project - τα πρώτα προβλήματα

Συντονιστής: Καρδαμίτσης Σπύρος

Άβαταρ μέλους
Καρδαμίτσης Σπύρος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2338
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 11:14 pm
Επικοινωνία:

project - τα πρώτα προβλήματα

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καρδαμίτσης Σπύρος » Δευ Σεπ 26, 2011 2:01 pm

Τα project έρχονται - τα προβλήματα εμφανίζονται ένα – ένα.

Ξεκινώντας στα σχολεία μας με τις ερευνητικές εργασίες, τα προβλήματα συνεχώς αυξάνονται και δημιουργούν μεγάλους μπελάδες στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει τα project. H αποψή σας για την επίλυση αυτών των προβλημάτων είναι σημαντική γιατί θα δώσει ιδέες σε όλους τους συναδέλφους που πιθανόν να αντιμετωπίζουν τα ίδια ή παρόμοια προβλήματα.

Πρόβλημα 1ο.
Ζητήσαμε από τους μαθητές να φέρνουν κατά την διάρκεια των μαθημάτων τους προσωπικούς τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptop) ώστε κατά την διάρκεια των μαθημάτων να γίνεται μέσω διαδικτύου η έρευνα για τα θέματα που αφορούν τις επιμέρους εργασίες των παιδιών, σύμφωνα με την φιλοσοφία του νέου μαθήματος. Ενώ στην αρχή στην πρώτη ενημερωτική συνάντηση των μαθητών δηλώθηκε από όλους τους μαθητές ότι έχουν όλοι laptop (σε ποσοστό 98%) τουλάχιστον στο σχολείο μου, όταν έγιναν οι αιτήσεις το ποσοστό των μαθητών που δήλωσαν ότι έχουν την δυνατότητα να φέρνουν τους φορητούς υπολογιστές τους σχολείο έγινε 10%. Πολύ φοβάμαι ότι όταν αρχίσουν τα μαθήματα ζήτημα είναι να υπάρχουν δύο υπολογιστές ανά τάξη, γεγονός που θα δυσκολέψει αφάνταστα την δουλειά μας.

Πρόβλημα 2ο
Τίθεται το ερώτημα. Την ημέρα που η Α΄ τάξη έχει μάθημα, σε ποίο μέρος του σχολείου οι μαθητές θα φυλάνε τους υπολογιστές τους. Είναι φανερός ο κίνδυνος αν είναι στην τάξη, να γίνει κάποιο ατύχημα και να καταστραφεί κάποιος υπολογιστής ή να γίνει και κλοπή.

Φυσικά δεν συζητάμε για τα υπόλοιπα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία. Δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο η υλικοτεχνική υποδομή για την διδασκαλία των ερευνητικών εργασιών. Σύνδεση των τάξεων με το διαδίκτυο, βιντεοπροβολείς σε όλες τις τάξεις, φορητοί υπολογιστές εκπαιδευτικών και η τεχνογνωσία για την χρήση και την συντήρηση του κατάλληλου εξοπλισμού όπου αυτός υπάρχει.


Καρδαμίτσης Σπύρος
Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6736
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathxl » Δευ Σεπ 26, 2011 2:14 pm

Ένα πρόβλημα στο δικό μου σχολείο είναι η ταυτόχρονη διδασκαλία. Η αίθουσα του εργαστηρίου χωρά μόνο το ένα από τα 2 τμήματα ερευνητικής εργασίας.
Μία λύση που προτάθηκε είναι 2 ώρες να μπαίνει το ένα τμήμα και την άλλη ώρα το άλλο (ανάλογα με το πιο τμήμα έχει τον περισσότερο φόρτο). Έχουμε σπάσει το τρίωρο σε δύο ώρες και 1 ...και μάλιστα σε διαφορετικές ημέρες....Ελέω προγράμματος....


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Σεπ 26, 2011 8:45 pm

Πολύ καλησπέρα σε όλους.

Στο δικό μας σχολείο ακολουθήσαμε το εξής σκεπτικό :

Ο καθηγητής του μονόωρου μπαίνει την Τρίτη και εισάγει τα θέματα που αναλύονται κάθε φορά καθορίζοντας και τις υποομάδες που θα δουλέψουν με αυτά, τα παιδιά μαζεύουν το υλικό που απαιτείται τις επόμενες ημέρες στο σχολείο και στο δίωρο που γίνεται την Παρασκευή ξεκινάει η συγγραφή στο εργαστήριο της πληροφορικής και συμπληρώνεται οποιαδήποτε νέα πηγή μέσω του διαδικτύου (ISDN σύνδεση).

Με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή σπασμένο πρόγραμμα με αρκετές ημέρες ενδιάμεσα, αξιολογούμε και το υλικό που έχει μαζέψει κάθε μαθητής μέχρι την επόμενη συνάντηση.
Το σκεπτικό μας βασίστηκε στην αρχή "ότι γράψεις εδώ" και ήταν απόλυτα αναγκαία γιατι προσωπικούς υπολογιστές δεν έχουν τα παιδιά καθώς και σύνδεση στο ιντερνετ αφού η περιοχή λειτουργεί με PSTN.

Υ.Γ. Σπύρο αν δεν είχες δώσει τα ΦΩΤΑ σου απο το καλοκαίρι θα είχα πελαγώσει, σε ευχαριστώ πολύ.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Μπάμπης Στεργίου
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 5561
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπάμπης Στεργίου » Τρί Σεπ 27, 2011 12:39 am

Την ώρα των Εργασιών στο εργαστήριο πληροφορικής δε γίνεται μάθημα με άλλο τμήμα ;
Γίνεται ειδικός σχεδιασμός στο πρόγραμμα του σχολείου ή απλά το μάθημα γίνεται αλλού;
Φαντάζομαι ότι του χρόνου που θα είναι και η β΄Λυκείου στο πρόγραμμα, τα πράγματα θα δυσκολέψουν, ειδικά στα μεγάλα σχολεία.
Δεν έχω ακόμα την εμπειρία του σχολείου μας, αλλά για αυτό το θέμα θα είμαστε συνεχώς σε επαφή.

Μπάμπης


Άβαταρ μέλους
bilstef
Δημοσιεύσεις: 1391
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
Επικοινωνία:

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bilstef » Τρί Σεπ 27, 2011 2:42 pm

Από http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=46238
Απομονώνω αυτό που εμάς ,νομίζω, ενδιαφέρει περισσότερο:
"Και οι 4 κύκλοι, όπως αναφέρονται στο έγγραφο, εμπλέκουν άμεσα καθηγητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ΠΕ02,ΠΕ03, ΠΕ04) και συνεπώςο μεγαλύτερος αριθμός των εργασιών ανατίθεται στις ειδικότητες αυτές. Δηλαδή ουσιαστικά αποκλείονται οι υπόλοιπες ειδικότητες ή περιορίζεται η συμμετοχή τους,κάτι το οποίο έρχεται και σε άμεση αντίθεση με την αρχική δήλωση του ίδιου εγγράφου ότι «Στην εποπτεία και καθοδήγηση των Ερευνητικών Εργασιών μπορούν κατ’ αρχήν να συμμετέχουν, οι καθηγητές Λυκείου όλων των ειδικοτήτωνκαι προς τούτο ηΕρευνητική Εργασία ορίζεται ως «πρώτη ανάθεση» όλων των ειδικοτήτων»."
,,,,,,,,,,,,
"Ένα από τα βασικά προβλήματα προκύπτει από την αναγκαιότητα χρήσης των εργαστηρίων πληροφορικής, όπου βάση των οδηγιών σας, θα πραγματοποιείται μεγάλο μέρος της έρευνας μέσω του Διαδικτύου, θα συγγράφονται οι εργασίες και οι παρουσιάσεις και θα δημιουργείται το ψηφιακό υλικό (αφίσες, ιστοσελίδες,φυλλάδια κλπ) μέσα στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου. Οι διαθέσιμες ώρες του εργαστηρίου πληροφορικής δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση ώστε να χρησιμοποιείται από όλα τα τμήματα που κάνουν τις ερευνητικές εργασίες.Επιπρόσθετα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, η χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής θα πρέπει να γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς μόνο ή με την παρουσία του υπευθύνου του εργαστηρίου στα πλαίσια του ωραρίου του."


Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Άβαταρ μέλους
S.E.Louridas
Δημοσιεύσεις: 5954
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 21, 2009 10:53 am
Τοποθεσία: Aegaleo.
Επικοινωνία:

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από S.E.Louridas » Τρί Σεπ 27, 2011 3:25 pm

Θεωρώ ότι το θέμα αυτό των κατευθυνόμενων δηλαδή εργασιών είναι ένα θέμα που μπορεί να «τεντώσει» την απόσταση, μεταξύ αυτού που ακούγεται Πανέμορφο ιδανικά πλασμένο και του πρακτέου, σε μεγάλα μήκη.
Οι στόχοι και οι προθέσεις αντικειμενικά μη αγγίξιμες αλλά η πιθανή κακή και χωρίς μελέτη εφαρμογή τους με κακά αποτελέσματα στην δομή του χαρακτήρα του παιδιού.
Άντε δηλαδή να εφαρμόσεις ένα τέτοιο πρόγραμμα ξενόφερτο και χωρίς προσαρμογή στην κοινωνική πραγματικότητα σε ένα λύκειο της Δραπετσώνας ή του Περάματος όπου οι οικογένειες των παιδιών αυτών δίνουν σε πολλές περιπτώσεις την μάχη της επιβίωσης.
Θα ήθελα όμως να βάλω ένα συγκεκριμένο προβληματισμό μου:
Προσωπικά πιστεύω ότι τέτοιες δραστηριότητες (projects) για να μυήσουν τα παιδιά σε ουσιαστικές διαδικασίες Δημοκρατικής και εθελούσιας μάθησης χρειάζονται δύο τουλάχιστον προϋποθέσεις:
πρώτη, το προσωπικό και η υποδομή να είναι απόλυτα εξειδικευμένο (να ξέρει τι κάνει) και με προγράμματα επιστημονικά τεκμηριωμένα και προσαρμοσμένα στην εκάστοτε κοινωνική πραγματικότητα και δεύτερη να μην βαθμολογείται η απόδοση σαν να είναι ένα από τα Μαθήματα διότι τότε πάμε σε στρατιωτικού τύπου project.
Άντε να υπάρξει μία πριμοδοτική αντίληψη, όχι όμως βαθμολογικό περιβάλλον.


S.E.Louridas


S.E.Louridas

1.Μιλώ, μόνο όταν έχω να πώ κάτι καλύτερο από την σιωπή (Πυθαγόρας).
2.Οι αξίες αντανακλώνται, Δεν επιβάλλονται.
3.Είναι Κορυφαία η κάθε στιγμή επίλυσης ενός Μαθηματικού προβλήματος.
Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6736
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathxl » Τρί Σεπ 27, 2011 3:34 pm

Μπάμπης Στεργίου έγραψε:Την ώρα των Εργασιών στο εργαστήριο πληροφορικής δε γίνεται μάθημα με άλλο τμήμα ;
Γίνεται ειδικός σχεδιασμός στο πρόγραμμα του σχολείου ή απλά το μάθημα γίνεται αλλού;
Φαντάζομαι ότι του χρόνου που θα είναι και η β΄Λυκείου στο πρόγραμμα, τα πράγματα θα δυσκολέψουν, ειδικά στα μεγάλα σχολεία.
Δεν έχω ακόμα την εμπειρία του σχολείου μας, αλλά για αυτό το θέμα θα είμαστε συνεχώς σε επαφή.

Μπάμπης
Θα μιλήσω για το δικό μου σχολείο. Επειδή υπάρχουν δύο τμήματα Ε.Ε. των 19 ατόμων με μαθητές και από τα δύο τμήματα Α1,Α2 έκαστο για να μην δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα στις αίθουσες και το πρόγραμμα, γίνεται ταυτόχρονα το πρότζεκτ και στα δύο τμήματα. Απλά όταν το ένα μπαίνει στην αίθουσα των εργαστηρίων το άλλο μένει σε κάποια άλλη αίθουσα. Συγκεκριμένα στο δικό μου σχολείο υπήρχε η ωραιότατη σχολική βιβλιοθήκη που εθελοντικά την λειτουργούσε, ένας φιλόλογος του σχολείου χωρίς να χρεώνετε ούτε μισή ώρα από το υποχρεωτικό του ωράριο. Η αίθουσα αυτή είχε μεγάλα τραπέζια που χωρούσαν 8 άτομα το καθένα, φωτοτυπικό, προτζέκτορα, Η/Υ και ίντερνετ...αλλά το υπουργείο μας υποχρέωσε να την σφραγίσουμε... :shock: Αυτό που ζήτησα από τα παιδιά στο δικό μου ΄πρόγραμμα είναι να φέρουν φορητούς (ένας από κάθε ομάδα) με το μειονέκτημα ότι θα τον χρησιμοποιεί μόνο ο ιδιοκτήτης...έτσι δεν θα γίνεται εναλλαγή των ρόλων στην ομάδα.... Αυτό όταν δεν θα χρησιμοποιούμε την αίθουσα πληροφορικής (μία εβδομάδα το ένα τμήμα μία το άλλο). Η ασφάλεια των φορητών εγγυάται από τον Διευθυντή που με προσωπική πρωτοβουλία θα τους "φυλάει" στο γραφείο του.


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Άβαταρ μέλους
bilstef
Δημοσιεύσεις: 1391
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 11:45 pm
Τοποθεσία: Χαλάνδρι - Κομοτηνή
Επικοινωνία:

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bilstef » Τρί Σεπ 27, 2011 4:05 pm

τίτλος project "τα προβλήματα εφαρμογής του project στο σχολείο μου"
ή " γιατί δεν έχω ακόμη βιβλία και καθηγητές;"
Τι λέτε θα εγκριθούν;


Η ζωή είναι Ωραία,ας την χαρούμε.Εν οίδα ότι ουδέν οίδα!Γηράσκω αεί διδασκόμενος!
Η γη δεν μας ανήκει της ανήκουμε !
Βασίλης Στεφανίδης
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: project - τα πρώτα προβλήματα

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Πέμ Σεπ 05, 2013 11:23 pm

Δεν άντεξα τον πειρασμό, επαναφορά για το ιστορικό του.

project - τα τελευταία του (προβλήματα)


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Απάντηση

Επιστροφή σε “Ερευνητικές εργασίες (project)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες