Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Συντονιστής: spyros
- Γενικοί Συντονιστές
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 511
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 13, 2009 12:52 am
Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
[size=150]ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ[/size]
[b]Α.[/b] Επειδή σε όλο τον κόσμο η μαθηματική παιδεία είναι ένα σπουδαίο αγαθό όχι μόνο για όσους θα υπηρετήσουν θετικούς τομείς της κοινωνικής ζωής και της οικονομίας αλλά και γιατί όλο και περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής απαιτούν στοιχειώδη γνώση των μαθηματικών διεργασιών και των εφαρμογών τους, όπως η χρήση υπολογιστών, κινητών κλπ, καθίσταται πιο επιτακτική η ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί σωστά και σε όλη της την έκταση ο ρόλος που θα έχουν τα μαθηματικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κυρίως στο ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ που σχεδιάζεται. Από τον προσδιορισμό αυτό θα προκύψουν και οι ανάλογες επιλογές ή αποφάσεις που θα αφορούν στο σχεδιασμό νέων σχολικών βιβλίων, στην οργάνωση μαθηματικών δράσεων και στην πολύπλευρη εκπαιδευτική και παιδαγωγική επιμόρφωση όσων θα διδάσκουν το μάθημα αυτό.Είναι επίσης σημαντικό μέσα στην συνολική μαθηματική ύλη που θα διδάσκεται και θα αξιολογείται, να υπάρχουν σε επαρκή έκταση και ποιότητα στοιχεία από την Άλγεβρα, τη Γεωμετρία (συνθετική και αναλυτική, του επιπέδου και του χώρου), την Τριγωνομετρία, την Ανάλυση και τα Διακριτά μαθηματικά, ώστε ο απόφοιτος Λυκείου να έχει κατακτήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων από όλες τις πτυχές της σύγχρονης μαθηματικής παιδείας.
[b]Β. [/b]Στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η θετική οργάνωση των κοινωνιών και κυρίως οι απαιτήσεις για την επιστημονική κατάρτιση των νέων μας σε όλα τα Ανώτατα Ιδρύματα, τα μαθηματικά έχουν κυρίαρχο ρόλο. Είναι επομένως άμεση ανάγκη να θεσπιστεί ή να συνεχιστεί ή να επεκταθεί η διδασκαλία και η αξιολόγησή των μαθηματικών στην επιλογή Υποψηφίων σε όλες τις σχολές και τα τμήματα των Οικονομικών σχολών, των Επιστημών Υγείας και των Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Ωστόσο, η ύλη των μαθηματικών για τις σχολές αυτές δεν μπορεί να είναι η ίδια με την ύλη των υποψήφιων στις πολυτεχνικές ή φυσικομαθηματικές σχολές. Είναι λοιπόν απαραίτητο στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου να εισαχθούν με τη μορφή ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ (η ανάλυση ας ονομασθεί ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι) οι ενότητες που αφορούν στοχαστικά μαθηματικά( απαρίθμηση, συνδυαστική ανάλυση, περιγραφική στατιστική, πιθανότητες και κατανομές). Στα μαθηματικά ΙΙ θα εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι για τις παραπάνω σχολές (Πεδία Επιστημών Υγείας, Οικονομίας -πληροφορικής και Παιδαγωγικών τμημάτων).
[b]Γ.[/b] Έχοντας τα παραπάνω ως βασικούς άξονες, γύρω από τους οποίους πρέπει να γίνει ο επικείμενος σχεδιασμός για το Νέο Λύκειο αλλά και για τη μέση εκπαίδευση γενικότερα, προτείνουμε να παραμείνει υποχρεωτική στο ισχύον σύστημα η εξέταση στα μαθηματικά γενικής παιδείας σε όσους από τον Θεωρητικό Κύκλο Σπουδών διεκδικούν επιστήμες αγωγής, αφού η πιστοποίηση των βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων των υποψηφίων στις σχολές αυτές είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Είναι όμως πιο κρίσιμη η επισήμανση ότι στο επόμενο βήμα, που είναι το Νέο Λύκειο, πρέπει να εκπροσωπηθούν στα αρμόδια όργανα σχεδιασμού της Μαθηματικής παιδείας η ΕΜΕ, οι Πρόεδροι των μαθηματικών τμημάτων των Πανεπιστημίων της χώρας αλλά και μεμονωμένοι Καθηγητές μαθηματικών των Πανεπιστημίων μας ή των Σχολείων της β'-θμιας εκπαίδευσης, ώστε μέσα από διάλογο και συνολική συνεκτίμηση όλων των στοιχείων και παραμέτρων, να γεννηθεί ένα σωστό και δίκαιο πλαίσιο που θα έχει τα μαθηματικά στη δέουσα θέση στην προσπάθεια της χώρας για ανάκαμψη, πρόοδο και ευημερία.
[b][i][u]Τα διευθύνοντα μέλη του mathematica.gr[/u][/i][/b]
[b]Όποια μέλη μας συμφωνούν και επιθυμούν μπορούν να συνυπογράψουν το κείμενο με το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά τους. Άλλες απόψεις ή τοποθετήσεις μπορούν να μπουν σε χωριστό θέμα.[/b]
Επισυνάπτεται και η παραπάνω ανακοίνωση σε μορφή .pdf υπογεγραμμένη από τα Διευθύνοντα Μέλη του mathematica και η οποία θα κοινοποιηθεί στους αντίστοιχους αποδέκτες που αναφέρονται σε αυτή. Φυσικά είναι ελεύθερη η αναπαραγωγή και η προώθησή της οπουδήποτε κριθεί από τους αναγνώστες της.
[b]Α.[/b] Επειδή σε όλο τον κόσμο η μαθηματική παιδεία είναι ένα σπουδαίο αγαθό όχι μόνο για όσους θα υπηρετήσουν θετικούς τομείς της κοινωνικής ζωής και της οικονομίας αλλά και γιατί όλο και περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής απαιτούν στοιχειώδη γνώση των μαθηματικών διεργασιών και των εφαρμογών τους, όπως η χρήση υπολογιστών, κινητών κλπ, καθίσταται πιο επιτακτική η ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί σωστά και σε όλη της την έκταση ο ρόλος που θα έχουν τα μαθηματικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κυρίως στο ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ που σχεδιάζεται. Από τον προσδιορισμό αυτό θα προκύψουν και οι ανάλογες επιλογές ή αποφάσεις που θα αφορούν στο σχεδιασμό νέων σχολικών βιβλίων, στην οργάνωση μαθηματικών δράσεων και στην πολύπλευρη εκπαιδευτική και παιδαγωγική επιμόρφωση όσων θα διδάσκουν το μάθημα αυτό.Είναι επίσης σημαντικό μέσα στην συνολική μαθηματική ύλη που θα διδάσκεται και θα αξιολογείται, να υπάρχουν σε επαρκή έκταση και ποιότητα στοιχεία από την Άλγεβρα, τη Γεωμετρία (συνθετική και αναλυτική, του επιπέδου και του χώρου), την Τριγωνομετρία, την Ανάλυση και τα Διακριτά μαθηματικά, ώστε ο απόφοιτος Λυκείου να έχει κατακτήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων από όλες τις πτυχές της σύγχρονης μαθηματικής παιδείας.
[b]Β. [/b]Στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η θετική οργάνωση των κοινωνιών και κυρίως οι απαιτήσεις για την επιστημονική κατάρτιση των νέων μας σε όλα τα Ανώτατα Ιδρύματα, τα μαθηματικά έχουν κυρίαρχο ρόλο. Είναι επομένως άμεση ανάγκη να θεσπιστεί ή να συνεχιστεί ή να επεκταθεί η διδασκαλία και η αξιολόγησή των μαθηματικών στην επιλογή Υποψηφίων σε όλες τις σχολές και τα τμήματα των Οικονομικών σχολών, των Επιστημών Υγείας και των Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Ωστόσο, η ύλη των μαθηματικών για τις σχολές αυτές δεν μπορεί να είναι η ίδια με την ύλη των υποψήφιων στις πολυτεχνικές ή φυσικομαθηματικές σχολές. Είναι λοιπόν απαραίτητο στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου να εισαχθούν με τη μορφή ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΙΙ (η ανάλυση ας ονομασθεί ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι) οι ενότητες που αφορούν στοχαστικά μαθηματικά( απαρίθμηση, συνδυαστική ανάλυση, περιγραφική στατιστική, πιθανότητες και κατανομές). Στα μαθηματικά ΙΙ θα εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι για τις παραπάνω σχολές (Πεδία Επιστημών Υγείας, Οικονομίας -πληροφορικής και Παιδαγωγικών τμημάτων).
[b]Γ.[/b] Έχοντας τα παραπάνω ως βασικούς άξονες, γύρω από τους οποίους πρέπει να γίνει ο επικείμενος σχεδιασμός για το Νέο Λύκειο αλλά και για τη μέση εκπαίδευση γενικότερα, προτείνουμε να παραμείνει υποχρεωτική στο ισχύον σύστημα η εξέταση στα μαθηματικά γενικής παιδείας σε όσους από τον Θεωρητικό Κύκλο Σπουδών διεκδικούν επιστήμες αγωγής, αφού η πιστοποίηση των βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων των υποψηφίων στις σχολές αυτές είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Είναι όμως πιο κρίσιμη η επισήμανση ότι στο επόμενο βήμα, που είναι το Νέο Λύκειο, πρέπει να εκπροσωπηθούν στα αρμόδια όργανα σχεδιασμού της Μαθηματικής παιδείας η ΕΜΕ, οι Πρόεδροι των μαθηματικών τμημάτων των Πανεπιστημίων της χώρας αλλά και μεμονωμένοι Καθηγητές μαθηματικών των Πανεπιστημίων μας ή των Σχολείων της β'-θμιας εκπαίδευσης, ώστε μέσα από διάλογο και συνολική συνεκτίμηση όλων των στοιχείων και παραμέτρων, να γεννηθεί ένα σωστό και δίκαιο πλαίσιο που θα έχει τα μαθηματικά στη δέουσα θέση στην προσπάθεια της χώρας για ανάκαμψη, πρόοδο και ευημερία.
[b][i][u]Τα διευθύνοντα μέλη του mathematica.gr[/u][/i][/b]
[b]Όποια μέλη μας συμφωνούν και επιθυμούν μπορούν να συνυπογράψουν το κείμενο με το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά τους. Άλλες απόψεις ή τοποθετήσεις μπορούν να μπουν σε χωριστό θέμα.[/b]
Επισυνάπτεται και η παραπάνω ανακοίνωση σε μορφή .pdf υπογεγραμμένη από τα Διευθύνοντα Μέλη του mathematica και η οποία θα κοινοποιηθεί στους αντίστοιχους αποδέκτες που αναφέρονται σε αυτή. Φυσικά είναι ελεύθερη η αναπαραγωγή και η προώθησή της οπουδήποτε κριθεί από τους αναγνώστες της.
- Συνημμένα
-
- mathematica.gr Ανακοίνωση για τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο .pdf
- (60.07 KiB) Μεταφορτώθηκε 432 φορές
Οι Γενικοί Συντονιστές του mathematica
Λέξεις Κλειδιά:
-
- Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 09, 2017 4:14 pm
- Λάμπρος Μπαλός
- Δημοσιεύσεις: 984
- Εγγραφή: Τρί Αύγ 13, 2013 12:21 pm
- Τοποθεσία: Τρίκαλα
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Μακάρι να ληφθούν υπ' όψιν οι παραπάνω θέσεις-παρατηρήσεις.
Προφανώς συνυπογράφω.
Λάμπρος Μπαλός
Μαθηματικός
Προφανώς συνυπογράφω.
Λάμπρος Μπαλός
Μαθηματικός
Λάμπρος Μπαλός
lamprosbalos81@gmail.com
lamprosbalos81@gmail.com
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Λαζαρίδου Μαρία
Μαθηματικός Β/θμιας εκπαίδευσης
Μαθηματικός Β/θμιας εκπαίδευσης
Μίλα μου για μαθηματικά και θα τα ξεχάσω, δείξε μου μαθηματικά και ίσως τα θυμάμαι,
άσε με να κάνω πράξεις αυτά που λες και τότε θα τα καταλάβω!
άσε με να κάνω πράξεις αυτά που λες και τότε θα τα καταλάβω!
- Christos75
- Δημοσιεύσεις: 422
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 02, 2009 9:41 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Επικοινωνία:
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Συντάσσομαι πλήρως με το άνωθεν κείμενο, ιδίως το Β είναι και δική μου πρόταση. Δεν πρέπει η ύλη των Μαθηματικών στις Θετικές Σχολές (όπως το Μαθηματικό ή το Φυσικό τμήμα, τμήματα Πληροφορικής) ή στα Πολυτεχνεία να είναι η ίδια με την ύλη στις Οικονομικές Σχολές ή στις Σχολές Υγείας. Στις τελευταίες, τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής έπρεπε να είναι «ενισχυμένα» με βαθύτερη Στατιστική, Συνδυαστική και Πιθανότητες δεσμευμένες. Επίσης, πίνακες, ορίζουσες Συστήματα ή και διανυσματικοί χώροι να ενταχθούν στην ύλη των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας! Δεν είναι δυνατόν Σχολές όπως οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί του Πολυτεχνείου να εισάγονται υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί στη Χημεία και όχι στην Α.Ε.Π.Π. Από την άλλη πλευρά, εισαγωγή στα Χημικά τμήματα με δυνατότητα να «αποφύγει» κάποιος να εξεταστεί στα Μαθηματικά δεν νοείται!
Αν θέλουμε πράγματι να αποφύγουμε παθογένειες του παρελθόντος και να δημιουργήσουμε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ αξιόλογο και ουσιαστικό, όλα τα παραπάνω τα θεωρώ κομβικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη και λύσεις ουσίας!
Χρήστος Κ. Λοΐζος
Μαθηματικός-Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αν θέλουμε πράγματι να αποφύγουμε παθογένειες του παρελθόντος και να δημιουργήσουμε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ αξιόλογο και ουσιαστικό, όλα τα παραπάνω τα θεωρώ κομβικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη και λύσεις ουσίας!
Χρήστος Κ. Λοΐζος
Μαθηματικός-Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Χρήστος Λοΐζος
-
- Δημοσιεύσεις: 173
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 4:16 pm
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Συνυπογράφω το παραπάνω κείμενο.
Αντώνης Λουτράρης
Μαθηματικός.
Αντώνης Λουτράρης
Μαθηματικός.
Αντώνης Λουτράρης
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Προσυπογράφω
Παπασταθόπουλος Θανάσης
Μαθηματικός στη Μέση Εκπαίδευση.
Παπασταθόπουλος Θανάσης
Μαθηματικός στη Μέση Εκπαίδευση.
ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Συνυπογράφω.
Συμφωνώ και επαυξάνω.
Κατερίνα Καλφοπούλου
Μαθηματικός
Συμφωνώ και επαυξάνω.
Κατερίνα Καλφοπούλου
Μαθηματικός
-
- Δημοσιεύσεις: 1
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 24, 2011 8:33 pm
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Όλα αυτά ακούγονται πολύ σωστά. Μήπως όμως θα έπρεπε να γίνει κάποια αναδιάρθρωση γενικότερα στην ύλη του γυμνασίου και της α΄ λυκείου; Στατιστική και Πιθανότητες υπάρχουν στα βιβλία του γυμνασίου - και δεν διδάσκονται!
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 06, 2013 6:20 pm
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 5561
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 2:16 pm
- Τοποθεσία: Χαλκίδα - Καρδίτσα
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Μπάμπης Στεργίου
2ο ΓΕΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
2ο ΓΕΛ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
τελευταία επεξεργασία από Μπάμπης Στεργίου σε Κυρ Ιούλ 23, 2017 12:43 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 05, 2009 4:06 pm
- Τοποθεσία: ΙΣΤΙΑΙΑ
- Επικοινωνία:
- polysot
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 2583
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 19, 2009 11:43 pm
- Τοποθεσία: Όπου βρω ενδιαφέρουσες προσωπικότητες...
- Επικοινωνία:
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Συμφωνώ.
Σωτήρης Δ. Χασάπης
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
Ζήσε τα μαθηματικά σου!
-----------------------------
"There is a scientific taste just as there is a literary or artistic one", Renan
"The journey of a thousand miles begins with one step.", Lao Tzu
-
- Δημοσιεύσεις: 1291
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 28, 2009 11:41 pm
- Τοποθεσία: Kάπου στο πιο μεγάλο νησί του Ιονίου
Re: Τα Μαθηματικά στο Νέο Λύκειο
Υπογράφω το παραπάνω κείμενο.
Τηλέμαχος Μπαλτσαβιάς
Ένας μαθηματικός σε ένα γυμνάσιο ενός χωριού της Κεφαλλονιάς.
Τηλέμαχος Μπαλτσαβιάς
Ένας μαθηματικός σε ένα γυμνάσιο ενός χωριού της Κεφαλλονιάς.
τελευταία επεξεργασία από ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ σε Κυρ Ιούλ 09, 2017 7:17 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
- Δημοσιεύσεις: 533
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 3:29 pm
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 18 επισκέπτες