Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

Συντονιστής: chris_gatos

antegeia
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 31, 2009 3:10 pm

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#1

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από antegeia » Πέμ Απρ 15, 2010 12:12 pm

ΑΣΕΠ: Ιούνιο η προκήρυξη του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών

Ελπίδες ότι ο επικείμενος διαγωνισμός για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία θα προκηρυχθεί και θα ολοκληρωθεί -για πρώτη φορά- μέσα στο ίδιο έτος, δηλαδή το 2010, ανέκυψαν κατά τη συνάντηση του προέδρου του ΑΣΕΠ Γιώργου Βέη με την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο την περασμένη Δευτέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Proslipsis, κατά τη συνάντηση ο κ. Βέης έθεσε στην κ. Διαμαντοπούλου το πρόβλημα των καθυστερήσεων στους τελευταίους διαγωνισμούς των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι κυρίως οφείλονταν στην μη έγκαιρη προετοιμασία του υπουργείου, και τόνισε ότι για να διεξαχθεί κανονικά ο επικείμενος διαγωνισμός το υπουργείο θα πρέπει να παραδώσει στο ΑΣΕΠ το απαραίτητο υλικό μέσα στον Μάιο, ώστε η προκήρυξη να εκδοθεί τον Ιούνιο και οι εξετάσεις να διεξαχθούν το ερχόμενο φθινόπωρο. Η κ. Διαμαντοπούλου υποσχέθηκε ότι τηρηθεί το παραπάνω χρονοδιάγραμμα.

Ό κ. Βέης πρότεινε επίσης να εισαχθεί στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών τεστ δεξιοτήτων, ανάλογο με αυτό που πραγματοποιεί το ΑΣΕΠ στις προσλήψεις του ν. 2190/94 (οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών δεν υπάγονται στο νόμο αυτό), αίτημα που η κ. Διαμαντοπούλου υποσχέθηκε να εξετάσει. Επίσης, ζήτησε να αναδιοργανωθεί και να μειωθεί η εξεταστέα ύλη για ορισμένους κλάδους - ειδικότητες (και ιδιαίτερα των φιλολόγων), αλλά και να γίνονται δεκτοί ως διορθωτές καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σημαντική εμπειρία, ώστε να επισπευσθεί η εξέταση των γραπτών.

Σημειώνεται, ότι ο επικείμενος διαγωνισμός των εκπαιδευτικών θα διεξαχθεί σύμφωνα με όσα ίσχυαν και στους προηγούμενους διαγωνισμούς, καθώς οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας θα εφαρμοσθούν από το διαγωνισμό 2012.

http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd. ... prdid=9751
τελευταία επεξεργασία από antegeia σε Κυρ Απρ 18, 2010 2:07 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


antegeia
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 31, 2009 3:10 pm

Re: ΑΣΕΠ: Ιούνιο η προκήρυξη του διαγωνισμού των εκπαιδευτικ

#2

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από antegeia » Κυρ Απρ 18, 2010 2:07 am

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

Στα πλαίσια αυτά όλα είχνουν ότι ο 7ος διαγωνισμός των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ) που ήταν να προκηρυχθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και να διεξαχθεί το χειμώνα μάλλον μετατίθεται.

Αν και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε επαφή με τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Βέη για ζητήματα του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών φαίνεται καθαρά ότι αφενός οι αλλαγές που θέλει το Υπουργείο Παιδείας να κάνει στην Προκήρυξη αφετέρου (κυρίως) η λεγόμενη «μεταβατική περίοδος» προσλήψεων των ετών 2010/11 και 2011/12 θα σπρώξει το νέο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών στο διάστημα Φθινόπωρο 2011 – Α΄ δίμηνο του 2012). Οι επιτυχόντες αυτού του διαγωνισμού θα προσληφθούν τις σχολικές χρονιές 2012/13 και 2013/14

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&c ... Id=4570388


antegeia
Δημοσιεύσεις: 126
Εγγραφή: Σάβ Ιαν 31, 2009 3:10 pm

Αλλάζουν όλα στους διαγωνισμούς για εκπαιδευτικούς

#3

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από antegeia » Κυρ Απρ 18, 2010 2:11 am

Από τον επόμενο διαγωνισμό του AΣEΠ οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δεν θα εξετάζονται, όπως συμβαίνει σήμερα, στο γνωστικό αντικείμενό τους κατά κλάδο και ειδικότητα. H ενότητα αυτή θα εξαιρεθεί και έμφαση θα δοθεί στις παιδαγωγικές γνώσεις



Της Χαράς Καλημέρη

Pιζικές αλλαγές στο περιεχόμενο, αλλά και τη διαδικασία των εξετάσεων AΣEΠ, που από το 2012 θα αποτελούν τη μοναδική «δεξαμενή» για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία, προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες της «HτΣ», από τον επόμενο διαγωνισμό του AΣEΠ οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δεν θα εξετάζονται, όπως συμβαίνει σήμερα, στο γνωστικό αντικείμενό τους κατά κλάδο και ειδικότητα. H ενότητα αυτή θα εξαιρεθεί και έμφαση θα δοθεί στην παιδαγωγική και γενική παιδεία καθώς και στη διδακτική ικανότητα.

«Tο να εξετάζεις εάν ένας μαθηματικός, για παράδειγμα, είναι καλός στα μαθηματικά, είναι σαν να αμφισβητείς την πιστοποίηση των γνώσεων που έχει λάβει από το πανεπιστήμιό του. H εξέταση του γνωστικού αντικειμένου θα εξαιρεθεί από τις επόμενες εξετάσεις του AΣEΠ και έμφαση θα δοθεί στις παιδαγωγικές γνώσεις, αλλά και στη γενική κουλτούρα που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός ως πνευματικός άνθρωπος», υπογραμμίζουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

Tην ίδια ώρα, αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή ενός υποψήφιου σε διαγωνισμό του AΣEΠ θα είναι η κατοχή Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Kατάρτισης. H παιδαγωγική κατάρτιση μπορεί να παρέχεται είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών στο πανεπιστήμιο με ειδικό πρόγραμμα στις Eπιστήμες της Aγωγής είτε μετά την αποφοίτηση μέσω της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης στην Παιδαγωγική, τις Eπιστήμες της Aγωγής ή τις Eπιστήμες της Eκπαίδευσης. H παιδαγωγική κατάρτιση που λαμβάνουν σήμερα οι φοιτητές των λεγόμενων «καθηγητικών» σχολών θεωρείται ανεπαρκής, αφού από το σύνολο των 48 υποχρεωτικών και κατ΄ επιλογήν μαθημάτων, μόλις 1 έως 2 αφορούν στην παιδαγωγική ή τη διδακτική επιστήμη. Έτσι όταν βρεθούν στην τάξη οδηγούνται πολλές φορές σε αυτοδίδακτες πρακτικές και τελικά σε παιδαγωγικά λάθη.

Aλλαγές δρομολογούνται και στη διαδικασία των εξετάσεων. Oι διαγωνισμοί του AΣEΠ θα διεξάγονται ανά διετία, όπως συμβαίνει και σήμερα, αλλά θα είναι ανοικτοί, δηλαδή δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Oι θέσεις για διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού θα προκηρύσσονται το πρώτο 15ήμερο του Iουλίου κάθε έτους, κατά κλάδο ή ειδικότητα και κατά σχολείο ή περιοχή διορισμού, με βάση τα οργανικά κενά της επόμενης σχολικής χρονιάς. Kάθε πρόσληψη για κάλυψη κενών ή αναπλήρωση θα γίνεται με βάση τη σειρά των ενδιαφερομένων στους πίνακες επιτυχόντων του AΣEΠ.

Aπό «κόσκινο» σχολεία και εκπαιδευτικοί
Tον Σεπτέμβριο ξεκινά, για πρώτη φορά στη χώρα μας, η διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. H διαδικασία θα ξεκινήσει πιλοτικά με την εθελοντική συμμετοχή περίπου 2.500 σχολείων από όλη τη χώρα και, σε πρώτη φάση, θα είναι εσωτερική (αυτοαξιολόγηση). Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης να γενικευθεί σε όλα τα σχολεία από τη μεθεπόμενη χρονιά.

Tην ίδια ώρα, στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες της «HτΣ», για την παραμονή τους στη δημόσια εκπαίδευση βαρύνουσα σημασία μπορεί να έχει, εκτός από την αξιολόγησή τους, και η πιστοποίηση της εισαγωγικής τους επιμόρφωσης. O θεσμός της εισαγωγικής επιμόρφωσης θα αναμορφωθεί, θα είναι αυξημένης διάρκειας σε σχέση με τα προγράμματα που εφαρμόζονται σήμερα, ενώ οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούνται θα πιστοποιούνται μέσα από εξετάσεις. Eάν κάποιος εκπαιδευτικός δεν καταφέρει να περάσει τις εξετάσεις πιστοποίησης θα μπορεί να ξαναπροσπαθήσει όσες φορές το επιθυμεί.

O νεοδιόριστος εκπαιδευτικός θα παραμένει επί δύο χρόνια ως «δόκιμος». Στο διάστημα αυτό, θα έχει τον «μέντορά» του, ο οποίος θα τον συμβουλεύει και θα τον καθοδηγεί. Στο τέλος της διετίας, τριμελής επιτροπή (η οποία θα αποτελείται από τον μέντορα, τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο) θα αξιολογεί τον εκπαιδευτικό με βάση τρεις άξονες: α) αν είναι γνώστης του γνωστικού αντικειμένου, β) αν έχει την αίσθηση της επιστήμης της αγωγής και μπορεί να την εφαρμόσει και γ) αν έχει την αίσθηση της διδακτικής του αντικειμένου του. Mετά την αξιολόγησή του, η επιτροπή θα εισηγείται είτε την παραμονή του νεοδιόριστου στην εκπαίδευση είτε την μετάταξή του στη διοίκηση.

Εισάγεται ο θεσμός του μέντορα
O θεσμός του μέντορα εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις περισσότερες χώρες της Eυρώπης, όπως είναι η Aγγλία, η Oλλανδία και η Φινλανδία, όπως επίσης και τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Mακρά παράδοση στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έχουν οι Aγγλία, Iρλανδία, Aυστρία, Γερμανία, Bέλγιο και Γαλλία, αλλά τα συστήματα που εφαρμόζουν παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές από χώρα σε χώρα. Yπάρχει το «σκληρό» σύστημα που εφαρμόζεται στην Aγγλία, το οποίο συνδέει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση και οδηγεί σε κατατάξεις σχολείων, αλλά υπάρχει και πιο «λάιτ» σύστημα που στηρίζεται στη συμμετοχική εσωτερική αξιολόγηση και εφαρμόζεται, για παράδειγμα, στη Φινλανδία και τη Γαλλία. Tο μοντέλο αυτό θα ακολουθηθεί και στην Eλλάδα. H διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει ένα ανοικτό πλαίσιο, ώστε οι περιοχές της αξιολόγησης να διαμορφώνονται από κοινού, ως έναν βαθμό, από τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (σύλλογοι διδασκόντων, γονέων, μαθητικές κοινότητες κ.λπ.).

Oι 10 αλλαγές στον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών

Tι αλλάζει

* Από το 2012 οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται θα είναι αποκλειστικά και μόνο επιτυχόντες σε διαγωνισμό του AΣEΠ.
* Aναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία του διαγωνισμού του AΣEΠ. Eξαιρείται η ενότητα του γνωστικού αντικειμένου.
* Kαθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Kατάρτισης ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό του AΣEΠ.
* Eνεργοποιείται ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού.
* Eισάγεται ο θεσμός του μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
* Θεσπίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού και είναι τα 3 έτη.
* Kαμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται αν αφήσει κενό που δεν αναπληρώνεται.
* Γίνεται ενιαία ηλεκτρονική διαδικασία προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων.
* Eξάντληση ωραρίου για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Περιορίζεται δραστικά ο θεσμός του ωρομίσθιου.
* Ξεκινάει για πρώτη φορά διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής - διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Eτήσια έκθεση θα δημοσιεύεται στο διαδίκτυο.

Tι ισχύει σήμερα

* Λόγω της πολυνομίας και των πολλαπλών εξαιρέσεων, τελικά μόνο το 38% προσλαμβάνονται με AΣEΠ και το 62 % από πίνακες.
* Oι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό του AΣEΠ εξετάζονται σε δύο θεματικές ενότητες: α)γνωστικό αντικείμενο και β)παιδαγωγικά
* Όλοι οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών σχολών μπορούν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις του AΣEΠ.
* O θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού δεν εφαρμόζεται.
* Δεν υπάρχει τέτοιος θεσμός. H πρακτική αυτή χρησιμοποιείται ατύπως σε ορισμένες περιπτώσεις.
* Oι εκπαιδευτικοί μετά τον πρώτο χρόνο παραμονής τους (αν και αυτό καταστρατηγείται πολλές φορές) μπορούν να πάρουν απόσπαση σε άλλο σχολείο ή υπηρεσία.
* Πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί είναι σε διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου.
* Δεν υπάρχει αξιόπιστο σύστημα καταγραφής των αναγκών.
* Σύμφωνα με στοιχειά του υπουργείου, μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών δεν εξαντλεί το υποχρεωτικό ωράριο, ενώ υπάρχουν φαινόμενα διπλής ανάθεσης του μαθήματος.
* Παρά το γεγονός ότι η διαδικασία της αξιολόγησης έχει θεσμοθετηθεί εδώ και χρόνια, ουδέποτε υλοποιήθηκε στα σχολεία λόγω αντιδράσεων των εκπαιδευτικών.

http://www.imerisia.gr/article.asp?cat ... d=27351149


achilleas
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3014
Εγγραφή: Τρί Σεπ 15, 2009 3:32 pm

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης

#4

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από achilleas » Κυρ Απρ 18, 2010 9:18 am

antegeia έγραψε:.....
«Tο να εξετάζεις εάν ένας μαθηματικός, για παράδειγμα, είναι καλός στα μαθηματικά, είναι σαν να αμφισβητείς την πιστοποίηση των γνώσεων που έχει λάβει από το πανεπιστήμιό του. H εξέταση του γνωστικού αντικειμένου θα εξαιρεθεί από τις επόμενες εξετάσεις του AΣEΠ και έμφαση θα δοθεί στις παιδαγωγικές γνώσεις, αλλά και στη γενική κουλτούρα που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός ως πνευματικός άνθρωπος», υπογραμμίζουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

Tην ίδια ώρα, αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή ενός υποψήφιου σε διαγωνισμό του AΣEΠ θα είναι η κατοχή Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Kατάρτισης. H παιδαγωγική κατάρτιση μπορεί να παρέχεται είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών στο πανεπιστήμιο με ειδικό πρόγραμμα στις Eπιστήμες της Aγωγής είτε μετά την αποφοίτηση μέσω της απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης στην Παιδαγωγική, τις Eπιστήμες της Aγωγής ή τις Eπιστήμες της Eκπαίδευσης. H παιδαγωγική κατάρτιση που λαμβάνουν σήμερα οι φοιτητές των λεγόμενων «καθηγητικών» σχολών θεωρείται ανεπαρκής, αφού από το σύνολο των 48 υποχρεωτικών και κατ΄ επιλογήν μαθημάτων, μόλις 1 έως 2 αφορούν στην παιδαγωγική ή τη διδακτική επιστήμη. Έτσι όταν βρεθούν στην τάξη οδηγούνται πολλές φορές σε αυτοδίδακτες πρακτικές και τελικά σε παιδαγωγικά λάθη.

Μου δημιουργούνται πολλές απορίες, αλλά θα διατυπώσω μόνο μια:

Πόσοι θα προλάβουν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό; Κι αν εξετάζεις αυτούς που "έχουν" ή θα "αποκτήσουν" (αναγκαστικά πια) κάποια παιδαγωγική κατάρτιση, δεν την αμφισβήτεις με την εξέταση;

Φιλικά,

Αχιλλέας


Άβαταρ μέλους
nsmavrogiannis
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 4455
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 7:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#5

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nsmavrogiannis » Κυρ Απρ 18, 2010 12:35 pm

Καλή σας μέρα
Τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τον πολέμησαν πολλοί: Οι ρουσφετολόγοι των κομμάτων που είδαν ότι έτσι χάνουν ένα κομμάτι της δύναμης τους, εκπαιδευτικοί που θεωρούσαν πιο εύκολο ή πιο αρμόζον να ζητιανέψουν μέσα στο πελατειακό σύστημα κάποιες θεσούλες έναντι μορίων αλλά και οι επαγγελματίες συνδικαλιστές οι οποίοι διείδαν ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ εισάγει κάποια ψήγματα αξιοκρατίας τα οποία αν εξαπλώνονταν τότε ο προνομιακός τους ρόλος στη διαμεσολάβηση με την εξουσία (με την οποία όλοι, το τονίζω, όλοι τα πάνε θαυμάσια) θα περιοριζόταν. Το κύριο "επιχείρημα" ήταν ότι με τον διαγωνισμό απαξιώνονται τα πτυχία. Καμώνονταν ότι δεν έβλεπαν πως πρόκειται για διαγωνισμό στον οποίο μετέχουν πτυχιούχοι και οποίος με κάποιο κριτήριο έπρεπε να επιλέξει κάποιους τους καλλίτερους ως προς αυτό το κριτήριο.
Επίσης τα δικαιώματα των διαγωνιζομένων φαλκιδεύονταν με διάφορους τρόπους. Με την ασυνέπεια και ασάφεια ώς προς την εκάστοτε διεξαγωγή του διαγωνισμού, με την διάκριση ανάμεσα σε επιτυχόντες και διοριστέους, με το "ρίξιμο" στις τοποθετήσεις των παιδιών που πέτυχαν στον ΑΣΕΠ έναντι των άλλων κ.α.
'Ομως κατά την γνώμη μου το μεγαλύτερο πλήγμα που δέχτηκε η αξιοκρατία στον ΑΣΕΠ είναι η μετατόπιση του κριτηρίου με την αποδοχή ότι ένα μέρος της εξέτασης του μελλοντικού εκπαιδευτικού οφείλει να είναι η παιδαγωγική-διδακτική εξέταση. Δεν λέω κατάρτιση διότι υπάρχει μία μόνο περί την διδασκαλία κατάρτιση: αυτή της ικανότητας να διδάξεις. Και αυτή για να διακριβωθεί απαιτεί "πραγματικά πυρά" και όχι εξέταση επί χάρτου. Αντίθετα η κατάρτιση στην επιστήμη (που με περισσό θράσος ονόμασαν "γνωστικό") μπορεί να ελεγχθεί με μία γραπτή εξέταση (η μορφή της είναι άλλη ιστορία και την προσπερνώ). Έστω και σαν αρνητικό κριτήριο: Τι σόϊ Αρχαία Ελληνικά ξέρεις αν δεν μπορείς να αποδώσεις ένα κείμενο; Τι στο καλό Μαθηματικά γνωρίζεις αν δε είσαι σε θέση να λύσεις κάποιες ασκήσεις; Αυτή η μετατόπιση του κριτηρίου είχε πολλούς υποστηρικτές:
-τους λιγότερο καταρτισμένους υποψηφίους που τους καλοφάνηκε να διαγωνισθούν σε εύκολα πράγματα και να τσιμπήσουν μονάδες
-τους πολιτικάντηδες που υπόσχονταν στην κοινωνία ότι οι νέοι εκπαιδευτικοί θα έχουν παιδαγωγική κατάρτιση και βρε αδερφέ θα προσέξουν καλλίτερα τα παιδιά
-και (μα γινόταν αλλιώς;) όλη την συντεχνία των περί τα παιδαγωγικά και διδακτική ασχολουμένων που ως ήταν φυσικό διείδαν μια ευκαιρία αναβάθμισης του, αμφιλεγόμενης αξίας, επιτηδεύματος τους.
Για την εκτόπιση της επιστημονικής κατάρτισης (στην οποία δεν συμπεριλαμβάνω την λεγόμενη διδακτική-παιδαγωγική) έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα επιχειρήματα. Το σπουδαιότερο το οποίο έχει και ένα επιστημολογικό ενδιαφέρον είναι ότι ο δάσκαλος δεν χρειάζεται να είναι εξπέρ στην ειδικότητα του: Αυτό που χρειάζεται είναι να έχει γνώση και άποψη για την μάθηση την κοινωνία το σχολείο. Αυτές οι γνώσεις θα είναι και ο φωτοδότης οδηγός του στην διδασκαλία.
Βέβαια πρόκειται για μια απολύτως ιδιοτελή υπεράσπιση της επιστημονικής καχεξίας. Καχεξίας που χαρακτηρίζει πάμπολλους προβεβλημένους διδακτιτζήδες. Αρκετοί δεν είναι σε θέση να διδάξουν (για μαθηματικά μιλάω δεν λέω διαθεματικές περιπλανήσεις, παιδαγωγικά παιγνίδια, θεατρικά δρώμενα και άλλα "πάνω τα χεράκια-κάτω τα χεράκια") σε καμία τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Περί την διδακτική και δη των Μαθηματικών έχει στηθεί ένα πολύ ισχυρό λόμπυ που έχει γερές ρίζες στα Πανεπιστήμια και στην διοίκηση. Ξεκινά από την πάλαι πότε γιάφκα του Παιδαγωγικού του Πανεπιστημίου Αθηνών που μοίραζε διδακτορικά (ποιότητας κατώτερης από φοιτητικό πρωτόλειο ) σε επιφανή στελέχη του κυβερνώντος κόμματος την δεκαετία του 80 (ανάμεσα τους κάμποσοι της "δικής" μας ΕΜΕ) και απλώθηκε σε ορισμένα τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων που ειδικεύονταν στο να παίρνουν συστημένους από τα κόμματα και να τους δίνουν χωρίς κόπο κάποιο μεταπτυχιακό τίτλο στην διδακτική. Με την πάροδο του χρόνου και για πολλούς λόγους που η παράθεση τους δεν είναι της ώρας, η διδακτική των Μαθηματικών κατόρθωσε να συγκεντρώνει την πλειονότητα των συναδέλφων των σχολείων που επιθυμούσαν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές. Τώρα έχουμε δύο ενώσεις για την διδακτική των Μαθηματικών και η πλειονότητα των σχολικών συμβούλων έχει τίτλο ειδίκευσης σε αυτήν. Πολλοί συνάδελφοι όντες εγγράμματοι περί τα Μαθηματικά έχουν κάνει πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά. Αλλά αυτό έγινε, το τονίζω, επειδή ήδη γνώριζαν την τέχνη μας ήταν της δουλειάς.Δεν έγινε εκ του μη όντος.
Αν δεν αντιδράσουν οι υποστηρικτές των Μαθηματικών (φυσικά αυτό αφορά και τις άλλες επιστήμες) τα Μαθηματικά θα εκτοπίζονται από τις λεγόμενες Επιστήμες της Αγωγής. Το σχολείο θα μετατραπεί σε ένα απέραντο ψυχοθεραπευτήριο όπου θα ασχολείται με δυσαναγνωσίες, δυσαριθμησίες, καταγραφή γνωστικών εμποδίων και άλλων δαιμονίων ων ουκ έστιν αριθμός και δεν θα ασχολείται με το κύριο: την Μάθηση. Ταυτόχρονα ανοίγει διάπλατα το παράθυρο για να μπαίνουν (όχι στην εκπαίδευση αυτό έχει ήδη γίνει) στις ειδικότητες που παραδοσιακά είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
και άτομα με χαμηλότερα προσόντα. Φρονώ ότι η επικάθηση της διδακτικο-ψυχο-παιδαγωγικής σκόνης στον ΑΣΕΠ θα δώσει την δυνατότητα στο κάθε 8ης κατηγορίας ντενεκέ που δεν κατόρθωσε να περάσει πανελλήνιες και φέρνει αποκτημένα ο θεός ξέρει πως κάποια χαρτιά (περιλαμβανομένου και ενός τίτλου παιδαγωγικής κατάρτισης) από κάποιο εργαστήριο ελευθέρων σπουδών να διαγωνιστεί στην παπαγαλία (διότι στα Μαθηματικά δεν τον παίρνει) τους ανθυποψηφίους του των ελληνικών ΑΕΙ. Εκτιμώ ότι (για να χρησιμοποιήσω και μια πιο επίσημη γλώσσα)
as soon as possible θα δούμε σε πλήρη εξέλιξη το ήδη διαφαινόμενο colpo grosso: την εκποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην ιδιωτική "πρωτοβουλία" όπου στον δημόσιο τομέα θα παραμείνει (αναγκαστικά) ένα μικρό φτηνό ευτελές μπάτε-σκύλοι-αλέστε κομμάτι.
Μαυρογιάννης


Αν κανείς δεν ελπίζει, δεν θα βρεί το ανέλπιστο, οι δρόμοι για το ανεξερεύνητο θα είναι κλειστοί.
Ηράκλειτος
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#6

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Κυρ Απρ 18, 2010 1:16 pm

Μιλώντας πάντα ευθαρσώς και με περιεκτικό λόγο, ο φίλτατος Νίκος κατέγραψε την ουσία.
nsmavrogiannis έγραψε: ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ εισάγει κάποια ψήγματα αξιοκρατίας
Σωστά. Σε κάποιους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ ήμουν διορθωτής και είδαν πολλά τα μάτια μου.
Από την μια υπήρχαν γραπτά διαμάντια και από την άλλη απίστευτης επινοητικότητας μαργαριτάρια.
Σε ποιόν από τους δυο θα εμπιστευόσασταν την Παιδεία των παιδιών σας; Εγώ δεν θα είχα αμφιταλαντεύσεις.
nsmavrogiannis έγραψε:
Το κύριο "επιχείρημα" ήταν ότι με τον διαγωνισμό απαξιώνονται τα πτυχία. Καμώνονταν ότι δεν έβλεπαν ότι πρόκειται για διαγωνισμό στον οποίο μετέχουν πτυχιούχοι και οποίος με κάποιο κριτήριο έπρεπε να επιλέξει κάποιους τους καλλίτερους ως προς αυτό το κριτήριο.
Σωστά. Ας προσθέσω μία ρητορική ερώτηση, έτσι για να υπάρχει: έχουν απολύτως όλα τα πτυχία κύρος; Κατά νόμο, ναι. Στην πραγματικότητα όμως;
Καλά δεν είδατε ποτέ κανέναν να περνάει όλα τα μαθήματα με αντιγραφή; Τον θέλετε Δάσκαλο στα παιδιά σας; Ούτε εδώ θα είχα αμφιταλαντεύσεις.
nsmavrogiannis έγραψε:
Αντίθετα η κατάρτιση στην επιστήμη (που με περισσό θράσος ονόμασαν "γνωστικό") μπορεί να ελεγχθεί με μία γραπτή εξέταση (η μορφή της είναι άλλη ιστορία και την προσπερνώ). Έστω και σαν αρνητικό κριτήριο: Τι σόϊ Αρχαία Ελληνικά ξέρεις αν δεν μπορείς να αποδώσεις ένα κείμενο. Τι στο καλό Μαθηματικά γνωρίζεις αν δε είσαι σε θέση να λύσεις κάποιες ασκήσεις;
Συμφωνούμε.

nsmavrogiannis έγραψε:
Για την εκτόπιση της επιστημονικής κατάρτισης (στην οποία δεν συμπεριλαμβάνω την λεγόμενη διδακτική-παιδαγωγική) έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα επιχειρήματα. Το σπουδαιότερο το οποίο έχει και ένα επιστημολογικό ενδιαφέρον είναι ότι ο δάσκαλος δεν χρειάζεται να είναι εξπέρ στην ειδικότητα του:
<...>
Βέβαια πρόκειται για μια απολύτως ιδιοτελή υπεράσπιση της επιστημονικής καχεξίας.
Φυσικά συμφωνώ και εδώ με τον Νίκο. Ρωτώ κάποιους από τους άλλους: στον Γιατρό που δεν είναι εξπέρ στην ειδικότητά του, θα πήγαινες την Μάννα σου;
nsmavrogiannis έγραψε:
Περί την διδακτική και δη των Μαθηματικών έχει στηθεί ένα πολύ ισχυρό λόμπυ που έχει γερές ρίζες στα Πανεπιστήμια και στην διοίκηση. Ξεκινά από την πάλαι πότε γιάφκα του Παιδαγωγικού του Πανεπιστημίου Αθηνών που μοίραζε διδακτορικά (ποιότητας κατώτερης από φοιτητικό πρωτόλειο ) σε επιφανή στελέχη του κυβερνώντος κόμματος την δεκαετία του 80 (ανάμεσα τους κάμποσοι της "δικής" μας ΕΜΕ) και απλώθηκε σε ορισμένα τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων που ειδικεύονταν στο να παίρνουν συστημένους από τα κόμματα και να τους δίνουν χωρίς κόπο κάποιο μεταπτυχιακό τίτλο στην διδακτική.
Πόσο σωστά και οδυνηρά όλα αυτά.

Μιχάλης.


Mihalis_Lambrou
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 15762
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 2:04 am

Re: Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης

#7

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Κυρ Απρ 18, 2010 1:26 pm

achilleas έγραψε:
Μου δημιουργούνται πολλές απορίες, αλλά θα διατυπώσω μόνο μια:

Πόσοι θα προλάβουν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό;
Αχιλλέα μου, την απάντηση την ξέρεις. Ας την καταγράψω, έτσι για να υπάρχει:

Τα Πανεπιστήμια, αυτή την στιγμή, δεν έχουν τις υποδομές να διεκπεραιώσουν σωστά την ζήτηση που θα δημιουργηθεί.

Μ.


Άβαταρ μέλους
grigkost
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3053
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 18, 2008 12:54 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#8

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από grigkost » Κυρ Απρ 18, 2010 1:35 pm

Καλησπέρα,

ο Νίκος Μαυρογιάννης - γιά ακόμα μιά φορά - είπε "τά πράγματα μέ τό όνομά τους".

Δέν θεωρώ ότι έχω νά προσθέσω άλλο παρά τό εξής:

Άν επαληθευθεί ό "εφιάλτης" πού περιγράφει ό Νίκος:
nsmavrogiannis έγραψε:... Το σχολείο θα μετατραπεί σε ένα απέραντο ψυχοθεραπευτήριο όπου θα ασχολείται με δυσαναγνωσίες, δυσαριθμησίες, καταγραφή γνωστικών εμποδίων και άλλων δαιμονίων ων ουκ έστιν αριθμός και δεν θα ασχολείται με το κύριο: την Μάθηση. ...........
.......όπου στον δημόσιο τομέα θα παραμείνει (αναγκαστικά) ένα μικρό φτηνό ευτελές μπάτε-σκύλοι-αλέστε κομμάτι.
τότε, θά πρότεινα, τό mathematica νά δημιουργήσει ηλεκτρονικές "τάξεις" Μαθηματικών.


Υ.Γ. Εντυπωσιακή είναι η ταχύτητα "επιστροφής" τών κυβερνώντων στίς παλιές τους "συνήθειες" καί "δομές".


{\color{dred}\Gamma\!\rho\,{\rm{H}}\gamma\varnothing\varrho{\mathscr{H}}\varsigma \ {\mathbb{K}}\,\Omega\sum{\rm{t}}{\mathscr{A}}\,{\mathbb{K}}\!\odot\varsigma
Σταύρος Σταυρόπουλος
Δημοσιεύσεις: 551
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:46 pm
Τοποθεσία: Κόρινθος

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#9

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σταύρος Σταυρόπουλος » Κυρ Απρ 18, 2010 2:32 pm

Αγαπητέ Νίκο Μαυρογιάννη

Το κείμενό σου είναι εξαιρετικό. Τα θερμά μου συγχαρητήρια. Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις σου.


Σ τ α ύ ρ ο ς Σ τ α υ ρ ό π ο υ λ ο ς
Άβαταρ μέλους
chris_gatos
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 6962
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 21, 2008 9:03 pm
Τοποθεσία: Ανθούπολη

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#10

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από chris_gatos » Κυρ Απρ 18, 2010 2:50 pm

Μπράβο βρε Νίκο.

Συμφωνώ σπόλυτα μαζί σου χωρίς πολλά λόγια.


Χρήστος Κυριαζής
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#11

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Κυρ Απρ 18, 2010 3:34 pm

Εγώ προτείνω να καταργηθούν και οι πανελλήνιες εξετάσεις με τον τρόπο που γνωρίζουμε σήμερα

«Το να εξετάζεις εάν ένας μαθητής είναι καλός στα μαθηματικά, είναι σαν να αμφισβητείς την πιστοποίηση των γνώσεων που έχει λάβει από το σχολείο του.»

Αντίθετα

«Στην εξέταση να δοθεί έμφαση στη γενική κουλτούρα που πρέπει να έχει ο μαθητής ως μελλοντικός φοιτητής και πνευματικός άνθρωπος.»


Άβαταρ μέλους
Βασίλης Καλαμάτας
Δημοσιεύσεις: 200
Εγγραφή: Τρί Απρ 14, 2009 10:50 am
Τοποθεσία: Λαμία

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#12

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βασίλης Καλαμάτας » Κυρ Απρ 18, 2010 4:19 pm

Δυστυχώς όμως στις εφημερίδες, στις συζητήσεις των "ειδικών" και στις επιτροπές των έμμισθων "ειδικότερων" δεν πρόκειται να διαβάσουμε ποτέ άρθρα σαν το παραπάνω και να ακουσθούν απόψεις όπως τις εκθέτει ο συναδέλφος Νίκος Μαυρογιάννης αλλά και οι υπόλοιποι συνάδελφοι (ευφυέστατο το σχόλιο του Demetres)...
Γιατί πολύ απλά είναι οι χειρότεροι εφιάλτες στα όνειρα που κάνουν οι άσχετοι καρεκλοκένταυροι να εξυπηρετήσουν τους πελάτες, χορηγούς και υποστηρικτές τους...
τελευταία επεξεργασία από Βασίλης Καλαμάτας σε Κυρ Απρ 18, 2010 5:08 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Υπάρχουν γέφυρες στη ζωή που περνάς και γέφυρες που καις....
Άβαταρ μέλους
mathxl
Δημοσιεύσεις: 6736
Εγγραφή: Τρί Δεκ 23, 2008 3:49 pm
Τοποθεσία: Σιδηρόκαστρο
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#13

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mathxl » Κυρ Απρ 18, 2010 5:06 pm

Δεν ξέρω πως θα σας φανεί αυτό που θα πω: ίσως σοκάρει ίσως απογοητεύσει ίσως ίσως...
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει κάποιος να διαγωνίζεται στα παιδαγωγικά...
όταν έδωσα ΑΣΕΠ πήγα εντελώς απροετοίμαστος.
Συγκεκριμένα, στα παιδαγωγικά εφάρμοσα τα εξής αξιώματα:
Σε τυχούσα διαφωνία μαθητή καθηγητή, φταίει ο καθηγητής
Σε τυχούσα διαφωνία γονέων καθηγητή, φταίει ο καθηγητής
Ο μαθητής έχει δίκιο και δεν φταίει για τίποτε, χρειάζεται πάντα κουβέντα και επικοινωνία με τον ίδιο κα με τους γονείς κ.α.

Δεν θέλει πολύ μυαλό γιαυτά... και ούτε πρόκειται να διαβάσω "παπ...λογίες). Ίσως πρέπει να με απολύσουν. :shock:

Τώρα, δεν καταλαβαίνω αν κάποιος ξέρει θεωρίες του Νώντα του Κίτσου του Περικλή , του Πιαζέ(αυτό το παλικάρι το ξέρω επειδή το έχω ακούσει από συνάδελφο) του , του , και του και δεν τις εφαρμόζει (γιατί δεν τις πιστεύει ή γιατί δεν είναι ικανός να τις εφαρμόσει) γιατί θα θεωρεί ικανότερος από έναν που δεν έχει ιδέα από αυτές τις θεωρίες ωστόσο είναι επικοινωνιακός, αγαπάει τα παιδιά έχει σώας τας φρένας και έχει γερό γνωστικό.

Νομίζω ότι η παιδαγωγική κατάρτιση είναι υπερεκτιμημένη. Γνώμη μου είναι, να θεωρείται απλά κάποιος ικανός (απλά πράγματα, να μην αντικοινωνικός και ψυχολογικά ασταθής) και να μην μοριοδοτείται από παιδαγωγικά. Η αξιολόγηση του να γίνεται στο γνωστικό και στην ειδική διδακτική. Τις μπουρδολογίες δεν νομίζω ότι τις ήξερε ο δάσκαλος μου ούτε κάποιος καθηγητής μου.

Τέλος θεωρώ επικίνδυνο τον παραγκωνισμό του γνωστικού υπό την έννοια ότι υποβαθμίζει τον "μαθηματικό" του σχολείου. Το αδύνατο γνωστικό ίσως οδηγήσει σε αδύνατο δάσκαλο που δεν θα εμπνέει τους μαθητές του, ο ίδιος θα αντιμετωπίζει δυσκολία στο μάθημα (συχνά θα εκτίθεται), χαμηλ΄τερης ποιότητας μάθημα (σε προεκτάσεις ή σύνθεση θεματικών ενοτήτων) λόγω άγνοιας κτλ κτλ κτλ


Ποτε δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ' ευχές η παρακάλια. Κ. Βάρναλης
Aπέναντι στις αξίες σου να είσαι ανυποχώρητος

Ενεργό μέλος από 23-12-2008 ως και 17-8-2014 (δεν θα απαντήσω σε πμ)
Άβαταρ μέλους
Κοτρώνης Αναστάσιος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3203
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 11:11 pm
Τοποθεσία: Μπροστά στο πισί...
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#14

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κοτρώνης Αναστάσιος » Κυρ Απρ 18, 2010 6:10 pm

Να σημειώσω και εγώ την απόλυτη ταύτιση των σκέψεών μου με αυτές του Νίκου.
grigkost έγραψε: τότε, θά πρότεινα, τό mathematica νά δημιουργήσει ηλεκτρονικές "τάξεις" Μαθηματικών.
Γρηγόρη αυτή είναι μια ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ιδέα. Δεν ξέρω πώς ακριβώς την έχεις στο μυαλό σου αλλά αξίζει το δίχως άλλο να συζητηθεί.

mathxl έγραψε:Η αξιολόγηση του να γίνεται στο γνωστικό και στην ειδική διδακτική.
Η γνώμη μου είναι ότι και η εξέταση στην ειδική διδακτική απαράδεκτη. Γενικά θεωρώ απαράδεκτο να εξετάζομαι σε κάτι χωρίς να ξέρω τον τρόπο με τον οποίο αξιολογείται η απάντησή μου.
Πιστεύω ότι μέχρι τώρα η εξέταση στο κομμάτι της ειδικής διδακτικής έχει παίξει τό ρόλο του ρυθμιστικού παράγοντα στην προσπάθεια να ελεγχθεί η όλη κατάσταση...(γιατί άραγε δεν δίνονται επίσημες απαντήσεις...;)


Εσύ....; Θα γίνεις κανίβαλος....;
achilleas
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3014
Εγγραφή: Τρί Σεπ 15, 2009 3:32 pm

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#15

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από achilleas » Κυρ Απρ 18, 2010 7:13 pm

mathxl έγραψε:Δεν ξέρω πως θα σας φανεί αυτό που θα πω: ίσως σοκάρει ίσως απογοητεύσει ίσως ίσως...
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει κάποιος να διαγωνίζεται στα παιδαγωγικά...
όταν έδωσα ΑΣΕΠ πήγα εντελώς απροετοίμαστος.
Συγκεκριμένα, στα παιδαγωγικά εφάρμοσα τα εξής αξιώματα:
Σε τυχούσα διαφωνία μαθητή καθηγητή, φταίει ο καθηγητής
Σε τυχούσα διαφωνία γονέων καθηγητή, φταίει ο καθηγητής
Ο μαθητής έχει δίκιο και δεν φταίει για τίποτε, χρειάζεται πάντα κουβέντα και επικοινωνία με τον ίδιο κα με τους γονείς κ.α.

Δεν θέλει πολύ μυαλό γιαυτά... και ούτε πρόκειται να διαβάσω "παπ...λογίες). Ίσως πρέπει να με απολύσουν. :shock:
Βασίλη,

Αυτό μου το έχουν πει αρκετοί που δώσανε ΑΣΕΠ. Διαβασμένοι αποτύχανε, ενώ αδιάβαστοι και εφαρμόζοντας την παραπάνω τακτική πετύχανε.


Οι απόψεις του Νίκου με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο. Το ερώτημα, όμως, που τίθεται είναι το εξής:

Μπορούμε να κάνουμε κάτι;

Παντού στις εφημερίδες διαβάζεις ότι το νομοσχέδιο ως προς την παιδαγωγική κατάρτιση κινείται στη σωστή κατεύθυνση (!!).

Φιλικά,

Αχιλλέας


Άβαταρ μέλους
Κοτρώνης Αναστάσιος
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 3203
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 11:11 pm
Τοποθεσία: Μπροστά στο πισί...
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#16

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κοτρώνης Αναστάσιος » Δευ Απρ 19, 2010 12:40 pm

grigkost έγραψε: τότε, θά πρότεινα, τό mathematica νά δημιουργήσει ηλεκτρονικές "τάξεις" Μαθηματικών.
Κοτρώνης Αναστάσιος έγραψε:Γρηγόρη αυτή είναι μια ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ιδέα. Δεν ξέρω πώς ακριβώς την έχεις στο μυαλό σου αλλά αξίζει το δίχως άλλο να συζητηθεί.
Πάντως από ότι βλέπω, στο mathlinks υπάρχουν διάφορα τέτοια ενδιαφέροντα πράματα!!


Εσύ....; Θα γίνεις κανίβαλος....;
s.kap
Επιμελητής
Δημοσιεύσεις: 2455
Εγγραφή: Τρί Δεκ 08, 2009 6:11 pm
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#17

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από s.kap » Δευ Απρ 19, 2010 1:05 pm

Καλημέρα σας
Μετά την καίρια τοποθέτηση του Νίκου στα θέματα γνώσης του επιστημονικού αντικειμένου ή της παιδαγωγικής κατάρτισης, ως όπλων που πρέπει να διαθέτει ο μελλοντικός δάσκαλος της Μέσης εκπαίδευσης, και τα ωραία σχόλια του Μιχάλη και των άλλων φίλων, νομίζω πως δεν χωράνε επί του θέματος οι προσωπικές μου απόψεις.
Όμως οι απόψεις του καθηγητή κ. Στέλιου Νεγρεπόντη έχουν θέση στο Φόρουμ μας. Η προσωπικότητα του κ. Νεγρεπόντη και η συμβολή του στα σύγχρονα Ελληνικά Μαθηματικά είναι γνωστή σε όλους τους παροικούντας την Ιερουσαλήμ.
Ο κ. Νεγρεπόντης, λοιπόν, σε συνέντευξη που έδωσε στο συνάδελφο Βασίλη Βισκαδουράκη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Φ" (τεύχος 1 σελ 97-112) έλεγε (Αντιγράφω αποσπάσματα, ο τονισμός σε κάποιες προτάσεις είναι δικός μου)
"Ο ρόλος του δασκάλου των Μαθηματικών είναι διπλός, η παροχή και μετάδοση της μαθηματικής γνώσης αφενός, και η αποτελεσματική δημιουργία της αίσθησης ότι πρόκειται για μια επιστήμη ανοικτή, ζώσα και συναρπαστική τόσο από μόνη της όσο και σε σχέση με ένα συνεχώς διευρυνόμενο φάσμα άλλων επιστημών, που βρίσκονται και αυτές στην διεθνή επιστημονική πρωτοπορεία.
Έτσι ο δάσκαλος πρέπει να είναι κατ΄αρχήν σε θέση να μεταδίδει αποτελεσματικά τη μαθηματική γνώση στους μαθητές. Για να ανταπεξέλθει με επιτυχία σε αυτό το έργο ο δάσκαλος θα πρέπει ασφαλώς να έχει μαθηματική γνώση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που διδάσκει , καθώς οι απορίες και οι ερωτήσεις των μαθητών ξεφεύγουν πολύ εύκολα από το καθορισμένο πλαίσιο, και η ικανοποιητική η μη απάντηση σε αυτές θα βαρύνει σημαντικά στην κρίση και την αξιολόγηση του από τους μαθητές. Εδώ θα πρέπει να τονισθεί, αναλογιζόμενοι και την αντίστοιχη στάση του Σωκράτη, ότι δεν είναι ασφαλώς αναγκαίο ο δάσκαλος να γνωρίζει τα πάντα, αντίθετα πρέπει να είναι σε θέση να δηλώνει αυθαρσώς "αυτό δεν το γνωρίζω". Θα πρέπει όμως να είναι σε θέση να δώσει κάποιες έγκυρες πληροφορίες για το που ο μαθητής θα μπορέσει να βρει περισσότερα για το τι είναι γνωστό και τι υπό έρευνα σχετικά με το ερώτημά του. Για να είναι σε θέση να το πράξει αυτό πρέπει ο δάσκαλος να έχει καλή γνώση της βιβλιογραφίας, για τα βασικά θέματα τα οποία διδάσκει. Είναι επίσης σημαντικό ο δάσκαλος να είναι σε θέση να παρουσιάσει με πειστικό τρόπο στους μαθητές του τα Μαθηματικά, όχι σαν κάτι κλειστό και τελειωμένο αλλά, σαν μια ανοικτή, συνεχώς εξελισσόμενη και ζωντανή επιστήμη, στην οποία υπάρχουν σημαντικά ανοικτά και άλυτα προβλήματα(η λύση κάθε ενός των οποίων θα επιφέρει στον λύτη δόξα και θαυμασμό), και στην οποία συντελείται έρευνα σε πάμπολλα θέματα τόσο θεωρητικής όσο και εφαρμοσμένης φύσης. Αυτό ήταν κάτι που εγώ, ως μαθητής αλλά και αργότερα ως φοιτητής, είχα μεγάλη δυσκολία να αντιληφθώ. "
"Είναι αναμφισβήτητα θετικό ότι οι φοιτητές Μαθηματικών Τμημάτων έχουν σήμερα την δυνατότητα να παίρνουν μαθήματα στην Ιστορία, Φιλισοφία, Επιστημολογία και στη Διδακτική των Μαθηματικών. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να αποβεί εις βαρος των μαθημάτων στα Μαθηματικά αυτά καθ'εαυτά, αντιθέτως θα πρέπει να συνδυαστεί με αυτά, και να συμβάλει στη βαθύτερη κατανόησή τους"
"Με την διδακτική των Μαθηματικών είχαν ασχοληθεί πριν χρόνια πολλοί σημαντικοί μαθηματικοί (όπως οι H. Freudenthal, L. Schwartz, A Kolmogorov, G Choquet, J-P Kahane) , και το γεγονός αυτό είχε προδώσει κύρος και σημασία στη Διδακτική των Μαθηματικών. Όμως δεν είμαι βέβαιος ότι αυτή η παράδοση συνεχίζεται, αντίθετα έχω την εντύπωση μιας προϊούσης απονεύρωσης της Διδακτικής των Μαθηματικών από ουσιαστικό μαθηματικό περιεχόμενο"
Αυτά λέει μεταξύ των άλλων ο Νεγρεπόντης. Αλλά θα μου πείτε τι είναι ένας ασήμαντος Νεγρεπόντης μπροστά στους Γίγαντες της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Υπενθυμίζω πως ο ασήμαντος, μπροστά στους σημερινούς πολιτικούς, Ε. Βενιζέλος, για την οργάνωση του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Σμύρνης και την κατάρτιση του νόμου πλαισίου για τη λειτουργία των ΑΕΙ επέλεξε τον Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή. Τα λοιπά σχόλια περιττεύουν.
Φιλικά


Σπύρος Καπελλίδης
Άβαταρ μέλους
Christos.N
Δημοσιεύσεις: 2105
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 2:28 pm
Τοποθεσία: Ίλιον

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#18

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Christos.N » Δευ Απρ 19, 2010 5:50 pm

Καλησπέρα σε όλους...
Διαβάζοντας τόσες μέρες τις συζητήσεις που διεξάγονται εδώ και στο θέμα "Απουσίες" έχω βγάλει κάποια συμεράσματα που θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.

1) Με τις συζητήσεις περι ΔΝΤ και οικονομίας γενικά, έχουμε πάθει όλοι κατάθλιψη, και εννοώ όλοι οι εργαζόμενοι, πως θα αποδώσει ένα μέτρο που τελικά μαστιγώνει τον καθένα μας στην ανάγκη του για το προφανέστερο ,την εργασία; Με πολύ σαπίλα μάλλον.

2) Ωραίο το κόλπο με τα μεταπτυχιακά στην διδακτική, 6 χρόνια το μαθηματικό και 2-3 χρόνια το μεταπτυχιακό και κανα χρόνο στρατός και κανένα ιδιαίτερο , φτάνουμε 30 και τάξη βλέπουμε απο μακρυα, δώσε και κανα 2 ΑΣΕΠ να μπεις στο κλίμα 33 και φεύγα, τέλεια λοιπόν τα πιο παραγωγικά χρόνια το κεθενός μας τελικά δεν χρησιμοποιούνται κατ' έργον αλλα στειρα χρησιμοθηρικά.

3) Ούτε λόγος για επένδυση στην σωστή επιμόρφωση στους δασκάλους και καθηγητές θα τα πληρώσουν οι γονείς τα κοροϊδα ε; Ούτε λόγος για πιο άνετο μάθημα στις τάξεις που έχουν 25 μαθητές και άνω , μοιράζοντας τον κόσμο.


Χρήστος Ντάβας
Wir müssen wissen — wir werden wissen! D.Hilbert
Άβαταρ μέλους
Demetres
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8989
Εγγραφή: Δευ Ιαν 19, 2009 5:16 pm
Τοποθεσία: Λεμεσός/Πύλα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#19

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Demetres » Δευ Απρ 19, 2010 6:10 pm

Christos.N έγραψε: 2) Ωραίο το κόλπο με τα μεταπτυχιακά στην διδακτική, 6 χρόνια το μαθηματικό και 2-3 χρόνια το μεταπτυχιακό και κανα χρόνο στρατός και κανένα ιδιαίτερο , φτάνουμε 30 και τάξη βλέπουμε απο μακρυα, δώσε και κανα 2 ΑΣΕΠ να μπεις στο κλίμα 33 και φεύγα, τέλεια λοιπόν τα πιο παραγωγικά χρόνια το κεθενός μας τελικά δεν χρησιμοποιούνται κατ' έργον αλλα στειρα χρησιμοθηρικά.
Χρήστο, υπάρχουν και χειρότερα. Στην Κύπρο ακόμη τα πάντα γίνονται με καταλόγους. (Σειρά προτεραιότητας είναι το έτος που κάνεις αίτηση για να μπεις στον κατάλογο. Δηλαδή το έτος απόκτησης του πτυχίου εκτός και αν δεν κάνεις αμέσως αίτηση για εισδοχή στον κατάλογο.) Εγώ μπήκα στον κατάλογο μόλις πήρα το πτυχίο το 2003. Τότε είχα αύξοντα αριθμό γύρω στο 650. Εφτά χρόνια μετά ο αριθμός μου έχει πέσει στο 219. Και καλά εμένα σε 3-4 χρόνια περίπου (δηλαδή 10-11 χρόνια μετά την απόκτηση του πτυχίου) θα με καλέσουν για διορισμό. Με αυτόν που τώρα έχει αύξοντα αριθμό 1649 τι θα γίνει;

Άσε που εμείς οι μαθηματικοί «καλά» την έχουμε. Οι 3728 που περιμένουν να διοριστούν καθηγητές εμπορικών οικονομικών τι να πουν;


Άβαταρ μέλους
Μάκης Χατζόπουλος
Δημοσιεύσεις: 2456
Εγγραφή: Δευ Δεκ 22, 2008 4:13 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

#20

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μάκης Χατζόπουλος » Δευ Απρ 19, 2010 10:07 pm

Demetres έγραψε:
Christos.N έγραψε: 2) Ωραίο το κόλπο με τα μεταπτυχιακά στην διδακτική, 6 χρόνια το μαθηματικό και 2-3 χρόνια το μεταπτυχιακό και κανα χρόνο στρατός και κανένα ιδιαίτερο , φτάνουμε 30 και τάξη βλέπουμε απο μακρυα, δώσε και κανα 2 ΑΣΕΠ να μπεις στο κλίμα 33 και φεύγα, τέλεια λοιπόν τα πιο παραγωγικά χρόνια το κεθενός μας τελικά δεν χρησιμοποιούνται κατ' έργον αλλα στειρα χρησιμοθηρικά.
Χρήστο, υπάρχουν και χειρότερα. Στην Κύπρο ακόμη τα πάντα γίνονται με καταλόγους. (Σειρά προτεραιότητας είναι το έτος που κάνεις αίτηση για να μπεις στον κατάλογο. Δηλαδή το έτος απόκτησης του πτυχίου εκτός και αν δεν κάνεις αμέσως αίτηση για εισδοχή στον κατάλογο.) Εγώ μπήκα στον κατάλογο μόλις πήρα το πτυχίο το 2003. Τότε είχα αύξοντα αριθμό γύρω στο 650. Εφτά χρόνια μετά ο αριθμός μου έχει πέσει στο 219. Και καλά εμένα σε 3-4 χρόνια περίπου (δηλαδή 10-11 χρόνια μετά την απόκτηση του πτυχίου) θα με καλέσουν για διορισμό. Με αυτόν που τώρα έχει αύξοντα αριθμό 1649 τι θα γίνει;

Άσε που εμείς οι μαθηματικοί «καλά» την έχουμε. Οι 3728 που περιμένουν να διοριστούν καθηγητές εμπορικών οικονομικών τι να πουν;
Δημήτρη αυτό ίσχυε σε εμάς πιο παλιά και λεγόταν επετηρίδα, αλλά καταργήθηκε και τώρα οι καθηγητές-δάσκαλοι μπαίνουν με εξετάσεις του ΑΣΕΠ, φυσικά αυτή η μετάβαση του ενός συστήματος στο άλλο έφερε πολλές συζητήσεις και αντιδράσεις... Πιστεύω ότι κάποια στιγμή το ίδιο θα γίνει και στην Κύπρο και αν θες την άποψη μου, είναι πολύ καλύτερα!


(1) verba volant, scripta manent = τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενική Συζήτηση - Σχόλια”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες