Παρεμβάσεις του mathematica.gr στις αλλαγές για τη Μαθηματική Παιδεία

Θέματα για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς
Άβαταρ μέλους
Γενικοί Συντονιστές
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 511
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 13, 2009 12:52 am

Παρεμβάσεις του mathematica.gr στις αλλαγές για τη Μαθηματική Παιδεία

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γενικοί Συντονιστές » Τρί Απρ 28, 2020 6:21 pm

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Παρακάτω θα βρείτε συγκεντρωμένες τις παρεμβάσεις του mathematica.gr για τις διάφορες αλλαγές στην παιδεία που έχουν γίνει τα τελευταία 10 χρόνια (πρώτα εμφανίζονται οι παρεμβάσεις της τελευταίας 5ετίας) και αφορούν τα μαθηματικά. Ο λόγος συγκέντρωσής τους ήταν αφενός για να υποστηρίξουν την θέση μας στο νέο πολυνομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση για υποβάθμιση της μαθηματικής παιδείας της χώρας.

Περίοδος 2015- 2020

1) viewtopic.php?f=95&t=48134
Κριτικές σκέψεις στο Νέο Π.Σ. Μαθηματικών Λυκείου, Ιανουάριος 2015
Πολύ ενδιαφέρουσα παράθεση απόψεων που αναφέρονται στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά, (ΦΕΚ 162 /22-1-2015).


2) viewtopic.php?f=6&t=50084
Υλη - υποβάθμιση των μαθηματικών, Ιούνιος 2015
Εκτενής συζήτηση (64 συμμετοχές) σχετικά με την εκ νέου μείωση της ύλης των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου και των συνεπειών που θα έχει στις λειψές γνώσεις των νέων φοιτητών, σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, αλλά και τις απαιτήσεις των σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ως συνέχεια της συζήτησης αυτών και των προβληματισμών που εκφράστηκαν ακολουθεί η συλλογή εκατοντάδων υπογραφών στο κείμενο που ακολουθεί:

viewtopic.php?f=6&t=50169
Ανακοινώθηκε η ύλη, Ιούνιος 2015
(Ανακοίνωση των Διευθυνόντων μελών του mathematica για την υποβάθμιση των μαθηματικών μέσω της μείωσης της ύλης (Μιγαδικοί, τμήμα των Ολοκληρωμάτων και του γεγονότος ότι με το νέο σύστημα θα εισάγονται στις Σχολές Υγείας ή στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες υποψήφιοι που δε θα έχουν το απαιτούμενο Μαθηματικό υπόβαθρο, κάτι που είναι απαραίτητο για τις σπουδές, αλλά και για την άσκηση του επαγγέλματός τους.)

3) viewtopic.php?p=258380#p258380
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘ/ΚΩΝ ΑΠΟ ΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
(Συλλογή υπογραφών), Απρίλιος 2016
Ανακοίνωση των Διευθυνόντων μελών του mathematica για την υποβάθμιση των μαθηματικών. Συγκεντρώθηκαν εκτοντάδες υπογραφές. Αναφέρεται στο ιστορικό υποβάθμισης της μαθηματικής παιδείας της χώρας μας τα τελευταία χρόνια. και στην προσπάθεια υποβάθμισης της μαθηματικής παιδείας για ακόμη μία φορά με την ανάθεση διδασκαλίας μαθηματικών από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.

Προηγήθηκε σχετική συζήτηση στον σύνδεσμο:
viewtopic.php?f=40&t=53780
Ανάθεση Μαθηματικών και σε άλλες Ειδικότητες, Απρίλιος 2016


4) viewtopic.php?p=286762#p286762
Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο (και συλλογή υπογραφών), Ιούλιος 2017
(Ανακοίνωση των Διευθυνόντων μελών του mathematica για το ρόλο των Μαθηματικών στο Νέο Λύκειο). Πιο συγκεκριμένα προτείνονται:
• Στην συνολική μαθηματική ύλη που θα διδάσκεται και θα αξιολογείται, να υπάρχουν σε επαρκή έκταση και ποιότητα στοιχεία από την Άλγεβρα, τη Γεωμετρία (συνθετική και αναλυτική, του επιπέδου και του χώρου), την Τριγωνομετρία, την Ανάλυση και τα Διακριτά μαθηματικά.
• Να θεσπιστεί ή να συνεχιστεί ή να επεκταθεί η διδασκαλία και η αξιολόγησή των μαθηματικών στην επιλογή Υποψηφίων σε όλες τις σχολές και τα τμήματα των Οικονομικών σχολών, των Επιστημών Υγείας και των Παιδαγωγικών Ακαδημιών.
• Να παραμείνει υποχρεωτική στο ισχύον σύστημα η εξέταση στα μαθηματικά γενικής παιδείας σε όσους από τον Θεωρητικό Κύκλο Σπουδών διεκδικούν επιστήμες αγωγής.


5) viewtopic.php?f=6&t=61333
Εκσυγχρονισμός των Μαθηματικών, Μάρτιος 2018
Σχολιασμός της πρόθεσης του Υπ. Παιδείας να εκσυγχρονίσει το περιεχόμενο των Αναλυτικών προγραμμάτων των Μαθηματικών τον Μάρτιο του 2018. Η προοπτική αυτή δεν υλοποιήθηκε

6) https://mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=6&t=62792
Μηδείς γεωμέτρης εισίτω, Οκτώβριος 2018
Ανάρτηση και σχολιασμός της ανακοίνωσης της ΕΜΕ με τίτλο Αγεωμέτρητο Λύκειο προγραμματίζει το ΥΠΠΕΘ, (15-10-2018), που αναφέρεται στην απαράδεκτη υποβάθμιση της διδασκαλίας της Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

7) viewtopic.php?f=45&t=64221
Η «εξαφάνιση» των Διακριτών Μαθηματικών τροχοπέδη στη σωστή μαθηματική εκπαίδευση, Απρίλιος 2019
Παρουσίαση της εργασίας των Λ. Πρωτοπαππά και Χρ. Κυριαζή στην 11η Μαθηματική Εβδομάδα του παρ. ΕΜΕ κεντρικής Μακεδονίας, 6-4-2019.

8) viewtopic.php?f=107&t=67014
Νέο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Προτάσεις για την αναβάθμιση της Μαθηματικής Παιδείας της χώρας (και συλλογή υπογραφών)

Περίοδος 2010-2014

1) viewtopic.php?f=40&t=6845
ΑΛΗΘΙΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, Απρίλιος 2010
Σχολιασμός της περικοπής της ύλης των μαθημάτων από το Δημοτικό ως το Γυμνάσιο. Είχε αρχικά ανακοινωθεί η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να περικοπεί η ύλη όλων των μαθημάτων κατά 20-30%, δίχως να γίνει μελέτη της αναγκαιότητας των περικοπών αυτών. Κλήθηκαν κατόπιν οι επιστημονικοί συνεργάτες του υπουργείου να επιλέξουν ποια τμήματα της ύλης θα περικοπούν). Έγιναν 45 παρεμβάσεις στη συζήτηση.

2) Σχετική και η επόμενη παρέμβαση, όταν εξειδικεύτηκαν οι προτάσεις για την περικοπή των Μαθηματικών. Εκεί συμπεριλαμβανόταν η περικοπή του κανόνα De L’ Hospital, που θα δημιουργούσε πολλαπλά προβλήματα στη διδασκαλία των παραγώγων στη Γ΄ Λυκείου.

viewtopic.php?f=107&t=7834
Ας σώσουμε τον κανόνα de L' Hospital από την προχειρότητα ! Ιούνιος 2010


viewtopic.php?f=6&t=7861
ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΥΛΗΣ 2010, Ιούνιος 2010
Έγινε εκτενής συζήτηση (92 παρεμβάσεις) για τις ενότητες που περικόπτονται στα Μαθηματικά, με την προανακοινωθείσα μείωση της ύλης. Στη συζήτηση αναπτύχθηκε προβληματισμός για τις συνέπειες των περικοπών, που γίνονται δίχως αναπρογραμματισμό της ύλης και με τη χρήση των υπαρχόντων διδακτικών βιβλίων.


3) viewtopic.php?f=107&t=9609 ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ, Οκτώβριος 2010
Μια συζήτηση (54 παρεμβάσεις) που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2010 με την παρουσίαση ενός ανεκδιήγητου προγράμματος σπουδών, όπου π.χ. υποχρεωτικά μαθήματα ήταν τα Νέα Ελληνικά, τα Αγγλικά και η Γυμναστική κι αν ένας μαθητής επέλεγε π.χ. Μαθηματικά απογορευόταν να επιλέξει και Φυσική (!) ή αν επέλεγε Φυσική απαγορευόταν να πάρει Χημεία (!). Επίσης διάλεγες ή Αρχαία ή Λατινικά (6 ώρες) αλλά … όχι και τα δύο. Έτσι υπήρχαν 1.134 τρόποι για να επιλέξουν οι μαθητές πρόγραμμα σπουδών, κάτι που κανένας προγραμματιστής σε κανένα Λύκειο δεν θα μπορούσε να συνθέσει! Η συζήτηση συνεχίστηκε και την Άνοιξη του 2011 με τις συνεχείς ανακοινώσεις των προθέσεων του Υπουργείου, μέχρι και τον Αύγουστο του 2011. Τότε προβλέπαμε ότι: «Οι αλλαγές αυτές θα αποτελέσουν το ΠΕΙΡΑΜΑ του Υπουργείου με Δειγματικό Χώρο το σύνολο των μαθητών της Α΄ Λυκείου για την κατάργηση του Δωρεάν Συγγράμματος στους μαθητές. Η χαρτοκοπτική και το μοντάρισμα σημειώσεων (με ποια πιστοποίηση;) θα γνωρίσει νέες δόξες. Τα φωτοτυπικά των Σχολείων θα αγκομαχήσουν. Το αποτέλεσμα θα το δείξει η "νεκροψία", αν και ήδη γνωρίζουμε ότι πρόκειται το "Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου"». Πράγματι, ακριβώς αυτό συνέβη!

4) viewtopic.php?f=107&t=10826
ΚΡΙΤΙΚΗ στις οδηγίες Μαθηματικών, Νοέμβριος 2010
Συζήτηση σχετικά με τις οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών που στάλθηκαν στα σχολεία το φθινόπωρο του 2010, εξειδικεύοντας τις περικοπές της ύλης. Σχολιάζεται η προχειρότητα και η ασυνέπεια των οδηγιών διδασκαλίας.

5) viewtopic.php?f=107&t=12409
Νέο Λύκειο με 10 αλλαγές: Ολόκληρη η πρόταση του υπουργείου, Ιανουάριος 2011
Συζήτηση σχετικά με δημοσιεύματα για τη δομή του «Νέου Λυκείου» και την αποσύνδεσή του από τις εισαγωγικές για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.


6) viewtopic.php?p=107874#p107874
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; Δεκέμβριος 2011
Μια εκτενής συζήτηση σχετικά με τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Έγιναν 162 παρεμβάσεις με αρκετή ένταση και αντιπαράθεση αντικρουόμενων απόψεων σε ένα υψηλού επιπέδου διάλογο με σεβασμό στη διαφορετική γνώμη και με το ήθος που διακρίνει τις συζητήσεις του mathematica.

7) viewtopic.php?f=6&t=24035
ΥΛΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013, Μάρτιος 2012
Επαναφορά της συζήτησης σχετικά με τις περικοπές της ύλης και τις ανούσιες συρραφές κεφαλαίων που μετακινούνται π.χ. από την Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου στην Α΄ Λυκείου και αντίστροφα.


8) viewtopic.php?f=40&t=39534
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ Ή ΑΠΟΤΥΧΙΑ ; Αύγουστος 2013
Εκτενής συζήτηση (50 παρεμβάσεις), τον Σεπτέμβριο του 2013 για την προοπτική του «Νέου Λυκείου». Τέθηκαν πολύ έντονοι προβληματισμοί για την υλοποίηση του σχεδίου αυτού και διαφάνηκε η αγωνία των μελών του mathematica για το ρόλο της μαθηματικής εκπαίδευσης σ’ αυτό.

9) viewtopic.php?p=200680#p200680
EΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2013-14, Φεβρουάριος 2014
Συζήτηση με αφορμή την ανακοίνωση περικοπών στην εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου, στα μέσα της σχολικής χρονιάς.


Οι Γενικοί Συντονιστές του mathematica

Λέξεις Κλειδιά:
Κλειδωμένο

Επιστροφή σε “Εκπαιδευτικά Θέματα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης