Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 03, 2010 2:43 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#81

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ » Δευ Μάιος 27, 2013 2:56 pm

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΤΣΙΠΟΔΑΣ έγραψε:Αλήθεια πόσοι μαθητές πανελληνία να έλυσαν το Β3;
Καλή απορία :roll:
Και βέβαια πόσοι μπόρεσαν να τα λύσουν όλα ;


Κώστας Τσατσαμπάς
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 09, 2010 7:38 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#82

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κώστας Τσατσαμπάς » Δευ Μάιος 27, 2013 2:57 pm

http://www.hms.gr/node/710
Η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας


aspinoulas
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 22, 2009 10:12 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#83

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aspinoulas » Δευ Μάιος 27, 2013 3:00 pm

Κατά τη γνώμη μου αν δεν υπήρχε το προηγούμενο των μαθηματικών γενικής, θα μιλάγαμε τώρα για τα πολύ δύσκολα θέματα της κατεύθυνσης. Το κλίμα που δημιουργήθηκε από τα γενικής σκιάζει τη δυσκολία των σημερινών θεμάτων

Επί της ουσίας, τώρα, πέρα από τη θεωρία, θεωρώ ότι το θέμα Β3 ξεφεύγει (θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ως ερώτημα ενός θέματος Δ) , το θέμα Γ είναι εντός πλαισίων μεν αλλά πάλι έχει τα "κολπάκια" του και το Δ είναι αναμενόμενης δυσκολίας - ίσως από τα τρία θέματα το περισσότερο αναμενόμενο.

Θεωρώ, κλείνοντας , ότι τα φετινά θέματα (γενικής και κατευθυνσης) θέτουν την πολιτεία πια ενώπιον της απαίτησης να αποσυνδεθεί το λύκειο με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ -ΤΕΙ καθώς είναι τελείως ασύμβατα με τη λογική και το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και των ασκήσεων σε αυτό καθώς και του τρόπου διδασκαλίας των μαθηματικών στο σχολείο.

Η πολιεία θα πρέπει να ξεκαθαρίσει τι είδους εισαγωγικές θα έχουμε : εισαγωγικές "παλαιάς κοπής" με δύσκολα και απαιτητικά θέματα εξ΄αρχής ή εξετάσεις στο πνεύμα των προεδρικών διαταγμάτων που βρίσκονται-ακόμα - εν ισχύ και ορίζουν το πλάισιο των θεμάτων στις πανελλαδικές ;

καλα αποτελέσματα στους μαθητές και καλή δύναμη σε όλους !


Δημήτρης Μοσχόπουλος
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 23, 2012 2:26 am
Τοποθεσία: Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#84

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημήτρης Μοσχόπουλος » Δευ Μάιος 27, 2013 3:01 pm

swsto έγραψε:Από τους μαθητές μου δεν έλυσε κανένας το Β3 . Οι περισσότεροι σε αυτό το σημείο σταμάτησαν να παλεύουν τα θέματα . Όσοι προσπάθησαν να το λύσουν χάσανε πολύτικο χρόνο γα το Γ και το Δ . Ο πολύ καλός μαθητής πιο εύκολα έπαιρνε το 25 στο Γ παρά στο Β . Αλήθεια υπάρχει μαθητής που θα μπορούσε να γραψει ένα αξιοπρεπή βαθμό λύνοντας μόνο τις ασκησεις του σχολικού βιβλίου ( υπάρχει κόσμος που δεν έχει χρήματα ουτε για φροντιστηρια ούτε για βοηθήματα ) ;

Σωτήρης
Ως προσωπική μου θεώρηση των πραγμάτων, κύριε συνάδελφε, ούτε με «αναμενόμενα» και «φυσιολογικά» θέματα ένας μαθητής δεν μπορεί, μόνο με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου, όχι αξιοπρεπή βαθμό να γράψει, αλλά με το ζόρι θα μπορούσε να πλησιάσει την βάση! Τονίζω, μόνο με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου! -για να μην παρεξηγηθώ.

Τώρα, ως προς το σημερινό αίσχος, είναι η πρώτη φορά που παίρνω τόσο ανοιχτά την θέση υπέρ των μαθητών, διότι ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΑΙΣΧΡΑ, ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ, ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ !!!

Ναι, κεφαλαία διότι πράγματι φωνάζω για ό,τι έκαναν σήμερα αυτοί που βάζουν θέματα, αλλά λόγο δεν δίνουν σε κανέναν και δεν μετράνε κανέναν, ούτε παιδιά ούτε γονείς ούτε καθηγητές, τίποτα! Αυτά οπωσδήποτε δεν ήταν θέματα για μαθητές που δίνουν πανελλήνιες, για κάποιους που διαγωνίζονται σε μαθηματική Ολυμπιάδα, ίσως! Ό,τι δυσκολότερο, πιο εξεζητημένο, πιο απίθανο, πιο... οτιδήποτε, το έβαλαν. Ντροπή τους!

Πολλά παιδιά θα δουν το 10 με το κυάλι, άλλα με τηλεσκόπιο, ενώ άλλα θα το βλέπουν στις φαντασιώσεις τους! Κατάφεραν, αυτοί που δεν δίνουν λόγο σε κανέναν και δεν τιμωρούνται από κανέναν, να πετάξουν στα σκουπίδια τον κόπο, την αγωνία, το άγχος, την προσπάθεια, το διάβασμα, τα χρήματα, τον χρόνο, τα πάντα, με λίγα λόγια, από την πολύμηνη πορεία μαθητών-καθηγητών-γονιών!! Ντροπή τους!

Δεν θα συνεχίσω άλλο προς το παρόν, διότι μ' έχει συνεπάρει η οργή για τα αίσχη τους. Καταθέτω επώνυμα την άποψή μου, σ' αντίθεση μ' αυτούς, που εκ τους ασφαλούς παίζουν με τα παιδιά, τους καθηγητές τους, τους γονείς. Ντροπή τους!

Δημήτρης Μοσχόπουλος
Καθηγητής Μαθηματικών


kochris
Δημοσιεύσεις: 92
Εγγραφή: Παρ Ιαν 30, 2009 3:37 pm
Τοποθεσία: Bόλος

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#85

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kochris » Δευ Μάιος 27, 2013 3:04 pm

ΑΚΡΑΙΟ το Β3...η δική μου αντιμετώπιση ηταν μέσω μονοτονίας της f(x)= x^3 - 3x^2 - 3x - 3 που επίσης την θεωρώ ακραια! περιμένω να δω κάτι πιο "μαθητικό"..αν υπάρχει!
τελευταία επεξεργασία από kochris σε Δευ Μάιος 27, 2013 3:05 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Άβαταρ μέλους
Christos75
Δημοσιεύσεις: 422
Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 9:41 pm
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#86

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos75 » Δευ Μάιος 27, 2013 3:05 pm

Κώστας Τσατσαμπάς έγραψε:http://www.hms.gr/node/710
Η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας
Χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών απ'ότι διαβάζω...


Χρήστος Λοΐζος
Άβαταρ μέλους
pito
Δημοσιεύσεις: 1764
Εγγραφή: Τρί Μάιος 18, 2010 10:41 pm
Τοποθεσία: mathematica

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#87

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pito » Δευ Μάιος 27, 2013 3:08 pm

Πολλά παιδιά θα δουν το 10 με το κυάλι, άλλα με τηλεσκόπιο, ενώ άλλα θα το βλέπουν στις φαντασιώσεις τους! Κατάφεραν, αυτοί που δεν δίνουν λόγο σε κανέναν και δεν τιμωρούνται από κανέναν, να πετάξουν στα σκουπίδια τον κόπο, την αγωνία, το άγχος, την προσπάθεια, το διάβασμα, τα χρήματα, τον χρόνο, τα πάντα, με λίγα λόγια, από την πολύμηνη πορεία μαθητών-καθηγητών-γονιών!! Ντροπή τους!

Κύριε Μοσχόπουλε σας συγχαίρω για το θάρρος σας να μιλήσετε τόσο ανοικτά. Δεν φαντάζεστε πόσο σύμφωνη με βρίσκει ολόκληρο το άρθρο σας.

Λιάπη Μυρτώ
Μια πικραμένη μαθηματικός


1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Άβαταρ μέλους
spege
Δημοσιεύσεις: 259
Εγγραφή: Δευ Απρ 27, 2009 10:24 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#88

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από spege » Δευ Μάιος 27, 2013 3:08 pm

freediver έγραψε:
spege έγραψε:Το περίφημο Β3 είναι άσκηση 173 του Ντζιώρα σελίδα 96 και αφού λάβουμε υπόψη κάθε α είναι μεγαλύτερο του 1
Δεν βλέπω να το γράφουν ...γυρίσαμε στη δεκαετία του 70 θεωρία πολυωνύμων
Σπύρος
Προσπαθώ να βρω την άσκηση στο βιβλίο του ΗΛΙΑ Β.ΝΤΖΙΩΡΑ "ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΛΥΣΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ" στην σελίδα 96 δεν μπορώ να βρω την άσκηση
Απο το πρώτο βιβλίο του το πορτοκαλί


1=object?
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: Τρί Μαρ 24, 2009 10:51 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#89

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από 1=object? » Δευ Μάιος 27, 2013 3:10 pm

Στο Γ2 έχουμε: f'\left( x \right) = \frac{{x - \sqrt {{x^2} + 1} }}{{\sqrt {{x^2} + 1} }}

ισχύει: \sqrt {{x^2} + 1}  > 0

ενώ για τον αριθμητή θα μπορούσαμε να δείξουμε ότι είναι αρνητικός ως εξής: \sqrt {{x^2} + 1}  > \sqrt {{x^2}}  = \left| x \right| \ge x{\rm{ \  \delta \eta \lambda \alpha \delta \eta \ \   }}\sqrt {{x^2} + 1}  > x \Rightarrow x - \sqrt {{x^2} + 1}  < 0

Άρα:f'\left( x \right) < 0
τελευταία επεξεργασία από 1=object? σε Δευ Μάιος 27, 2013 3:15 pm, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.


nick41
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: Τετ Απρ 10, 2013 12:52 am

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#90

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nick41 » Δευ Μάιος 27, 2013 3:12 pm

kochris έγραψε:ΑΚΡΑΙΟ το Β3...η δική μου αντιμετώπιση ηταν μέσω μονοτονίας της f(x)= x^3 - 3x^2 - 3x - 3 που επίσης την θεωρώ ακραια! περιμένω να δω κάτι πιο "μαθητικό"..αν υπάρχει!
Είμαι φετινός υποψήφιος και εγω το Β3 μ' αυτο τον τροπο το προσεγγισα και συνεχισα με ατοπο...Όντως τα θεματα ηταν ζορικα με αποκορύφωμα το Β3.Θεωρώ ομως οτι το θέμα Δ ηταν πιο βατό από περσι


perpant
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 11, 2011 2:09 am
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#91

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perpant » Δευ Μάιος 27, 2013 3:13 pm

Κώστας Τσατσαμπάς έγραψε:http://www.hms.gr/node/710
Η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας
Για κάποιο λόγο η σελίδα της ΕΜΕ δεν ανοίγει. Αν έχει κάποιος την ανακοίνωση, ας την ανεβάσει. Ευχαριστώ.


Παντούλας Περικλής
Άβαταρ μέλους
MarKo
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: Κυρ Ιουν 28, 2009 12:25 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#92

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από MarKo » Δευ Μάιος 27, 2013 3:17 pm

perpant έγραψε:
Κώστας Τσατσαμπάς έγραψε:http://www.hms.gr/node/710
Η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας
Για κάποιο λόγο η σελίδα της ΕΜΕ δεν ανοίγει. Αν έχει κάποιος την ανακοίνωση, ας την ανεβάσει. Ευχαριστώ.
Μάλλον έπεσε από την επισκεψιμότητα ο server.


Μάριος
''Διάλεγε πάντα τον καλλίτερο δρόμο,όσο κι αν δύσκολος μοιάζει, η συνήθεια γρήγορα θα τον κάνει εύκολο κι ευχάριστο'' - Πυθαγόρας.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." - Albert Einstein.
Θανάσης Νικολόπουλος
Δημοσιεύσεις: 101
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 18, 2010 12:51 pm

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#93

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Θανάσης Νικολόπουλος » Δευ Μάιος 27, 2013 3:18 pm

bilstef έγραψε:Για να έχω μέτρο τι και σε σχέση με το πόσο χρόνο έχουν στη διάθεση τους οι μαθητές προσπάθησα να λύσω και να γράψω τις λύσεις σε μια ώρα.
Δεν πρόλαβα ( δεν μπορούσα να σκεφτώ κάτι ) το Β3 , και στις δικαιολογίσεις (τώρα που το βλέπω πιο νηφάλια ) κάτι μου έχει ξεφύγει.

Θεωρώ ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά, με πολλές λεπτομέρειες ( και αρκετές "κρυφές" δικαιολογίσεις ) και ΠΟΛΛΑ .

Άριστα το 17 με το ζόρι
Αν μου επιτρέπεται μία εκτίμηση...

Μετά την πανωλεθρία των Μαθηματικών Γενικής, τα σημερινά θέματα ήταν τουλάχιστον πιο λογικά.

Φυσικά υπήρχαν τα δύσκολα σημεία, αλλά θεωρώ ότι ο πολύ καλά διαβασμένος έπιανε κοντά στο 15...

Ως εξεταστής φυσικώς αδυνάτων και σήμερα, χρειάστηκε να κάνω τον γνωστό αγώνα δρόμου για να λύσω τα θέματα μέσα στην μία-μιάμιση ώρα που είχα στη διάθεσή μου μέχρι να αρχίσουν να βγαίνουν οι εξεταζόμενοι (κάπου εκεί έρχονται και οι σύντομες απαντήσεις από την επιτροπή). γι αυτό και παραθέτω και το παραπάνω σχόλιο του συναδέλφου καθώς πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο ερχόμαστε πιο κοντά στις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας.

Με την πίεση του χρόνου λειτούργησα σαν μαθητής, βλέποντας πρώτα ότι μου έβγαινε για να γυρίσω μετά στα δυσκολότερα...

Να πω λοιπόν ότι όλο το 1ο θέμα (Ωραία θεωρία, πολύ λογική σε έκταση και δυσκολία, γενικά εύκολα 25 μόρια...), το Β1, όλο το Γ θέμα και τα Δ1,2 θεωρώ ότι ήταν σχετικά βατά (στα πλαίσια πάντα των πανελληνίων έτσι;) συνεπώς οι 73/100 μονάδες (δηλαδή 14,6) ήταν όχι δύσκολο να γραφούν από τους διαβασμένους μαθητές.

Πολύ καλύτερα από τα Μαθηματικά Γενικής...

Από κει και πέρα:

Το Β2 έπαιζε με αλγεβρικά στοιχεία σχετικά με τους μιγαδικούς (ιδιότητες λύσεων τριωνύμων κλπ) και ήταν "ασυνήθιστο" για θέμα μιγαδικών... Ήθελε λίγο ψάξιμο, αλλά έβγαινε... Πάντως καθώς δεν το έβγαλα με τη μία, το κατέταξα στα δύσκολα ερωτήματα.

Το Β3 το βρήκα αρκετά δύσκολο. Προσωπικά μάλιστα, υπό την πίεση του χρόνου, δεν μπόρεσα να βρω την αλγεβρική λύση που είδα παντού και το δούλεψα με τη χρήση συνάρτησης (μονοτονία κλπ) το οποίο φυσικά είναι πολύ πιο εκτενές ως λύση, αλλά κάθε σωστή λύση μας κάνει, έτσι δεν είναι; Οι συνάδελφοί μου βέβαια και συνεξεταστές με κοιτούσαν για τον τρόπο που επέλεξα να το λύσω, αλλά καθώς δεν βρήκαν άλλη λύση και οι ίδιοι, μείναμε με αυτή (μέχρι να έρθουν και οι υποδείξεις από το υπουργείο). Γενικά συμφωνήσαμε (όπως βλέπω να γίνεται κι εδώ) ότι ήταν πολύ δύσκολο ερώτημα...

Το Γ2 που πολλούς προβλημάτισε, εγώ το βρήκα εύκολο. Αρκεί κανείς να κάνει την αρχική "προτίμηση" να αποφεύγουμε τις αντικαταστάσεις και τις υπερβολικές πράξεις και να ψάχνουμε τη λύση σε άλλα μονοπάτια (όταν η ποσότητα των αλγεβρικών πράξεων μας αποθαρύνει ;) ) Όχι ότι δε βγαίνει και με πράξεις ε; Απλά ψάχνουμε τρόπο να τις αποφύγουμε και χρησιμοποιούμε τα 1-1 κλπ...

Το Γ3 πάλι εγώ το έβγαλα αμέσως με Bolzano, ενώ είδα και λύσεις με Rolle. Δεδομένου ότι όταν θέλουμε να αποδείξουμε ύπαρξη ρίζας αυτά είναι τα δύο πρώτα που θα σκεφτούμε και ότι και τα δύο οδηγούσαν σε λύση, δεν μπορώ να το θεωρήσω και τόσο δύσκολο...

Το Δ3 μου φάνηκε το δυσκολότερο από όλα τα ερωτήματα, κυρίως γιατί όσο εξασκημένο κι αν είναι το μάτι, το να οδηγηθούμε σε ΘΜΤ κλπ δεν θεωρώ ότι ήταν εύκολο να το δει κανείς. Όπως επίσης και η χρήση της εφαπτομένης. Ναι, τα ενδεικτικά σημάδια είναι εκεί (κυρτότητα) αλλά και πάλι η δυσκολία ήταν εμφανώς αυξημένη...

Τελικά, θεωρώ ότι τα θέματα ήταν καλά (ξαναλέω, κρίνω χωρίς να έχω ακόμα συνέλθει από τη δοκιμασία των Μαθηματικών Γενικής). Υπήρχε μία διαβάθμιση στη δυσκολία των ερωτημάτων (αν και όχι με τη σειρά που δίνονταν) και θεωρώ ότι θα υπάρχουν γραπτά σε όλο το φάσμα των βαθμολογιών, κάτι που εξυπηρετεί και τον σκοπό των Πανελληνίων...

Όλα τα παραπάνω αποτελούν φυσικά προσωπικές εκτιμήσεις και ως τέτοιες πρέπει να ληφθούν. Κάθε διαφωνία σεβαστή.

χαιρετίσματα από Ζάκυνθο

EDIT: Διάβασα τα σχόλια συναδέλφων και μαθητών παραπάνω και εν γένει συμφωνώ με αυτά. Να τονίσω ότι όταν χαρακτηρίζω τα θέματα ως καλά, αναλογίζομαι τον σκοπό που εξυπηρετούν, πέρα από το αν είναι "εύκολα" ή "δύσκολα".

Πχ δεν θεωρώ δύσκολο το Γ2 γιατί ακριβώς ο διαβασμένος μαθητής, οφείλει (εφόσον διαπιστώσει ότι η αντικατάσταση οδηγεί σε υπερβολικά πολλές πράξεις και θελήσει να αποφύγει αυτό) να σκεφτεί τα 1-1 κλπ και εκεί πια τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους...

Φυσικά κάποιος μπορεί να διαφωνεί με αυτό.

Επίσης κάποιος θα μου πει ότι στο Δ3 κακώς χαρακτηρίζω δύσκολο το να δει κανείς τα ΘΜΤ και χρήση εφαπτομένης, αλλά ξαναλέω ότι είναι προσωπικές οι εκτιμήσεις. Φυσικά αν τα ξαναδώ ήρεμος θα εντοπίσω τα στοιχεία που οδηγούν στα παραπάνω, αλλά το θέμα είναι στην ένταση της μάχης τι γίνεται... Και μιλάμε πάντα για το πως θα τα δει ο μαθητής, έτσι;

Τώρα αν κάποιος έχει τη γνώμη ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από ότι εκτιμώ εγώ (που ξαναλέω βρίσκω το 14,6 προσιτό από τους διαβασμένους μαθητές), σεβαστό. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια με προβληματίζει το πως θα γράψουν τελικά συνολικά τα παιδιά και που θα πάνε οι βάσεις...

ΥΓ: Μία άριστη μαθήτριά μου αφού έγραψε τη θεωρία και το Β1, ζορίστηκε στο Β2 και στο Β3 πια ήθελε απλά να σηκωθεί και να φύγει! (ευτυχώς δεν το έκανε)... Βλέπετε, έχοντας υποστεί τη δοκιμασία νεύρων των Μαθηματικών Γενικής και Φυσικής Κατεύθυνσης, βρέθηκε στο όριο των αντοχών της σήμερα...

Δυστυχώς τα θέματα κρίνονται και με βάση τη συσσωρευμένη πίεση των προηγούμενων ημερών, και σίγουρα δεν ήταν τέτοια που να βοηθήσουν την κατάσταση... Και μπορεί ο λύτης μέσα μου να κρίνει για 14,6 κλπ, οφείλω όμως να αναγνωρίσω ότι για τους μαθητές η δυσκολία θα ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτή που βλέπω εγώ...

Σε κάθε περίπτωση πάντως προσωπικά δεν θα τα χαρακτήριζα αισχρά ή απαράδεκτα, όπως πχ θα έλεγα για τα Μαθηματικά Γενικής (τα οποία για μαθητές πχ Θεωρητικής ή όχι διαβασμένους μαθητές Τεχνολογικής/Θετικής ήταν στήσιμο και εκτέλεση στα 11 μέτρα, όταν δίπλα τους οι γράφοντες Βιολογίας είχαν μία άνετη μέρα...)
τελευταία επεξεργασία από Θανάσης Νικολόπουλος σε Δευ Μάιος 27, 2013 3:46 pm, έχει επεξεργασθεί 5 φορές συνολικά.


Νικολόπουλος Αθανάσιος
Γυμνάσιο & ΓΕΛ Κατασταρίου Ζακύνθου
Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6962
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Ανθούπολη

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#94

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Δευ Μάιος 27, 2013 3:20 pm

perpant έγραψε:
Κώστας Τσατσαμπάς έγραψε:http://www.hms.gr/node/710
Η ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας
Για κάποιο λόγο η σελίδα της ΕΜΕ δεν ανοίγει. Αν έχει κάποιος την ανακοίνωση, ας την ανεβάσει. Ευχαριστώ.

Με copy (χωρίς κόπο όμως)-paste

Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Αρ. πρωτ. 14723/27-5-2013

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΜΑΪΟΥ 2013


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ειδικά Σχόλια:

Θέμα Α:

Θεωρία

Θέμα Β:

Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.


Θέμα Γ:

Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.

Θέμα Δ:

Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.

Γενικά Σχόλια



Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη
Τ α θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.



Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Δημάκος Εμμανουήλ Κρητικός
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών Λέκτορας Οικο


Χρήστος Κυριαζής
perpant
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 11, 2011 2:09 am
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#95

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perpant » Δευ Μάιος 27, 2013 3:21 pm

Ευχαριστώ Χρήστο.


Παντούλας Περικλής
Άβαταρ μέλους
Nick1990
Δημοσιεύσεις: 669
Εγγραφή: Παρ Ιαν 23, 2009 3:15 pm
Τοποθεσία: Peking University, Πεκίνο

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#96

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nick1990 » Δευ Μάιος 27, 2013 3:22 pm

pito έγραψε:Θεωρώ τα θέματα πολύ δύσκολα για μαθητές , όμορφα για καθηγητές που θα έδιναν εξετάσεις για ασέπ , είναι όμως εξετάσεις παιδιών!!! Το θέμα Β3 απλά απαράδεκτο όπως είπε και ο Βασίλης , καταστρέφει το ηθικό τους! Το Γ2 πολύ πονηρό και το Δ να περιέχει όλα τα δύσκολα τεχνάσματα που είχαν τα παλαιότερα θέματα .
Αυτά τα θέματα μόνο θυμό και στενοχώρια μου προκαλούν.

Με όλο το σεβασμό δε θα έλεγα ότι είναι εξετάσεις παιδιών. Είναι εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Νομίζω ότι τα βατά θέματα με 3-4 έξυπνα και δύσκολα ερωτήματα όπως τα Β3, Γ2, Δ2 είναι ότι πρέπει για να ξεχωρίσει αυτός με την καλή μαθηματική σκέψη, και από τη στιγμή που τα αποτελέσματα είναι συγκριτικά, δεν βλέπω το λόγο (πέρα από λόγους ψυχολογίας) να πρέπει κάποιοι να πιάσουν το τέλειο (20) για να πετύχουν το στόχο τους. Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο η καλή μαθηματική σκέψη είναι απαραίτητη για να γίνει κάποιος καλός γιατρός, οπότε ίσως θα πρέπει η Θετική να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από την Τεχνολογική που αφορά σχολές που στηρίζονται στη μαθηματική επιστήμη.


Κολλιοπουλος Νικος.
Μεταδιδακτορικός ερευνητής.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Στοχαστικές ΜΔΕ, ασυμπτωτική ανάλυση στοχαστικών συστημάτων, εφαρμογές αυτών στα χρηματοοικονομικά και στη διαχείριση ρίσκων.
cristsuk
Δημοσιεύσεις: 72
Εγγραφή: Τρί Δεκ 30, 2008 12:48 am

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#97

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από cristsuk » Δευ Μάιος 27, 2013 3:28 pm

Δίνω και τα θέματα των Εσπερινών σε Word
Συνημμένα
Μαθηματικα_Κατευθυνσης_Εσπερινα_2013.doc
(87 KiB) Μεταφορτώθηκε 206 φορές


Άβαταρ μέλους
thanasis kopadis
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: Παρ Μαρ 22, 2013 9:51 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς - Αττική
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#98

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από thanasis kopadis » Δευ Μάιος 27, 2013 3:36 pm

"Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά."

Aπό την ανακοίνωση της μαθηματικής εταιρείας και δυστυχώς το πιο στενάχωρο για όλους εμάς που τα διδάσκουμε και προσπαθούμε για το αντίθετο.


«Τι είναι το μηδέν, Μπαμπά ;»
«Ο αριθμός των φτερωτών ελεφάντων που στέκονται δίπλα σου.»
«Οι ροζ ή οι άσπροι;»
Άβαταρ μέλους
pito
Δημοσιεύσεις: 1764
Εγγραφή: Τρί Μάιος 18, 2010 10:41 pm
Τοποθεσία: mathematica

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#99

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pito » Δευ Μάιος 27, 2013 3:38 pm

Nick1990 έγραψε:
pito έγραψε:Θεωρώ τα θέματα πολύ δύσκολα για μαθητές , όμορφα για καθηγητές που θα έδιναν εξετάσεις για ασέπ , είναι όμως εξετάσεις παιδιών!!! Το θέμα Β3 απλά απαράδεκτο όπως είπε και ο Βασίλης , καταστρέφει το ηθικό τους! Το Γ2 πολύ πονηρό και το Δ να περιέχει όλα τα δύσκολα τεχνάσματα που είχαν τα παλαιότερα θέματα .
Αυτά τα θέματα μόνο θυμό και στενοχώρια μου προκαλούν.

Με όλο το σεβασμό δε θα έλεγα ότι είναι εξετάσεις παιδιών. Είναι εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Νομίζω ότι τα βατά θέματα με 3-4 έξυπνα και δύσκολα ερωτήματα όπως τα Β3, Γ2, Δ2 είναι ότι πρέπει για να ξεχωρίσει αυτός με την καλή μαθηματική σκέψη, και από τη στιγμή που τα αποτελέσματα είναι συγκριτικά, δεν βλέπω το λόγο (πέρα από λόγους ψυχολογίας) να πρέπει κάποιοι να πιάσουν το τέλειο (20) για να πετύχουν το στόχο τους. Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο η καλή μαθηματική σκέψη είναι απαραίτητη για να γίνει κάποιος καλός γιατρός, οπότε ίσως θα πρέπει η Θετική να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από την Τεχνολογική που αφορά σχολές που στηρίζονται στη μαθηματική επιστήμη.



Αγαπητέ Νίκο κάθε γνώμη είναι σεβαστή, όπως φυσικά και η δική σου αλλά θα μιλήσω από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού .

Για μένα είναι εξετάσεις παιδιών και όχι μαθηματικών -επαγγελματιών. Ως καθηγήτρια οι μαθητές μου είναι παιδιά, τους αντιμετωπίζω σαν παιδιά γι'αυτό και θα θυμώσω όταν τα θέματα δεν παραμένουν στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με άλλες χρονιές και νιώθω ότι αδικούνται.
Τα μαθηματικά μυαλά για μένα θα πρέπει να αναδεικνύονται σε έναν μαθηματικό διαγωνισμό .
Ειπώθηκε παραπάνω ότι ένας πολύ καλός μαθητής έγραφε 15. Με συγχωρείτε για μένα ένας πολύ καλός μαθητής θα πρέπει να μπορεί να γράψει 17, κι από εκεί και πέρα ξεχωρίζουν οι άριστοι. Ε λοιπόν με τα σημερινά θέματα δεν είχε τη δυνατότητα να γράψει 17. Κ μιλάω για παιδιά που έχουν προσπαθήσει όλη τη χρονιά και δικαιούνται να ανταμειφθούν για τον κόπο τους.


1. Δεν διδάσκουμε με αυτό που λέμε και κάνουμε. Διδάσκουμε με αυτό που είμαστε.
2. Ο μέτριος δάσκαλος περιγράφει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο σωστός δάσκαλος αποδεικνύει. Ο σπουδαίος δάσκαλος εμπνέει. ( Γουίλιαμ Γουάρντ)
Άβαταρ μέλους
Christos75
Δημοσιεύσεις: 422
Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 9:41 pm
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Re: Μαθηματικά κατεύθυνσης 2013

#100

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos75 » Δευ Μάιος 27, 2013 3:39 pm

Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.

Αυτό νομίζω ότι είναι το ζουμί της ανακοίνωσης!


Χρήστος Λοΐζος
Απάντηση

Επιστροφή σε “Πανελλήνιες Εξετάσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες