Τριγωνομετρικό άθροισμα με ακέραιο μέρος
Συντονιστής: chris_gatos
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15763
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Τριγωνομετρικό άθροισμα με ακέραιο μέρος
Να βρεθούν οι τιμές των αθροισμάτων
όπου το ακέραιο μέρος του .
Σχόλιο: Ο λόγος που ζητώ το άθροισμα για τρεις διαφορετικούς συντελεστές θα φανεί από την λύση. Η άσκηση είναι αρκετά προσιτή αλλά χρειάζεται κάτι που δεν το μαθαίνει μεν ο μαθητής στο Σχολείο, όμως αυτό το κάτι πρέπει να είναι στην μαθηματική κουλτούρα του Καθηγητή. Γι' αυτό τοποθετώ την άσκηση στον φάκελο ΑΣΕΠ. Άλλωστε για άσκηση σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες, είναι απλή.
.
Edit: Διόρθωσα τυπογραφικό
όπου το ακέραιο μέρος του .
Σχόλιο: Ο λόγος που ζητώ το άθροισμα για τρεις διαφορετικούς συντελεστές θα φανεί από την λύση. Η άσκηση είναι αρκετά προσιτή αλλά χρειάζεται κάτι που δεν το μαθαίνει μεν ο μαθητής στο Σχολείο, όμως αυτό το κάτι πρέπει να είναι στην μαθηματική κουλτούρα του Καθηγητή. Γι' αυτό τοποθετώ την άσκηση στον φάκελο ΑΣΕΠ. Άλλωστε για άσκηση σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες, είναι απλή.
.
Edit: Διόρθωσα τυπογραφικό
τελευταία επεξεργασία από Mihalis_Lambrou σε Δευ Ιαν 09, 2017 6:31 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λέξεις Κλειδιά:
- Demetres
- Γενικός Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8989
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
- Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
- Επικοινωνία:
Re: Τριγωνομετρικό άθροισμα με ακέραιο μέρος
Έχουμε
όπου είναι το πλήθος των για τα οποίο ο είναι ακέραιος.
Είναι γνωστό ότι για , αν ο είναι ρητός, τότε ανήκει στο σύνολο .
Οπότε για περιττό έχουμε (για ) ενώ για άρτιο έχουμε (για ).
Άρα
όπου είναι το πλήθος των για τα οποίο ο είναι ακέραιος.
Είναι γνωστό ότι για , αν ο είναι ρητός, τότε ανήκει στο σύνολο .
Οπότε για περιττό έχουμε (για ) ενώ για άρτιο έχουμε (για ).
Άρα
-
- Επιμελητής
- Δημοσιεύσεις: 15763
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am
Re: Τριγωνομετρικό άθροισμα με ακέραιο μέρος
Δημήτρη, ευχαριστώ.Demetres έγραψε: Είναι γνωστό ότι για , αν ο είναι ρητός, τότε ανήκει στο σύνολο .
Αυτό ακριβώς το σημείο ήθελα να επισημάνω γράφοντας
Για όσους δεν γνωρίζουν, το παραπάνω συχνά διατυπώνεται ως εξής:Mihalis_Lambrou έγραψε: χρειάζεται κάτι που δεν το μαθαίνει μεν ο μαθητής στο Σχολείο, όμως αυτό το κάτι πρέπει να είναι στην μαθηματική κουλτούρα του Καθηγητή.
Ο αριθμός όπου σε μοίρες στο α' τεταρτημόριο, είναι άρρητος εκτός από τις περιπτώσεις που όλοι ξέρουμε, δηλαδή τις .
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες