωρίς αποστήθιση) και αξιοποίησε στο κατάλληλο πρόβλημα: θα έπρεπε, ανάμεσα στα άλλα, να είναι σε θέση -- ακόμη και από μόνος του -- να αντιληφθεί την σπουδαιότητα της ανισότητας e^x>1+x+\frac{x^2}{2}, συσχετίζοντας την με την e^x>x+1 (αλλά και την ln(x+1)\leq x της 'θεωρίας'), και να υποπτευθεί την ποιοτική διαφορά ανάμεσα σ' αυτές και σε μία άσκηση όπως η παραπάνω αναφερόμενη #10 Α' Ομάδας.

Αν τα παραπάνω ακούγονται ανεδαφικά ... αυτό οφείλεται στις στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος, στον τρόπο προετοιμασίας για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, κλπ κλπ Ελπίζω το 'ατύχημα' του Δ4 -- η δυνατότητα δηλαδή απευθείας επίλυσης του με βάση μια άσκηση του 'περιφρονημένου' σχολικού βιβλίου -- να είναι ένας καλός οιωνός για το μέλλον και προάγγελος αλλαγής μιας κακής αλλά καθιερωμένης νοοτροπίας... (Μπαίνω λίγο και στον πειρασμό να σκεφθώ ότι μπορεί και να μην ήταν ατύχημα, να δόθηκε δηλαδή σκόπιμα μια άσκηση που μπορούσε να λυθεί και 'μεθοδολογικά' (μέσω κυρτότητας (Δ1) και εφαπτομένης) αλλά και 'σχολικά', ακριβώς για να σταλεί ένα 'μήνυμα' ;) )

[Ως (πρώιμος) συνταξιούχος πανεπιστημιακός εξωτερικού με μηδενική διδακτική εμπειρία στο ελληνικό λύκειο ... μπορεί τελικά να είμαι και λίγο ανεδαφικός (ή και γραφικός) :-) Θα αναφέρω όμως τι έλεγα στους φοιτητές μου, που μπορεί κάλλιστα να ειπωθεί και σε μαθητές: "μπορεί οι περισσότεροι από εσάς να μην έχετε τον χρόνο ή/και την ικανότητα να λύνετε όλες ή ακόμη και λίγες από τις ασκήσεις του κάθε κεφαλαίου, διαβάζετε όμως προσεκτικά την κάθε άσκηση και προσπαθείτε να σκεφθείτε τι λέει".]


Γιώργος Μπαλόγλου -- κρυσταλλογράφω άρα υπάρχω

Ὁρᾷς, τὸ κάλλος ὅσσον ἐστὶ τῆς λίθου, ἐν ταῖς ἀτάκτοις τῶν φλεβῶν εὐταξίαις. -- Παλατινή Ανθολογία 9.695 -- Ιδού του πετραδιού η άμετρη ομορφιά, μεσ' των φλεβών τις άναρχες πειθαρχίες.
Ratio
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#63

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Πέμ Ιουν 14, 2018 7:15 am

Θάνος über alles έγραψε:
Τρί Ιουν 12, 2018 5:24 pm
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ έγραψε:
Δευ Ιουν 11, 2018 11:53 pm
Θάνος über alles έγραψε:
Δευ Ιουν 11, 2018 8:06 pm

-Θέμα Γ : Τραγικό. Από που να το πιάσεις και πού να το αφήσεις . Ερώτημα διαγωνισμού το Γ1 , παγίδα το Γ3(μπερδεύτηκαν και οι <<υπεύθυνοι>> στις λύσεις τους ) .
Καλό βράδυ. Το Γ (όλα τα ερωτήματα του), θα μπορούσε άνετα να είναι θέμα διαγωνισμών της ΕΜΕ για την Α Λυκείου και μάλιστα δεν θα ήταν και τόσο τραγικό.
Έχετε μπει ποτέ από την οπτική γωνιά του μαθητή και να σχολιάσετε τα θέματα ; Αμφιβάλλω (δεν αναφέρομαι σε εσάς κ. Ιωάννου , αλλά σε όλη την μαθηματική κοινότητα). Ένας μαθητής ο οποίος θα ξεκίνησε με τη θεωρία (20 λεπτά) να πάει στο θέμα Β (50 λεπτά , να κάνει κανένα λάθος στο όριο λες 60 λεπτά ) . Έχοντας φάει μία ώρα , είναι σαν το κοτόπουλο, πάει στο θέμα Γ και σηκώνει τα χέρια ψηλά . Έχει κάνει 9 μήνες 500 θμτ άλλες 500 Rolle άλλες 400 Fermat και πελαγώνει. Τι είναι αυτό ; Τι μου ζητάει ; Κοιτάζει το ρολόϊ τα λεπτά παιρνάνε , τα χάνει . Γιατί πελαγώνει ο μαθητής , διερωτήθηκε κανένας ; Εδώ κάνει ΘΜΤ, αντιπαραγώγιση , βρίσκει σημεία καμπής και κολλάει σε ένα <<απλό>> εμβαδόν σύμφωνα με την <<εξαιρετικη>> μαθηματική κοινότητα ;
Όταν γίνει η κριτική από τους υπευθύνους , όταν θα υπάρξει μια αξιολόγηση στο εκπαιδευτικό προσωπικό τότε ίσως να μιλάμε διαφορετικά . Αλλά μέχρι τότε θα χάνουμε το δάσος .
Τα στατιστικά των βαθμολογιών λαμβάνονται υπόψιν ;

Κ. Τσιώρα , αφού είναι τόσο καλός ο μαθητής γιατί δεν τον στέλνετε για πανελλήνιες . Ξέρετε , όταν κάποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέει . Εύκολη η κριτική στους μαθητές δύσκολη η αυτοκριτική και η κριτική προς τους υπευθύνους .
Ο μαθητής, προετοιμάζεται όλη τη χρονιά για να αντιμετωπίσει τις εξετάσεις. Υποτίθεται ότι όλη η προετοιμασία του μαθητή είναι να μην φτάσει σαν κοτόπουλο στο Γ. Όσο για το όριο του Β , δεν ήταν κάποιο πολύπλοκο όριο για να γίνει λάθος. Η συνταγή επιτυχίας σε κάθε είδους εξετάσεις και η αντιμετώπιση κάθε είδους θεμάτων είναι απλή: διαβάζεις και δοκιμάζεις τον εαυτό σου συστηματικά χρόνια ολόκληρα για να φτάσεις να λύσεις και τα δύσκολα όσο προετοιμάζεσαι μόνος σου με αντίπαλο το ρολόϊ. Και φυσικά δεν ανακαλύπτεις τα μαθηματικά στις τελευταίες τάξεις. Ούτε αιφνιδιάζεσαι αν δεις γεωμετρικό πρόβλημα. Αυτονόητο είναι αυτό και συνέβαινε παλαιότερα με τα μαθηματικά γενικής όπου προέκυψαν θέματα εξετάσεων όπως ακρότατα με πιθανότητες . Από αυτές τις εξετάσεις θα προκύψουν οι φοιτητές των Φυσικομαθηματικών σχολών, των Πολυτεχνικών και των Οικονομικών. Έχετε την εντύπωση ότι στα ΑΕΙ η γνώση είναι αφηρημένη και απλά απαντάς με 500 ΘΜΤ και 300 Fermat ότι η συνάρτηση έχει ακρότατο;


Ratio
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Σεπ 09, 2016 8:59 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#64

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ratio » Πέμ Ιουν 14, 2018 7:27 am

kkoudas έγραψε:
Τρί Ιουν 12, 2018 2:07 pm
Ratio έγραψε:
Τρί Ιουν 12, 2018 1:36 pm
Δεν ήταν δύσκολο αυτό. Ήθελε απλά παρατηρητικότητα όταν θα έβγαινε το αποτέλεσμα
Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν ήταν δύσκολο. Απλά, αν δεν είχες κάνει το Γ1, δεν θα μπορούσες να κάνεις το Γ2, αφού δεν θα ήξερες ποια είναι η πλευρά και ποια η διάμετρος.
Ratio έγραψε:
Τρί Ιουν 12, 2018 1:36 pm
Αυτό είναι ένα απλό τυπολόγιο. Κάποια στιγμή ο καθηγητής το συντάσσει και το δίνει στους μαθητές του καθώς γίνεται αναφορά στο σχολικό βιβλίο, οπότε αυτόματα δημιουργείται και η υποχρέωση. Στο σχολικό βιβλίο μάλιστα, υπάρχουν ακόμα και προβλήματα Φυσικής. Μπορώ να κατανοήσω γιατί. Είναι στα πλαίσια της γενικής παιδείας που πρέπει κάποιος να έχει λάβει στις δύο βαθμίδες. Απλά θεωρώ ότι μαθητές και διδάσκοντες δεν πρέπει να κρίνουν επιπόλαια πάνω στο γενικό διάγραμμα που θέτει το υπουργείο για την ύλη των εισαγωγικών αλλά αντίθετα κάθε ψηφίδα αυτής της ύλης να την εξετάζουν προσεκτικά ως προς το ποιές γνώσεις απαιτεί από παλαιότερα έτη, έτσι ώστε να γίνονται έγκαιρα οι όποιες συμπληρώσεις.
Σαφέστατα και πρέπει να διδάσκονται τέτοιου είδους ασκήσεις και δει εφόσον είναι μέσα σην ύλη. Εγώ λέω πως από την μεριά του Υπουργείου υπάρχει ένα πρόβλημα: αφενός οι μαθητές δεν έχουν διδαχθεί τους τύπους και δεν έχουν προπονηθεί καλά πάνω τους (στα 3 στάδια: υπολογισμός, επίλυση, μοντελοποίηση) και τους ζητούνται ως προαπαιτούμενο στις εισαγωγικές τις γ'-βάθμιας.

Συνεπώς, ή θα πρέπει να αποσυρθούν από την Γ' Λυκείου (διαφωνώ) ή να εισαχθούν και σε άλλες τάξεις. Δυστυχώς, μέχρι να συμβεί το δεύτερο, το πρώτο είναι το ηθικό και το λογικό.
Συμφωνούμε απόλυτα. Θα μπορούσε το Υπουργείο να θέσει συμπληρωματικά τα προαπαιτούμενα , όπως έχει κάνει στο Α' Κεφ. του βιβλίου με την Άλγεβρα και τις γραφικές παραστάσεις. Θεωρώ ότι αυτό είναι το σωστό έτσι ώστε να φτάνουν όλοι οι μαθητές με παραπλήσιο αποθεματικό γνώσεων στις εξετάσεις και ας το επεξεργαστεί μετά ο κάθε μαθητής με τις δυνατότητές του και το διάβασμά του.


Άβαταρ μέλους
Χρήστος Λαζαρίδης
Δημοσιεύσεις: 655
Εγγραφή: Παρ Ιαν 09, 2009 10:48 am
Τοποθεσία: Παλαιό Φάληρο
Επικοινωνία:

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#65

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χρήστος Λαζαρίδης » Πέμ Ιουν 14, 2018 9:25 am

Η γνώμη μου
Με ψυχραιμία, αναφέρω τη γνώμη μου για τα Μαθηματικά προσανατολισμού.
Η βαθμολογική βάση του 10 επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα από τα δύο πρώτα θέματα με τη συμβολή των Γ1, Δ1.
Η επανάληψη παρομοίων μεθόδων επίλυσης, δεν ευνοεί τους καλούς μαθητές . Η απουσία βασικών Θεωρημάτων και του ολοκληρωτικού λογισμού στερούν από το διαγώνισμα την ευκαιρία κάλυψης της ύλης.
Η επιτροπή άφησε μάλλον ευχαριστημένους, τους όχι και τόσο καλά προετοιμασμένους μαθητές και δυσαρεστημένα τα Μαθηματικά και την αξιολόγηση.


Ο ηλίθιος είναι αήττητος
χρηστος ευαγγελινος
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 1:17 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#66

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από χρηστος ευαγγελινος » Πέμ Ιουν 14, 2018 12:26 pm

Τα θέματα για αλλη μια χρονιά ήταν στο ύψος των περιστάσεων. Μέχρι το Θέμα Γ ηταν σαφώς ευκολότερα από τα περσινά και στο Δ ξεχώρισε ο καλός από τον άριστο υποψήφιο όπως γίνεται συνήθως. Φαίνεται επίσης οτι παγιώνεται πια και το 2ο θέμα οπου για δεύτερη φορά ζητήθηκε η χάραξη της γραφικής παράστασης μιας σχετικά απλης συνάρτησης.
Ακόμη νομίζω ότι όποιος έχει μια σχετική εμπειρία από τα μαθηματικά της γ λυκείο περίμενε κάποια στιγμή να ζητηθεί η επίλυση ενός προβλήματος και δεν εξεπλάγην. Καλή επιτυχία σε όλους.

Υ.γ. κάποιος εγραψε ότι τον τελευταίο καιρό κυκλοφόρησαν πολλά εκτρώματα ως προσομοιωτικά των πανελλαδικών. Συμφωνώ απολύτως.


εστω ε<0
prwtonio
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 20, 2010 9:38 am

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#67

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από prwtonio » Πέμ Ιουν 14, 2018 2:30 pm

Καλησπέρα. Το υπουργείο παιδείας ποτέ δεν ανακοινώνει τα ονόματα των μελών της ΚΕΕ. Σεβαστό. Η επιτροπή επιλέγει θέματα στα οποία εξετάζονται χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο. Δεν νομίζετε πως θα έπρεπε η επιτροπή να δημοσιεύει ένα δελτίο τύπου στο οποίο να εξηγεί τους αξιολογικούς στόχους του διαγωνίσματος που έθεσε;


revan085
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: Παρ Ιουν 09, 2017 11:10 pm

Re: Σχόλια στα Μαθηματικά προσανατολισμού 2018

#68

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από revan085 » Πέμ Ιουν 14, 2018 2:42 pm

Με αφορμή το ερώτημα που τίθεται στο παραπάνω σχόλιο, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:

Δίνει το Υπουργείο Παιδείας απαντήσεις στα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ή αφήνει την καυτή πατάτα κάθε χρόνο στα φροντιστήρια (και τα μέλη του mathematica για να μην γίνομαι αχάριστος); Θέτω πρώτη φορά αυτό το ερώτημα και για να πω την αλήθεια με τρώει εδώ και χρόνια.

Αν γνωρίζει κανείς θα εκτιμούσα την όποια απάντηση.


Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης